Poliisi etsii Karfin perhettä

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Poliisi etsii Karfin perhettä

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Vasikkahattu kirjoitti: Su Elo 03, 2025 7:29 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Elo 03, 2025 5:10 pm Ahh..??
Voitko osoittaa, missä kohdassa olen sanonut, että lapsia ei tarvitsisi tavoittaa?
Oletusarvoisesti minulla on oikeus olla skeptinen, vaan noin en ole koskaan ilmaissut.
Eli sinä olet sitä mieltä, että lapset pitäisi kuitenkin tavoittaa?
Ei noinkaan. Minulle kun henkilökohtaisesti on aivan yhdentekevää, tavoitetaanko lapset vaiko eikö. Se ei anna minulle mitään, eikä ole minulta mitenkään pois.
Vaikka mielestäsi mikään ei tue sitä, että Karfit olisi tehnyt jotain väärää? Kuulostaa hieman mielivaltaiselta, ei skeptiseltä.
Nohh nohh... en todellakaan ole oikea ihminen sanomaan, ovatko Karfit tehneet oikein vaiko väärin. Tuomarit tuomitsevat, en minä.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseen. Mikä on sitä kaipaamaasi "tietoa", jos kaikki julkisesti saatavilla oleva tieto ei riitä siihen?
Niin... en tosiaan tainnut vastata, sori siitä. Kellään meistä ei ole hallussaan mitään lopullista tietoa asioiden lopullisesta maaliinsa saattamisesta. Julkisesti tähän mennessä saatava tietokaan ei ole minulle riittävää, sillä asiat aukeavat vasta oikeuden edessä, ja me täällä Minfossa emme ole se oikeus.
X X X X X
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Rousku kirjoitti: Su Elo 03, 2025 7:45 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Elo 03, 2025 3:27 am
nakkenakuttaa kirjoitti: La Elo 02, 2025 9:59 pm
Karfien asiassa ei ole tullut mitään sellaista tietoa, joka puoltaisi sitä, että perheen vanhemmat kykenisivät huolehtimaan lapsista.
Eikä mitään sellaista, etteivätkö kykenisi.
Eivät ainakaan ole kyenneet huolehtimaan lastensa oppivelvollisuuden toteutumisen asianmukaisesta seurannasta. Sitä en tiedä, onko puute kyvyssä vai halussa, mutta joka tapauksessa ovat laiminlyöneet asian. Viranomaisten kannalta on samantekevää, kumpi on ongelman syy.
Niin... ensin sanot, että eivät ole kyenneet, mutta sitten korjaatkin, että eivät ehkä olekaan halunneet.
Minunkin kannalta on yhdentekevää, onko se kyky vaiko halu. Palaan asiaan sitten, kun on aika kirjoittaa lukion päätöskirja tai ylioppilastodistus. Miten vain.
X X X X X
Vasikkahattu
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Vasikkahattu »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Elo 03, 2025 11:45 pm
Eli toisin sanoen, sinulla ei ole kiinnostusta tai tarkoitusta tuoda mitään uutta tähän keskusteluun. Se ei sinänsä ollut mitään, mitä kaikki ei jo olisi tiennyt. Mutta hyvä kun sen itsekin sanoit.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Vasikkahattu kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 12:08 am
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Elo 03, 2025 11:45 pm
Eli toisin sanoen, sinulla ei ole kiinnostusta tai tarkoitusta tuoda mitään uutta tähän keskusteluun. Se ei sinänsä ollut mitään, mitä kaikki ei jo olisi tiennyt. Mutta hyvä kun sen itsekin sanoit.
No, sinä puolestasi olet sen yhden ja saman jauhannalla tuonut paljonkin uutta? Sori siitä.
X X X X X
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Kuikka Koponen kirjoitti: Su Elo 03, 2025 4:42 pm
Cadi John kirjoitti: Su Elo 03, 2025 8:27 am
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Elo 03, 2025 3:27 am

