Ulvilan vuoden 2012 seksuaalirikostuomion uusintakäsittely 2025
Re: Ulvilan vuoden 2012 seksuaalirikostuomion uusintakäsittely 2025
Pojan eilisessä todistelussa on kertonut syyksi mt-asiat, kun oli viimeinen ja kolmas Annelin lapsi joka perui aiemmat puheensa äitiään vastaan.
Annelin tytär puolestaan kertoi tuoreessa kuulemisessa toisia syitä. Hän kertoi veljen olleen armeijassa tuolloin, kun kaksi nuorempaa purkivat lausuntojaan.
Mikähän on mahtanut laukaista pojan kunnon? Armeijasta loppuvuodesta vapautuva on a:n papereilla liikkeellä ja melkein vuoden armeijan harmaissa. Ei sinällään viittaa pääkopan ongelmiin, jos suoriutuu intistä.
Annelin tytär puolestaan kertoi tuoreessa kuulemisessa toisia syitä. Hän kertoi veljen olleen armeijassa tuolloin, kun kaksi nuorempaa purkivat lausuntojaan.
Mikähän on mahtanut laukaista pojan kunnon? Armeijasta loppuvuodesta vapautuva on a:n papereilla liikkeellä ja melkein vuoden armeijan harmaissa. Ei sinällään viittaa pääkopan ongelmiin, jos suoriutuu intistä.
Samaan kiinnitin huomiota. Tässä poimintoja toiseksi nuorimman tytön kertomuksista, lähde mtvuutisetArkipäiväinen kirjoitti: To Marras 20, 2025 2:19 pm Yhteenvetona: Pojan videoissa käytiin aluksi tuntitolkulla läpi kuvauksia, kuinka Anneli ja Amanda olivat toteuttaneet murhan ja kuinka Anneli oli ollut surkea, lapsiaan pahoinpitelevä äiti ja Amanda ilkeä sisko. Sitten tarinaan tulikin mukaan seuraavassa haastattelussa "hieman" uudenlaisia ulottuvuuksia:
– Isosisko ja Anneli söi aina hyvin, mutta meille ei ollut ruokaa. Me jouduttiin syömään nuudeleita ja ne söi jotain muuta. Ja aamupalaksi oli ihan pieni pala puuroa, poika kuvailee.
– Annu söi sitä ja myi sitä meille, poika kertoo ja kuvailee hinnaksi 50 senttiä.
– Ja sitten kun se ei enää jaksanut, me saatiin loput.
...
Poika kertoo, että nyt on tullut lisää asioita mieleen ja hän on tullut kertomaan niitä psykologille.
– Ne liittyy siihen Jensiin, Annun siihen poikaystävään, mikä oli. Mistä mä aloittaisin, poika sanoo.
– Pari päivää kun nähtiin Jens ensimmäisen kerran... Ensimmäinen kerta oli, kun mentiin Jensin taloon, missä se asui. Sitten mentiin sinne suihkuun. Sitten kun oltiin saunassa, se käski mun nousemaan ja se tökki mua peppuun saunakauhalla, poika kertoo.
– Sitten se teki niin, että... mä en muista, että oliko se sama kerta vai eri kerta. Kerran kun oltiin suihkussa, se otti musta näin kiinni (poika näyttää lukitusasentoa kehonsa ympärillä) ja se pisti sen pippelin mun pyllyyn. lähde: MTV live-seuranta
Onhan se hyvä ottaa noi peppujututkin esiin, kun kerran yhtäkkiä juolahti mieleen. Jep jep. Tuo nuudelien syönti on muuten ihmeen isossa roolissa näissä tarinoissa.
"– Ja sitten Anneli, Jens ja isosisko on kävellyt siellä Jensin luona ihan alasti ja istunut kaikille tuoleille."
- - -
"Tyttö kertoo, että kun Kukka oli päästänyt heidät sisään, hän käski tytön mennä suihkuun."
- - -
"Ja sitten Jens on tehnyt pikkusiskolle niin, että se sanoi, että nyt näyttää niin likaiselta, että suihkuun." [Siitä puhe mistä puute.]
