Vittu elä sen kanssa mitä sulle on syntymässä annettu ja mitä olet tehnyt elämässäsi. Kukaan ei edes ole kuollut (vielä). Lopeta tuo valitus, sitä ei jaksa kukaan kuunnella.JohannaK kirjoitti: La Heinä 26, 2025 4:31 pmOli paskoja neuvoja hänellä ja hän haluaa vain pahaa minulle kuten kaikki täällä ja se on oikein. En halua neuvoja vaan haukkuja ja neuvot ovat huonoja. Ei mulla oo ees rahaa harrastaa mitään enkä voi mennä ihmisten ilmoille kun olen rikollinen, monta kertaa pitää sanoa että ymmärrät. On tutkittu et autisteille liikunta ei toimi samal taval ku normaaleilla. Olen rikollinen ikuisesti vaikka en tekisi uusia rikoksia. Ei voi puhua positiivisesti itselleen jos ei oo mitään kehuttavaa. Koulussa ei vaadittu mitään ja tein viel pidennetyllä ajal nii ei oo minkään arvoinen suoritus. Enkä sitä paitsi pysty hankkimassani ammatissa toimimaan. Täällä olo vaan pahenee ku antavat väärää hoitoa ja ei ole tekemistä.AlsSie kirjoitti: La Heinä 26, 2025 8:13 am Ei nyt alettaisi ilkeälle tielle.
Johanna, koeta oikeasti olla vähän vastaanottavaisempi sua auttavia kohtaan. Myös Wildchild79 oli aiemmin laittanut sulle ketjuun tod hyvän neuvovan postauksen. Ihmiset ei nääs jaksa/raja tulee vastaan, kun ohitat kaiken vaivannäön ja jankkaat samaa, haluat vain jatkaa samaa.
Vastaan ketjuun, koska yritän väsyttää itseäni zzzz:een.JohannaK kirjoitti: Ti Heinä 22, 2025 8:17 am Ei se ole rangaistus, se olisi vain typerää tehdä noita ehdottamiasi asioita. Kyl se jo jotain kertoo jos ei vuodessa opi edes perusasioita. Se olis typerää tehdä jos tietää että tekee väärin ja näyttää typerältä eikä minun rikollisena edes pidä mennä ihmisten ilmoille. Et tajua kuinka vaikeeta autisteille on liikunta. Kehossa tuntuu pahalta ja on paha mieli ja kiukkuinen liikunnan jälkeen eikä jaksa loppupäivän tehä mitää. Miksi pitäisi tuhlata rahaa sellasee josta tulee vaa paha mieli?Join kahvia aiemmin ennen kamomillateetä jne.
Kuten tietänet, ne hyvoinvointijutut eivät ole typeriä juttuja. Lue ajatuksella ja vastaanottavaisemmalla mielellä ketjun jutut. Et kirjoittaisi taas samaa hommaa, jos olisit mieltänyt, mitä aiemmin kirjoitettiin mm. kehittymisestä ja suhtautumisesta liikuntaan muuten kuin suorittamistason kautta.
Välttämättä ei ole kyse autismista, jos kehossa tuntuu rankalta liikunnan jälkeen - se voi olla ettei kuntoa vielä ole. Kunto ja olo kehittyy ajan kanssa. Mitä tulee henkiseen mieleen, niin suhtautuminen tarvitsisi saada muuttumaan, kirjoitin siitä aiemmin, katso sieltä.
Lisäksi mietin semmoista, että sun tarvisi saada luotua itsesi uudestaan. Nythän näet identiteeettisi "rikollisena, lihavana, rumana, typeränä, autistina" tai... sitten et oikeasti näe näin, vaan jankkaat sitä kuin trollausmantraa ketjuun, tai sitten totuus on jotain siltä väliltä ja koet helpommaksi olla yrittämättä niin valitset helpoimman tien, eli itsesi tahallisen morkkaamisen jonka avuin saa myös huomiota jne.
Joka tapauksessa, sinä et ole yhtä kuin mennyt tekosi, jota kadut, et ole rikollinen enää. Ala puhua itsestäsi mukavammin, sillä on vaikutusta itseesi, miten puhut itsestäsi ja miten näet itsesi - luot itseäsi oikeastaan koko ajan. Tästä on muistaakseni jopa jotain tutkimusta, tyyliin jos ihminen ajattelee olevansa älykäs, hän suoriutuu paremmin. Ja vaikka ihminen olisi psykopaatti, mutta jos hän haluaa olla hyvä, niin hän pystyy siihen. Onhan psykopaatteja tutkimusten mukaan esim poliitik... vaihdetaankin kirurgeihin, koska poliitikot eivät useinkaan saa aikaiseksi hyvää.![]()
Millainen haluat olla, ole niin.
Olet valinnut aiemmin liikuntalajiksi tankotanssin, kuulostaa ok:lta. Keskity siihen, mitä näet mielessäsi mielihyvän kautta äläkä siihen, miltä pintapuolisesti luulet näyttäväsi muiden silmissä - eikä heillä ole aikaa katsoa sinua, kun tekevät omaa juttuaan.
Suomessa on aika paljon painon kanssa tahkoavia ihmisiä, joten ei siinä sen kummempaa. Jos haluat olla hoikka, niin teet sen mukaan.
Et ole osaamaton, tietänet tämänkin itse. Koulujuttujen lisäksi olet autismista huolimatta saanut ainakin pari miestä romanttisiin suhteisiin kanssasi. Siis että.... Miten mukamas itsetunnoton itsensä rumaksi typerykseksi kokeva autisti (en ole tämän kuvailun kannalla), joka ei halua mennä ulos koska on "rikollinen" saa miehiä kuin lennossa vaan - onhan hänen täytynyt rohkeasti mennä ulos. Kaikki ei täsmää.
