Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Re: Nimimerkki Damfin - dumbeista dumbein

Viesti Kirjoittaja damfin »

perusporilaine kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 6:32 pm Avaisitko vähän tuota "riski piski"-juttua? Jotenkin ristiriitaista, ku kuitenki Collie :D
Tässähän tuo riski piski - collie poseeraa...
Kuva
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

Kuva

Kyllä nyt patoevä-papparaista nyppii ja ammatillinen minäpystyvyytensä on koetuksella pitkän sairausloman jälkeen, sen kyllä huomaa. :mrgreen:
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Collie
Perry Mason

Collie kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 4:32 pm
damfin kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 7:44 am
Collie kirjoitti: Ma Kesä 16, 2025 9:14 pmTuo lainauksissa oleva teksti kirjoituksessasi ei ole minun kirjoittamaani. Miksi keksit, ilmeisesti omassa päässäsi, toisille kirjoittajille mitä he ovat muka kirjoittaneet? Lainauksen väärentäminen on foorumin säännöissä pysyvän bannin arvoinen teko. Ylläpito hox.

Missä minä lainausta väärensin?
Kun nyt kuitenkin kävit asiasta ylläpidolle itkemässä, niin itkitkö samalla siitä että itse väitit minun sanoneen että minulla on 17-vuotias tyttöystävä?

Sinä olet edelleenkin "Lapsenraiskaus on Suomessa lain mukaan sallittua - Collie"
ja lisäksi "Väittelyn hävittyään ylläpidolle itkevä Collie" :lol:
Taas vääristelet ja valehtelet. Missä olen kirjoittanut noin? Laitahan linkki tai se on lainauksen väärentäminen. Lapsenraiskaus on nimenomaan rikos Suomessa. Lisäksi missä olen "itkenyt ylläpidolle väittelyn hävittyään"? Missähän kuvitusmaailmassa oikein elät, vai eikö pää ole vieläkään selvä. :lol:
Ei muuten "jostain syystä" tullut taaskaan mitään vastausta ja todisteita patoevä-papparaiselta noihin väittämiinsä. "Se on hienoa väitellä, kun keksii itse vastustajan argumentit hänen puolestaan" tjsp.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Collie
Perry Mason

Laitetaan kertauksen vuoksi, mitä on tapahtunut, vielä kerran nämä kuvat.

Damfin "patoevä" papparainen:
Kuva

Collie "riski piski" väittelynvoittaja:
Kuva

:mrgreen:
Päksi
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Päksi »

Päksi kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:18 pm
damfin kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:07 pm
qurqo kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 9:29 pm

Mitä muka on pyörtänyt? Iranin suhteen on pysynyt linjassa aina ettei siitä saa tulla ydinasevaltiota.
Sikis varmaankin tarkoittaa että hänelle oli pettymys kun trump ei puolustanutkaan venäjän kumppania Israelin hyökkäykseltä.
Suosittelen vähentämään kirjoittelua palstalle jos täytyy keksiä muiden sanomiset ja kuvitella keskustelevansa muiden kuin todellisten henkilöiden kanssa.
Minun arvioni mukaan putken räjäytyksellä ei ollut juuri mitään vaikutusta energiakriisiin
- Damfin
damfin

Päksi kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:19 pm
damfin kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:07 pm

Sikis varmaankin tarkoittaa että hänelle oli pettymys kun trump ei puolustanutkaan venäjän kumppania Israelin hyökkäykseltä.
Suosittelen vähentämään kirjoittelua palstalle jos täytyy keksiä muiden sanomiset ja kuvitella keskustelevansa muiden kuin todellisten henkilöiden kanssa.
Sori taisin erehtyä, erkkihän se siellä taitaa kirjoitella, mitäs sille makomille kävi?
Päksi
Remington Steele

damfin kirjoitti: La Kesä 21, 2025 8:54 pm
Päksi kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:19 pm
Sori taisin erehtyä, erkkihän se siellä taitaa kirjoitella, mitäs sille makomille kävi?
Onko tässä huoneessa muita kuin erkki ja sikis?
Minun arvioni mukaan putken räjäytyksellä ei ollut juuri mitään vaikutusta energiakriisiin
- Damfin
ASierra
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Patoevähän nyyhkytti koronketjussa noin 2000 viestin verran, pelkäsi niin että kaikki kuolee. Kulki maski naamalla ja koronavilkku kainalossa. Ei käynyt katsomassa vanhempiaan ku *ne kuolee koronaan* jos sinne menee