- - -
"Tyttö kertoo, että viimeisen haastattelun jälkeen hän ei ole käynyt koulussa, vaan sijaisäiti on pitänyt kotikoulua. [Missä voikin hyvin kerrata ja valmistautua seuraavaan psykologin haastatteluun. Miksi on ollut kotikoulussa?] Edellisestä haastattelusta on viikko. Tyttö iloitsee jälleen englanninopinnoistaan.
Tyttö kertoo syöneensä paljon tosi makeita omenoita. [Saatu varmaan ilmaiseksi jonkun puutarhasta ja syötetty lapset niillä.]
Tyttö kertoo tavanneensa vanhimman siskonsa viimeksi äitienpäivänä, josta on videon kuvaamisen aikaan nelisen kuukautta. Sisarukset kävivät tuolloin mummin luona. Äitiään hän kertoi tavanneensa kuluneen kesän aikana.
– Me istuttiin sohvalla. Ja sitten veljeni ja sijaisisäni menivät korjaamaan Annelin autoa, tyttö kertoo."
- - -
"Tyttö kertoo psykologille, että on puhunut nyt käsiteltävistä rikosasioista todella paljon sijaisvanhempiensa kanssa kuluneena kesänä.
– Mä oon niinku ihan yksikseni jutellut niille. Ja niistä, mitä isosisko on tehnyt niin psykologeille, tyttö kertoo."
- - -
"– Sitten se on heittänyt mua nuudelipaketilla. Anneli, tyttö kertoo."
- - -
[Tämähän on kuin kauhuleffasta:] ”Äkisti oikeuden on pidettävä tauko, sillä oikeuden puheenjohtajan nenästä alkaa vuotaa verta.”
- - -
”Tyttö jatkaa videolla kertomustaan nälässä pitämisestä. Hän on haastatteluhetkellä 9-vuotias.
– Mä kerroin siitä myös koulussa, kun mä menin ekalle luokalle, tyttö sanoo.
Tyttö kertoo myös nälästä ja siitä, kuinka lapset joutuivat varastamaan ruokaa.
– Sitten kun eskarissa kerroin niille eskaritädeille, että mä syön tosi vähäsen ja mulla jää aina nälkä. Niin ne pyysi Annelin juttelemaan, mutta ei se mennyt, tyttö kertoo.
– Kun Anneli osti nuudelipusseja ja isosiskolle se antoi raejuustoa, mutta meille tosi harvoin. Ja me jaettiin viiteen osaan se nuudelipaketti.
– Ja sitten isosisko ja Anneli söi kaiken. Ja kun syötiin nuudelia, ne söi aina jotain muutakin. Ne naposteli kahdestaan, tyttö kertoo.
Tyttö kertoo, että valitti nälkäänsä.
– Anneli oli vaan, että aijaa, muttei antanut mulle ruokaa.
- - -
– Ja sitten ne sotkut ne pakotti meidät siivoamaan.
- - -
Tyttö kertoo, että Turun Halisissa äitinsä luona asuessa sisaruksilla kävi harvoin kavereita kotona."
Olen kiinnittänyt huomiota jo aiemminkin siihen, että kyseinen nimimerkki sotkee faktoja koko ajan. En tiedä, onko se tarkoituksellista vai mistä johtuu.TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ke Marras 19, 2025 12:13 pmPoikahan muutti sijaisperheestä viimeisenä pois. Omituisia höpötätUlrica kirjoitti: Ke Marras 19, 2025 12:08 pm Pojan nykyisistä kertomuksista voi todeta, että pojan dilemma on se, että hän ehkä tietää isänsä surman tapahtuneen perhepiirissä lapsuudenkodin henkilön tai henkilöiden toimesta, mutta omaa silminnäkijähavaintoa hänellä ei ole. Dilemma on se, että ei tiedä suojeleeko äiti vanhinta tytärtä vai oliko äiti ja tytär teon takana.
Täytyy huomata, että 2500 sivua lasu-asiakirjoista on täysin salattu. Jää ilmaan kysymys olivatko lapset väkivaltaisia.
