Sivullinen puuttui ryöstöön ja sai puukosta Tampereen Keskustorilla 6.11.

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
JanitaSlim
Ben Matlock

Re: Sivullinen puuttui ryöstöön ja sai puukosta Tampereen Keskustorilla 6.11.

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Amy kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 7:22 pm Kuvittelenko mä vaan vai onko Tampere jatkuvasti nykyään näissä otsikoissa? Milloin ammutaan keskellä katua ja milloin puukotellaan tuntemattomia, onko siitä tullut ihan ghetto mesta? Vanhin lapsi haluis vielä opiskelemaan sinne, en varmaan uskalla päästää tätä menoa!
Ihan sama huumeongelma Mansea ravistelee kuin Helsinkiäkin. Jyväskylä on myös usein otsikoissa.

Sen sijaan Kuopio ja Kouvola ovat ilmeisesti rauhoittuneet.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Jack Balance
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Jack Balance »

*Poistttu pohdintaa toisista kommentoijista. Lautamiehiin sellaiset.*tm
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Ymmärrän niitä, joilla ei ole resursseja puuttua juuri mihinkään. Ottakoon sitten vaikka puhelinta käteen ja soittakoon Häkeen. Voi olla, että se on silloin liian myöhäistä.

Mutta ne jotka tietävät resurssien riittävän puuttumiseen, niin niiden pitää myös puuttua. Tässä kaverilla ei resurssit riittäneet, mutta välinpitämättömäksi häntä ei voi sanoa, eikä hänelle pidä "naureskella".
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Täytekakku Koskinen kirjoitti: La Marras 15, 2025 2:03 pm Ymmärrän niitä, joilla ei ole resursseja puuttua juuri mihinkään. Ottakoon sitten vaikka puhelinta käteen ja soittakoon Häkeen. Voi olla, että se on silloin liian myöhäistä.

Mutta ne jotka tietävät resurssien riittävän puuttumiseen, niin niiden pitää myös puuttua. Tässä kaverilla ei resurssit riittäneet, mutta välinpitämättömäksi häntä ei voi sanoa, eikä hänelle pidä "naureskella".
Ei välinpitämätön vaan tyhmä ja yritän tuoda vähän viisautta ihmisille. Ehkä osa jostain landelta ja ei ole nähnytkään kun nistit riitelee tai nisti kaveriltaan ryöstää jotain parin kympin arvosta. Helsingissä niitä aina välillä näkee eikä ketään menee väliin, koska tilanne on aika pelottava ja olisi hulluutta mennä väliin. Alppiharjullakin poliisi yhtä nistiä yritti pysäyttää etälamauttimella, poliisikoiralla ja projektiililaukaisimella ja nisti vain tuli poliiseja kohti veitsen kanssa, piti lopulta 3 kertaa ampua kun ei ensimmäinen luotikaan hidastanut vauhtia. Harvalla on niittä resursseja pysäyttää tuolllaisia ja ulkopäin voi heikolta näyttää ja siksi tyhmää mennä väliin varsinkin jos kenenkään terveys ei ole vaarassa ilman sitä väliintuloa, kysymys vain jostain pienestä omaisuudesta.

Niistä ketkä netissä on olevinaan niin sankareita ja hyviä ihmisiä niin toimisivat siinä tosi tilanteessa samalla tavalla kuin minä, olen vain rehellinen paskiainen, enkä esitä mitään. Asia erikseen sitten jos vaikka jotain mummoa tai lasta potkittaisiin.

Mutta kukin taaplaa tyylillään :D

EDIT: Samalla vähän vastasin edelliseenkin viestiin mikä selkeästi oli minulle suunnattu, näköjään yp sen on poistanut.
ViidakonCasanova

Viesti Kirjoittaja ViidakonCasanova »

Täytekakku Koskinen kirjoitti: La Marras 15, 2025 2:03 pm Ymmärrän niitä, joilla ei ole resursseja puuttua juuri mihinkään. Ottakoon sitten vaikka puhelinta käteen ja soittakoon Häkeen. Voi olla, että se on silloin liian myöhäistä.