Joka tapauksessa. Jos identiteetti tuntuu oikeasti olevan negatiivisten määreiden varassa, niin muuta niitä - luot itsesi uusiksi ja keskityt hyviin piirteisiin ja hyvään kokonaisuuteen huonompien sijaan, ylipäätään kurotat sinne, minne haluat. Millainen haluat olla, ala olla.
Nyt ei muu krakaa kuin ajatusten, mielen saaminen kuntoon. Ja jospa saisit siellä osastolla sen nousuun. Kerro asioista siellä ja jos ei hommat lähde hoitumaan, niin menet jatkossa yks. lääkärin vastaanotolle. Toivotaan että kaikki menee ok.
Johanna Kaarna
Re: Johanna Kaarna
Niin, minun pitää muistuttaa itseäni että olen typerä hullu autisti joka on rikollinen. Ei noilla piirteillä voi elää. Vastaan vaa viestiin miten asiat on.Knobster kirjoitti: La Heinä 26, 2025 7:20 pmVittu elä sen kanssa mitä sulle on syntymässä annettu ja mitä olet tehnyt elämässäsi. Kukaan ei edes ole kuollut (vielä). Lopeta tuo valitus, sitä ei jaksa kukaan kuunnella.JohannaK kirjoitti: La Heinä 26, 2025 4:31 pmOli paskoja neuvoja hänellä ja hän haluaa vain pahaa minulle kuten kaikki täällä ja se on oikein. En halua neuvoja vaan haukkuja ja neuvot ovat huonoja. Ei mulla oo ees rahaa harrastaa mitään enkä voi mennä ihmisten ilmoille kun olen rikollinen, monta kertaa pitää sanoa että ymmärrät. On tutkittu et autisteille liikunta ei toimi samal taval ku normaaleilla. Olen rikollinen ikuisesti vaikka en tekisi uusia rikoksia. Ei voi puhua positiivisesti itselleen jos ei oo mitään kehuttavaa. Koulussa ei vaadittu mitään ja tein viel pidennetyllä ajal nii ei oo minkään arvoinen suoritus. Enkä sitä paitsi pysty hankkimassani ammatissa toimimaan. Täällä olo vaan pahenee ku antavat väärää hoitoa ja ei ole tekemistä.AlsSie kirjoitti: La Heinä 26, 2025 8:13 am Ei nyt alettaisi ilkeälle tielle.
Johanna, koeta oikeasti olla vähän vastaanottavaisempi sua auttavia kohtaan. Myös Wildchild79 oli aiemmin laittanut sulle ketjuun tod hyvän neuvovan postauksen. Ihmiset ei nääs jaksa/raja tulee vastaan, kun ohitat kaiken vaivannäön ja jankkaat samaa, haluat vain jatkaa samaa.
Vastaan ketjuun, koska yritän väsyttää itseäni zzzz:een.Join kahvia aiemmin ennen kamomillateetä jne.
Kuten tietänet, ne hyvoinvointijutut eivät ole typeriä juttuja. Lue ajatuksella ja vastaanottavaisemmalla mielellä ketjun jutut. Et kirjoittaisi taas samaa hommaa, jos olisit mieltänyt, mitä aiemmin kirjoitettiin mm. kehittymisestä ja suhtautumisesta liikuntaan muuten kuin suorittamistason kautta.
Välttämättä ei ole kyse autismista, jos kehossa tuntuu rankalta liikunnan jälkeen - se voi olla ettei kuntoa vielä ole. Kunto ja olo kehittyy ajan kanssa. Mitä tulee henkiseen mieleen, niin suhtautuminen tarvitsisi saada muuttumaan, kirjoitin siitä aiemmin, katso sieltä.
Lisäksi mietin semmoista, että sun tarvisi saada luotua itsesi uudestaan. Nythän näet identiteeettisi "rikollisena, lihavana, rumana, typeränä, autistina" tai... sitten et oikeasti näe näin, vaan jankkaat sitä kuin trollausmantraa ketjuun, tai sitten totuus on jotain siltä väliltä ja koet helpommaksi olla yrittämättä niin valitset helpoimman tien, eli itsesi tahallisen morkkaamisen jonka avuin saa myös huomiota jne.
Joka tapauksessa, sinä et ole yhtä kuin mennyt tekosi, jota kadut, et ole rikollinen enää. Ala puhua itsestäsi mukavammin, sillä on vaikutusta itseesi, miten puhut itsestäsi ja miten näet itsesi - luot itseäsi oikeastaan koko ajan. Tästä on muistaakseni jopa jotain tutkimusta, tyyliin jos ihminen ajattelee olevansa älykäs, hän suoriutuu paremmin. Ja vaikka ihminen olisi psykopaatti, mutta jos hän haluaa olla hyvä, niin hän pystyy siihen. Onhan psykopaatteja tutkimusten mukaan esim poliitik... vaihdetaankin kirurgeihin, koska poliitikot eivät useinkaan saa aikaiseksi hyvää.![]()
Olet valinnut aiemmin liikuntalajiksi tankotanssin, kuulostaa ok:lta. Keskity siihen, mitä näet mielessäsi mielihyvän kautta äläkä siihen, miltä pintapuolisesti luulet näyttäväsi muiden silmissä - eikä heillä ole aikaa katsoa sinua, kun tekevät omaa juttuaan.
Suomessa on aika paljon painon kanssa tahkoavia ihmisiä, joten ei siinä sen kummempaa. Jos haluat olla hoikka, niin teet sen mukaan.
Et ole osaamaton, tietänet tämänkin itse. Koulujuttujen lisäksi olet autismista huolimatta saanut ainakin pari miestä romanttisiin suhteisiin kanssasi. Siis että.... Miten mukamas itsetunnoton itsensä rumaksi typerykseksi kokeva autisti (en ole tämän kuvailun kannalla), joka ei halua mennä ulos koska on "rikollinen" saa miehiä kuin lennossa vaan - onhan hänen täytynyt rohkeasti mennä ulos. Kaikki ei täsmää.
