Kadonnut Ismo Kumpulainen (ent. Immonen), 32 v. Riihimäki 2/2000

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Re: Ismo Kumpulainen, kadonnut v. 2000 Riihimäellä

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

viivahattu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 8:07 am
Ross Sullivan kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 1:07 am
viivahattu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 12:31 am

Edelleen, vuosi oli 2000. Suomen autokanta oli suurimmaksi osaksi 1980-luvulta ja kyllä niistä romuista olivat kaikki mahdolliset takuut menneet muutenkin umpeen aikoja sitten. Autonrassauspajat olivat täynnä tosielämän Härski Hartikaisia ja itse asiassa iso prosentti ihmisistä teki isojakin korjauksia omiin autoihinsa ihan itse. Saiko niihin jotain "takuuta"? Ei tietenkään saanut. Oleellista oli, että tuliko katsastusmieheltä leima.
Saa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi. Olen tätä mieltä edelleen. En siis väitä, että joku ei laitattaisi tai olisi laitattanut.
Kuinka vanha sinä olet, 18? Melkein kaikkihan niitä 1980-luvun ja jopa 1970-luvun romukasoja laitattivat jollain fiksarilla vielä tuohon aikaan, elleivät korjanneet itse. Ei johonkin tuhannen markan loppuun ajettuun paskaan menty teettämään "virallista" remonttia kalliilla merkkikorjaamolla. Nykyään tilanne on totta kai eri, mutta Ismon katoamisesta on neljännesvuosisata ja silloin niin aika kuin autot olivat vähän erilaisia kuin nykyään.
Joskus on hämmästyttävää, että lukeminen on minfolaisille niin vaikeaa ymmärtämisestä puhumattakaan. Ei kai romukasaan voi laittaa mitään isoa ainakaan taloudellisessa mielessä. Luulisi sen olevan ilmeistä muutenkin.

Kun sinulla on niin tärkeä "voittaa" väittely ja sada viimeinen sana, niin sovitaan niin, että Suomessa kadonnut mies pitää helpostikin autokorjaamoa, jossa laitetaan erityisesti kaikenlaista isoa.
Mitä te dorkat dorkailette?
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Ross Sullivan kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 1:57 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 1:07 am

Saa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi. Olen tätä mieltä edelleen. En siis väitä, että joku ei laitattaisi tai olisi laitattanut.
Kuinka vanha sinä olet, 18? Melkein kaikkihan niitä 1980-luvun ja jopa 1970-luvun romukasoja laitattivat jollain fiksarilla vielä tuohon aikaan, elleivät korjanneet itse. Ei johonkin tuhannen markan loppuun ajettuun paskaan menty teettämään "virallista" remonttia kalliilla merkkikorjaamolla. Nykyään tilanne on totta kai eri, mutta Ismon katoamisesta on neljännesvuosisata ja silloin niin aika kuin autot olivat vähän erilaisia kuin nykyään.
Joskus on hämmästyttävää, että lukeminen on minfolaisille niin vaikeaa ymmärtämisestä puhumattakaan. Ei kai romukasaan voi laittaa mitään isoa ainakaan taloudellisessa mielessä. Luulisi sen olevan ilmeistä muutenkin.

Kun sinulla on niin tärkeä "voittaa" väittely ja sada viimeinen sana, niin sovitaan niin, että Suomessa kadonnut mies pitää helpostikin autokorjaamoa, jossa laitetaan erityisesti kaikenlaista isoa.
Ei, kyllä minä uskon uusimman tiedon valossa Ismon joutuneen surmatuksi katoamisiltanaan. Huvittaa vain tämä jankutus siitä, että eihän se olisi voinut mitään autoja laittaa kun niissä on tietokoneita ja eihän kukaan laitata autoja pimeästi. Vuonna 2000 ei ollut autoissa juuri tietokoneita ja silloin todella moni laitatti pimeästi tai laittoi itse. Eli olisi se mahdollista ollut, rassata autoja pimeästi jossain ladossa, vaikka juuri tässä tapauksessa ei ilmeisesti niin käynytkään.
Ross Sullivan

viivahattu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 3:19 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 1:57 pm