Levitti koronasta väärää tietoa ja oli 2 vuotta kotona ja siinä vaiheessa sekosi. Se jälkeen kirjoitukset olleet yhtä alamäkeä. Kunnostautuu mm. puolustamalla raiskaajia ja väittää että 16 vuotias monen promillen humalassa oleva lapsi "halusi seksiä metsässä tuntemattomien kanssa" kun pystyi juomaan kahviakin.

Ihan vitun seko ja se jankkaamisen määrä. Raskas ihminen
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
damfin

ASierra kirjoitti: To Kesä 26, 2025 5:32 pm Patoevähän nyyhkytti koronketjussa noin 2000 viestin verran, pelkäsi niin että kaikki kuolee. Kulki maski naamalla ja koronavilkku kainalossa. Ei käynyt katsomassa vanhempiaan ku *ne kuolee koronaan* jos sinne menee

Levitti koronasta väärää tietoa ja oli 2 vuotta kotona ja siinä vaiheessa sekosi. Se jälkeen kirjoitukset olleet yhtä alamäkeä. Kunnostautuu mm. puolustamalla raiskaajia ja väittää että 16 vuotias monen promillen humalassa oleva lapsi "halusi seksiä metsässä tuntemattomien kanssa" kun pystyi juomaan kahviakin.

Ihan vitun seko ja se jankkaamisen määrä. Raskas ihminen
No sellainen suloisen katkera avautuminen tällä kertaa :lol:
Ei vaan oikein mikään pitänyt paikkaansa, en kulkenut maski naamalla, käytin sitä kyllä siellä missä vaadittiin, kävin äitiäni tapaamassa ihan normaalisti, en levittänyt väärää tietoa enkä väittänyt maapalloa litteäksi tai uskonut että kalervo korennon sperma suojaa koronalta... en ollut kotona vaan kävin töissä ja matkustelin kotimaassa normaalisti, otin kaksi rokotetta enkä kuollut niihin, elämäni ei oikeastaan muuttunut juuri mihinkään koronan takia :mrgreen:

En ole puolustellut raiskaajia enkä myöskään sanonut että 16 vuotias monen promillen humalassa ollut lapsi olisi halunnut seksiä metsässä tuntemattoman kanssa kun pystyi juomaan kahvia, vaan sanon että muutaman viikon alle 18 vuotias saattoi suostua vapaaehtoisesti seksiin miesten kanssa pusikossa koska oli humalassa. :roll:

ASierra taitaa olla RL fani :lol:
Päksi
Remington Steele

Sadoissa miljardeissa liikutaan joka tapauksessa, etkä olisi voinut olla enempää väärässä. Ellet ymmärrä tällaista asiaa alkuunkaan, tuskin ymmärrät mitään muutakaan. Se tuntuu olevan mahdotonta, ja se miten se on mahdollista, jää ikuisesti mysteeriksi vaikka tämä tieto on ollut vuosia edessämme. Epäsuoria kustannuksia syntyy edelleen, joten 1000 miljardia ei ole mikään mahdottomuus tämän kokoluokan sabotaasissa, jonka aiheutti Ukraina. Mahdottomuus on olla tietämättä siitä mitään. The End.
damfin kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 3:00 pm Minä väitin että sinun esittämäsi 1000 miljardia euroa ei ole putkien räjäyttämisestä johtuvia, sen jälkeen annoin oman arvioni jonka myös rehellisesti kerroin olevan oma arvioni.
Sinä et sitten tuota väitettäsi 1000 miljardista kykene todistamaan muulla kuin että "olen tuohon lukuun törmännyt mutta enää en sitä löydä" kommentillasi, eli kyllä se väittelyn häviäjä katsoo sinua peilistä jos peiliin osaat katsoa.

Olisi tosiaan suotavaa että lopettaisit keskustelun tuosta aiheesta tähän.
ChatGPT.
Tuo on iso kysymys – mitään tarkkaa euromääräistä summaa ei voida tietää, koska se riippuu energian hinnoista, teknologian kehityksestä, sodan ja geopoliittisen tilanteen kulusta. Mutta voidaan hahmottaa suurusluokka-arvioita.

