Aivan juttuja ja omia mielipiteitä/ spekuja saa täällä kirjoittaa.Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:08 pmNo tottakai Anneli on voinut vaikka tuntea tekijän. Mihin tästä "teoriasta" sitten pääsee etenemään? Miksi täytyisi tässä tapauksessa epäillä, että hän tuntee tekijän? Kuka se tekijä sitten on, ja mikä on teon motiivi? Mitä iloa sellaisesta "tutkimisesta" on, mikä ei perustu mihinkään, eli missä vain annetaan ominaisuuksia toisille ja kerrotaan aivan omasta päästä keksittyä asiaa oikeista, elävistä ihmisistä, joita ei ole koskaan edes tavannut?MrEhtivä kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 11:05 am Haastankin teidät jotka vain uskovat 100% Annelin syyttömyyteen... Esittäkää todisteet ettei Anneli olisi voinut olla mukana jollakin muulla tavalla syyllinen Jukan murhaan, kuin fyysisenä tappajana.
Jos teillä ei ole esittää todisteita toisten kirjoituksia ja tehtävänkuvauksia vastaa. Älkää tulko niitä herjaamaan ja alas-ampumaan, ilman että teillä on "luotia" millä ne voi alas ampua.
Minusta Annelia pelkästään täällä syyttöminä pitävät ja muiden spekuja dissaavien motivaatiota voisi kyseenalaistaa!
Teillä on oikeus olla jokaisella omaa mieltä, omista motivaatioistanne. Älkää kuitenkaan dissatko toisia joilla omat näkemykset ja motivaatiot syyllisestä.
Homma hanskassa ja hanskat hukassa, kun pidetään asiallinen linja ja mielellään mahdollisimman paljon faktoja mukana jutuissa.
(paljon asioita, eli faktoja mitä ei edes tiedetä täällä)
En käsitä, mitä niin ihmeellistä se Anneli tässä jutussa teki, että häntä ylipäätään pitää käsitellä toisin kuin kaikkien muiden murhajuttujen uhreja? En usko, että kukaan on väittänyt esim Lisbeth Palmea Olofin murhaajaksi. MIKSEI? Miksei hän voisi olla murhaaja? Miksei hän olisi voinut tuntea tekijää? Johtaako tämän väittäminen asian selviämiseen, jos ei pysty antamaan mitään todisteita asiasta? Kyllähän jokainen voi kehitellä teorian, missä Lisbeth murhaa Olofin. Hänhän oli paikalla, ja loput voi keksiä. Kukaan ei nähnyt mitään, ja eihän nyt pääministerin vaimolta aleta mitään aseita tutkimaan. Noni, tämä ratkesi: Lisbeth on syyllinen. Varmana on! Ihan samalla tavalla kuin jo kuollut, auttamaan tullut Skandia-mies. Selvä syyllinen: hän oli paikalla ja monellakin tapaa erikoinen. Sitten vaan keksitään tarina ja kaikki hyväksyy sen, koska tarina tuli poliisilta. Case closed.
Eli: ei riitä se, että keksii tarinan, miten joku voisi olla syyllinen. Se on helppo keksiä, etenkin jos voi muuttaa koko äänimaailman ja ajankulun sekä silminnäkijäkertomukset eikä edes usko tutkimustuloksia. Saa ihan vapaat kädet, ja jokainen paikalla ollut voi olla surmaaja. Muissa jutuissa kuin Ulvila se on vielä paljon helpompaa, koska niissä yleensä tapahtumien kulusta tiedetään paljon vähemmän. Mitä vähemmän tiedetään, sitä enemmän voi keksiä.
Tampereen kiinalaisnaisen puukotus: se oli tietysti se "tupakalla ollut" ensimmäisenä paikalle tullut mies! Miksei olisi ollut?? Todistakaa, ettei ollut. Jos poliisi heittäisi tällaisen epäilyksen, kaikki alkaisivat yhtäkkiä pitää itsestään selvänä, että sehän se oli. Nyt ei kukaan epäile häntä mitenkään, onhan joku kertonut jonkun juosseen paikalta pois, ja "olishan joku nähnyt". Vaikkei surmatyötä nähnyt kukaan.