Joka tapauksessa. Jos identiteetti tuntuu oikeasti olevan negatiivisten määreiden varassa, niin muuta niitä - luot itsesi uusiksi ja keskityt hyviin piirteisiin ja hyvään kokonaisuuteen huonompien sijaan, ylipäätään kurotat sinne, minne haluat. Millainen haluat olla, ala olla.
Nyt ei muu krakaa kuin ajatusten, mielen saaminen kuntoon. Ja jospa saisit siellä osastolla sen nousuun. Kerro asioista siellä ja jos ei hommat lähde hoitumaan, niin menet jatkossa yks. lääkärin vastaanotolle. Toivotaan että kaikki menee ok.
Se oli silloin se ulos meneminen ja miesten tapailu kun en vielä tajunnut että olen rikollinen jonka ei pitäisi olla ihmisten ilmoilla. Minun on aina ollut vaikea löytää miehiä, ekan kerran seurustelin vasta 22-vuotiaana nii se kertoo jo jotain. Katsoin tänään mille aloille olisin päässyt viime vuonna ylioppilastodistuksellani ja siitäkin näki että olisin päässyt vain aloille joille juuri kukaan ei halua. Siitäkin jo huomaa että olen tyhmä luuseri.AlsSie kirjoitti: La Heinä 26, 2025 8:13 am Ei nyt alettaisi ilkeälle tielle.
Vastaan ketjuun, koska yritän väsyttää itseäni zzzz:een.JohannaK kirjoitti: Ti Heinä 22, 2025 8:17 am Ei se ole rangaistus, se olisi vain typerää tehdä noita ehdottamiasi asioita. Kyl se jo jotain kertoo jos ei vuodessa opi edes perusasioita. Se olis typerää tehdä jos tietää että tekee väärin ja näyttää typerältä eikä minun rikollisena edes pidä mennä ihmisten ilmoille. Et tajua kuinka vaikeeta autisteille on liikunta. Kehossa tuntuu pahalta ja on paha mieli ja kiukkuinen liikunnan jälkeen eikä jaksa loppupäivän tehä mitää. Miksi pitäisi tuhlata rahaa sellasee josta tulee vaa paha mieli?Join kahvia aiemmin ennen kamomillateetä jne.
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Tulit tänne huomiohuoraamaan ja halusit (niin todella sanoit), että haluat saada haukkumiset. Kun niitä tulee, päätät heittäytyä marttyyriksi. Mikäli olisin sinä, pyytäisin ylläpitoa nakkaamaan tämän ketjun kaatopaikka osiolle.JohannaK kirjoitti: La Heinä 26, 2025 4:25 pmItsekin oot huomionhakuinen ku kommentoit tänne. Elä niissä omissa harhoissa sitten.Wildchild79 kirjoitti: Pe Heinä 25, 2025 11:40 pm Luuletko todellakin että näkisin yhtään vaivaa jonkun mt-potilaan horinoiden selvittämiseen jostain vitun facebookista?
En harrasta somehuorausta kun mulla on oikeita frendejä
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Ootko Johanna päässyt ulkoilemaan lainkaan? Mitä lääkkeitä ne sinulle nyt syöttää, kai ne on kertoneet?
Mutta hän väitti että miesystäväni on mielikuvitusta mikä ei ole totta, ois haukkunut miuta asioista jotka on totta.WalkingDisaster kirjoitti: La Heinä 26, 2025 11:24 pmTulit tänne huomiohuoraamaan ja halusit (niin todella sanoit), että haluat saada haukkumiset. Kun niitä tulee, päätät heittäytyä marttyyriksi. Mikäli olisin sinä, pyytäisin ylläpitoa nakkaamaan tämän ketjun kaatopaikka osiolle.JohannaK kirjoitti: La Heinä 26, 2025 4:25 pmItsekin oot huomionhakuinen ku kommentoit tänne. Elä niissä omissa harhoissa sitten.Wildchild79 kirjoitti: Pe Heinä 25, 2025 11:40 pm Luuletko todellakin että näkisin yhtään vaivaa jonkun mt-potilaan horinoiden selvittämiseen jostain vitun facebookista?
En harrasta somehuorausta kun mulla on oikeita frendejä
En oo, toisaalta hyvä rangaistus miulle ku sitä ansaitsen. Antipsykootteja, bentsoja, uutta masennuslääkettä. Oon niitten yhdistelmästä kyvytön ajattelemaan juuri mitään ja kirjoittaminenkin hankalaa. Haluavat tehdä miusta vihanneksen joka makaa vaa sängys.Huutaja Jaana kirjoitti: Su Heinä 27, 2025 2:38 am Ootko Johanna päässyt ulkoilemaan lainkaan? Mitä lääkkeitä ne sinulle nyt syöttää, kai ne on kertoneet?
Tiedät oikeasti että niin ei ole, sinulle ei ole haluttu täällä pahaa, VAAN päinvastoin ketju on harvinaisen hyvähenkinen, olet saanut paljon tsemppityylin viestejä. Neuvot olleet tosi ok, pystyt harrastamaan vähälläkin budjetilla (kotitreeni Youtuben avulla ei maksa mitään eikä ulkona käveleminen ja treenaaminen ) ja varmaan on varaa johonkin valittuun yhteen maksulliseen lajiin. Autismi-syytä enemmän sulla kinnaa liikkumisessa mielen puolesta, ja siinä tarvisi saada ajatukset positiiviseen suuntaan. Askel askeleelta, ei liikaa vaatimustasoa, totutat kroppaa ja mieltä.JohannaK kirjoitti: La Heinä 26, 2025 4:31 pm Oli paskoja neuvoja hänellä ja hän haluaa vain pahaa minulle kuten kaikki täällä ja se on oikein. En halua neuvoja vaan haukkuja ja neuvot ovat huonoja. Ei mulla oo ees rahaa harrastaa mitään enkä voi mennä ihmisten ilmoille kun olen rikollinen, monta kertaa pitää sanoa että ymmärrät. On tutkittu et autisteille liikunta ei toimi samal taval ku normaaleilla. Olen rikollinen ikuisesti vaikka en tekisi uusia rikoksia. Ei voi puhua positiivisesti itselleen jos ei oo mitään kehuttavaa. Koulussa ei vaadittu mitään ja tein viel pidennetyllä ajal nii ei oo minkään arvoinen suoritus. Enkä sitä paitsi pysty hankkimassani ammatissa toimimaan. Täällä olo vaan pahenee ku antavat väärää hoitoa ja ei ole tekemistä.
