Kaksi nuorta tyttöä kuoli hypättyään rakennuksen katolta Jätkäsaaressa 19.07.2025
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Re: Kaksi nuorta tyttöä kuoli hypättyään rakennuksen katolta Jätkäsaaressa 19.07.2025
Maailman onnellisin kansa.
Re: Kaksi nuorta tyttöä kuoli hypättyään rakennuksen katolta Jätkäsaaressa 19.07.2025
Poliisi on mielestäni kertonut, että ketään muita katolla ei ole tapahtumahetkellä ollut, sulkien pois sen, että joku olisi esim tuupannu tytöt alas tai mitään muutakaan vastaavaa.WalkingDisaster kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 7:31 pmEi ole tuollaista uutisoitu. Viimeisin asiasta maininnut, oli naapuritalossa asuva, jolla ei ollut parkkitalon suuntaan ikkunoita. Siinä vaiheessa kun pääsi paikalle, tasanteella ei ollut ketään. Paikalla olleet on häädetty sieltä saman tien, tai ovat itse vapaaehtoisesti poistuneet.Amy kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 12:55 pm Just tämä, se on jo uutisoitu, että ei ollut tasanteella eikä alhaalla muita hyppyhetkellä.
Olen alusta saakka odottanut faktaa siitä oliko tasanteella muita paikalla, mutta sitä faktaa ei ole koskaan tullut.
Ja kovasti täällä tuomitaan IM:n tekijöitä itsekkäiksi, että eivät ajattele muita. Voi hyvänen aika! Jos joku on elämässään joutunut siihen pisteeseen, ettei enää näe ulospääsyä ongelmistaan, ei koe saaneensa oikeanlaista tai minkäänlaista apua, ei läheisiltään, eikä mistään. Ei kykene edes ottamaan apua vastaan. Mieli on todellisuudessa koko ajan alamaissa, vaikka näyttelisikin suht reipasta. Kokee olevansa taakka niin perheelleen, kuin ystävilleen. Kuolema alkaa näyttää ainoalta ratkaisulta! "Kaikilla olisi helpompaa, jos poistun maailmasta.." Ei se ole itsekästä, vaan syvää toivottomuutta! Tuskin kukaan tekee itsemurhaa huvikseen?
Näistä tytöistä on kerrottu, että Elina oli jo pitkään ollut masentunut ja puhunut itsemurhasta, halunnut kuolla. Lucialla oli sille päivälle muita suunnitelmia, mutta miten ihmeessä hän päätyikin Elinan kanssa katolle
Minusta vaikuttaisi hieman siltä, että vaaleampihiuksinen (jätän tarkoituksella nimen mainitsematta) näistä oli sydänsurujen vallassa, ellei sitten ollut vain sattumaa biisit, joita hän oli valinnut tarinoihinsa, jotka näkyvät yhä ig-tilinsä kohokohdissa. Sain myös selville, että biisi, joka on ainoassa julkaisussaan feedin puolella, on kirjoitettu alunperin laulajan itsemurhaan kuolleen ystävän muistolle.
Hirveää, kun miettii, että erityisesti nuorena sydänsurut voivat tuntua maailmanlopulta. Toisaalta niinhän ne voivat tuntua aikuisenakin jos on ns. mahdoton tai yksipuolinen rakkaus, eikä rakkaudenkohde tunnekaan samoin kuin itse tuntee.
Hirveää, kun miettii, että erityisesti nuorena sydänsurut voivat tuntua maailmanlopulta. Toisaalta niinhän ne voivat tuntua aikuisenakin jos on ns. mahdoton tai yksipuolinen rakkaus, eikä rakkaudenkohde tunnekaan samoin kuin itse tuntee.
No jos on niin syvästi toivoton ettei näe muuta ratkaisua, niin miksi ei tee im yksin ilman välikäsiä? Jos hypätään junan eteen tai ajetaan autolla rekan eteen niin onhan se itsekästä. Hypitään talon katolta, laitetaan ensin someen postaus asiasta, ei sanota edes syytä lähimmille ihmisille, niin onhan se itsekästä. Minä, minä ja minun murheet.. voi minua.Annuli66 kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 10:21 pmJa kovasti täällä tuomitaan IM:n tekijöitä itsekkäiksi, että eivät ajattele muita. Voi hyvänen aika! Jos joku on elämässään joutunut siihen pisteeseen, ettei enää näe ulospääsyä ongelmistaan, ei koe saaneensa oikeanlaista tai minkäänlaista apua, ei läheisiltään, eikä mistään. Ei kykene edes ottamaan apua vastaan. Mieli on todellisuudessa koko ajan alamaissa, vaikka näyttelisikin suht reipasta. Kokee olevansa taakka niin perheelleen, kuin ystävilleen. Kuolema alkaa näyttää ainoalta ratkaisulta! "Kaikilla olisi helpompaa, jos poistun maailmasta.." Ei se ole itsekästä, vaan syvää toivottomuutta! Tuskin kukaan tekee itsemurhaa huvikseen?