Eikä mitään sellaista, etteivätkö kykenisi.
Jotain on kuitenkin salattavaa sillä pysyvät piilossa. Jo tämä kertoo etteivät kykene hoitamaan lapsiaan. Ei normaalit vanhemmat näin toimi.
Jokainen fiksu tekisi näin vanhempana jos vaan olisi siihen mahdollisuus, yleensä nämä huostaanotot on päihdeongelmaisten kakaroita, tai vanhemmat ei ole saanut heitä aisoihin.
Kraftien ainut vainon kohde näyttää olevan uskonto ja muutaman mielipuoli viranomaisen jahti, mitä ovat harrastaneet jo vuosia.
Toivotetaan Karfien perheelle oikein leppoisaa elokuuta, ja mikä se on päivää paistatellessa ja nauraa sossu tätien vohotukselle.
Heillä ei ole käsittääkseni mitään päihderiippuvuutta, ja eivät myöskään ole vajaaälysiä, vaan erittäin teräviä ihmisiä, jotka haluaa pitää perheensä koossa ja elää niinkuin perheen kuuluukin.
Joka päivä tulen iloisemmaksi kun he pysyvät piilossa ja tavoittamattomissa.
Jaa, vai tekisi jokainen fiksu vanhempi näin… olen eri mieltä. Fiksu selvittäisi asian. Tämä piilottelu ei auta lasten asiaa millään lailla.

Sun kirjoituksista paistaa läpi miten vihainen olet jostain syystä viranomaisille ja siksi puolustat vanhempia. Ehkä oma lapsesi on huostaanotettu ja tunnet sympatiaa vanhempia kohtaan?
ylämummeli
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja ylämummeli »

Kuikka Koponen kirjoitti: Su Elo 03, 2025 10:08 pm Ihan uutta tietoa nämä poliisin lyömiset ym. laita nyt edes linki väitteellesi, niin ei tarvii koko höpö höpö ketjun jokaista viestiä lukee.
Poliisin lyöminen ja pureminen on ollut uutisointia ja ketjua seuraavien tiedossa jo pitkään. Jos et ole itse halukas seuraamaan aktiivisesti "höpö höpö ketjua" niin ei kannata olettaa, että täällä muut kirjoittajat tarjoilisivat ne linkit eteesi juuri silloin, kun sinulle sattuu sopimaan niihin perehtyä.
Saunabad
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Saunabad »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Elo 03, 2025 5:02 pm
Saunabad kirjoitti: Su Elo 03, 2025 11:52 am
Ei asia perustelemattomalla jankkauksellasi mihinkään muutu. Kuten ei teidän muidenkaan, jotka puolustelette vanhempia ainoana argumenttina yhden pakenevan epäillyn isän kummalliset horinat äidinrakkaudesta.
Niin...
Onneksi meistä kukaan [sinä tai minä tai hentunliisa] emme istu tässä(kään) jutussa tuomarin kateederilla.
Kun vastakkaisen kannan esiinottaminen, tai ylipäätä asiaan skeptisesti suhtautuminen, näyttäytyy sinulle Karfien puolustelemisena ja sen jankkaamisena, vaikuttaa keskustelun eteenpäin vieminen tässä kovin mahdottomalta, kun eivätkös tässä jankkaamisesta syyttävät itsekin syyllisty jankkaamiseen?
- just asking -
Toistaiseksi kaikki tieto tukee päätelmää, että Karfien vanhemmuus on ollut rikollisen huonoa, joten "vastakkaisen kannan esiinottaminen" on ollut koko ketjun ajan jankuttamista selviä faktoja vastaan. Eli keskustelu on kieltämättä jumittunut molemminpuoliseksi jankkaukseksi, mutta puolten erona on se, että vanhempien puolustelijoilla ei edelleenkään ole tarjota yhtäkään faktaa mielipiteensä tueksi, minkä vuoksi puolustelupuolen jankutus ihmetyttää.

Sinäkin sen sijaan että toisit esille edes yhden sellaisen faktan, siirryt tyhjään retoriikkaan kertomaan, että kukaan meistä ei ole tapauksessa tuomarina. Eiköhän tuo tiedonjyvänen ole jo meidän kaikkien hallussa.
Kuikka Koponen
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kuikka Koponen »

Cadi John kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 7:15 am
Cadi John kirjoitti: Su Elo 03, 2025 8:27 am

Jotain on kuitenkin salattavaa sillä pysyvät piilossa. Jo tämä kertoo etteivät kykene hoitamaan lapsiaan. Ei normaalit vanhemmat näin toimi.
Jokainen fiksu tekisi näin vanhempana jos vaan olisi siihen mahdollisuus, yleensä nämä huostaanotot on päihdeongelmaisten kakaroita, tai vanhemmat ei ole saanut heitä aisoihin.
Kraftien ainut vainon kohde näyttää olevan uskonto ja muutaman mielipuoli viranomaisen jahti, mitä ovat harrastaneet jo vuosia.
Toivotetaan Karfien perheelle oikein leppoisaa elokuuta, ja mikä se on päivää paistatellessa ja nauraa sossu tätien vohotukselle.
Heillä ei ole käsittääkseni mitään päihderiippuvuutta, ja eivät myöskään ole vajaaälysiä, vaan erittäin teräviä ihmisiä, jotka haluaa pitää perheensä koossa ja elää niinkuin perheen kuuluukin.
Jaa, vai tekisi jokainen fiksu vanhempi näin… olen eri mieltä. Fiksu selvittäisi asian. Tämä piilottelu ei auta lasten asiaa millään lailla.