Tämänpäiväisen lausuntonsa uskottavuuden vie loppukaneetti, kun kertoo ilmoittaneensa sijaisvanhemmilleen muutosta jättäen "kohtalontoverinsa", nuoremmat sisarukset edelleen sijaisperheeseen. Sijaisvanhemmat "suuttuivat kovasti". So what ja matka jatkui.
Pojan lausuntojen uskottavuutta arvioitaessa lienee paikallaan ottaa esiin hänen lausumansa isän surmasta ennen sijoitusta. Jep.
Edelleen kysyn minkälainen äiti laittaa lapsensa tällaiseen tilanteeseen, todistamaan. Tällainen valehtelu vaikuttanee nuorison tulevaisuuden uravalintoihin, jos sellaisia on.![]()
Siis että kaikki tarinat sijaisperheen ”hirmuteoista” on uskottavia mutta kaikki annelia koskeva on valetta. Annelistahan on taas tehty lasten nykyisissä kertomuksissa lähes malli äiti. Uskon jopa että tämä äiti manipulaattori tekee samaa manipulointia tällä palstalla.saraah kirjoitti: To Marras 20, 2025 5:52 pmNämä lapsethan ovat itse nyt aikuisina halunneet lähteä tähän ja vaatineet itsekin mahdollisimman julkiseksi tätä asiaa. Ei he ole enää pikkulapsia vailla omaa kykyä ajatella ja päättääa asioistaan. Mua aidosti kiinnostaa tietää, mistä sä ajattelet, että heidät on manipuoloitu tulemaan julkisuuteen, mistä olet tähän pääteltämään tullut?mankeli kirjoitti: To Marras 20, 2025 10:55 amNämä minun "vahvat" kannanotot perustuvat vain omaan mielipiteeseeni, eivät minkään asiantuntijan lausumiin asioihin. Seison täysin näiden mielipiteideni takana. Pääsevätkö sijaisvanhemmat antamaan oikeudessa omat perustelunsa näihin kaikkiin syytöksiin heitä vastaan? Minusta lapset on manipuloitu tulemaan julkisuuteen, eikä tämä minun mielestäni ole heidän etunsa mukaista. Olen myös itse joutunut tilanteeseen jossa olin kieltänyt lastani valvomasta ja katsomasta tv:tä yömyöhään, lapsi oli sitten kertonut naapurissa että kidutan häntäBullit kirjoitti: To Marras 20, 2025 10:24 am
Jos mankeli lukaiset yllä näkyvän EB Johnssonin viestin, mitä ajatuksia se herättää suhteessa omiin vahvoihin kannanottoihisi?, joten mielestäni tälläisia lasten sanomia asioita ei pitäisi puida julkisesti ja vastuuttaa jo aikuista lasta hänen pikku lapsena sanomistaan asioista.
Ei kukaan lähde tällaisia asioita perumaan lupauksella Espanjan matkasta tms. Eikä muutenkaan, jos oma äiti on tällaista tehnyt. Ja että kaikki lapset haluaisivat nämä syytteet kumota.
Nuo sijaisperheen säännöt eivät ole mitään lasten suojelemista vaan kamalaa psyykkistä väkivaltaa lapsia kohtaan. Ei saa liikkua huoneesta klo 18 jälkeen, ei puhelimia, ei tietokoneita, ei yhteyttä ulkomaailmaan. Vain koulussa sai käydä. Kotona ei saanut käydä edes suihkussa. Koulukirjat ei saaneet koskea mihinkään kotona. Ruualla kiristettiin. Rangaistuksena laitettiin katsomaan, kun toiset söi herkkuja. Jos ei sanonut sijaisvanhempia miellyttäviä asioita tai tunnustanut jotain asiaa, vaikkei olis tehnytkään, oli täysin näkymäntön heille niin kauan kuin tunnusti. Aivan järkyttävää kaltoinkohtelua, todellista henkistä väkivaltaa.
Eiköhän siellä oikeudessa tulla sijaisvanhempiakin kuulemaan. Se minuakin kiinnostaa, mitä heillä on tähän sanottavaa. Harmi, että nämä mahdolliset rikokset heidän osaltaan on vanhentuneet, eikä heitä voi näin saattaa niistä enää vastuuseen. Ehkä näiden asioiden julki tuleminen on heidän rangaistuksensa.
