VMPP kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 5:01 pm
Nukkumatti kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 3:20 pm
Ei taida poliiseilla olla mitään tietoa kuka on tämän murhan tekijä. Mitään uutta ei ole mistään kuulunut .
Itseäni vaivaa teon motiivi. Olen kuullut että uhri oli aivan tavallinen työssäkäyvä mies, mutta olen myös sitten kuullut että olisi huumekuvioissa mukana. Mikäköhän on totuus?
Jos huumeet on mukana elämässä niin motiivi teolle todennäköisesti liittyy siihen elämäntapaan.
Mutta jos tämä huumekuvio ei pidä paikkaansa on motiivia teolle ,joka ollut ilmeisesti hyvinkin raaka, vaikea ajatella.
Totuus on että huumetaustaa on ollu 20vuotta sitte. En ala erittelemään minkälaista mutta pidetään mielessä että on huumeita ja sit on huumeita. On kovia käyttäjiä ja kovia aineita ja sit on tolkun käyttäjiä ja ei niin vahvoja aineita. Ja sit on myyjiä.Ja on myös myyjiä jotka on tolkun käyttäjiä tai kovia käyttäjiä. Käsityksessä on ollut että uhrilta kaikki toiminta jäänny sen saralla hyvin vähäseksi josko kokonaan pois. Totuutta ei varmaan kuitenkaa tienny kun uhri itse.
Jännää on että kukaan ei kuitenkaa lähtenyt ekana sanomaan että ne jutut oli tämän taustalla vaan motiivia on katsottu ihan toisaalle. Teon raakuus viittaa vahvasti hyvin henkilökohtaiseen motiiviin.
Luettuani esitutkintapöytäkirjan pääpiirteissään oli pakko kaivaa tämä 11/23 kirjoitettu kommentti esille, johon palaan lopussa.
Mulla jäi hyvin vahvasti esitutkintapöytäkirjasta mielikuva, että poliisi epäilee hyvin vahvasti epäillyn käyttäneen jotain alkoholia/virolaista vodkaa voimakkaampaa ainetta. Lipton. Vaikka miten poika yritti sen teen juonniksi kääntää. Jotenkin noi yölliset seikkailut, hälärit, soitot "nepali/intialaiselle pizzanpaistajalle" jne. Jotain hämärää tässä on. Jotain, mitä poika ei selvästikään halunnut paljastaa. Jotain, mihin liittyy muitakin. Harmi, ettei poliisi saanut puristettua pojasta ulos, mitä se voisi olla.
Harmi, että hiihtolomat puski poliisella päälle ja pojalla oli liian kauon aikaa miettiä sellissä vaihtoehtoista tarinaa ja kehittää se musta mies kuvioihin. Jos kuulusteluja oltaisiin jatkettu intensiivisesti eikä pojalle annettu miettimisaikaa, niin olisiko mustaa miestä tullut koskaan kuvioihin?
Tuo pojan aikajana ei täydentynyt. Sillä oli tosi paljon puuttuvia palasia ja eniten minua jäi hämäämään ne murhayön kävelyt. Että missä poika on kävellyt aina pätkän. Noussut autossa ja kävellyt. Mitä hän on tunnin-kahden ajan etsinyt? Avoinna olevaa ovea vai huumeita? Siihen kun lisää vielä ne epämääräiset soitot kaverille/pizzanpaistajalle ja poistetut snäpit/telegramit. Ja se, että pojalla oli käteistä rahaa isojakin summia.
Mutta palaan tuohon lainattuun tekstiin. Mulle jää hyvin vahvasti ajatus, ettei poika ollut talossa ekaa kertaa. Jos pimeää on kuin persereiässä, niin aika harva jantteri lähtis takapihalle etsimään ovea. Mutulla mennään, mutta mulle jäi mielikuva, että poika etsi huumeita/alkoholia/saamatta jääneitä rahoja jostain. Tai sitten oli joku henkilökohtainen kauna. Ja meni tarkoituksella tuohon taloon.
Lisäksi vaikea kuvitella etteikö vanhemmat olisi epäilleet jotain. Pojan yöllinen seikkailu + rengas puhki ja samaan aikaan murha (josta varmasti tiesi koko Kotka) muutaman kilsan päässä.
Tarkoitukseni ei ole pilkata vainajaa, eikä suomen poliisia - ne ei löytäneet linkkiä näiden kahden - epäillyn ja uhrin - välillä. Mutta silti jäin miettimään, oliko heillä kuitenkin joku yhteys?