Riihimäki Perjalantie 3 -tuhopolttaja

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
JasseHames
Perry Mason

Re: Riihimäki Perjalantie 3 -tuhopolttaja

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

HeavyLoad kirjoitti: Ma Syys 18, 2023 9:45 pm Oletko JasseHames (tai joku muu) löytänyt uusia käänteitä tähän keissiin liittyen?

Perjalantien asuntojen myynti-ilmoituksia selatessani havaitsin, että Perjalantie 3:n pesutupa on yhteiskäytössä Perjalantie 5:n ja 7:n kanssa. Ehkä avaimet on sarjoitettu niin että samalla avaimella pääsee kaikkien talojen yleisiin tiloihin?
Kuitenkin nämä kolme taloa muodostavat kaksi taloyhtiötä: Asunto Oy Riihimäen Perjalantie 3 ja Asunto Oy Riihimäen Riihihaka. Molemmat on perustettu 1978 eli noin 10 vuotta sen jälkeen kun talot on rakennettu. En osaa sanoa miten tällaiseen järjestelyyn on päädytty.

Keskustelua aiheesta ja sen vierestä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1741365 ... alantie-3-
On se Asunto Oy Riihimäen Perjalantie 3 rekisteröity kaupparekisteriin jo 1969:
https://virre.prh.fi/ kirjoitti: Yrityksen perustiedot
Alkaen
Historia
Nimi
Asunto Oy Riihimäen Perjalantie 3
28.07.1997

Y-tunnus
0152682-1

Kaupparekisterinumero
195.148

Kotipaikka
Riihimäki
03.02.1995

Yritysmuoto
Asunto-osakeyhtiö
01.01.1000

Yrityksen kieli
suomi

Rekisteröintiajankohta
24.01.1969

Viimeisin rekisteröintiajankohta
15.08.2023
15.08.2023

Yrityksen tiedot järjestelmässä alkaen
02.06.1995

Yrityksen tila
Rekisterissä
24.01.1969

Yrityksellä on yrityskiinnityksiä
Ei

Yhteystiedot

10.12.2015

Postiosoite
c/o Isännöinti Isotalo Oy Hämeenkatu 25-27 11100 Riihimäki Suomi

Käyntiosoite
c/o Isännöinti Isotalo Oy Hämeenkatu 25-27 11100 Riihimäki Suomi

Puhelin
010 470 2610

Sähköposti
isotalo(a)isannointiisotalo.fi

http://www.isannointiisotalo.fi
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
HeavyLoad
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja HeavyLoad »

^ Ääh, totta puhut. Jostain syystä verotiedot alkaa vasta vuodelta 1978.
JasseHames
Perry Mason

HeavyLoad kirjoitti: Ma Syys 25, 2023 8:51 pm ^ Ääh, totta puhut. Jostain syystä verotiedot alkaa vasta vuodelta 1978.
Ehkä verottaja on siirtynyt automaattiseen tietojenkäsittelyyn nimenomaan 1978. Paperisia tietojahan verottaja ei edelleenkään montaa vuotta säilytä. Kaupparekisteriasiat ovat siinä mielessä erilaisia, että ne on arkistoitu julkisina asiakirjoina ties kuinka pitkältä ajalta. Verottajan julkiset tiedot puolestaan ovat lain mukaan hyvin suppeita.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
JasseHames
Perry Mason

HeavyLoad kirjoitti: Ma Syys 18, 2023 9:45 pm Keskustelua aiheesta ja sen vierestä:
Keskustelua aiheesta löytyy myös tästä ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/6297985 Ketjussa kerrottuja nimiä en mainitse korrektiussyistä.
HeavyLoad
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja HeavyLoad »

JasseHames kirjoitti: Pe Kesä 28, 2024 5:11 pm
HeavyLoad kirjoitti: Ma Syys 18, 2023 9:45 pm Keskustelua aiheesta ja sen vierestä:
Keskustelua aiheesta löytyy myös tästä ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/6297985 Ketjussa kerrottuja nimiä en mainitse korrektiussyistä.
Aika mielenkiintoista settiä, vaikea vain sanoa mikä on mielenterveysongelmaisen tajunnanvirtaa ja mikä viittausta oikeisiin asioihin/tapahtumiin.
JasseHames
Perry Mason

HeavyLoad kirjoitti: Pe Kesä 28, 2024 9:36 pm
Aika mielenkiintoista settiä, vaikea vain sanoa mikä on mielenterveysongelmaisen tajunnanvirtaa ja mikä viittausta oikeisiin asioihin/tapahtumiin.
Ketjussa nimeltä mainittu, kyseisessä asunut mutta nykyään edesmennyt henkilö on todellinen. Lakimiesmatrikkelin mukaan paikkansa pitää sisäministeriössä poliisijohtajan virassa toiminut setänsä. Sitä en ole pystynyt tarkistamaan, onko joskus ollut töissä Riihimäen poliisiasemalla tai onko muita poliisituttavia kuin setänsä. Siinä varmaankin tarvittaisiin paikallistietämystä.
JasseHames
Perry Mason