Mun mielestä lapsilta ei todellakaan ole mennyt uskottavuus. Enemminkin aika monelta asiantuntijalta tässä on mennyt uskottavuus. Lapset on olleet lapsia ja syyttömiä siihen, miten heitä on kohdeltu ja mihin heidät on painostettu. On todella rohkeaa tulla aikuisena asian kanssa ulos ja haluta tästä itse julkista. Minun mielestä enemmän heidän uskottavuus kasvaa, kun haluavat tuoda tämän kaiken kansan tietoon.
Kiitos korostuksista. Erittäin terävä havainto, joka olisi huomattu jo aikaisemmin jos oikeudenkäyntiä ei olisi salattu aikanaan. Näyttänee maallikoillekin entistä selvemmältä.Mikisu kirjoitti: To Marras 20, 2025 6:50 pmSamaan kiinnitin huomiota. Tässä poimintoja toiseksi nuorimman tytön kertomuksista, lähde mtvuutisetArkipäiväinen kirjoitti: To Marras 20, 2025 2:19 pm Yhteenvetona: Pojan videoissa käytiin aluksi tuntitolkulla läpi kuvauksia, kuinka Anneli ja Amanda olivat toteuttaneet murhan ja kuinka Anneli oli ollut surkea, lapsiaan pahoinpitelevä äiti ja Amanda ilkeä sisko. Sitten tarinaan tulikin mukaan seuraavassa haastattelussa "hieman" uudenlaisia ulottuvuuksia:
– Isosisko ja Anneli söi aina hyvin, mutta meille ei ollut ruokaa. Me jouduttiin syömään nuudeleita ja ne söi jotain muuta. Ja aamupalaksi oli ihan pieni pala puuroa, poika kuvailee.
– Annu söi sitä ja myi sitä meille, poika kertoo ja kuvailee hinnaksi 50 senttiä.
...
Poika kertoo, että nyt on tullut lisää asioita mieleen ja hän on tullut kertomaan niitä psykologille.
– Ne liittyy siihen Jensiin, Annun siihen poikaystävään, mikä oli. Mistä mä aloittaisin, poika sanoo.
– Pari päivää kun nähtiin Jens ensimmäisen kerran... Ensimmäinen kerta oli, kun mentiin Jensin taloon, missä se asui. Sitten mentiin sinne suihkuun. Sitten kun oltiin saunassa, se käski mun nousemaan ja se tökki mua peppuun saunakauhalla, poika kertoo.
– Sitten se teki niin, että... mä en muista, että oliko se sama kerta vai eri kerta. Kerran kun oltiin suihkussa, se otti musta näin kiinni (poika näyttää lukitusasentoa kehonsa ympärillä) ja se pisti sen pippelin mun pyllyyn. lähde: MTV live-seuranta
Onhan se hyvä ottaa noi peppujututkin esiin, kun kerran yhtäkkiä juolahti mieleen. Jep jep. Tuo nuudelien syönti on muuten ihmeen isossa roolissa näissä tarinoissa.
"– Ja sitten Anneli, Jens ja isosisko on kävellyt siellä Jensin luona ihan alasti ja istunut kaikille tuoleille."
- - -
"Tyttö kertoo, että kun Kukka oli päästänyt heidät sisään, hän käski tytön mennä suihkuun."
- - -
"Ja sitten Jens on tehnyt pikkusiskolle niin, että se sanoi, että nyt näyttää niin likaiselta, että suihkuun." [Siitä puhe mistä puute.]
- - -
"Tyttö kertoo, että viimeisen haastattelun jälkeen hän ei ole käynyt koulussa, vaan sijaisäiti on pitänyt kotikoulua. [Missä voikin hyvin kerrata ja valmistautua seuraavaan psykologin haastatteluun. Miksi on ollut kotikoulussa?] Edellisestä haastattelusta on viikko. Tyttö iloitsee jälleen englanninopinnoistaan.
Tyttö kertoo syöneensä paljon tosi makeita omenoita. [Saatu varmaan ilmaiseksi jonkun puutarhasta ja syötetty lapset niillä.]