Haluatko oikeasti kuolla, koska puutut kahden tuntemattoman ihmisen väliseen riitaan? Tässäkin tapauksessa ryöstäjä ja uhri tunsivat toisensa entuudestaan. Olen nähnyt ihan tarpeeksi väkivaltatilanteita, esim kun maassa makaavaa tajutonta lyödään ja potkitaan päähän, voin sanoa ettei edes vartijat/järjestyksenvalvojat puuttuneet tilanteeseen. Olen nähnyt myös puukotuksen uhrin, riittää kun kerran osuu puukolla valtimoon ja se on henki pois. En aio puuttua mihinkään tilanteeseen missä käytetään teräasetta, muuten kuin soittamalla häkeen. Paitsi jos se kohdistuu johonkin läheiseen ihmiseen.
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ke Marras 12, 2025 4:46 pm
Muistan hyvin "kauempaa takavuosilta", kun kaksi punkkaria kävi keskenäistä läskilöylyä steissillä. Herra karateka (muutaman danin mustavyö) meni kännissä rauhoittamaan jannuja. No, niinpä vain ottikin itse pataansa. Hehh..!!
K9Wifey *huolestuneena kysyy, että eikaivaan Köpi itse ollut tuo asvalttitatamikosketuksen saanut karateka? :shock:

Minun puolestani kaksi nistiä tai juoppoa saavat tappaa toisensa nenäni edessä. Raukein käsin voisin kaivaa luurin jostain repun uumenista (tai siis MK-designkäsilaukustani :lol:) ja näpytellä 911. Eiku siis... Vai alkaisinko sittenkin kuvaamaan...

Riittää, kun saa koulumaailmassa just ja just erotettua kaksi nahistelevaa alakoululaista (liukkaita kuin saippua), ja saa olla itekin varuillaan, kun niillä kehnoilla on alkanut olemaan 'iskän ostamat retkimonitoimityökalut' mukanaan.

Tulipas pitkiä yhdyssanoja...

Amyn tavoin huolissaan samassa tilanteessa olevana vanhempana. Tampere jatkuvasti uutisotsikoissa - ikävissä sellaisissa.

Minä oon niin pumpulissa kasvanut, että en ole nähnyt raakoja väkivaltatilanteita.
RL11/6 kirjoitti: Ma Tammi 13, 2025 7:22 pm Poistettu mielipuolista mölinää.
-NILS-
Jack Balance
Lauri Hanhivaara

vanhellsing kirjoitti: La Marras 15, 2025 2:36 pm

Ei välinpitämätön vaan tyhmä ja yritän tuoda vähän viisautta ihmisille. Ehkä osa jostain landelta ja ei ole nähnytkään kun nistit riitelee tai nisti kaveriltaan ryöstää jotain parin kympin arvosta. Helsingissä niitä aina välillä näkee eikä ketään menee väliin, koska tilanne on aika pelottava ja olisi hulluutta mennä väliin. Alppiharjullakin poliisi yhtä nistiä yritti pysäyttää etälamauttimella, poliisikoiralla ja projektiililaukaisimella ja nisti vain tuli poliiseja kohti veitsen kanssa, piti lopulta 3 kertaa ampua kun ei ensimmäinen luotikaan hidastanut vauhtia. Harvalla on niittä resursseja pysäyttää tuolllaisia ja ulkopäin voi heikolta näyttää ja siksi tyhmää mennä väliin varsinkin jos kenenkään terveys ei ole vaarassa ilman sitä väliintuloa, kysymys vain jostain pienestä omaisuudesta.

Niistä ketkä netissä on olevinaan niin sankareita ja hyviä ihmisiä niin toimisivat siinä tosi tilanteessa samalla tavalla kuin minä, olen vain rehellinen paskiainen, enkä esitä mitään. Asia erikseen sitten jos vaikka jotain mummoa tai lasta potkittaisiin.