Tai sellainen korjaus, etten poliisijohtajatitteliä ole nähnyt em. henkilön yhteydessä vaan sisäasiainministeriön poliisiylitarkastajan.
JasseHames
Perry Mason

Ikuistetaanpa ketjuun Tulen herra:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/6297985 kirjoitti:
Tulen Herra
16.02.2022 21:34

Minä olin Lars Dahl. En oikein tiedä mistä se johtuu, mutta välillä kuvittelen aidosti olevani joku suomenruotsalainen. Ehkä siitä syystä, että suomenruotsalaiset tienaavat enemmän kuin suomenkieliset. Jotain pahoja lapsuudentraumoja minulla on, joskus kuvittelen olevani jopa nainen. En vain voi sille mitään, että kuvittelen olevani jotain muuta kuin mitä oikeasti olen. Välillä herään oudoista tilanteista ja paikoista enkä muista, mitä olen sitä ennen tehnyt.

Oikeasti olen mies ja asun Riihimäellä osoitteessa Perjalantie 3, jos ymmärrätte mitä tarkoitan... Googlatkaa... Olen Tulen Herra…
JasseHames
Perry Mason

JasseHames kirjoitti: La Kesä 29, 2024 12:39 am
HeavyLoad kirjoitti: Pe Kesä 28, 2024 9:36 pm

Ketjussa nimeltä mainittu, kyseisessä asunut mutta nykyään edesmennyt henkilö on todellinen. Lakimiesmatrikkelin mukaan paikkansa pitää sisäministeriössä poliisijohtajan virassa toiminut setänsä. Sitä en ole pystynyt tarkistamaan, onko joskus ollut töissä Riihimäen poliisiasemalla tai onko muita poliisituttavia kuin setänsä. Siinä varmaankin tarvittaisiin paikallistietämystä.
Löytyisikö boldatusta keneltäkään riihimäkeläiseltä parempaa tietoa? Kuvio vaikuttaa jokseenkin mielenkiintoiselta, jos pitää paikkansa äitinsä luona asunut mielenterveysongelmainen, jonka setä oli sisäministeriön poliisitarkastaja ja joka mahdollisesti on ollut oikein Riihimäen poliisiasemalla töissäkin.
JasseHames
Perry Mason

Edellä mainitusta Suomi24:n ketjusta:
Minulla on hyvä arvaus, että sama vuotajapoliisi Riihimäen poliisilaitokselta on "tutkinut" noita Perjalantie 3 tuhopolttoja, joten ei ihme, etteivät ne selviä. Liekö joku [nimi poistettu korrektiussyistä] kaveri tai jotain kautta jopa sukulainen.
Sattuisiko kukaan riihimäkeläinen tietämään, kuka/ketkä tätä rikosta tosiaan ovat tutkineet? Minua saattaisi kiinnostaa huvikseni vähän tehdä sukututkimusta siitä, löytyykö Suomi24:n ketjussa nimeltä mainitulta henkilöltä sukulaissuhdetta tutkijaan/tutkijoihin. Käsittääkseni rikoksen tutkijan nimen kertomisessa ei ole mitään lainvastaista.
JasseHames
Perry Mason

Löysin mainitusta sisäasiainministeriön poliisiylitarkastajasta jutun vuodelta 1988. Toimi tuolloin
Hämeen lääninhallituksen apulaispoliisitarkastajana.
Etelä-Suomen Sanomat, 01.07.1988, s. 3 kirjoitti:
Pitääkö aseen muuttaa ampujan mukana?

Ampumaluvat haulikolleen hankkinut mies sai kotiinsa Hyvinkäälle kutsun poliisilaitokselle. Siellä hänelle kirjoitettiin liki 400 markan sakkolappu. Syynä oli, että hän ei ollut tehnyt aseelleen muuttoilmoitusta muuttaessaan asuinpaikkaa Hollolasta Hyvinkäälle. Aseen omistaja kuuluu edelleen metsästys- ja ampumaseuraan entisellä kotipaikkakunnallaan ja käyttää asettaan siellä.

Mitä hyötyä poliisille on tietää aseen teoreettinen olinpaikka, sehän voi olla aseen haltijan mukana muuallakin, Hämeen lääninhallituksen apulaispoliisitarkastaja [nimi poistettu korrektiussyistä]?

"Kysymyshän ei ole siitä, mitä hyötyä siitä poliisille on. Kyse on siitä, mitä ampuma-asetus sanoo, eli että ase on rekisteröitävä kotipaikalla. Kyse ei ole lainkaan poliisin mukavuudesta."