Tyttö kertoo tavanneensa vanhimman siskonsa viimeksi äitienpäivänä, josta on videon kuvaamisen aikaan nelisen kuukautta. Sisarukset kävivät tuolloin mummin luona. Äitiään hän kertoi tavanneensa kuluneen kesän aikana.
– Me istuttiin sohvalla. Ja sitten veljeni ja sijaisisäni menivät korjaamaan Annelin autoa, tyttö kertoo."
- - -
"Tyttö kertoo psykologille, että on puhunut nyt käsiteltävistä rikosasioista todella paljon sijaisvanhempiensa kanssa kuluneena kesänä.
– Mä oon niinku ihan yksikseni jutellut niille. Ja niistä, mitä isosisko on tehnyt niin psykologeille, tyttö kertoo."
- - -
- - -
[Tämähän on kuin kauhuleffasta:] ”Äkisti oikeuden on pidettävä tauko, sillä oikeuden puheenjohtajan nenästä alkaa vuotaa verta.”
- - -
”Tyttö jatkaa videolla kertomustaan nälässä pitämisestä. Hän on haastatteluhetkellä 9-vuotias.
– Sitten kun eskarissa kerroin niille eskaritädeille, että mä syön tosi vähäsen ja mulla jää aina nälkä. Niin ne pyysi Annelin juttelemaan, mutta ei se mennyt, tyttö kertoo.
– Kun Anneli osti nuudelipusseja ja isosiskolle se antoi raejuustoa, mutta meille tosi harvoin. Ja me jaettiin viiteen osaan se nuudelipaketti.
– Ja sitten isosisko ja Anneli söi kaiken. Ja kun syötiin nuudelia, ne söi aina jotain muutakin. Ne naposteli kahdestaan, tyttö kertoo.
- - -
- - -
Tyttö kertoo, että Turun Halisissa äitinsä luona asuessa sisaruksilla kävi harvoin kavereita kotona."
Totuus on useimmiten niin kovin tylsä.
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Näissä sijaisvanhempien talonsääntöjen kuvauksissa tuli esiin tuo, että "herkkulakossa" ei saanut syödä muuta kuin nuudelia. Sitten näissä lasten vanhoissa videoinneissa he kertovat, kuinka nuudeleita on käytetty milloin mitenkin nöyryyttämiseen: "se on heittänyt mua nuudelipaketilla", "Kun Anneli osti nuudelipusseja ja isosiskolle se antoi raejuustoa, mutta meille tosi harvoin. Ja me jaettiin viiteen osaan se nuudelipaketti", "Sitten semmoinen sydänsuklaarasia, sitten tein semmosen kakkupohjan ja leikkasin sen halki ja laitoin sinne sisään nuudelia. Kun ne halusivat nuudelikakun."
Onko tämä nuudeli joku Auerin sukuruoka vai onko se siirtynyt noista sijaisperheen herkkulakko-säännöistä näihin sepityksiin mukaan?
Näissä lasten sepityksissä olisi sisällönanalyysin paikka jollekin joka osaa tulkita tekstejä muutenkin kuin seksuaalirikosoikeudenkäynnin näkökulmasta. Jo näillä vähillä sitaateilla mitä on nähnyt, niin heti huomaa, että siellä toistuu runsaasti tiettyjä samoja ilmaisuja kaikkien lasten suusta. Se, että kaikki lapset kertovat saman asian samalla tavalla ei tarkoita sitä, että asia olisi totta, vaan päinvastoin juuri sitä, että kuvaus on opeteltu etukäteen ulkoa.
Sellainen toki täytyy nostaa esiin, että lapset näissä uusissa lausunnoissaan vähättelevät omaa rooliaan tarinoiden keksijänä. Aiheet ja perusjuoni on takuuvarmasti tulleet Arilta ja Minnalta, mutta kyllä siellä on lapset itsekin ottaneet taiteellisia vapauksia noiden tarinoiden sisältöjen syntymisessä.
Onko tämä nuudeli joku Auerin sukuruoka vai onko se siirtynyt noista sijaisperheen herkkulakko-säännöistä näihin sepityksiin mukaan?