Oon monesti sitä kirjoittanut että pitkään ratkaisemattomissa rikoksissa aletaan aina lopuksi epäillä paikalla varmasti ollutta. Tottakai aletaan, kun muita ei löydy. Niin kävi Ulvilassakin. Jos olet paikalla, niin ihan hyvin olet voinut surman tehdä. Tarvitaan vain tarina, jossa surman teet! ja sen saa jokainen itse keksiä aivan vapaasti. Siinä voi olla pohjana vaikka yksi antamasi haastattelu, taikka se, että et antanut haastattelua. Tämä osoittaa sinun olevan surmaaja, ja sitten vain keksitään tarina. Se on sitten "teoria".
Olen joskus toistakymmentä vuotta sitten tehnyt hyvin tarkan teorian siitä, miten Auer ehtisi takkahuoneeseen Jukkaa lyömään puhelun aikana. Siinä tarvitaan vain tytön pientä avustusta ja mukana kannettavaa puhelinta ja melkoisen tarkkaa (vaikkakin spontaania) suunnittelua. Mutta ehkä se onnistuisi, ainakin sinne takkahuoneeseen asti (tietenkään jälkien puuttumista se ei selitä, mutta näin basic asioista ei kukaan ole ollut kiinnostunut koskaan. Teoriamme eivät jätä jalanjälkiä eikä veri roisku). Mulla oli linkkikin tallessa tuohon teoriaan (jota ei tietenkään kukaan silloin kannattanut, koska minä olin sen kirjoittanut, ja minun kirjoittamananihan se oli pelkkä vitsi), mutta se ei valitettavasti enää toimi, lienee siirretty tai poistunut koko ketju.
Mutta mun mielestä rikostutkimuksen pitäisi perustua havaittuihin faktoihin, eikä omiin toiveisiin. Niitten toiveitten ei saisi johdattaa päätelmiä, vaan pitäisi vaan katsoa, mitä tiedetään, ja mitä ne jäljet kertovat. Pitäisi ainakin yrittää edetä näin "tunteettomasti".
Ehkä se dissaus tai ärtymys tulee siitä, kun lukee, mitä on tällä samalla palstalla kirjoittanut 15 vuotta sitten, ja havaitsee, ettei asiat ole muuttuneet juuri lainkaan. Aina tulee uusia kirjoittajia, mutta jutut on yleensä aika samat ja tuntuu, että kaikki kiertää kehää, eikä hommat etene mihinkään.
Alkaisi jo oikeudenkäynti.
Mielellään niin että niissä on käytetty tiedossa olevia faktoja.
Juuri tämä pitää muistaa niiden jotka Annelin syyttömyyttä täällä huutelee.
Ulkopuolisesta tekijästä ei ole yhtään sellaista todistetta joka varmaksi näyttää siellä olleen murhaamassa joku "huppis"
Ihan samoilla faktoilla voidaan väittää ja spekuloida Annelin olleen vähintään osallinen jollain tavalla Jukan murhaan.
(Kummassakin teoriassa/ spekussa ei voida varmuudella sanoa, onko se totta vai ei)
Jos naakka sinun teoriaa ei ole joskus uskottu, se ei ole minun vikani.
Minä en ainakaan "ammu alas" omia spekuja, ihan vain muiden "painostuksesta" tai väittelystä.
Edelleenkään ei ole osoitettu mahdottomaksi teoriaani, Anneli saattaa olla jollakin tavalla osallinen jukan murhaan.
Asiaa on ihan turha sotke jollakin Olaf jutuilla etc. Oma spekulaationi ei siitä mihinkään muutu.
Faktaa on...
- Anneli on saattanut tunnistaa murhaajan tai tietänyt jo ennen murhaa
- Anneli on voinut osallistua murhaan avustajana
Annelin osuutta jollakin tavalla Jukan murhaan, ei voida pois sulkea nykyisillä tiedossa olevilla todisteilla.