Solttuetsivä kirjoitti: La Loka 18, 2025 3:26 am
Esimerkiksi näädän ja mäyrän metsästys on välttämätöntä riistanhoidollisista syistä.
Metsäkanalinnut, ym loppuisivat luonnosta nopeasti jollei näitä kantoja pidetä kurissa.
Supikoiran metsästys/hävittäminen taas on selviö.
Supikoiran haitat ovat moninaisia, ja se luokitellaan haitalliseksi vieraslajiksi, koska se levittää tauteja kuten raivotautia ja kääpiöheisimatoa, jotka ovat vaarallisia sekä ihmisille että muille eläimille.
Jos näin ei toimita niin luonnon moninaisuus olisi ohi nopeasti.
Taas kerran betonilähiöiden jupit jotka ei edes omista kumisaappaita sekaantuvat asiaan jota eivät ymmärrä ja eivät pysty käsittämään
mitä se tarkoittaisi jos metsästys riistanhoidollisista syistä lopetettaisiin.
Jos näätää, mäyrää, supikoiraa, minkkiä ei metsästettäisi riistanhoidollisista syistä niin
loppuisi metsästyksen inhoajilta:
- pullasorsien syöttäminen
- oravien katselu takapihan ikkunasta
- pikkulintujen viserryksen kuuntelu
- kiiruna, metso, teeri, riekko, pyy häviäisivät sukupuuttoon ilman tuollaista riistanhoidollista petoeläinten metsästystä
Puhut täyttä potaskaa. Kyse on huvitappajien saaliskateudesta, ei mistään muusta. Metsästys on ihmisen historiassa ollut suurin eläinten sukupuuttojen aiheuttaja, ei mikään muu. Sotkee luonnon tasapainon mennen tullen.
Lisäksi on täysin VÄÄRIN julistaa mitään eläintä vieraslajiksi silloin kun ihminen itse tuhoaa kaiken tieltään, valtaa maat ja mannut, aiheuttaa kuudennen massasukupuuttoaallon karmaisevalla luonnontuhollaan ja ylivoimaisella sairaaksi paisuneella narsistisella, täysin kuvitteellisella herruudellaan. Ainut todellinen vieraslaji on ihminen itse, joka ollut maapallolla erittäin lyhyen ajan verrattuna muihin eläimiin, jotka ovat olleet täällä meitä ennen.
ME ITSE olemme rikollisia, suuria tappajia ja tuholaisia, maapallon syöpä, vieden elämisen oikeuden toislajisilta, eikä yksikään viaton vieraslajiksi määritelty eläin. Meitä ihmisiä on LIIKAA, ei supikoiria !!!!
Nykyinen huvitappaminen ei edes perustu nälkään. Se on pelkkää veristä väkivaltaviihdettä mikä koukuttaa tekijänsä ja raaistaa koko yhteiskuntaa, rikkoo Suomen eläinten hyvinvointilakia eläimen asiallisesta lopetuksesta haavakoillaan, sekä koiran altistamisessa vaaroille metsästystilanteissa.
Kaikista maailman nisäkkäistä ihmisiä, lemmikkejä ja tuotantoeläimiä on 96%, vain loput 4% villejä. Mihin se mahtaa johtaa ? Tältäkin kylältä jo oravat, rusakot, koskikarat koskista ja monet muut jo kadonneet tai kasvaneet vaivaisiksi , elinkyvyttömiksi (nähty on !) ja se on ihmisen aiheuttamien katastrofien, ilmaston kuivuuden, kuumuuden, myrskyjen, kaatosateiden, tulvien ym syytä. Luonto vain yksinkertaisesti sekoaa.
Sitä paitsi supikoira ei tutkimuksien mukaan syö lintujen munia siinä määrin kuin luullaan.On pääasiassa lempeä kasvinsyöjä. Lintuja tappaa eniten maatalous, maankäyttö, metsien hakkuu, lasiseinät ja -ikkunat ja kaikenlainen elinalueiden tuhoaminen, teollisuus ja niin tosiaan - metsästäjät itse. Se määrä mitä huvitappajat joka vuosi lintuja tappaa liikkuu kymmenissä tuhansissa. Tästä syystä paikalliset kanalinnutkin juurikin huvitappamisen myötä täällä meillä päin metsistä rutkasti vähentyneet, mitä olen todistanut ihan omin korvin ja silmin joka vuosi.
Olisiko aika katsoa peiliin ?
Ja hei, en asu betonilähiössä. Täällä maaseudullakin on ihmisiä, jotka vastustavat huvitappamista. Se todellakin pitäisi lailla kieltää.