Määrittelet edelleen itsesi yksioikoisesti leimojen kautta, kaikki on negatiivista ja lähtee sinusta. Miksi rajaat itseäsi kun voisit päästä asioiden ylitse, laajentaa ja uudistaa sitä mitä olet. Sinulta menee ihan ohi, mitä kirjoitin aiemmin, kun en pysty siirtämään muutosprosessia suhun, se on kaikki sinusta itsestäsi kiinni ja sinun vallassa. Siis sinulla on itseesi enin valta - mietipä sitä. Rajaat ja leimaat itsesi ahtaan laatikon sisään. Et ole enää rikollinen, katso tulevaisuuteen ja mieti, millainen haluat olla ja sitten alat olemaan niin. Yksi Youtube-nainen on entinen rikollinen, Christina Randall, ja niin vain on nyt kivanoloinen Youtube-kanavan pitäjä ja elämä jees, onhan näitä varmasti muitakin. Hän mainitsee menneen osana elämisestään, ottanut opiksi ja on siirtynyt eteenpäin.
Luot itseäsi koko ajan. Toistan tämän edellisestä postauksesta ja lisään, että ajatuksista se lähtee. Miten haluat olla, ole niin. Jos mennyt tai nykyisyys ei ole ok, katso tulevaan. Siis älä pitäydy siinä, mitkä sinun mielestäsi ovat huonot ja hyvät piirteesi, ei ole tarvetta pysyä reaalitasossa, koska et sinä eikä kukaan muukaan tiedä pontentioita. Jätä laatikon kansi täysin auki. Toivo ja haaveet, mieti ja visualisoi. Positiivisesti. Tästä on tutkimusta, miten se vaikuttaa aivoihin.
Ajatuksista vielä. Sisäistä myös tää : sinun ei tarvitse uskoa omia huonoja ajatuksiasi, ne ovat vain ajatuksia ja ajatukset ovat muutettavissa. Kun ajatukset menevät parempaan, menee olokin parempaan. Aivot kuuntelevat itseäsi ja vaikuttavat kokonaisuuteen. Niin että huonojen ajatusten/jankkaamisten tullessa tiedostat "tämä on huonoa toistoa, ei tee minulle hyvää" ja vaihdat sen ajatuksen tilalle positiivisen ajatuksen (jota toistat) ja jos nykyisyydessä ei ole myönteistä mietittävää, otat posit. ajatuksen tulevaisuudesta - revit sen vaan jostain.
Negatiivisen toistaminen stoppiin.
Luin joo, miten et nyt lääkkeiden paljouden takia kykene/jaksa ajatella kunnolla. Sano heille, että haluaisit vähemmän (annosmäärä vähempään per lääke ja/tai eri lajit vähempään) lääkkeitä, että olo on nyt liikasaannista johtuen tokkuraa.
Mikä sai sinut siis "tajuamaan että olet rikollinen, jonka ei pitäisi olla ihmisten ilmoilla." Sanoiko joku noin. JOS näin on, niin ymmärrät kyllä että esimerkiksi vihastunut ihminen voi sanoa niin. Jos joku on niin sanonut, korjaisiko tilanteen jos sama ihminen sanoisi nyt, että et ole enää rikollinen ja voit olla ihmisten ilmoilla? Moni on ketjussa sanonut ihan eri lailla, mutta niillä ei ole väliä vaan vain (otaksun näin ) 1 ihmisen sanomisella?Se oli silloin se ulos meneminen ja miesten tapailu kun en vielä tajunnut että olen rikollinen jonka ei pitäisi olla ihmisten ilmoilla. Minun on aina ollut vaikea löytää miehiä, ekan kerran seurustelin vasta 22-vuotiaana nii se kertoo jo jotain. Katsoin tänään mille aloille olisin päässyt viime vuonna ylioppilastodistuksellani ja siitäkin näki että olisin päässyt vain aloille joille juuri kukaan ei halua. Siitäkin jo huomaa että olen tyhmä luuseri.
Nyt omat aivosi käyttöön. Kyllä sinä voit olla ihmisten ilmoilla, kun et ole muille vaaraksi, tuolla ulkona on monenlaista menijää, kaikki ei ole tehnyt rikoksia mutta vääryyksiä kylläkin, esim pettämisiä, ja silti he liikkuvat ulkona. Edelleen olen sitä mieltä että voisit jutella papin kanssa, jos syyllisyys/häpeä/katumus ja armo jumittavat sinulla tälleen.
Et ole tyhmä luuseri, tämäkin on ketjussa sanottu eri sanoin moneen kertaan. Kts mitä yllä. Negatiivinen jankkaus seis, sinun ei tarvitse uskoa omia ajatuksiasi tässä - eivät ajatukset ole mitään 100% totuuksia. Jos ihminen on oikein masentunut, niin ajatukset ovat tollaista, tiedosta tämä homma ja voit olla silleen että "hei ei nää olekaan totta."