Näissä lasten sepityksissä olisi sisällönanalyysin paikka jollekin joka osaa tulkita tekstejä muutenkin kuin seksuaalirikosoikeudenkäynnin näkökulmasta. Jo näillä vähillä sitaateilla mitä on nähnyt, niin heti huomaa, että siellä toistuu runsaasti tiettyjä samoja ilmaisuja kaikkien lasten suusta. Se, että kaikki lapset kertovat saman asian samalla tavalla ei tarkoita sitä, että asia olisi totta, vaan päinvastoin juuri sitä, että kuvaus on opeteltu etukäteen ulkoa.
Sellainen toki täytyy nostaa esiin, että lapset näissä uusissa lausunnoissaan vähättelevät omaa rooliaan tarinoiden keksijänä. Aiheet ja perusjuoni on takuuvarmasti tulleet Arilta ja Minnalta, mutta kyllä siellä on lapset itsekin ottaneet taiteellisia vapauksia noiden tarinoiden sisältöjen syntymisessä.
"Kello 12.58
Oikeussaliin leijailee outo palaneen haju. Oikeussalissa haistellaan heti ilmaa ja mietitään, mistä haju tulee ja palaako jossain. Kun haju alkaa hälventyä, oikeudenkäynti jatkuu."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kar ... aa/9258408
Maanantaina puheenjohtajan nenästä alkoi yhtä äkkiä vuotaa verta ja tänään saatiin jo esimakua helvetin lieskoista, jotka odottavat serijutun varsinaisia arkkitehtejä. Siellä itse Lusifeerus vartoo jo omiaan. Mutta hypätään nyt ensin.
Oikeussaliin leijailee outo palaneen haju. Oikeussalissa haistellaan heti ilmaa ja mietitään, mistä haju tulee ja palaako jossain. Kun haju alkaa hälventyä, oikeudenkäynti jatkuu."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kar ... aa/9258408
Maanantaina puheenjohtajan nenästä alkoi yhtä äkkiä vuotaa verta ja tänään saatiin jo esimakua helvetin lieskoista, jotka odottavat serijutun varsinaisia arkkitehtejä. Siellä itse Lusifeerus vartoo jo omiaan. Mutta hypätään nyt ensin.
-
peltirumpu
- Adrian Monk
Minusta he ovat kyllä kertoneet, että aihe tai yksityiskohta on tullut sijaisvanhemmilta ja sen pohjalta ovat sitten keksineet kaikenlaista. Luulenpa, että poika on ollut tässä isossa roolissa. Etenkin noiden seksipuheiden osalta.Arkipäiväinen kirjoitti: To Marras 20, 2025 7:10 pm
-
TutkivaEiTieltäEksy
- Neuvoja-Jack
Nyt en muista mitä nuorin tyttö kertoi lapsena, mutta kiinnitin huomiota, että kaksi muuta lasta olivat omissa kertomuksissaan juoneet 4 kaljaa ja heränneet alasti ja kuinka paikkoja särki. Identtiset tarinatArkipäiväinen kirjoitti: To Marras 20, 2025 7:10 pm Näissä sijaisvanhempien talonsääntöjen kuvauksissa tuli esiin tuo, että "herkkulakossa" ei saanut syödä muuta kuin nuudelia. Sitten näissä lasten vanhoissa videoinneissa he kertovat, kuinka nuudeleita on käytetty milloin mitenkin nöyryyttämiseen: "se on heittänyt mua nuudelipaketilla", "Kun Anneli osti nuudelipusseja ja isosiskolle se antoi raejuustoa, mutta meille tosi harvoin. Ja me jaettiin viiteen osaan se nuudelipaketti", "Sitten semmoinen sydänsuklaarasia, sitten tein semmosen kakkupohjan ja leikkasin sen halki ja laitoin sinne sisään nuudelia. Kun ne halusivat nuudelikakun."
Syyttäjä Jarmo Valkama:
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
Mitä tarkoitat tuolla viimeisellä kappaleella? Ai ettei voi olla pääkopan ongelmia, jos suoriutuu intistä?Ulrica kirjoitti: To Marras 20, 2025 6:42 pm Pojan eilisessä todistelussa on kertonut syyksi mt-asiat, kun oli viimeinen ja kolmas Annelin lapsi joka perui aiemmat puheensa äitiään vastaan.
