Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
tuulituu
Martin Beck

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

0uts1der kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:55 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:34 pm
tuulituu kirjoitti: To Marras 06, 2025 12:43 pm

Yleensä ensimmäinen havainto on todenmukaisin, eli sen mukaan olisi ollut Antin katoamisilta.
Mutta onhan voinut olla seuraava ilta, ja siellä panikoitu, että mitä tuli Antille tehtyä.

Mutta minusta, oli mikä ilta tahansa, se on ollut ajankohdaltaan sen verran läheinen, että voi liittyä katoamiseen ja siksi poliisin pitäisi olla kiinnostunut ketä siellä on ollut ja mikä ollut möykän aihe (koska se oli epätavallista).

Jos huumeparonimacho on pelotellut Angelissa olleen tytön, niin miksei naapuriakin? Totta.
Nähdäkseni olisi epätavallista, jos nuorten (amis)miesten kaljailloissa ei möykättäisi. Kirjan mukaan möykkääminen oli tapahtunut viikkoa tai kahta aiemmin.
Olikohan Antti paikalla kun tuo möykkääjä oli, vai oliko Antti käymässä etelässä? Aprikoin tuota tässä ihan yleisesti.
Kyllä voi olla, että Antilla on ollut uhka päällä kauankin, eli möykettä on luultavasti ollut aikaisemmin, ellei sitten katoamis-iltana.
Jos kirjassa on niin, ettei möykettä ole ollut katoamisiltana, niin onko se naapuri perunut aiemmat puheensa ja miksi? Aprikoin tuotakin tässä ihan yleisesti.
Voisihan sitä epäillä, että möykkäri on käskenyt perumaan puheet.
Silminnäkijä ei nähnyt Anttia, oli vain se iso mies, ja muistaakseni kaksi tyttöä.
Siksi itse mietin, että sopisi katoamisen jälkeiseksi illaksikin.

Tämän ilmoittaja vielä oli sanonut, että sellainen möykkä ei ollut tavallista.
tuulituu
Martin Beck

Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:48 pm
tuulituu kirjoitti: To Marras 06, 2025 12:49 pm
nilpertti kirjoitti: To Marras 06, 2025 9:18 am

Kannattas aloittaa ihan alusta lukemaan niin vastauksia kyllä löytyy.
Yli 500 sivua, joista varmaan 100 hurjimuksen ja rossin lavastuskäsityksiä ym "hauskaa" sarkasmiyritystä :roll:
Jos on vastauksia, niin voisi kyllä kertoa, jos ei jostain syystä niitä halua pimittää. On täällä turhempiakin asioita kirjoitettu useampaan kertaan.
Niin, tuulituu ei suinkaan itse toistele samoja näkemyksiään silleen muka hauskasti. Ainoastaan eri mieliset Ross ja Hurjimus häiriköivät.

Mielestäni olen vastannut sanatarkasti kaikkiin kysymyksiisi. Vastaatko sinä vuorostasi minun?

Kuka voisi teoreettisesti olla tämä Lapin pelottava huumemachoparoni, joka on säilyttänyt pelottavuutensa 20 vuotta? Ei niitä siellä loputtomasti ole, niin heittäkääs edes etunimiä!
Joo toistan itsekin, myönnän toki. Varsinkin sitä olen toistanut, kun luulet, että pelottavan ihmisen pitäisi olla joku superhahmo, mutta kuitenkin sarjahukuttajahan pelotteli lähipiirin hiljaiseksi. Samanlainen tyyppi sinne, niin moni helposti pelkää.

Itse en siis välttämättä huumemachoparoniin edes usko, joku tarpeeksi ääliö vain, joka on jotenkin saanut "vallan" toisista.
(En ole edes huomannut, että olisit nimeä vailla ja minun kuvittelisit sen tietävän, sorry!)
tuulituu
Martin Beck

Olikohan Antti paikalla kun tuo möykkääjä oli, vai oliko Antti käymässä etelässä? Aprikoin tuota tässä ihan yleisesti.
Kyllä voi olla, että Antilla on ollut uhka päällä kauankin, eli möykettä on luultavasti ollut aikaisemmin, ellei sitten katoamis-iltana.
Jos kirjassa on niin, ettei möykettä ole ollut katoamisiltana, niin onko se naapuri perunut aiemmat puheensa ja miksi? Aprikoin tuotakin tässä ihan yleisesti.
Tuosta, että uhka voinut olla päällä kauankin:

jos Antin katoamisen jälkeen tyttö meni avaimilla sisään, onhan voinut olla, että Antin avaimet on viety jo aiemmin.
Antti siksi palauttanut Laitilan avaimet äidilleen, ettei niitä(kin) vietäisi. Antti itse voinut olla jopa etelän keikalla, kun asunnossa on möykätty.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

0uts1der kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:55 pm Kyllä voi olla, että Antilla on ollut uhka päällä kauankin, eli möykettä on luultavasti ollut aikaisemmin
Tietoa minulla ei tietysti ole, mutta veikkaisin noin. Ja jos ei möykkää, niin kuumottelua ainakin.