Mutta kukin taaplaa tyylillään :D

EDIT: Samalla vähän vastasin edelliseenkin viestiin mikä selkeästi oli minulle suunnattu, näköjään yp sen on poistanut.
Seliseli. Ei ollut pelkästään sinulle suunnattu, älä imartele itseäsi liikaa vaan kaikille sinun kaltaisillesi reppanoille jotka selittelee miksei sitä ja tätä kun fysiikka on kun pikkulapsella.
Jack Balance
Lauri Hanhivaara

Juuri näin.
Melkoisen noloa naureskella kaverille joka sentään yritti.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Ehkä muistatte Turun terrori-iskun 2017. Siinä tekijän perään lähti sankoin joukoin ihmisiä erilaisin lyömäasein varustautuneina. Abderrahman Bouananen ei annettu puukotella torilla rauhassa ihmisiä. Varmaan iso osa porukasta juoksi toiseen suuntaan. Nyt tuli kaksi ruumista. Montako olisi tullut, jos terroristin olisi annettu riehua rauhassa?
vanhellsing

Jack Balance kirjoitti: La Marras 15, 2025 4:56 pm
Seliseli. Ei ollut pelkästään sinulle suunnattu, älä imartele itseäsi liikaa vaan kaikille sinun kaltaisillesi reppanoille jotka selittelee miksei sitä ja tätä kun fysiikka on kun pikkulapsella.
Muistelin vain että lähinnä minä naureskelin, vakava asia mutta jotain koomista vain oli siinä mun mielikuvissa kun iso mies päättänyt mennä vähän teinipoikaa ojentamaan mutta ei mennyt ihan kuvitelmien mukaan. Ja en mitään selittele, mielipiteitäni olen vain kertonut, sinä näköjään eri mieltä ja se on ok, rikastuttaa näitä keskustelupalstoja jos on eri näkökulmia asioihin. Mistä luulet että fysiikkani on kuin pikkulapsella ja miten se tähän ketjuun liittyy jos olisi? Oletko itse iso mies jolla on tapana mollata pienempiä? Kannattaisi kasvaa aikuiseksi.

Ja oletko itse useinkin mennyt väliin selvittelemään nistien keskinäisiä ongelmia? Tai yleensäkkään kadulla mennyt auttamaan ketään jota vaikka ryöstetään? Suuret puheet ovat vain lehtien havinaa tuulessa ennen kuin on jotain konkreettisia tekoja.
Jack Balance
Lauri Hanhivaara

vanhellsing kirjoitti: La Marras 15, 2025 5:32 pm
Jack Balance kirjoitti: La Marras 15, 2025 4:56 pm
Muistelin vain että lähinnä minä naureskelin, vakava asia mutta jotain koomista vain oli siinä mun mielikuvissa kun iso mies päättänyt mennä vähän teinipoikaa ojentamaan mutta ei mennyt ihan kuvitelmien mukaan. Ja en mitään selittele, mielipiteitäni olen vain kertonut, sinä näköjään eri mieltä ja se on ok, rikastuttaa näitä keskustelupalstoja jos on eri näkökulmia asioihin. Mistä luulet että fysiikkani on kuin pikkulapsella ja miten se tähän ketjuun liittyy jos olisi? Oletko itse iso mies jolla on tapana mollata pienempiä? Kannattaisi kasvaa aikuiseksi.

Ja oletko itse useinkin mennyt väliin selvittelemään nistien keskinäisiä ongelmia? Tai yleensäkkään kadulla mennyt auttamaan ketään jota vaikka ryöstetään? Suuret puheet ovat vain lehtien havinaa tuulessa ennen kuin on jotain konkreettisia tekoja.
Mistä tiedät että "iso mies mennyt ojentamaan ja teinipoika "voittanut""? Raukka käyttänyt puukkoa.
Eihän tappelussa koolla ole niin väliä muutenkaan jos toinen tietää mitä tekee, tiedän monta "teinipoikaa" jotka pätkivät kyllä aikuisia ihan kunnolla pataan.