1. Suorat kustannukset (2022–2025)

Nord Streamin sabotaasi itsessään maksoi menetettyinä investointeina n. 10–15 mrd € (putkien arvo + rakennus- ja vakuutuskustannukset).

Energiahintojen nousu ja inflaatio: EU:n taloudelle arviolta 500–800 mrd € ylimääräisiä kustannuksia parin vuoden aikana (laskettu mm. kotitalouksien energialaskujen nousuna ja yritysten kustannuksina).

2. Keskipitkän aikavälin kustannukset (2025–2040)

LNG-infrastruktuurin rakentaminen, varmuusvarastot, uusiutuvat: arviolta 300–500 mrd €.

Teollisuuden kilpailukyvyn heikkeneminen ja mahdolliset työpaikkamenetykset: vaikeammin laskettavissa, mutta vaikutus voi olla satoja miljardeja.

Kuluttajille korkeammat energialaskut: jopa 20–40 mrd € vuodessa, eli 15 vuodessa yli 300–600 mrd €.

3. Pitkän aikavälin kustannukset (2040–2060)

Jos energiajärjestelmä onnistuu siirtymään edullisiin uusiutuviin, kustannukset vähenevät.

Mutta jos riippuvuus LNG:stä ja kalliista tuonnista jatkuu, kumulatiiviset lisäkustannukset voivat olla vielä 200–400 mrd €.

---

Kokonaislasku (2022–2060)

Suurusluokaltaan sabotaasin ja sen seurausten kustannukset Euroopalle voivat nousta:

Optimistinen skenaario: n. 1 biljoona € (1000 mrd)

Realistinen skenaario: n. 1,5–2 biljoonaa €

Pessimistinen skenaario: yli 3 biljoonaa €, jos kilpailukyky menetetään ja energiakriisi jää pitkäaikaiseksi.

👉 Toisin sanoen: vaikutus lasketaan biljoonissa euroissa vuosikymmenten aikana, mikä tekee siitä yhden Euroopan taloushistorian suurimmista shokeista.
Voittajan on helppo hymyillä.
- Damfin
damfin

Päksi kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 5:37 pm Sadoissa miljardeissa liikutaan joka tapauksessa, etkä olisi voinut olla enempää väärässä. Ellet ymmärrä tällaista asiaa alkuunkaan, tuskin ymmärrät mitään muutakaan. Se tuntuu olevan mahdotonta, ja se miten se on mahdollista, jää ikuisesti mysteeriksi vaikka tämä tieto on ollut vuosia edessämme. Epäsuoria kustannuksia syntyy edelleen, joten 1000 miljardia ei ole mikään mahdottomuus tämän kokoluokan sabotaasissa, jonka aiheutti Ukraina. Mahdottomuus on olla tietämättä siitä mitään. The End.
damfin kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 3:00 pm Minä väitin että sinun esittämäsi 1000 miljardia euroa ei ole putkien räjäyttämisestä johtuvia, sen jälkeen annoin oman arvioni jonka myös rehellisesti kerroin olevan oma arvioni.
Sinä et sitten tuota väitettäsi 1000 miljardista kykene todistamaan muulla kuin että "olen tuohon lukuun törmännyt mutta enää en sitä löydä" kommentillasi, eli kyllä se väittelyn häviäjä katsoo sinua peilistä jos peiliin osaat katsoa.

Olisi tosiaan suotavaa että lopettaisit keskustelun tuosta aiheesta tähän.
ChatGPT.
Tuo on iso kysymys – mitään tarkkaa euromääräistä summaa ei voida tietää, koska se riippuu energian hinnoista, teknologian kehityksestä, sodan ja geopoliittisen tilanteen kulusta. Mutta voidaan hahmottaa suurusluokka-arvioita.

1. Suorat kustannukset (2022–2025)

Nord Streamin sabotaasi itsessään maksoi menetettyinä investointeina n. 10–15 mrd € (putkien arvo + rakennus- ja vakuutuskustannukset).

Energiahintojen nousu ja inflaatio: EU:n taloudelle arviolta 500–800 mrd € ylimääräisiä kustannuksia parin vuoden aikana (laskettu mm. kotitalouksien energialaskujen nousuna ja yritysten kustannuksina).