Mun veikkaus, että tässä ei ole mistään erikoisesta kyse. Antti on todennäköisesti ollut joissain hämärissä bisneskuvioissa mukana ja mennyt sukset ristiin mahdollisesti tämän isokokoisen "pomonsa" kanssa.

Ehkä velkoja tai Antti koettanut vetää isomman siivun välistä.

Totta tai tarua, täysin realistista...
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

tuulituu kirjoitti: To Marras 06, 2025 8:33 pm

Tuosta, että uhka voinut olla päällä kauankin:

jos Antin katoamisen jälkeen tyttö meni avaimilla sisään, onhan voinut olla, että Antin avaimet on viety jo aiemmin.
Antti siksi palauttanut Laitilan avaimet äidilleen, ettei niitä(kin) vietäisi. Antti itse voinut olla jopa etelän keikalla, kun asunnossa on möykätty.
Juuri samaa mietin itsekin eilen, nimittäin tuota avainten palautusta äidille, ettei niitä käytettäisi.

Onhan se mahdollisen möykkääjän nimi täällä keskustelussa mainittu muutaman kerran.
Väkivaltaisuuksiin syyllistynyt paikkakunnalta lähtöisin oleva henkilö. Lehtiuutisoinneissakin ollut, tuomioita saanut henkilö.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

kattokarpänen kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:52 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:31 pm Ketjussa on paljon huuruisia väitteitä, mutta kaikkein huuruisin on väite siitä, että uhkailujen kohteen kannattaa olla hiljaa Suomessa. Sehän on kaikkein paras henkivakuutus, että ilmoittaa asiasta ja tekee siitä julkisen. Sen jälkeen, jos A, joka on uhkaillut B:tä, tekee jotain B:lle, niin syyllinen tiedetään käytännössä heti. Jos A ei ole valmis vankilaan, niin B:lle ei käy mitään.

Minulla ei ole käsitystä kuka on tämä erittäin salainen ja vaikutusvaltainen huumeparonimacho. Se on ainakkin varmaa, että koko Suomessa ei kovin montaa Vilhusta ole.
Ei kai kukaan ole väittänyt, että uhkailujen kohteen kannattaa olla hiljaa? Sellainen tunne kuin pelko ja mahdollisesti kollektiivinen paine saa uhrin helposti pysymään hiljaa. Ei tälläisissä kiristys/painostus kuvioissa, joissa väkivallan uhkaa toimita oppikirjan ja varsinkaan järjen mukaan aina. Pienellä paikkakunnalla voi olla vielä vaikeampi ottaa yhteyttä virkavaltaan, riippuu toki casesta.
En minä ainakaan usko, että ne kaikki uhkailujen kohteeksi joutuneet toimisivat juuri samalla tavalla järjettömästi.
Mitä te dorkat dorkailette?
Ross Sullivan

erämaaetsivä kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:54 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:40 pm
erämaaetsivä kirjoitti: To Marras 06, 2025 4:47 pm Laitan nyt tähän niin voit tehdä johtopäätöksiä ja muutkin voivat.
viewtopic.php?p=1787484#p1787484

Missä vaadin syytteitä ; )
Antin omaiset on näitä syytöksiä tuoneet esiin aivan näihin päiviin. Eikö olisi fiksua antaa nyt uudet lehtijutut, minusta tuo oli asiallinen muistutus, mistä tämän jutun epäilyt on lähteneet.
Ihmettelen miten tuon postin voi käsittää kuten Hurja on sen sisäistänyt.
Aivan näihin päiviin? Ai jaa, missä?
Juu, tarkoitin Linda Rantasen kirjan ilmestymiseen asti.
Lienee kiistatonta se, että omaiset alkoivat ensimmäisenä kyseenalaistamaan poliisin toimet katoamisen suhten ja ihmettelivät Antin kavereiden käytöstä tapauksen jälkeen.
Lehdet alkoivat tekemään haastatteluja ja tehtiin myös televisioon ym... Se kaikki on ollut omiaan ruokkimaan keskustelua.