Tein päätelmän sinun fysiikasta sinun arasta ja pelkäävästä asenteesta auttaa muita.
Yleensä se vain on niin että hintelät kaverit eivät vaan osaa/pysty/halua tehdä mitään. Poikkeuksiakin kyllä löytyy, tietenkin
Yhtä yleinen syy on nykyään liikalihavuus miehillä, kädet on kun langat ja raskausvatta pömpöttää, ei siinä estrogeenihurrikaanissa paljon muita auteta.
Iso olen kyllä mutta ei ole mitään syytä pienempiä mollata elleivät he sitten sitä omasta mielestäni ansaitse 😂 olemalla esim naureskelemassa netissä kaverille joka yritti auttaa tuntematonta ja se on hieno teko. Kävi miten kävi.

Olen, muutaman kerrankin. Yhdestä sain pitelysyytteenkin ja työaikana on myös muutama tapaus ollut, yhdessä jopa puukolla uhattu kun pysäytin varkaan.
Myös kauppa/apteekki näpistelijöitä on ollut mukava muutama ottaa kiinni kun on kohdalle osunut.
Uskon että sinusta tuntuu uskomattomalta että joku pystyy toimimaan yllättävissä tilanteissa mutta kyllä meitä täällä vielä on muutamia jäljellä.

Minun puolesta asia on tästä eteenpäin käsitelty.
vanhellsing

Täytekakku Koskinen kirjoitti: La Marras 15, 2025 5:30 pm Ehkä muistatte Turun terrori-iskun 2017. Siinä tekijän perään lähti sankoin joukoin ihmisiä erilaisin lyömäasein varustautuneina. Abderrahman Bouananen ei annettu puukotella torilla rauhassa ihmisiä. Varmaan iso osa porukasta juoksi toiseen suuntaan. Nyt tuli kaksi ruumista. Montako olisi tullut, jos terroristin olisi annettu riehua rauhassa?
Se oli kunnioitettavaa toimintaa Hassanilta, yritti antaa ensiapua jollekkin naiselle ja ite sai puukosta. Tosin nainen kuitenkin kuoli ja Hassan joutui pyörätuoliin. Tämä oli kuitenkin ihan erilainen tilanne kun mistä puhutaan tässä ketjussa. Todennäköisesti ketään ei olisi loukkaantunut jos ei väliintuloa olisi tehty.
meanbastard
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja meanbastard »

No niin, täällä ääliöt haukkuu ihmistä, joka koittanut puuttua ryöstöön.
Itseäni rajoittaa tuollaiseen puuttumiseesa vain se, kun omat resurssit riittää sellaisen toiminnan lopettamiseen ja sen seurauksena täälläkin inisevien hengenheimolaisten takia saa itse tuomion.
Ilman tuota uhkaa suuri valkoinen metsästäjä lopettaisi aina oikeudettamat hyökkäykset.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

vanhellsing kirjoitti: La Marras 15, 2025 5:56 pm
Täytekakku Koskinen kirjoitti: La Marras 15, 2025 5:30 pm Ehkä muistatte Turun terrori-iskun 2017. Siinä tekijän perään lähti sankoin joukoin ihmisiä erilaisin lyömäasein varustautuneina. Abderrahman Bouananen ei annettu puukotella torilla rauhassa ihmisiä. Varmaan iso osa porukasta juoksi toiseen suuntaan. Nyt tuli kaksi ruumista. Montako olisi tullut, jos terroristin olisi annettu riehua rauhassa?
Se oli kunnioitettavaa toimintaa Hassanilta, yritti antaa ensiapua jollekkin naiselle ja ite sai puukosta. Tosin nainen kuitenkin kuoli ja Hassan joutui pyörätuoliin. Tämä oli kuitenkin ihan erilainen tilanne kun mistä puhutaan tässä ketjussa. Todennäköisesti ketään ei olisi loukkaantunut jos ei väliintuloa olisi tehty.
Tässä ei ole kyse vain Hassanista. Abderrahman Bouananen perään lähti sankoi joukoin porukkaa erilaisin lyömäasein varustautuneina. Terroristi juoksi pakoon kuin pelästynyt rusakko.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

vanhellsing kirjoitti: La Marras 15, 2025 5:56 pm
Tässä ei ole kyse vain Hassanista. Abderrahman Bouananen perään lähti sankoi joukoin porukkaa erilaisin lyömäasein varustautuneina. Terroristi juoksi pakoon kuin pelästynyt rusakko.
Vastaa Viestiin