Tähän ei kannata jankata, että kouluun pääsi kaikki jne, kun koulun läpikäyminen on jo kaikkea muuta kuin häviämistä. Ei jatketa enää jankutuksen kautta, nyt laitat kelan tietoisesti seis ja otatkin tilalle jotain myönteistä mietittävää. Kirjoitat vaiks lapulle positiiviset sanonnat. Ja vaikka vielä kuulakärkikynällä käteen jokin positiivinen lause, niin sulla on se mukana ja nähtävissä koko ajan.
Tee näin, tsemppiä.
Mahdollisesti näin.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Just siks pitää vaatia ulkoilua!!!JohannaK kirjoitti: Su Heinä 27, 2025 8:58 am Haluavat tehdä miusta vihanneksen joka makaa vaa sängys.
En vaadi kun tulkitsevat sen niin että heittäydyn hankalaksi ja hoito pitenee, eikä oo voimii vaatii mitää lääkkeiden takii.Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 7:19 amJust siks pitää vaatia ulkoilua!!!JohannaK kirjoitti: Su Heinä 27, 2025 8:58 am Haluavat tehdä miusta vihanneksen joka makaa vaa sängys.
Katsopa ketjun alkupäätä niin ei todellakaan ollu tsemppaavaa. Ja muutenkin. En pidä youtube treenivideoist enkä kävelystä joten en tee niitä, ja helpitkin treenivideot vaikeita ja tekevät ikävän olon. Ei ole varaa mihinkää maksulliseen 600e kuukausituilla. Olen yrittänyt ajatella positiivisesti ja yrittäny, mutta huomasin sen turhaksi nii lopetin. En ansaitse mitään hyvää ku oon rikollinen ikuisesti vaikka en tekisi uusia rikoksia. Ei se et pitää youtube kanavaa tarkoita et on menestynyt, onhan näitä rappiotubettajia. Haaveet on ihan turhia kun ne ei toteudu. Kuka sellasen ottais töihin joka on ollut vankilas, minun kun on kerrottava vankilamenneisyyteni työhaastattelussa, en voi valehdella. Jos ajattelee positiivisesti ja haaveilee, joutuu vaa pettyy, sen olen huomannut. Ei ne suostu vähentää lääkitystä, hoitoaika pitenee jos vastustan. Monet ihmiset ovat sanoneet että tuomioni oli liian lyhyt ja pitäisi miun olla lukkojen takana loppuelämäni, esim. Uhri sanoi näin. Vaikka he muuttaisivat mielensä, olisin edelleen samaa mieltä koska tiedän että se on totta. Pettäminen ei olekaan rikos, kuten joku sanoi jodelissa olen ikuisesti potentiaalisesti vaaraksi muille kun olen vakavan väkivaltarikoksen tehnyt, vaikka en haluaisi satuttaa ketään niin en voi luottaa omaan tällaiseen ajatukseeni. En usko satukirjaan joten en mene papille juttelee. Koulun käyminen oli suuri virhe kun en sovellu farmaseutiksi. Se on realismia, ei negatiivista jankkausta.AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 7:07 amTiedät oikeasti että niin ei ole, sinulle ei ole haluttu täällä pahaa, VAAN päinvastoin ketju on harvinaisen hyvähenkinen, olet saanut paljon tsemppityylin viestejä. Neuvot olleet tosi ok, pystyt harrastamaan vähälläkin budjetilla (kotitreeni Youtuben avulla ei maksa mitään eikä ulkona käveleminen ja treenaaminen ) ja varmaan on varaa johonkin valittuun yhteen maksulliseen lajiin. Autismi-syytä enemmän sulla kinnaa liikkumisessa mielen puolesta, ja siinä tarvisi saada ajatukset positiiviseen suuntaan. Askel askeleelta, ei liikaa vaatimustasoa, totutat kroppaa ja mieltä.JohannaK kirjoitti: La Heinä 26, 2025 4:31 pm Oli paskoja neuvoja hänellä ja hän haluaa vain pahaa minulle kuten kaikki täällä ja se on oikein. En halua neuvoja vaan haukkuja ja neuvot ovat huonoja. Ei mulla oo ees rahaa harrastaa mitään enkä voi mennä ihmisten ilmoille kun olen rikollinen, monta kertaa pitää sanoa että ymmärrät. On tutkittu et autisteille liikunta ei toimi samal taval ku normaaleilla. Olen rikollinen ikuisesti vaikka en tekisi uusia rikoksia. Ei voi puhua positiivisesti itselleen jos ei oo mitään kehuttavaa. Koulussa ei vaadittu mitään ja tein viel pidennetyllä ajal nii ei oo minkään arvoinen suoritus. Enkä sitä paitsi pysty hankkimassani ammatissa toimimaan. Täällä olo vaan pahenee ku antavat väärää hoitoa ja ei ole tekemistä.
Määrittelet edelleen itsesi yksioikoisesti leimojen kautta, kaikki on negatiivista ja lähtee sinusta. Miksi rajaat itseäsi kun voisit päästä asioiden ylitse, laajentaa ja uudistaa sitä mitä olet. Sinulta menee ihan ohi, mitä kirjoitin aiemmin, kun en pysty siirtämään muutosprosessia suhun, se on kaikki sinusta itsestäsi kiinni ja sinun vallassa. Siis sinulla on itseesi enin valta - mietipä sitä. Rajaat ja leimaat itsesi ahtaan laatikon sisään. Et ole enää rikollinen, katso tulevaisuuteen ja mieti, millainen haluat olla ja sitten alat olemaan niin. Yksi Youtube-nainen on entinen rikollinen, Christina Randall, ja niin vain on nyt kivanoloinen Youtube-kanavan pitäjä ja elämä jees, onhan näitä varmasti muitakin. Hän mainitsee menneen osana elämisestään, ottanut opiksi ja on siirtynyt eteenpäin.