Ei, kyllä minä uskon uusimman tiedon valossa Ismon joutuneen surmatuksi katoamisiltanaan. Huvittaa vain tämä jankutus siitä, että eihän se olisi voinut mitään autoja laittaa kun niissä on tietokoneita ja eihän kukaan laitata autoja pimeästi. Vuonna 2000 ei ollut autoissa juuri tietokoneita ja silloin todella moni laitatti pimeästi tai laittoi itse. Eli olisi se mahdollista ollut, rassata autoja pimeästi jossain ladossa, vaikka juuri tässä tapauksessa ei ilmeisesti niin käynytkään.
Niin laittoi ja mielestäni isomman (taloudellisesti isomman) laittaminen pimeällä korjaamolla on typerää ja oli typerää. Josko palattaisiin ketjun aiheeseen pikkuhiljaa?
BLOFELD007
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja BLOFELD007 »

Alkaa olemaan suomen mm ralli ovella, saa nähdä joko Ismo Kumpulainen tekee suunnitelmaa mille erikoiskokeille lähtisi katsomaan jne, tai jossakin paratiisisaarella latailee älylaitteella tarvittavia sovelluksia jne millä pääsee seuraaman kilpailua suorana lähetyksenä...
Rehelliseksi ja luotettavaksi tunnettu
J1L5
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja J1L5 »

BLOFELD007 kirjoitti: Ke Heinä 30, 2025 10:39 am Alkaa olemaan suomen mm ralli ovella, saa nähdä joko Ismo Kumpulainen tekee suunnitelmaa mille erikoiskokeille lähtisi katsomaan jne, tai jossakin paratiisisaarella latailee älylaitteella tarvittavia sovelluksia jne millä pääsee seuraaman kilpailua suorana lähetyksenä...
Viron ja Ruotsin rallit on myös ajettu jo. Yhtä mielenkiintoisia kuin Jyväskyläkin.. Ruotsin rallireissun jälkeen tapahtui virallinen katoaminenkin alunperin.
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Jyväskylän ralli alkaa torstaina. Ehkä joku jälleen tekee Ismosta näköhavainnon ralliyleisön joukosta. Ja jos näin käy, niin toivottavasti myös nappaa puhelimella kuvan henkilöstä ja lähettää otoksensa poliisille tarkkoine koordinaatteineen.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Eiköhän Ismo ole jo kuollut.
Jos olisi elossa, miksi nyt yhtäkkiä ilmestyisi Suomen ralliin. 26 vuotta mennyt, niin voisi olla muuta elämää. Varsinkin kun varmasti tietää, että etsitään.
Eikä kaikki rallikatsojat suinkaan liiku missään kahviloissa tai makkarakojuilla, joissa paljon muita. Rallia voi seurata ihan omaksi iloksi penkalla käymättä missään. Alueet ovat kuitenkin laajoja. Voi seistä tunteja koivujen välissä ja se on siinä.
Mä uskon kuitenkin, että Ismo on menehtynyt. Joskus epäiltiin velkojien pakoilua ja näköhavaintoja, mitä ei kaikkia kerrottu poliisille.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Tay77 kirjoitti: To Heinä 31, 2025 6:51 pm Eiköhän Ismo ole jo kuollut.
Jos olisi elossa, miksi nyt yhtäkkiä ilmestyisi Suomen ralliin. 25 vuotta mennyt, niin voisi olla muuta elämää. Varsinkin kun varmasti tietää, että etsitään.
Eikä kaikki rallikatsojat suinkaan liiku missään kahviloissa tai makkarakojuilla, joissa paljon muita. Rallia voi seurata ihan omaksi iloksi penkalla käymättä missään. Alueet ovat kuitenkin laajoja. Voi seistä tunteja koivujen välissä ja se on siinä.
Mä uskon kuitenkin, että Ismo on menehtynyt. Joskus epäiltiin velkojien pakoilua ja näköhavaintoja, mitä ei kaikkia kerrottu poliisille.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
J1L5
Harjunpää

Kumpulaisen puhelin on ollut katoamisen jälkeen täysin mykkä. Mistä tuo kertoo?

