Sama kävi minullakin mielessä. Aikoinaan olin vahvasti sitä mieltä (olen vieläkin), että lasten tarinat syntyivät pääosin isoveljen päässä. Toki kuitenkin niin, että aloite tuli sijaisvanhempien yksityiskohtien kyselyistä.Arkipäiväinen kirjoitti: La Marras 22, 2025 7:29 pm Nyt kun kuuntelee tuota Annelin pojan tällä viikolla antamaa lausuntoa:
"Mä muistan, että silloin kun ne manasi sitä pahaa henkeä XXXa, niin kun ne sanoivat, että nyt se lähtee pois siitä, ja sitten joku lamppu toiseessa huoneessa hajosi ja sitten ne sanoi, että se paha henki meni karkuun ja rikkoi sen lampun samaan aikaan. Ihan ihme tuommoinen tilanne".
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dac5 ... 746b979543
Pikkaisin pelkäsin, että saattaa käydä niin, että pojalla lähtee tarinat laukalle myös vuonna 2025 ja tuossa nyt ollaan sellaisissa jutuissa, jotka koko tarinan uskottavuuden näkökulmasta olisi ehkä kannattanut jättää kertomatta.
Mutta on kuitenkin nuorimmaisen lapsen kertomus sosiaaliviranomaisille vuodelta 2019. Siis ajalta ennen yhteydenottoja isosiskoon tai Anneliin. Ja onneksi lasten oloista on myös tehty rikosilmoitus. Joten näiltä osin lasten kertomukset on vahvistettu. Ja voihan se kertomus manauksesta ja oudosta sattumasta olla myös totta. Onhan Annelin veljen saatana-höpinöistä näyttöä muutenkin...