[- -]

Jos aseen omistaja esimerkiksi alkaa ammuskella kotonaan väkivaltaisesti, niin onko tiedosta hyötyä?

"Eipä juuri. Siinä vaiheessa ei tiedosta enää ole iloa. - -"

[- -]

Pitäisikö aseenkantoluvan paikkakunnan muuttua automaattisesti muuttoilmoituksen mukana?

"Se olisi tietysti yksinkertaisinta. Esimerkiksi sotilaspiirin vaihtohan käy samalla tavalla."

Onko liki 400 markan sakko inhimillisestä unohduksesta kohtuullinen?

"Lainsäätäjä on aikanaan katsonut, että on. Minulla ei ole asiaan sen kummempaa lisättävää."
Mielenkiintoista. Jotkut taitavat salapoliisit ovat arvatenkin hyvin kustannustehokkaasti selvittäneet jonkun aseen muuttoluvan puuttumisen ja päättäneet viedä asian eteenpäin. Harmi, etteivät näin taitavat salapoliisit olleet tutkimassa Perjalantie 3:n tuhopolttoja.

Tätä pitää vielä kommentoida erikseen:

Onko liki 400 markan sakko inhimillisestä unohduksesta kohtuullinen?

"Lainsäätäjä on aikanaan katsonut, että on. Minulla ei ole asiaan sen kummempaa lisättävää."
Taidan ymmärtää vähän paremmin, miksi DDR:n kaltaiset valtiot pysyivät pystyssä niinkin kauan.
JasseHames
Perry Mason

Suoraan sanottuna olen vähän hämmästynyt, kuinka vähän tähän ketjuun on tullut vastauksia. Varmasti joku riihimäkinen on jotain kuullut jostain, ja olisi mielenkiintoista kuulla edes jotain paikallisten huhuja tästä oletetusta sarjatuhopolttajasta ja rikostutkinnasta.
JasseHames
Perry Mason

JasseHames kirjoitti: Pe Joulu 03, 2021 5:07 pm Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko tuhopolton korjaukset 2010 maksoivat? Uskoisin, että puhutaan sadoistatuhansista. Siinä olisi vakuutusyhtiölläkin vähän saatavia tekijältä, joskin koska tekijä on ilmeisesti mielisairas, niin tuskin korvauksia aivan täysimääräisinä hänelle määrättäisi.
Voi olla, että vuoden 2010 tuhopoltto tässä talossa maksoi yli miljoonan, vaikka seuraavassa mediajutussa ei olekaan mainittu tarkempaa osoitetta:
poikani kirjoitti: Ma Marras 07, 2016 3:21 am https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rii ... #gs.pck1at
Riihimäen epäilty tuhopoltto ajoi yli sata asukasta evakkoon: "Ainakin yli miljoonan korjauskulut"

JULKAISTU 06.11.2016 16:04

[- -]

Vuonna 2010 sattunut toinen ullakkopalo Riihimäellä aiheutti hieman yli miljoonan euron korjauslaskun.
JasseHames
Perry Mason

JasseHames kirjoitti: Pe Syys 19, 2025 1:00 am Edellä mainitusta Suomi24:n ketjusta:
Minulla on hyvä arvaus, että sama vuotajapoliisi Riihimäen poliisilaitokselta on "tutkinut" noita Perjalantie 3 tuhopolttoja, joten ei ihme, etteivät ne selviä. Liekö joku [nimi poistettu korrektiussyistä] kaveri tai jotain kautta jopa sukulainen.
Sattuisiko kukaan riihimäkeläinen tietämään, kuka/ketkä tätä rikosta tosiaan ovat tutkineet? Minua saattaisi kiinnostaa huvikseni vähän tehdä sukututkimusta siitä, löytyykö Suomi24:n ketjussa nimeltä mainitulta henkilöltä sukulaissuhdetta tutkijaan/tutkijoihin. Käsittääkseni rikoksen tutkijan nimen kertomisessa ei ole mitään lainvastaista.
Kyllä tämä vielä selviää. Ainakin tutkinnanjohtaja on näköjään mainittu tässä:
https://yle.fi/a/3-5656486 kirjoitti:
Riihimäen viimeviikkoinen kerrostalopalo on vahvistumassa tuhopoltoksi. Tekijästä ei kuitenkaan ole varmuutta, kertoo tutkinnanjohtaja Jari Uotila Kanta-Hämeen poliisilaitokselta.
JasseHames
Perry Mason

Nostetaanpas tätä taas ylös. Epäilen vahvasti, että tässä sisäasiainministeriön poliisiylitarkastaja ja äitinsä peräkamarissa nettinotkunut mielenterveyspotilasveljenpoika -kuviossa on tämän rikoksen ratkaisun avaimet.
Vastaa Viestiin