Joskus on hämmästyttävää, että lukeminen on minfolaisille niin vaikeaa ymmärtämisestä puhumattakaan. Ei kai romukasaan voi laittaa mitään isoa ainakaan taloudellisessa mielessä. Luulisi sen olevan ilmeistä muutenkin.viivahattu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 8:07 amKuinka vanha sinä olet, 18? Melkein kaikkihan niitä 1980-luvun ja jopa 1970-luvun romukasoja laitattivat jollain fiksarilla vielä tuohon aikaan, elleivät korjanneet itse. Ei johonkin tuhannen markan loppuun ajettuun paskaan menty teettämään "virallista" remonttia kalliilla merkkikorjaamolla. Nykyään tilanne on totta kai eri, mutta Ismon katoamisesta on neljännesvuosisata ja silloin niin aika kuin autot olivat vähän erilaisia kuin nykyään.Ross Sullivan kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 1:07 amSaa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi. Olen tätä mieltä edelleen. En siis väitä, että joku ei laitattaisi tai olisi laitattanut.viivahattu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 12:31 am
Edelleen, vuosi oli 2000. Suomen autokanta oli suurimmaksi osaksi 1980-luvulta ja kyllä niistä romuista olivat kaikki mahdolliset takuut menneet muutenkin umpeen aikoja sitten. Autonrassauspajat olivat täynnä tosielämän Härski Hartikaisia ja itse asiassa iso prosentti ihmisistä teki isojakin korjauksia omiin autoihinsa ihan itse. Saiko niihin jotain "takuuta"? Ei tietenkään saanut. Oleellista oli, että tuliko katsastusmieheltä leima.
Kun sinulla on niin tärkeä "voittaa" väittely ja sada viimeinen sana, niin sovitaan niin, että Suomessa kadonnut mies pitää helpostikin autokorjaamoa, jossa laitetaan erityisesti kaikenlaista isoa.