-
TutkivaEiTieltäEksy
- Neuvoja-Jack
Hänhän todisti eilen, että armeija oli kuin lomalla olisi ollut. Jos näin on kokenut, niin "kotona" on ollut melkoinen natsimeininki. Nykyään kun moni nuorimies ei kestä armeijan menoa vaan pääkoppa hajoaa. Tämä poitsu oli siellä ilmeisen mielellään. Ei todistuksessaan vaikuttanut olevan edes pahoillaan siitä ettei lomille aina päässyt koska ei ollut kotiavaimia.Ulrica kirjoitti: To Marras 20, 2025 6:42 pm Pojan eilisessä todistelussa on kertonut syyksi mt-asiat, kun oli viimeinen ja kolmas Annelin lapsi joka perui aiemmat puheensa äitiään vastaan.
Syyttäjä Jarmo Valkama:
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
SaIntissä ei taida olla nuudelipäiviä?TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: To Marras 20, 2025 7:35 pmHänhän todisti eilen, että armeija oli kuin lomalla olisi ollut. Jos näin on kokenut, niin "kotona" on ollut melkoinen natsimeininki. Nykyään kun moni nuorimies ei kestä armeijan menoa vaan pääkoppa hajoaa. Tämä poitsu oli siellä ilmeisen mielellään. Ei todistuksessaan vaikuttanut olevan edes pahoillaan siitä ettei lomille aina päässyt koska ei ollut kotiavaimia.Ulrica kirjoitti: To Marras 20, 2025 6:42 pm ---
Mens malus in corpore sano
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Todella hyviä poimintoja! Eikä tosiaan ole meillä iltapäivälehtien lukijoilla kuin pieni osa suorista sitaateista käytettävissä. Tästä asiasta pitäisi jonkun puolustusta hoksauttaa - tai ehkä sen jälkeen vasta kun sijaisvanhemmat ovat käyneet todistamassa ja myöntämässä, että tälläisiä sääntöjä on käytetty. Ei tällaisiin juttuihin asianajajat kiinnitä huomiota ja vaikkei tämä suoraan todista yhtään mitään, niin olisi yksi kortti lisää.Mikisu kirjoitti: To Marras 20, 2025 6:50 pmSamaan kiinnitin huomiota. Tässä poimintoja toiseksi nuorimman tytön kertomuksista, lähde mtvuutisetArkipäiväinen kirjoitti: To Marras 20, 2025 2:19 pm Yhteenvetona: Pojan videoissa käytiin aluksi tuntitolkulla läpi kuvauksia, kuinka Anneli ja Amanda olivat toteuttaneet murhan ja kuinka Anneli oli ollut surkea, lapsiaan pahoinpitelevä äiti ja Amanda ilkeä sisko. Sitten tarinaan tulikin mukaan seuraavassa haastattelussa "hieman" uudenlaisia ulottuvuuksia:
...
- - -
- - -
- - -
- - -
- - -
- - -
- - -
- - -
- - -
Ehkä tässä sysätään vastuuta viranomaisilta kasvattivanhemmille.
Oikeus on voittanut taas.
Oikeus on voittanut taas.
'Just the tip.'
Tuo kotikoulu minua kiinnostelee. Yleensähän koulua käydään joko kunnan järjestämässä opetuksessa tai sitten tykkänään kotikoulussa lukukausi tai lukuvuosi kerrallaan, ja kunta on velvollinen kotikoulua jotenkin valvomaan. Korjatkaa, jos olen väärässä. Onko tässä lapsi/lapset otettu jollain tekosyyllä ennen psykologin kuulemisia "kotikouluun" ja koululle tarjoiltu selitystä, että lapsi oirehtii niin traumaattisesti että pysyttelee nyt kotona?
Tuo ei kyllä mikään virallinen kotikoulu ole ollut mutta epäilemättä Minna on siellä tehokasta opetusta järjestänyt. Mikähän tämän rouvan siviiliammatti mahtaa olla?
Tuo ei kyllä mikään virallinen kotikoulu ole ollut mutta epäilemättä Minna on siellä tehokasta opetusta järjestänyt. Mikähän tämän rouvan siviiliammatti mahtaa olla?