Luot itseäsi koko ajan. Toistan tämän edellisestä postauksesta ja lisään, että ajatuksista se lähtee. Miten haluat olla, ole niin. Jos mennyt tai nykyisyys ei ole ok, katso tulevaan. Siis älä pitäydy siinä, mitkä sinun mielestäsi ovat huonot ja hyvät piirteesi, ei ole tarvetta pysyä reaalitasossa, koska et sinä eikä kukaan muukaan tiedä pontentioita. Jätä laatikon kansi täysin auki. Toivo ja haaveet, mieti ja visualisoi. Positiivisesti. Tästä on tutkimusta, miten se vaikuttaa aivoihin.
Ajatuksista vielä. Sisäistä myös tää : sinun ei tarvitse uskoa omia huonoja ajatuksiasi, ne ovat vain ajatuksia ja ajatukset ovat muutettavissa. Kun ajatukset menevät parempaan, menee olokin parempaan. Aivot kuuntelevat itseäsi ja vaikuttavat kokonaisuuteen. Niin että huonojen ajatusten/jankkaamisten tullessa tiedostat "tämä on huonoa toistoa, ei tee minulle hyvää" ja vaihdat sen ajatuksen tilalle positiivisen ajatuksen (jota toistat) ja jos nykyisyydessä ei ole myönteistä mietittävää, otat posit. ajatuksen tulevaisuudesta - revit sen vaan jostain.![]()
Negatiivisen toistaminen stoppiin.
Luin joo, miten et nyt lääkkeiden paljouden takia kykene/jaksa ajatella kunnolla. Sano heille, että haluaisit vähemmän (annosmäärä vähempään per lääke ja/tai eri lajit vähempään) lääkkeitä, että olo on nyt liikasaannista johtuen tokkuraa.
Mikä sai sinut siis "tajuamaan että olet rikollinen, jonka ei pitäisi olla ihmisten ilmoilla." Sanoiko joku noin. JOS näin on, niin ymmärrät kyllä että esimerkiksi vihastunut ihminen voi sanoa niin. Jos joku on niin sanonut, korjaisiko tilanteen jos sama ihminen sanoisi nyt, että et ole enää rikollinen ja voit olla ihmisten ilmoilla? Moni on ketjussa sanonut ihan eri lailla, mutta niillä ei ole väliä vaan vain (otaksun näin ) 1 ihmisen sanomisella?Se oli silloin se ulos meneminen ja miesten tapailu kun en vielä tajunnut että olen rikollinen jonka ei pitäisi olla ihmisten ilmoilla. Minun on aina ollut vaikea löytää miehiä, ekan kerran seurustelin vasta 22-vuotiaana nii se kertoo jo jotain. Katsoin tänään mille aloille olisin päässyt viime vuonna ylioppilastodistuksellani ja siitäkin näki että olisin päässyt vain aloille joille juuri kukaan ei halua. Siitäkin jo huomaa että olen tyhmä luuseri.
Nyt omat aivosi käyttöön. Kyllä sinä voit olla ihmisten ilmoilla, kun et ole muille vaaraksi, tuolla ulkona on monenlaista menijää, kaikki ei ole tehnyt rikoksia mutta vääryyksiä kylläkin, esim pettämisiä, ja silti he liikkuvat ulkona. Edelleen olen sitä mieltä että voisit jutella papin kanssa, jos syyllisyys/häpeä/katumus ja armo jumittavat sinulla tälleen.
Et ole tyhmä luuseri, tämäkin on ketjussa sanottu eri sanoin moneen kertaan. Kts mitä yllä. Negatiivinen jankkaus seis, sinun ei tarvitse uskoa omia ajatuksiasi tässä - eivät ajatukset ole mitään 100% totuuksia. Jos ihminen on oikein masentunut, niin ajatukset ovat tollaista, tiedosta tämä homma ja voit olla silleen että "hei ei nää olekaan totta."
Tähän ei kannata jankata, että kouluun pääsi kaikki jne, kun koulun läpikäyminen on jo kaikkea muuta kuin häviämistä. Ei jatketa enää jankutuksen kautta, nyt laitat kelan tietoisesti seis ja otatkin tilalle jotain myönteistä mietittävää. Kirjoitat vaiks lapulle positiiviset sanonnat. Ja vaikka vielä kuulakärkikynällä käteen jokin positiivinen lause, niin sulla on se mukana ja nähtävissä koko ajan.
Tee näin, tsemppiä.
Katso koko ketjua, ja huomaat että olet saanut suuurimmaksi osaksi hyvää tarkoittavia viestejä. Tässä jälleen nähdään tuo sun negatiivisen näkeminen kaikessa. Toivottavasti he voisivat sua auttaa siellä.JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 8:49 am
Katsopa ketjun alkupäätä niin ei todellakaan ollu tsemppaavaa. Ja muutenkin. En pidä youtube treenivideoist enkä kävelystä joten en tee niitä, ja helpitkin treenivideot vaikeita ja tekevät ikävän olon. Ei ole varaa mihinkää maksulliseen 600e kuukausituilla. Olen yrittänyt ajatella positiivisesti ja yrittäny, mutta huomasin sen turhaksi nii lopetin. En ansaitse mitään hyvää ku oon rikollinen ikuisesti vaikka en tekisi uusia rikoksia. Ei se et pitää youtube kanavaa tarkoita et on menestynyt, onhan näitä rappiotubettajia. Haaveet on ihan turhia kun ne ei toteudu. Kuka sellasen ottais töihin joka on ollut vankilas, minun kun on kerrottava vankilamenneisyyteni työhaastattelussa, en voi valehdella. Jos ajattelee positiivisesti ja haaveilee, joutuu vaa pettyy, sen olen huomannut. Ei ne suostu vähentää lääkitystä, hoitoaika pitenee jos vastustan. Monet ihmiset ovat sanoneet että tuomioni oli liian lyhyt ja pitäisi miun olla lukkojen takana loppuelämäni, esim. Uhri sanoi näin. Vaikka he muuttaisivat mielensä, olisin edelleen samaa mieltä koska tiedän että se on totta. Pettäminen ei olekaan rikos, kuten joku sanoi jodelissa olen ikuisesti potentiaalisesti vaaraksi muille kun olen vakavan väkivaltarikoksen tehnyt, vaikka en haluaisi satuttaa ketään niin en voi luottaa omaan tällaiseen ajatukseeni. En usko satukirjaan joten en mene papille juttelee. Koulun käyminen oli suuri virhe kun en sovellu farmaseutiksi. Se on realismia, ei negatiivista jankkausta.