Vatvotaan itsesäälissä omia murheita eikä edes haluta nousta suosta. En tunne myötätuntoa. Tässä moni olisi jo tehnyt itsemurhan jos joka vaikeasta aiheesta halutaan mielummin kuolla kuin kohdata asiat. Se on totta et osa on heikkoja ja osa selviytyjiä mutta im ei ole ratkaisu. Se on mielenterveysongelmainen jos tämmöistä edes miettii. Hakekaa apua hyvät ihmiset.
Tapauksessa on turha syyllistää vaaleaa. Myös tumma nousi reunalle ja hyppäsi. Tervettä lasta ei siihen saa houkuteltua. Mitä oli heidän mielessä, on vaikea kenenkään sanoa.
Et varmaan ole eläissäs tuntenut yhtäkään vakavasti masentunutta? Jonka mieli on musta, joka ei tilanteessaan "näe" vaihtoehtoja, ei näe toivon pilkahdustakaan. Ei asiat ole niin yksoikosia ja monethan tekee itsarin, vaikka ois osastolla. Mitä lienee näitten tyttöjen taustalla, mutta ilman muuta he on olleet mielenterveysongelmaisia molemmat. Onko tällä kännykkäsukupolvella näköalattomuutta tulevaisuuksiensa suhteen ja miksi nuoret ympäri maailman ovat niin ahdistuneita? Miksi heitä pelotellaan valheellisella ilmastohädällä, luodaan kaikenlaisia uhkakuvia, lietsotaan sotaa ja sekotetaan lasten ja nuorten päät mm. Setan saatanallisella sanomalla ym.ym.! Voidaan olla kissoja, koiria, kilpikonnia tai vaikka satuolentoja. Petteri Orpo lupasi, että kerran vuodessa voi vaihtaa sukupuoltaCadi John kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 8:33 amNo jos on niin syvästi toivoton ettei näe muuta ratkaisua, niin miksi ei tee im yksin ilman välikäsiä? Jos hypätään junan eteen tai ajetaan autolla rekan eteen niin onhan se itsekästä. Hypitään talon katolta, laitetaan ensin someen postaus asiasta, ei sanota edes syytä lähimmille ihmisille, niin onhan se itsekästä. Minä, minä ja minun murheet.. voi minua.Annuli66 kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 10:21 pmJa kovasti täällä tuomitaan IM:n tekijöitä itsekkäiksi, että eivät ajattele muita. Voi hyvänen aika! Jos joku on elämässään joutunut siihen pisteeseen, ettei enää näe ulospääsyä ongelmistaan, ei koe saaneensa oikeanlaista tai minkäänlaista apua, ei läheisiltään, eikä mistään. Ei kykene edes ottamaan apua vastaan. Mieli on todellisuudessa koko ajan alamaissa, vaikka näyttelisikin suht reipasta. Kokee olevansa taakka niin perheelleen, kuin ystävilleen. Kuolema alkaa näyttää ainoalta ratkaisulta! "Kaikilla olisi helpompaa, jos poistun maailmasta.." Ei se ole itsekästä, vaan syvää toivottomuutta! Tuskin kukaan tekee itsemurhaa huvikseen?
Vatvotaan itsesäälissä omia murheita eikä edes haluta nousta suosta. En tunne myötätuntoa. Tässä moni olisi jo tehnyt itsemurhan jos joka vaikeasta aiheesta halutaan mielummin kuolla kuin kohdata asiat. Se on totta et osa on heikkoja ja osa selviytyjiä mutta im ei ole ratkaisu. Se on mielenterveysongelmainen jos tämmöistä edes miettii. Hakekaa apua hyvät ihmiset.
Tapauksessa on turha syyllistää vaaleaa. Myös tumma nousi reunalle ja hyppäsi. Tervettä lasta ei siihen saa houkuteltua. Mitä oli heidän mielessä, on vaikea kenenkään sanoa.