Sun kirjoituksista paistaa läpi miten vihainen olet jostain syystä viranomaisille ja siksi puolustat vanhempia. Ehkä oma lapsesi on huostaanotettu ja tunnet sympatiaa vanhempia kohtaan?
Toin aikaisemmin esille, että yksikään lapsistani ole ollut koskaan minkään viranomaisen toimen kohteena, mutta tiedän sen, että viranomaiset esittävät vääriä lausuntoja ja kirjallisia todisteita faktoina, joiden selvittelyyn kuluu vuosia, näin väsytetään vastapuolta että lopettaisi asian/ asioiden selvittelyn. Näin myös käy usein, että vastapuoli ei jaksa selvittää asiaa pidemmälle kun menee vuosia niiden valitusten tekemiseen, ja usein viranomainen ei näe mitään virheitä tehdyn, johtuen juuri virhellisistä ja valhellisista lausunnoista.
Karfien tapauksessakin näitä ollut, otettu huostaan, palautettu takaisin, otettu huostaan. Tässä on nyt joku taho, mikä väkisin on aiheuttanut tälle perheelle ongelmia, ja uskon syyn olevan ihan muuta kuin lasten hyvinvointi, tosin tuolla on hyvä ratsastaa julkisuudessa ja oikeuksissa.

Karfien vanhempien tuomio on näillä tiedoilla pinet sakot, ehkä 1 vuosi ehdonalaista, tai viranomaiset saavat tuomion virka virheistä ja rikoksista, millä ei ole mitään vaikutusta heidän työhön ja elämiseen.
Viranomaiset voivat vaikeuttaa kansalaisten elämään todella merkittävästi, vailla pelkoa siitä, että virheet ja rikokset vaikuttavat millään tavoin heihin.

Mahtaakohan Karfien vanhemmat saada syytteen myös siitä, että lapset ovat taisteleet myös huostaan tulleita poliiseja vastaan, toiseksi näihin on vaan poliisin puheet tai jonkun lastensuojelu akan, joka on niin katkerana tästä jutusta, kun hänelle on sanottu suoraan, että väittämäsi on ihan oman pään kuvittelua.
Kovemmat korvaukset uhreille, ja kovempia tuomioita viranomaisille, niin voimme kutsua maatamme oikeusvaltioksi.
Nyt muistuttaa jo niin naapurimaamme tapaa toimia, ja en tarkoita Norjaa tai Ruotsia.

Jos asuinolosuhteet ovat olleet sossutantojen päähuoli, niin miksi kunta/ kunnat ei ole järjestänyt sopivaa asuntoa, näin toimitaan ainakin mamu suurperheiden kohdalla.
Saunabad
Remington Steele

Kuikka Koponen kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 10:29 am

Toin aikaisemmin esille, että yksikään lapsistani ole ollut koskaan minkään viranomaisen toimen kohteena, mutta tiedän sen, että viranomaiset esittävät vääriä lausuntoja ja kirjallisia todisteita faktoina, joiden selvittelyyn kuluu vuosia, näin väsytetään vastapuolta että lopettaisi asian/ asioiden selvittelyn. Näin myös käy usein, että vastapuoli ei jaksa selvittää asiaa pidemmälle kun menee vuosia niiden valitusten tekemiseen, ja usein viranomainen ei näe mitään virheitä tehdyn, johtuen juuri virhellisistä ja valhellisista lausunnoista.
Karfien tapauksessakin näitä ollut, otettu huostaan, palautettu takaisin, otettu huostaan. Tässä on nyt joku taho, mikä väkisin on aiheuttanut tälle perheelle ongelmia, ja uskon syyn olevan ihan muuta kuin lasten hyvinvointi, tosin tuolla on hyvä ratsastaa julkisuudessa ja oikeuksissa.
Tässä näyttää sitten olevan hyötyä omakohtaisesta kokemuksesta. Ehkä toin jossain esille, että minulla tällaista on. Onnistui exä pyörittämään lasua niin, että minua uhattiin huostaanotolla. Ei ollut edes hänen lapsi, vaan hänelle aikoinaan hankittiin huoltajuus minun ohellani, koska se uusperheessä helpottaa monta käytännön asiaa. Eron jälkeen kävi lapseni häntä tapaamassa, ja tietämättäni alkoi exä vieraannuttaa lasta. Kun minä hain oheishuoltajuutta pois, hän alkoi syöttää valheita lasulle. Ei häntä vanhemmuus kiinnostanut paskan vertaa vaan ryyppääminen ja elättinä olo, eli vaan käytti lastani pelinappulana kiusatakseen. Tilanne kärjistyi istuntoon, jossa sain lukea lasun raporttia, jossa exän valheet oli otettu totuutena, minua uhattiin huostaanotolla ja minulta meni kuppi nurin ja heitettiin pihalle vaksin toimesta.