Youtubessa on paljon erilaisia treenivideoita myös aloittajille, laita "beginners hakuun. Et voi sanoa ettet pidä niistä, koska et ole kaikkia eri lajien treenvideoita edes koettanut, tämä on taas vaan sitä sun negatiivista asennetta, joka on koko ajan päällä.
On varaa yhteen maksulliseen harrastukseen, parillakin tutulla on n. 400 euroa elämiseen jäävä raha ja ovat olleet jotain maksullista kurssia harrastamassa.
Se positiivisen ajattelemisen yrittäminen on vaikeaa, meditointi auttaisi siinä, kts youtube enkkuvideot, siellä on myös eri hakusanoin erilaisia meditointeja. Ja sitten liikunta auttaisi siinä, mielihyvähormoneja vapautuu liikunnassa. Tankotanssi taas kehiin ja voit sen lisäksi treenailla tosiaan kotonoa, ja ulkona menet vaikka pyöräillen tai osin kävellen, osin hölkäten, niin kuntoa alkaa karttua.
Mitä sillä väliä onko "menestynyt", kun on tärkeää että voi hyvin ja elämä on ok. Tää Randall vaikuttaa siltä, että menee ihan ok. Tässä taas nähdään että kiinnität taas huomion negatiivisen hakemiseen ja se mikä sun mielestä on "jotain", on menestys, pintapuolinen ulkonäkö ja sen semmoista.
Haaveet eivät ole turhia. ÄLä luovu niistä. Pääset kyllä töihin, ja ei rikosrekisteriä kysytä mun käsityksen mukaan kuin tietyillä aloilla.
Uhri/entinen, jos luet ketjua niin sano tuolle, että hän voi mennä ihmisten ilmoille jos ei ole vaaraksi muille ja että hän voi lopettaa jankutuksen, siis jos haluat sanoa näin. Ja se ei ole totta (että et voi mennä, voit mennä kun et ole vaaraksi muille), kuten nyt väität, kts aiempi postaus : ajatuksen kanssa .
Kun vastaat, olet jo ennakkoon ikäänkuin päättänyt, että mikään ei käy. Oikeasti mieti ja avaa mieli vastaanottamaan mietittävää. Pois saman jankutus ja että näin se on - ei se ole niin, vaikka sinusta voi nyt siltä tuntua - ne ovat vain ajatuksia ja tuntemuksia, eivätkä totuus.
Koulun käyminen ei ollut virhe. Oletko kokeillut olla farmaseuttina. Jos vain luulet, että et pystyisi siihen. Ja voit opiskella toisen alan. Käy ammatinvalinnanohjaajan luona työkkärissä, sitten kun pääset sieltä ulos ja kykenet menemiseen. Ainut tie ei ole vankilaan, se ei ole realismia.
Ja sano silti niistä lääkkeiden ylimäärästä ja olostasi että myös siitä ulkoilun tarpeesta. Älä taas etukäteen ajattele, että se katsottaisiin huonosti. Voihan sen nähdä omatoimisuutena ja terveenä haluna päästä vähän ulkoiluun. Miten asiat sanoo, voi vaikuttaa. Sano asiat mukavasti perustellen, niin tuskinpa saavat siitä kehitettyä jotain vastustuksen linjaa.
Toivotaan että menee ok.
Mahdollisesti näin.
Eivät osaa auttaa, ei saa keskusteluapua, annetaan vaa lääkkeitä, nyt on keskittymiskyky kadonnut enkä jaksa mitään lääkityksen takia. Haluavat tehdä miusta vihanneksen. Olen kokeillut beginners mutta ovat liian vaikeita ja tuovat ikävän olon, en ole koskaan pitänyt lihaskunnosta enkä kävelystä, tein joskus pitkään mutta huomasin että pahensi vain oloa. Miulla menee kaikki ruokaan ja laskuihin ja osaan vuokrasta, ei ole varaa harrastaa. Olen kokenut meditointia eikä se sopinut itelle. En voi tankotanssia harrastaa ku olen liian läski ja huonokuntoinen eikä ole varaa. Ei ole varaa pyörään. En ole mitään jos en ole menestynyt enkä hyvä missään. Mutta työhaastattelussa pitää kertoa miksi on pitkä aukko cv:ssä, en voi valehdella. Toivon et pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle. Olen kokeillut farmaseuttina työskentelyä ja saanut aina hyvin negatiivista palautetta kun olen hidas, tiedot puutteelliset, keskittyminen huono ja ei oo vaadittavii sosiaalisii taitoja autismin takia. Ei ole varaa opiskella toista alaa ku aikuiskoulutustuki poistettu ja 20000 opintolainavelkaa. Alussa sanoin asiallisesti ja lääkäri ei kuunnellut, en yritä enää, ovat saaneet miut alistettua. Saattavat pakottaa miulle leponex-lääkityksen.AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 9:21 amKatso koko ketjua, ja huomaat että olet saanut suuurimmaksi osaksi hyvää tarkoittavia viestejä. Tässä jälleen nähdään tuo sun negatiivisen näkeminen kaikessa. Toivottavasti he voisivat sua auttaa siellä.JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 8:49 am
Katsopa ketjun alkupäätä niin ei todellakaan ollu tsemppaavaa. Ja muutenkin. En pidä youtube treenivideoist enkä kävelystä joten en tee niitä, ja helpitkin treenivideot vaikeita ja tekevät ikävän olon. Ei ole varaa mihinkää maksulliseen 600e kuukausituilla. Olen yrittänyt ajatella positiivisesti ja yrittäny, mutta huomasin sen turhaksi nii lopetin. En ansaitse mitään hyvää ku oon rikollinen ikuisesti vaikka en tekisi uusia rikoksia. Ei se et pitää youtube kanavaa tarkoita et on menestynyt, onhan näitä rappiotubettajia. Haaveet on ihan turhia kun ne ei toteudu. Kuka sellasen ottais töihin joka on ollut vankilas, minun kun on kerrottava vankilamenneisyyteni työhaastattelussa, en voi valehdella. Jos ajattelee positiivisesti ja haaveilee, joutuu vaa pettyy, sen olen huomannut. Ei ne suostu vähentää lääkitystä, hoitoaika pitenee jos vastustan. Monet ihmiset ovat sanoneet että tuomioni oli liian lyhyt ja pitäisi miun olla lukkojen takana loppuelämäni, esim. Uhri sanoi näin. Vaikka he muuttaisivat mielensä, olisin edelleen samaa mieltä koska tiedän että se on totta. Pettäminen ei olekaan rikos, kuten joku sanoi jodelissa olen ikuisesti potentiaalisesti vaaraksi muille kun olen vakavan väkivaltarikoksen tehnyt, vaikka en haluaisi satuttaa ketään niin en voi luottaa omaan tällaiseen ajatukseeni. En usko satukirjaan joten en mene papille juttelee. Koulun käyminen oli suuri virhe kun en sovellu farmaseutiksi. Se on realismia, ei negatiivista jankkausta.