Mutta joo, kaikki on tässä mahdollista.
Itse olen ulkopuolinen, ainoastaan tunnen Antin isän.
No ei se kirja enää kovin tuore ole.
kattokarpänen
Sofia Karppi

kattokarpänen kirjoitti: To Marras 06, 2025 8:35 pm
Mun veikkaus, että tässä ei ole mistään erikoisesta kyse. Antti on todennäköisesti ollut joissain hämärissä bisneskuvioissa mukana ja mennyt sukset ristiin mahdollisesti tämän isokokoisen "pomonsa" kanssa.

Ehkä velkoja tai Antti koettanut vetää isomman siivun välistä.
Ja yksi syy on voinut olla erimielisyydet Antin aikomus siirtyä "rehellisiin" töihin ja tämä ei ole pomolle sopinut. Alamaailman irtisanoutuminen menee oman tes:in mukaan...
Ross Sullivan

tuulituu kirjoitti: To Marras 06, 2025 8:07 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:31 pm
...

Ketjussa on paljon huuruisia väitteitä, mutta kaikkein huuruisin on väite siitä, että uhkailujen kohteen kannattaa olla hiljaa Suomessa. Sehän on kaikkein paras henkivakuutus, että ilmoittaa asiasta ja tekee siitä julkisen. Sen jälkeen, jos A, joka on uhkaillut B:tä, tekee jotain B:lle, niin syyllinen tiedetään käytännössä heti. Jos A ei ole valmis vankilaan, niin B:lle ei käy mitään.

...
Minä en ole ainakaan väittänyt, että uhkailujen kohteen kannattaisi olla hiljaa. Mutta jos on peloissaan, ei paljon lohduttane, että jos itselle käy jotain, tekijä joutuu vastuuseen.

Hyvin on Angelin mökin tyttökin peloteltu hiljaiseksi :(
Mutta siis todella monet ovat kertoneet kiristyksestä poliisille, jonka kohteeksi ovat joutuneet ja, jossa kiristäjänä on ollut oikeasti pelottava taho, kuten esim. UB.

Sehän on helvetin vaaralllista A:lle, että A:lla on tietoa B:stä, jolla B:n saisi vankilaan ja B ei voi olla varma, että laulaako A. En osta "logiikkanne", että pelko jotenkin automaattisesti hiljentäisi ja selittäisi joukkovaikenemisen.
Ross Sullivan

tuulituu kirjoitti: To Marras 06, 2025 8:14 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 7:48 pm
tuulituu kirjoitti: To Marras 06, 2025 12:49 pm

Yli 500 sivua, joista varmaan 100 hurjimuksen ja rossin lavastuskäsityksiä ym "hauskaa" sarkasmiyritystä :roll:
Jos on vastauksia, niin voisi kyllä kertoa, jos ei jostain syystä niitä halua pimittää. On täällä turhempiakin asioita kirjoitettu useampaan kertaan.
Niin, tuulituu ei suinkaan itse toistele samoja näkemyksiään silleen muka hauskasti. Ainoastaan eri mieliset Ross ja Hurjimus häiriköivät.

Mielestäni olen vastannut sanatarkasti kaikkiin kysymyksiisi. Vastaatko sinä vuorostasi minun?

Kuka voisi teoreettisesti olla tämä Lapin pelottava huumemachoparoni, joka on säilyttänyt pelottavuutensa 20 vuotta? Ei niitä siellä loputtomasti ole, niin heittäkääs edes etunimiä!
Joo toistan itsekin, myönnän toki. Varsinkin sitä olen toistanut, kun luulet, että pelottavan ihmisen pitäisi olla joku superhahmo, mutta kuitenkin sarjahukuttajahan pelotteli lähipiirin hiljaiseksi. Samanlainen tyyppi sinne, niin moni helposti pelkää.

Itse en siis välttämättä huumemachoparoniin edes usko, joku tarpeeksi ääliö vain, joka on jotenkin saanut "vallan" toisista.
(En ole edes huomannut, että olisit nimeä vailla ja minun kuvittelisit sen tietävän, sorry!)
Ymmärtääkseni ketjussa ollaan nimeä vailla. Eihän tämä ole pelkästään henkilökohtainen pyyntö.

En missään tapauksessa ole samaa mieltä siitä, että joku helvetin sarjahukuttajan kaltainen kylähörhö, jota minäkin laittaisin pataan puolessa minuutissa, ulottaisi pelkolonkeronsa muillekin paikkakunnille.

Tuskin ne kaikki asiasta tietävät enää 20 vuoden jälkeen edes Ivalossa asuvat?