No mitä minä tein - painuinko lapsen kanssa maan alle? En, vaan aloin kerätä todisteita siitä, kuka valehtelee ja toimitin niitä lasulle, kunnes tajusivat totuuden. Sillä tavalla normaalipäinen toimii. Ja nyt Karf-keississä ei ole tuota tavallista vastapuolta, eli valehtelevaa exää, vaan pitäisi uskoa, että viranomaiset ovat huvikseen ruvenneet vanhempia vainoamaan ihan kuin heillä ei olisi kädet täynnä töitä muutenkin. Ja jos äärimmäisen epätodennäköistä skenaariota yrittäisi uskoa, niin sitten pitäisi uskoa vielä siihen todennäköisyydeltään pyöreään nollaan, että kaikki viranomaiset kaikilla oikeusasteilla haluavat vainota näitä vanhempia huvikseen. Minulle riittävät faktat ja Occamin partaveitsi.
Inehmo
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Inehmo »

Saunabad kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 11:12 am Tässä näyttää sitten olevan hyötyä omakohtaisesta kokemuksesta. Ehkä toin jossain esille, että minulla tällaista on. Onnistui exä pyörittämään lasua niin, että minua uhattiin huostaanotolla. Ei ollut edes hänen lapsi, vaan hänelle aikoinaan hankittiin huoltajuus minun ohellani, koska se uusperheessä helpottaa monta käytännön asiaa. Eron jälkeen kävi lapseni häntä tapaamassa, ja tietämättäni alkoi exä vieraannuttaa lasta. Kun minä hain oheishuoltajuutta pois, hän alkoi syöttää valheita lasulle. Ei häntä vanhemmuus kiinnostanut paskan vertaa vaan ryyppääminen ja elättinä olo, eli vaan käytti lastani pelinappulana kiusatakseen. Tilanne kärjistyi istuntoon, jossa sain lukea lasun raporttia, jossa exän valheet oli otettu totuutena, minua uhattiin huostaanotolla ja minulta meni kuppi nurin ja heitettiin pihalle vaksin toimesta.

No mitä minä tein - painuinko lapsen kanssa maan alle? En, vaan aloin kerätä todisteita siitä, kuka valehtelee ja toimitin niitä lasulle, kunnes tajusivat totuuden. Sillä tavalla normaalipäinen toimii. Ja nyt Karf-keississä ei ole tuota tavallista vastapuolta, eli valehtelevaa exää, vaan pitäisi uskoa, että viranomaiset ovat huvikseen ruvenneet vanhempia vainoamaan ihan kuin heillä ei olisi kädet täynnä töitä muutenkin. Ja jos äärimmäisen epätodennäköistä skenaariota yrittäisi uskoa, niin sitten pitäisi uskoa vielä siihen todennäköisyydeltään pyöreään nollaan, että kaikki viranomaiset kaikilla oikeusasteilla haluavat vainota näitä vanhempia huvikseen. Minulle riittävät faktat ja Occamin partaveitsi.
Tosi hienoa että sait tällä tavalla lasun näkemään faktat.