2. Keskipitkän aikavälin kustannukset (2025–2040)

LNG-infrastruktuurin rakentaminen, varmuusvarastot, uusiutuvat: arviolta 300–500 mrd €.

Teollisuuden kilpailukyvyn heikkeneminen ja mahdolliset työpaikkamenetykset: vaikeammin laskettavissa, mutta vaikutus voi olla satoja miljardeja.

Kuluttajille korkeammat energialaskut: jopa 20–40 mrd € vuodessa, eli 15 vuodessa yli 300–600 mrd €.

3. Pitkän aikavälin kustannukset (2040–2060)

Jos energiajärjestelmä onnistuu siirtymään edullisiin uusiutuviin, kustannukset vähenevät.

Mutta jos riippuvuus LNG:stä ja kalliista tuonnista jatkuu, kumulatiiviset lisäkustannukset voivat olla vielä 200–400 mrd €.

---

Kokonaislasku (2022–2060)

Suurusluokaltaan sabotaasin ja sen seurausten kustannukset Euroopalle voivat nousta:

Optimistinen skenaario: n. 1 biljoona € (1000 mrd)

Realistinen skenaario: n. 1,5–2 biljoonaa €

Pessimistinen skenaario: yli 3 biljoonaa €, jos kilpailukyky menetetään ja energiakriisi jää pitkäaikaiseksi.

👉 Toisin sanoen: vaikutus lasketaan biljoonissa euroissa vuosikymmenten aikana, mikä tekee siitä yhden Euroopan taloushistorian suurimmista shokeista.
Voittajan on helppo hymyillä.
Kiitos nauruista, repesin täysin noista pitkän aikavälin kustannuksista, eli jos lasketaan mahdolliset vaikutukset vuoteen 2060 asti niin voidaankin jo päästä siihen 1000 miljardiin :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Eihän noissa sun laskelmissa ole enää mitään järkeä kun ei kukaan voi ennustaa noin pitkälle tulevaisuuteen mitä energia-alalla tapahtuu ja tarvitaanko tai käytetäänkö jotain maakaasua tai LNG:tä lainkaan 30 vuoden kuluttua :mrgreen:

Toisekseen, sanoit että se 1000 miljardia tulee meidän maksettavaksi... no mitä luulet kuinka moni meistä on vielä 2060 sitä maksamassa? :lol:
Päksi
Remington Steele

Voi vittu tuo oli tyhmästi vastattu. Minä en ole mikään tuhkamuna kuten sinä, minulla on lapsia.
- Damfin
damfin

Päksi kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 5:51 pm Voi vittu tuo oli tyhmästi vastattu. Minä en ole mikään tuhkamuna kuten sinä, minulla on lapsia.
Minä kyllä toivon että minun lapsen lapseni eivät enää parinkymmenen vuoden päästä ole millään lailla riippuvaisia maakaasusta tai LNG:stä, tai siitä millä lailla niiden hinta ja saatavuus vaikuttaa kustannuksiin. :roll:

Pitäisiköhän sinun nyt ihan oikeasti levätä hetki, kun vaikuttaa että alkaa taas paletti hajoilemaan ihan kuin erkiltä aikoinaan, kohta olet taas tekemässä lähtöä palstalta palataksesi uudelleen syntyneenä. :D
Päksi
Remington Steele

Suo anteeksi mutta tyhmyytesi saa minut tolaltani ennen näkemättömällä tavalla. Keskustelu kanssasi on kuin löisi päätään seinään, joten on aika lopettaa kun sinäkin olet jo siinä kunnossa, että alat kuvittelemaan minun olevan joku muu.
- Damfin
Donald McRonald
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

damfin kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 5:58 pm Pitäisiköhän sinun nyt ihan oikeasti levätä hetki, kun vaikuttaa että alkaa taas paletti hajoilemaan ihan kuin erkiltä aikoinaan, kohta olet taas tekemässä lähtöä palstalta palataksesi uudelleen syntyneenä. :D
Olin juuri tulossa sanomaan, että tulee kyllä todella blörömäiset vibat noista jutuista :mrgreen:
Erkkiblöröpässi ämseemaffia.
Vastaa Viestiin