Ps. Jos ihminen on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kai sitä toivoo, että kuolema tulee nopeasti? Siksi hypitään junan alle, ajetaan päin rekkaa, pudottaudutaan korkealta jne.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:02 amEt varmaan ole eläissäs tuntenut yhtäkään vakavasti masentunutta? Jonka mieli on musta, joka ei tilanteessaan "näe" vaihtoehtoja, ei näe toivon pilkahdustakaan. Ei asiat ole niin yksoikosia ja monethan tekee itsarin, vaikka ois osastolla. Mitä lienee näitten tyttöjen taustalla, mutta ilman muuta he on olleet mielenterveysongelmaisia molemmat. Onko tällä kännykkäsukupolvella näköalattomuutta tulevaisuuksiensa suhteen ja miksi nuoret ympäri maailman ovat niin ahdistuneita? Miksi heitä pelotellaan valheellisella ilmastohädällä, luodaan kaikenlaisia uhkakuvia, lietsotaan sotaa ja sekotetaan lasten ja nuorten päät mm. Setan saatanallisella sanomalla ym.ym.! Voidaan olla kissoja, koiria, kilpikonnia tai vaikka satuolentoja. Petteri Orpo lupasi, että kerran vuodessa voi vaihtaa sukupuoltaCadi John kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 8:33 amNo jos on niin syvästi toivoton ettei näe muuta ratkaisua, niin miksi ei tee im yksin ilman välikäsiä? Jos hypätään junan eteen tai ajetaan autolla rekan eteen niin onhan se itsekästä. Hypitään talon katolta, laitetaan ensin someen postaus asiasta, ei sanota edes syytä lähimmille ihmisille, niin onhan se itsekästä. Minä, minä ja minun murheet.. voi minua.Annuli66 kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 10:21 pm
Ja kovasti täällä tuomitaan IM:n tekijöitä itsekkäiksi, että eivät ajattele muita. Voi hyvänen aika! Jos joku on elämässään joutunut siihen pisteeseen, ettei enää näe ulospääsyä ongelmistaan, ei koe saaneensa oikeanlaista tai minkäänlaista apua, ei läheisiltään, eikä mistään. Ei kykene edes ottamaan apua vastaan. Mieli on todellisuudessa koko ajan alamaissa, vaikka näyttelisikin suht reipasta. Kokee olevansa taakka niin perheelleen, kuin ystävilleen. Kuolema alkaa näyttää ainoalta ratkaisulta! "Kaikilla olisi helpompaa, jos poistun maailmasta.." Ei se ole itsekästä, vaan syvää toivottomuutta! Tuskin kukaan tekee itsemurhaa huvikseen?
Tapauksessa on turha syyllistää vaaleaa. Myös tumma nousi reunalle ja hyppäsi. Tervettä lasta ei siihen saa houkuteltua. Mitä oli heidän mielessä, on vaikea kenenkään sanoa.Voi näitä aikoja!
-
lonesjucca
- Javier Pena
Se on oikeiston pelikirjassa tuo pelottelu isolla rahalla. Oikeisto sitten näyttäytyy nk. turvallisena pelastajana, vaikka todellisuudessa vie vaan kaikkien rahat ulkomaille ja riistää.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:02 am Et varmaan ole eläissäs tuntenut yhtäkään vakavasti masentunutta? Jonka mieli on musta, joka ei tilanteessaan "näe" vaihtoehtoja, ei näe toivon pilkahdustakaan. Ei asiat ole niin yksoikosia ja monethan tekee itsarin, vaikka ois osastolla. Mitä lienee näitten tyttöjen taustalla, mutta ilman muuta he on olleet mielenterveysongelmaisia molemmat. Onko tällä kännykkäsukupolvella näköalattomuutta tulevaisuuksiensa suhteen ja miksi nuoret ympäri maailman ovat niin ahdistuneita? Miksi heitä pelotellaan valheellisella ilmastohädällä, luodaan kaikenlaisia uhkakuvia, lietsotaan sotaa ja sekotetaan lasten ja nuorten päät mm. Setan saatanallisella sanomalla ym.ym.! Voidaan olla kissoja, koiria, kilpikonnia tai vaikka satuolentoja. Petteri Orpo lupasi, että kerran vuodessa voi vaihtaa sukupuoltaVoi näitä aikoja!