Youtubessa on paljon erilaisia treenivideoita myös aloittajille, laita "beginners hakuun. Et voi sanoa ettet pidä niistä, koska et ole kaikkia eri lajien treenvideoita edes koettanut, tämä on taas vaan sitä sun negatiivista asennetta, joka on koko ajan päällä.
On varaa yhteen maksulliseen harrastukseen, parillakin tutulla on n. 400 euroa elämiseen jäävä raha ja ovat olleet jotain maksullista kurssia harrastamassa.
Se positiivisen ajattelemisen yrittäminen on vaikeaa, meditointi auttaisi siinä, kts youtube enkkuvideot, siellä on myös eri hakusanoin erilaisia meditointeja. Ja sitten liikunta auttaisi siinä, mielihyvähormoneja vapautuu liikunnassa. Tankotanssi taas kehiin ja voit sen lisäksi treenailla tosiaan kotonoa, ja ulkona menet vaikka pyöräillen tai osin kävellen, osin hölkäten, niin kuntoa alkaa karttua.
Mitä sillä väliä onko "menestynyt", kun on tärkeää että voi hyvin ja elämä on ok. Tää Randall vaikuttaa siltä, että menee ihan ok. Tässä taas nähdään että kiinnität taas huomion negatiivisen hakemiseen ja se mikä sun mielestä on "jotain", on menestys, pintapuolinen ulkonäkö ja sen semmoista.
Haaveet eivät ole turhia. ÄLä luovu niistä. Pääset kyllä töihin, ja ei rikosrekisteriä kysytä mun käsityksen mukaan kuin tietyillä aloilla.
Uhri/entinen, jos luet ketjua niin sano tuolle, että hän voi mennä ihmisten ilmoille jos ei ole vaaraksi muille ja että hän voi lopettaa jankutuksen, siis jos haluat sanoa näin. Ja se ei ole totta (että et voi mennä, voit mennä kun et ole vaaraksi muille), kuten nyt väität, kts aiempi postaus : ajatuksen kanssa .
Kun vastaat, olet jo ennakkoon ikäänkuin päättänyt, että mikään ei käy. Oikeasti mieti ja avaa mieli vastaanottamaan mietittävää. Pois saman jankutus ja että näin se on - ei se ole niin, vaikka sinusta voi nyt siltä tuntua - ne ovat vain ajatuksia ja tuntemuksia, eivätkä totuus.
Koulun käyminen ei ollut virhe. Oletko kokeillut olla farmaseuttina. Jos vain luulet, että et pystyisi siihen. Ja voit opiskella toisen alan. Käy ammatinvalinnanohjaajan luona työkkärissä, sitten kun pääset sieltä ulos ja kykenet menemiseen. Ainut tie ei ole vankilaan, se ei ole realismia.
Ja sano silti niistä lääkkeiden ylimäärästä ja olostasi että myös siitä ulkoilun tarpeesta. Älä taas etukäteen ajattele, että se katsottaisiin huonosti. Voihan sen nähdä omatoimisuutena ja terveenä haluna päästä vähän ulkoiluun. Miten asiat sanoo, voi vaikuttaa. Sano asiat mukavasti perustellen, niin tuskinpa saavat siitä kehitettyä jotain vastustuksen linjaa.
Toivotaan että menee ok.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Paskan vitut.JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 8:09 amEn vaadi kun tulkitsevat sen niin että heittäydyn hankalaksi ja hoito pitenee, eikä oo voimii vaatii mitää lääkkeiden takii.Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 7:19 amJust siks pitää vaatia ulkoilua!!!JohannaK kirjoitti: Su Heinä 27, 2025 8:58 am Haluavat tehdä miusta vihanneksen joka makaa vaa sängys.
Miten päädyit hoitoon? Oliko joku läheisesi sinusta huolissaan ja toimitti sinut sairaalaan?
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Eikö tätä määrätä vain skitsofreenikoille?
Skitsofrenian hoito tilanteissa, joissa muut lääkkeet eivät ole tehonneet tai ovat aiheuttaneet hankalia haittavaikutuksia. Lääke soveltuu myös Parkinsonin taudin yhteydessä esiintyvien vaikeiden ajatus-, tunne- ja käytöshäiriöiden hoitoon.