--Madonna-- kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 11:27 am
Nelson256 kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 11:25 am
Todennäköisesti kyseessä ei sen kiinnostavampaa, kuin että aineissa olevat vanhemmat jättäneet vastasyntyneen kotiin ja kuivunut kuoliaaksi parissa päivässä. Sitten tämä ”äiti” soittanut hätikseen, ja kertonut satua vauvan menemisestä elottomaksi/veteläksi yllättäen.
Synnyttäjä EI soittanut häkeen, vaan ne vieraat.
Otetaas tähän vielä poliisin tiedote sanasta sanaan:
Yksityisasunnossa paikalla olleet henkilöt ilmoittivat tapahtumasta viranomaisille. Ensihoito elvytti lasta, mutta tämä menehtyi tapahtumapaikalle.
Mielestäni jossain sanottiin myös, että "paikalla olleet henkilöt eivät onnistuneet estämään tapahtumia",tms.
Ei tässä nyt todellakaan näiden olemassa olevien tietojen mukaan voi olla kysymys mistään näännyttämisestä kuoliaaksi.
Lisäksi huomion arvoinen seikka, että koska poliisi puhuu monikossa paikalla olleista henkilöistä, niin mielestäni siellä on äidin ja vauvan lisäksi pitänyt olla vähintään kaksi muuta. Mahdollisesti siis vähintään poikaystävä (jota ei alkuun epäilty) ja lisäksi vähintään yksi muu henkilö.
Itse näkisin, että todennäköisin skenaario on joko vauvan lyömiminen, pudottaminen, tukehduttaminen tai hukuttaminen. Josta minä antaisin ääneni hukuttamiselle. Muut on voineet olla vaikka nauttimassa viihdeaineita olohuoneessa ja lapsen äiti uhonnut pari päivää että hän ei lasta halua ja haluaa siitä eroon (=suunnitelmallisuus). Siinä sitten vittuuntuneena siitä että muut juhlii, mennyt kylppärin, lukinnut oven ja antanut lapselle liian pitkän kylvyn pää pinnan alla. Ymmärtääkseni homma voi olla raaka ja julma, kun se suuntautuu puolustuskyvyttömään ja sitä on suunniteltu. Ei siihen mitään uunia, höyrymoppia tai pyykkikonetta tarvi. Mun mielestä ylipäätään turha jumittua tuohon pyykkikoneeseen. Kai se on normaalia että se linkoaa tämän tästä oli lapsiperhe tai ei.
Itse luulen että mies on nyt tässä epältyjen listalla, koska on selvinnyt että äiti on puhunut sen pari päivää jotain sen suuntaista että ei halua lasta ja satuttaa lasta tms. Ja mies on tästä tiennyt, muttei ole ilmoittanut eteenpäin.
Asia voi oikeasti olla niin yksinkertainen, että äidillä napsahtanut lopullisesti kun kaverit pitäneet hauskaa olohuoneessa ja itse ollut samaan aikaan lasta pesemässä kakan jäljiltä kylppärissä. On ollut väsynyt ja haluton lasta hoitamaan ja tuonut julki sen jo aiemmin ja ehkä viihteisen illan tiimellyksessä sitten toteuttanut uhkauksensa.