Mutta nyt on kyseessä erityyppinen tilanne, kuten totesitkin. Emmekä tiedä kaikkea. Mutta uskon, ettei kukaan lähde pakosalle, ellei näe sitä parhaaksi vaihtoehdoksi. Jos ihmistä kiusataan riittävästi, niin voidaan päätyä uusiin ratkaisuihin. Eikä kaikilla varmasti ole verkostoa, jonka turvin voisi kadota, tai elämäntilannetta, jossa se olisi mahdollista (esim ei työsuhdetta). Karfien kohdalla katoamisen mahdollisti ilmeisesti poliisinkin mainostama tukiverkosto. Esim Aleksanteri Kivimäen kohdalla sen taas mahdollisti raha, kans väl suhteet, suhteet rikollismaailmaan ja väärien henkkareiden ostaminen. Katoamisen motiivi päällisin puolin sama, viranomaiset. Kivimäki taas pakeni tekemiensä rikosten takia, Karfit taas vain ja ainoastaan siksi, kuten olen käsittänyt, että haluavat pitää perheestään huolta.
Kuikka Koponen
Martin Beck

Saunabad kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 11:12 am
Kuikka Koponen kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 10:29 am

Tässä näyttää sitten olevan hyötyä omakohtaisesta kokemuksesta. Ehkä toin jossain esille, että minulla tällaista on. Onnistui exä pyörittämään lasua niin, että minua uhattiin huostaanotolla. Ei ollut edes hänen lapsi, vaan hänelle aikoinaan hankittiin huoltajuus minun ohellani, koska se uusperheessä helpottaa monta käytännön asiaa. Eron jälkeen kävi lapseni häntä tapaamassa, ja tietämättäni alkoi exä vieraannuttaa lasta. Kun minä hain oheishuoltajuutta pois, hän alkoi syöttää valheita lasulle. Ei häntä vanhemmuus kiinnostanut paskan vertaa vaan ryyppääminen ja elättinä olo, eli vaan käytti lastani pelinappulana kiusatakseen. Tilanne kärjistyi istuntoon, jossa sain lukea lasun raporttia, jossa exän valheet oli otettu totuutena, minua uhattiin huostaanotolla ja minulta meni kuppi nurin ja heitettiin pihalle vaksin toimesta.

Ei tässä tarvitse kaikkia viranomaisia syyttää, riittää että yksi antaa valheellista tietoa.
Mielenkiintoinen tämä juttusi, mutta sait pitää lapsen luonasi, vai oliko se exän luona?
Ei voida ihan suoraan verrata sinun tapausta
Karfien tapaukseen, muuten kuin sillä, että koko keissi perustui valhellisiin lausuntoihin, mikä ei sinun tapauksessa ollut viranomainen, vaan tavan kansalainen.
Saiko kukaan mitään tuomiota vääristä lausunnoista?
Kuinka monta vuotta jouduit tekemään kovaakin selvittelyä, että oikeus toteutui kohdallasi?
Sinulla oli yksi lapsi, Karfien 8 lapsen sijaan, jossa lapset erotettaisiin vielä sisaruksistaankin, tämäkö on muka hyväksi lapsille?
Nämä asiat kiinnostaa kovasti.
Saunabad
Remington Steele

Inehmo kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 11:37 am

Mutta nyt on kyseessä erityyppinen tilanne, kuten totesitkin. Emmekä tiedä kaikkea. Mutta uskon, ettei kukaan lähde pakosalle, ellei näe sitä parhaaksi vaihtoehdoksi. Jos ihmistä kiusataan riittävästi, niin voidaan päätyä uusiin ratkaisuihin. Eikä kaikilla varmasti ole verkostoa, jonka turvin voisi kadota, tai elämäntilannetta, jossa se olisi mahdollista (esim ei työsuhdetta). Karfien kohdalla katoamisen mahdollisti ilmeisesti poliisinkin mainostama tukiverkosto. Esim Aleksanteri Kivimäen kohdalla sen taas mahdollisti raha, kans väl suhteet, suhteet rikollismaailmaan ja väärien henkkareiden ostaminen. Katoamisen motiivi päällisin puolin sama, viranomaiset. Kivimäki taas pakeni tekemiensä rikosten takia, Karfit taas vain ja ainoastaan siksi, kuten olen käsittänyt, että haluavat pitää perheestään huolta.
Syyttömän epäillyn intressi on jäädä selvittämään asiat, sen sijaan syylliset epäillyt toisinaan näkevät parhaaksi vaihtoehdoksi pakosalle lähtemisen. Tapauksessa ei ole ilmennyt mitään sellaisia tosiseikkoja, jotka viittaisivat siihen, että paon syy olisi mikään muu kuin se tavallinen rikosvastuun pakoilu. Kaikkien faktojen perusteella eivät ole pitäneet perheestään huolta ennen pakoa, joten edelleen se ihmetyttää, mistä tuommoiset teoriat kumpuavat.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Kuikka Koponen kirjoitti: Su Elo 03, 2025 10:08 pm
Ihan uutta tietoa nämä poliisin lyömiset ym. laita nyt edes linki väitteellesi, niin ei tarvii koko höpö höpö ketjun jokaista viestiä lukee.
Tässä ketjussa on kuitenkin asiasta aiemminkin puhuttu. Kyse on moffa Vähäkankaan kertomasta yksityiskohdasta, kun häntä oltiin haastateltu. Linkki löytyy tästä ketjusta, saat sen nyt etsiä itse.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Saunabad
Remington Steele