Suomen jengi-scenestä olen hyvin perillä ja eihän sielläkään ole juuri ketään, joka olisi enää 20 vuoden jälkeen relevantti. Eikka ja pari enkeliä joo, mutta suurin osa* vuoden 2005 kovista nimistä kuollut, vankilassa, mielisairaalassa tai eläkkeellä.

*lähes kaikki
kattokarpänen
Sofia Karppi

Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 9:47 pm En osta "logiikkanne", että pelko jotenkin automaattisesti hiljentäisi ja selittäisi joukkovaikenemisen.
Ei varmasti automaattisesti, riippuu monesta asiasta. Pienellä paikkakunnalla, jossa jokainen tietää jo valmiiksi kuka on asialla, jos jotain tapahtuu - yhteinen paine sitoo. Ja ylipäänsä, jos tiedät olevasi hengenvaarassa ennenkuin poliisi edes ehtii käsitellä koko ilmoitusta, saattaa miettiä kahdesti. Ja suurten jengien kiristykset isoissa kaupungeissa eri peli kuin tehdä jotain pienessä yhteisössä sen keskellä - siellä olet ja sen keskellä elät tai kuolet.
Ross Sullivan

kattokarpänen kirjoitti: To Marras 06, 2025 10:00 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 9:47 pm En osta "logiikkanne", että pelko jotenkin automaattisesti hiljentäisi ja selittäisi joukkovaikenemisen.
Ei varmasti automaattisesti, riippuu monesta asiasta. Pienellä paikkakunnalla, jossa jokainen tietää jo valmiiksi kuka on asialla, jos jotain tapahtuu - yhteinen paine sitoo. Ja ylipäänsä, jos tiedät olevasi hengenvaarassa ennenkuin poliisi edes ehtii käsitellä koko ilmoitusta, saattaa miettiä kahdesti. Ja suurten jengien kiristykset isoissa kaupungeissa eri peli kuin tehdä jotain pienessä yhteisössä sen keskellä - siellä olet ja sen keskellä elät tai kuolet.
Miksi nämä kaikki suureen vaikenemiseen osallistuvat asuisivat edelleen pienellä paikkakunnalla?
kattokarpänen
Sofia Karppi

Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 10:05 pm
Miksi nämä kaikki suureen vaikenemiseen osallistuvat asuisivat edelleen pienellä paikkakunnalla?
Ihan validi kysymys kyllä. Eivät välttämättä asukaan, ehkä osa - ehkä keskeisimmät henkilöt. En tiedä.

Ja uskon muutenkin, vaikenemiseen riittää pelon lisäksi saamattomuus ja hyödyttömyys... helpompi jättää taakse...
Uteliasvilivilperi
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Uteliasvilivilperi »

kattokarpänen kirjoitti: To Marras 06, 2025 10:08 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Marras 06, 2025 10:05 pm

Ihan validi kysymys kyllä. Eivät välttämättä asukaan, ehkä osa - ehkä keskeisimmät henkilöt. En tiedä.

Ja uskon muutenkin, vaikenemiseen riittää pelon lisäksi saamattomuus ja hyödyttömyys... helpompi jättää taakse...
Nostan jälleen jo useamman kerran täällä mainitsemani asian. Joskus noin 10 vuotta sitten osallistuin paljon koulutuksiin. Eräässä Helsingissä järjestetyssä koulutuksessa satuin kahvipöytään kahden ivalolaisen naisen kanssa. Hurttiin tapaani kommunikoida sitten heitin, että mitäs sille Antille oikein kävi. Vastaus oli syvä hiljaisuus ja sen jälkeen kommentti "siihen ei kannata puuttua". Eli todellakin kylä vaikenee mentaliteetti elää vahvasti. Oltiin kuitenkin tilanteessa joku 10v tapahtumien jälkeen 1000 kilometrin päässä Ivalosta.
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Muistan nyt tuon kirjoituksesi lukeneeni.
Jotkut täällä ovat hirveän viisaita, kaiken tietäviä, pitävät tiukasti kiinni standardeista, miten asiat yleensä niiden mukaan menee, mitään poikkeuksia ei olisi olemassa.
Kyllä niitä on, ei kaikki mene niin kuin "Strömsössä"
Ei varsinkaan Ivalossa.

Vaikka Antin katoamista ennen on ollut mökkimurtoja, omaisuusrikoksia, huumausainerikoksia, eikä kaikesta, mitä siellä on ollut, ei voida tietää.
Mutta kun jostain syystä Ivalon poliisi on ottanut kannan, ei rikosta, niin siksi tapaus on edelleen avoin.
Vastaa Viestiin