Ilmavoima kirjoitti: Pe Marras 28, 2025 10:23 am
Hämmentävää on sekin, että perheen nuorin lapsi siirtyi vanhempiensa vierestä yhteiseen lastenhuoneeseen juuri murhayötä edeltäneenä iltana. Tätä ennen kuopus oli nukkunut takkahuoneessa, jossa murha tapahtui.
"Olimme sängyssä kolmistaan jonkun aikaa ja Aurora oli meidän keskellä. Jossain vaiheessa Aurora nukahti. Jukka kysyi, vienkö minä vai sinä hänet omaan sänkyyn. Sanoin, että vie sinä. Jukka tuli takaisin ja totesi, että nyt saa varmaan nukkua. Aurora nukahti melkein joka ilta meidän vieressä." (6.12.2006)
Kuulostaisiko siltä, että hänet myös jompi kumpi kantoi näillä kerroilla nukahtamisen jälkeen omaan sänkyyn sinne lastenhuoneeseen?
Samasta kuulustelusta, ns. hämmennys-klassikko: "Anneli väitti että mäiskintää kuului vielä poliisien hänelle soiton aikana":
"Minulla ei ole tarkkaa muistikuvaa. Kun poliisit soittivat minulle, poliisin kanssa käytyä keskustelua en hyvin muista. Sen muistan, että silloin oli vielä näitä hakkaamisen ääniä, kun puhuin poliisin kanssa. Minulla on sellainen muistikuva, että olin poliisin kanssa puhelimessa silloin, kun hiljeni eikä enää kuulunut ääniä takkahuoneesta. Olen mennyt joko puhelun aikana tai sen jälkeen katsomaan Jukkaa."
Tämä ei siis ole litteraatio, vaan Kare Koskisen kirjaus. Vaihtoehtoja kolme: (1) kirjausvirhe, (2) normaali muistivirhe tuollaisesta sekavasta tilanteesta, (3) hän lavastaa itseään syylliseksi.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"