No mutta kun tuolta korkeudelta nimenomaan kuolema ei pitäisi tulla nopeasti. Voinut olla todella kivuissaan ja tuskissaan viimeiset hetket. Todella typerää. Miten ovatkaan pystyneet ohittamaan itsesuojeluvaiston tilanteessa. Moni ei uskaltaisi edes veteen hypätä tuolta. Entä sitten kovalle maalle, tietäen, että kohta sattuu niin perkeleesti. Hulluja tyttöjä, ei voi muuta sanoa.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:07 amPs. Jos ihminen on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kai sitä toivoo, että kuolema tulee nopeasti? Siksi hypitään junan alle, ajetaan päin rekkaa, pudottaudutaan korkealta jne.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:02 amEt varmaan ole eläissäs tuntenut yhtäkään vakavasti masentunutta? Jonka mieli on musta, joka ei tilanteessaan "näe" vaihtoehtoja, ei näe toivon pilkahdustakaan. Ei asiat ole niin yksoikosia ja monethan tekee itsarin, vaikka ois osastolla. Mitä lienee näitten tyttöjen taustalla, mutta ilman muuta he on olleet mielenterveysongelmaisia molemmat. Onko tällä kännykkäsukupolvella näköalattomuutta tulevaisuuksiensa suhteen ja miksi nuoret ympäri maailman ovat niin ahdistuneita? Miksi heitä pelotellaan valheellisella ilmastohädällä, luodaan kaikenlaisia uhkakuvia, lietsotaan sotaa ja sekotetaan lasten ja nuorten päät mm. Setan saatanallisella sanomalla ym.ym.! Voidaan olla kissoja, koiria, kilpikonnia tai vaikka satuolentoja. Petteri Orpo lupasi, että kerran vuodessa voi vaihtaa sukupuoltaCadi John kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 8:33 am
No jos on niin syvästi toivoton ettei näe muuta ratkaisua, niin miksi ei tee im yksin ilman välikäsiä? Jos hypätään junan eteen tai ajetaan autolla rekan eteen niin onhan se itsekästä. Hypitään talon katolta, laitetaan ensin someen postaus asiasta, ei sanota edes syytä lähimmille ihmisille, niin onhan se itsekästä. Minä, minä ja minun murheet.. voi minua.
Tapauksessa on turha syyllistää vaaleaa. Myös tumma nousi reunalle ja hyppäsi. Tervettä lasta ei siihen saa houkuteltua. Mitä oli heidän mielessä, on vaikea kenenkään sanoa.Voi näitä aikoja!
Siitä oon kyllä samaa mieltä! Ite en uskaltais hypätä katolta asfalttiin, en ikinä... Mutta niinhän se hyppäsi se Salkkareissa näytellyt nuori nainenkin, kerrostalon katolta - en muista nimeä just nyt, olikohan VoutilainenParalysed kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 3:05 pmNo mutta kun tuolta korkeudelta nimenomaan kuolema ei pitäisi tulla nopeasti. Voinut olla todella kivuissaan ja tuskissaan viimeiset hetket. Todella typerää. Miten ovatkaan pystyneet ohittamaan itsesuojeluvaiston tilanteessa. Moni ei uskaltaisi edes veteen hypätä tuolta. Entä sitten kovalle maalle, tietäen, että kohta sattuu niin perkeleesti. Hulluja tyttöjä, ei voi muuta sanoa.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:07 amPs. Jos ihminen on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kai sitä toivoo, että kuolema tulee nopeasti? Siksi hypitään junan alle, ajetaan päin rekkaa, pudottaudutaan korkealta jne.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:02 am
Et varmaan ole eläissäs tuntenut yhtäkään vakavasti masentunutta? Jonka mieli on musta, joka ei tilanteessaan "näe" vaihtoehtoja, ei näe toivon pilkahdustakaan. Ei asiat ole niin yksoikosia ja monethan tekee itsarin, vaikka ois osastolla. Mitä lienee näitten tyttöjen taustalla, mutta ilman muuta he on olleet mielenterveysongelmaisia molemmat. Onko tällä kännykkäsukupolvella näköalattomuutta tulevaisuuksiensa suhteen ja miksi nuoret ympäri maailman ovat niin ahdistuneita? Miksi heitä pelotellaan valheellisella ilmastohädällä, luodaan kaikenlaisia uhkakuvia, lietsotaan sotaa ja sekotetaan lasten ja nuorten päät mm. Setan saatanallisella sanomalla ym.ym.! Voidaan olla kissoja, koiria, kilpikonnia tai vaikka satuolentoja. Petteri Orpo lupasi, että kerran vuodessa voi vaihtaa sukupuoltaVoi näitä aikoja!