Kumpulaisen sisko sanoo, että ei usko Jyväskyn rallihavaintoihin ja jatkaa, että se todistettiin vääräksi, "näin Poliisikin on meille sanonut"
Detsi
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Detsi »

^Nii eipä sitä kuollut mitään puhelinta enään käytä. Pankkitiliä ei myöskään oltu käytetty.
J1L5
Harjunpää

^ Kuollut ihminen ei itse mykistä puhelintaan, eli onko joku muu ottanut puhelimen ja sammuttanut sen. Ajattelin, että jos joku nappaa toisen mukaansa, niin ensimmäisenä otetaan uhrilta puhelin. Eikös puhelin voi mykistyä itsestään vain hukkumisessa tms.

Rallihavainnoista kysyttäessä Esa vastaa jotenkin oudosti, suurinpiirtein: "Sitä mä pidän kyllä mahdottomana, on niin huima rallimies, että on voinut olla mahdollista". Vastauksessa siis ristiriita. Tv:ssä toki jokainen varmaan jännittää.
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Esa ei selvästikään oikein pysty uskomaan ralli havaintoihin, mutta toteaa lopuksi Ismon olleen niin huima rallimies että tiedäppä hänestä.
Mikäli Esalla olisi osuutta, hänenhän kannattaisi " uskoa" havaintoon.
Niin tavallisen ja rehellisen oloinen kaveri, että vaikea uskoa häntä tappotouhuissa mukana olleen. Tietysti on hyviä näyttelijöitäkin.
Kyläjuoruja eniten epäilen tässä viimeisessä jutussa olleen takana. Tosin ei poliisi ole ilmoittanut tällaista, ainakaan vielä. Ei myöskään mistään muustakaan.
Detsi
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Detsi »

J1L5 kirjoitti: Su Syys 07, 2025 11:43 am ^ Kuollut ihminen ei itse mykistä puhelintaan, eli onko joku muu ottanut puhelimen ja sammuttanut sen. Ajattelin, että jos joku nappaa toisen mukaansa, niin ensimmäisenä otetaan uhrilta puhelin. Eikös puhelin voi mykistyä itsestään vain hukkumisessa tms.

Rallihavainnoista kysyttäessä Esa vastaa jotenkin oudosti, suurinpiirtein: "Sitä mä pidän kyllä mahdottomana, on niin huima rallimies, että on voinut olla mahdollista". Vastauksessa siis ristiriita. Tv:ssä toki jokainen varmaan jännittää.
”Kun on näköhavaintoja ollu suurajoista et hän on ollut sielä katsomassa nii sitä mä kyllä pidän itte ihmeenä, että oli kyllä niin huima rallimies, että varmaa oli tärkee kilpailu, että en pidä sitä mahottomuutena mutta aika huima temppu jos on siel ollut. Mutta useempi on kyllä nähnyt, että et et ite en oo nähny mutta, mutta mutta voi olla hyvin mahollista.”

Näin vastasi Esa kadonneet jaksossa.
J1L5
Harjunpää

^ Tuo on aika huima lausehirviö. Se vaan särähti vähän korvaan itsellä, mutta ei nyt mikään paha juttu silti. Sitä itsekin tarkoitin, että kaveri vaan aprikoi kahden eri vaihtoehdon mahdollisuutta. Vähän pussiin puhumisen maku siltikin :idea:

Usein tekijä haluaa nähdä tutkintoja, ja palaa rikospaikalle, mutta ei tässä tässä tapauksessa. Esa on syytön.

Onkohan Ismo ollut koko Ruotsin rallireissulla? :oops:
Ross Sullivan

Hurjimus kirjoitti: Su Syys 07, 2025 1:44 pm Esa ei selvästikään oikein pysty uskomaan ralli havaintoihin, mutta toteaa lopuksi Ismon olleen niin huima rallimies että tiedäppä hänestä.
Mikäli Esalla olisi osuutta, hänenhän kannattaisi " uskoa" havaintoon.
Niin tavallisen ja rehellisen oloinen kaveri, että vaikea uskoa häntä tappotouhuissa mukana olleen. Tietysti on hyviä näyttelijöitäkin.
Kyläjuoruja eniten epäilen tässä viimeisessä jutussa olleen takana. Tosin ei poliisi ole ilmoittanut tällaista, ainakaan vielä. Ei myöskään mistään muustakaan.
Esaa on kuitenkin epäilty murhasta (tai epäillään edelleen).

Jari Aarnio oli ja on rehellisen oloinen poliisimies. Joskus sitä erehtyy itse kukin.
Vastaa Viestiin