Kuikka Koponen kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 11:41 am Ei tässä tarvitse kaikkia viranomaisia syyttää, riittää että yksi antaa valheellista tietoa.
Mielenkiintoinen tämä juttusi, mutta sait pitää lapsen luonasi, vai oliko se exän luona?
Ei voida ihan suoraan verrata sinun tapausta
Karfien tapaukseen, muuten kuin sillä, että koko keissi perustui valhellisiin lausuntoihin, mikä ei sinun tapauksessa ollut viranomainen, vaan tavan kansalainen.
Saiko kukaan mitään tuomiota vääristä lausunnoista?
Kuinka monta vuotta jouduit tekemään kovaakin selvittelyä, että oikeus toteutui kohdallasi?
Sinulla oli yksi lapsi, Karfien 8 lapsen sijaan, jossa lapset erotettaisiin vielä sisaruksistaankin, tämäkö on muka hyväksi lapsille?
Nämä asiat kiinnostaa kovasti.
Tästä on jo kauan, mutta muutama kuukausi siihen meni, yli puoli vuotta, alle vuosi. Tilanne oli yksi helvetin sotku, kun lapsi oli toisaalta kiintynyt exään ja manipuloitu, ja lasun mielestä lasta ei saanut hänestä erottaa kokonaan. Lopulta todisteluprosessin aikana sen tein, ja parin viikon rähjäämisen jälkeen lapsi olikin selvästi helpottunut. Kun käräjiä käytiin, kun halusin oheishuollon pois tuolta hullulta, tuomari näki hänen lävitseen heti. Jonkunhan niitä tuomioita valehtelusta pitää vaatia, ei ainakaan oma energia riittänyt sellaiseen, mieluummin menin onkiretkelle vekaran kanssa kuin pesin jälkipyykkiä. Enkä tiedä, saiko se lasun hölmö mitään kurmuutusta hyväuskoisuudestaan.

Karfien tapauksessa vanhempien puolella ollakseen pitäisi uskoa tolkuttomaan salaliittoteoriaan, ja kaikki viittaa siihen, että lapsille on nimenomaan hyväksi erottaminen vanhemmista. Oli minunkin lapseni kiintynyt exääni, joka kohteli häntä lopulta paskamaisesti, ja se irti raastaminen hänestä oli juurikin oikea ratkaisu. Kunnolliset aikuiset joutuvat tekemään ne vaikeat, mutta pitkän päälle paremmat ratkaisut lasten puolesta. Totta kai lapseen ensin sattuu, kun on johonkuhun kiintynyt, mutta huonoon kohteluun jääminen lapsuuden koko loppuajaksi vasta sattuisikin. Pitkän päälle tragedia ei ole se, että erotetaan törkeästi kohtelevista vanhemmista, vaan se, että ei saanut rakastavia vanhempia. Paskiaiset eivät koskaan muutu. Karfien keississä mikään ei viittaa minkäänlaiseen valehteluun viranomaisten taholta.
Kuikka Koponen
Martin Beck

Saunabad kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 12:51 pm
Inehmo kirjoitti: Ma Elo 04, 2025 11:37 am

Syyttömän epäillyn intressi on jäädä selvittämään asiat, sen sijaan syylliset epäillyt toisinaan näkevät parhaaksi vaihtoehdoksi pakosalle lähtemisen. Tapauksessa ei ole ilmennyt mitään sellaisia tosiseikkoja, jotka viittaisivat siihen, että paon syy olisi mikään muu kuin se tavallinen rikosvastuun pakoilu. Kaikkien faktojen perusteella eivät ole pitäneet perheestään huolta ennen pakoa, joten edelleen se ihmetyttää, mistä tuommoiset teoriat kumpuavat.
Missä ne sinun faktat on, ei ole sattunut mitään semmoista silmiini, ainoastaan täällä mölisevien sossutanttojen jorinoita, mitä vääristellään faktoiksi.
Vastaa Viestiin