Petu kirjoitti: Ke Marras 19, 2025 12:23 am
Miten Anneli on voinut kertoa, että mäiskinnän tai hakkaamisen äänet ovat kuuluneet vielä silloinkin, kun ensipartio on soittanut Annelille, eli mäiskintää on kuulunut vielä häke-puhelun jälkeenkin?
Eiks se huppis ollut lähtenyt jo tuossa vaiheessa pois, lapsi oli kuulemma nähnyt?
KUULUSTELUKERTOMUS (11.12.2006)
Olin tapahtumayönä työvuorossa, toimin yövuoron kenttäjohtajana partioautossa 211.
Työparinani oli nuorempi konstaapeli Tuomas Härmä.
Ajoimme Vanhan-Koiviston suunnasta keskustan suuntaan ja saimme Iinja-autoaseman
kohdalla tehtävän Ulvilaan Tähtisentie 54.
Tehtävä annettiin puukotustehtävänä, joku oli
tunkeutunut asuntoon ja puukotus menossa. Häke antoi meille ilmoituksen noin klo 02.41.
Ajoimme kohteeseen hälytysajona ja olimme paikalla 02.51.
Myös partio 221 Haanpää! Astala, sai saman tehtävän.
Matkalla kohteeseen soitin kohteeseen ja juttelin puhelimessa ilmoittajan (Anneli Auer)
kanssa. Ilmoittaja sanoi minulle, että joku tuntematon mieshenkilö on tunkeutunut heidän
asuntoonsa ja oli alkanut puukottamaan miestään. Kysyin ilmoittajalta mikä miehen tila on
nyt, ilmoittaja sanoi, että miehensä vaikuttaa elottomalta.
Kysyin onko tekijä vielä paikalla,
tähän ilmoittaja vastasi, että nyt on hiljaista, tekijä on todennäköisesti poistunut paikalta.
Hän ei enää kuullut mitään ääniä, tämä oli hänen arvionsa. Puhelumme alussa kuulin
lapsen äänen taustalla sekä jotakin krahinaa mikä lakkasi saman tien. En tiedä mistä tä-
mä krahina tuli, mahdollisesti puhelimen liikkumisesta. Muuta en kuullut puhelumme aikana,
mitään muuta taustaääniä en erottanut puhelumme aikana. Puhelumme kesti noin pari minuuttia
Kävimme puhelun aikana tekijän tuntomerkit, ilmoittaja sanoi, että ei tuntenut tekijää, noin
180 cm, tummiin vaatteisiin pukeutunut, pulleahko mieshenkilö.
Ilmoittaja kysyi onko poliisi jo tulossa, hän kysyi kauanko meillä vielä menee, vastasin että
pari minuuttia vielä kestää.
Ilmoittaja oli hieman hätääntynyt, hieman hengästynyt, johdonmukainen hän oli ja kykeni
kertomaan mitä paikalla oli tapahtunut. Minulle tuli heti kuva, että on kysymyksessä todel-
linen tilanne.
Kun tulimme Tähtisentielle, näimme kun nainen viittoilee meille.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"