Eivät nuo varmaan miettineet sitä vammautumisen mahdollisuutta. Tuossahan olisi voinut päätyä letkuruokintaan loppuelämäksi.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Muistan lukeneeni, että vain joka kolmaskymmenes itsemurhayritys päättyy onnistuneesti eli kaiketi niitä tapoja on kohtalainen kirjo. Samoin muistelisin, että yleisimpiä tapoja ovat mm. ampumalla, hirttäytyminen ja lääkkeillä.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:07 am Jos ihminen on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kai sitä toivoo, että kuolema tulee nopeasti? Siksi hypitään junan alle, ajetaan päin rekkaa, pudottaudutaan korkealta jne.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
On toki erilaisia tapoja ja yleisimmin juuri nuo mainitsemasi. Tuntuuko vaan, mutta onko junan alle menneitä nykyään enempi kuin ennen?Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 7:48 pmMuistan lukeneeni, että vain joka kolmaskymmenes itsemurhayritys päättyy onnistuneesti eli kaiketi niitä tapoja on kohtalainen kirjo. Samoin muistelisin, että yleisimpiä tapoja ovat mm. ampumalla, hirttäytyminen ja lääkkeillä.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:07 am Jos ihminen on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kai sitä toivoo, että kuolema tulee nopeasti? Siksi hypitään junan alle, ajetaan päin rekkaa, pudottaudutaan korkealta jne.
Olen samaa mieltä kuin Ross Sullivan. Yleensä ottaen ei "terveet nuoret" pelkästään selaa niitä im-aiheisia, synkkiä videoita, mutta he selaa niitäKIN, jos niitä eteen sattuu. Nuoria kiinnostaa muiden nuorten itsemurhat siitäkin huolimatta, että ne ovat tosi järkyttäviä. Nuoria myös kiinnostaa ihan yhtä lailla kaikki traagiset tapahtumat ja rikokset, kuten meitä minfolaisiakin. Siksi mm. teini-iässä on myös tosi yleistä katsoa kauhuleffoja.Ross Sullivan kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 11:36 am Miksei muka algoritmit lisäisi riskiä? Jos itsemurha-aikeinen nuori selaa Tiktokkia, niin algoritmi tarjoaa aiheeseen liittyvää materiaalia (suosittelee). Ei niitä kiinalaisia omistajia kiinnosta kuin raha.
Kiinalainen Tiktok vielä oikein yllyttää algoritmeja nuorien ja vähän epäkypsempien aikuistenkin nähtäväksi. Osa ihmisistä on selkeästi suggestioalttiimpia kuin toiset.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Mielestäni itsemurha ei sinänsä ole itsekäs teko, koska henkilö siinä tilassa ei oikeasti osaa ajatella, että häntä jäätäisiin kaipaamaan. Siinä ajattelee vaan että vapauttaa läheiset taakasta.Amy kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 12:55 pm
Ja samaa mieltä itsemurhien tekijöistä. Samaan aikaan ihmettelen mitä tapahtui perinteiselle lääkkeitä ja viinaa-setille. "Kun minä olin nuori" silloin itsemurhat tehtiin pääasiassa niin tai köyden jatkona. Nykyään tästäkin pitää näköjään tehdä niin julkista huomionhakua, että mennään julkisille paikoille mahdollisimman näyttävästi päättämään päivänsä.![]()
MUTTA. Mielestäni itsemurhan voi kuitenkin toteuttaa itsekkäällä tavalla, esimerkiksi juuri niin että ajaa rekkaa päin, jolloin täysin viaton ja sivullinen rekkakuski kärsii.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Vaikea sanoa. Monesti tuntuu, että nykyisen tiedonkulun myötä vähän kaikkea on aiempaa enemmän.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 7:59 pmOn toki erilaisia tapoja ja yleisimmin juuri nuo mainitsemasi. Tuntuuko vaan, mutta onko junan alle menneitä nykyään enempi kuin ennen?Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 7:48 pmMuistan lukeneeni, että vain joka kolmaskymmenes itsemurhayritys päättyy onnistuneesti eli kaiketi niitä tapoja on kohtalainen kirjo. Samoin muistelisin, että yleisimpiä tapoja ovat mm. ampumalla, hirttäytyminen ja lääkkeillä.Annuli66 kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 10:07 am Jos ihminen on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kai sitä toivoo, että kuolema tulee nopeasti? Siksi hypitään junan alle, ajetaan päin rekkaa, pudottaudutaan korkealta jne.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-