Ano Turtiainen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Virdon
Frank Columbo

Re: Ano Turtiainen

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:52 pm Ne ei voi kuin ihmetellä sitä miten härski voi se länsimedia olla, että se suoria valheita laukoo tulemaan ja pokkana ja jatkaa sitä edelleen.
Tuohon länsimedia-sanan kohdalle kun vaihtaa Ano-sanan, niin jopas onkin hyvin kuvaava lause.

Siinä mediat jäävät kyllä kakkoseksi kun Turtiaisen valehteluun ja propagandaan vertaillaan.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:52 pmSiitä voidaan vetää sellainen johtopäätös, että suomalaiset ovat maailman tyhmin kansa.
No voi kiitos tästäkin ylitsepursuavasta rakkaudesta Suomea ja suomalaisia kohtaan.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:52 pmFoliohattujen pitäisi mennä Suomessa samalla tiellä kuin Orban niin että he vaatisivat Orbania Suomen johtajaksi.
Siis mitäpä vattua taas sitä lukea saa? :D

Anolla ne ei vinksahtaneet kötinät kyllä kesken lopu!
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:52 pmJos siellä Suomessa on vielä sotakiimaisia jotka haluaa rintamalle, niin siinä kohtaa kun ne on Venäjän vankina, sotavankina, se on - tervetuloa vaan jutteleen - se oon minä joka haastattelen niitä jos siihen rooliin pääsen.
Siis minkä helkkarin roolin se Turtiainen on jo Venäjän armeijaan itselleen mielikuvitellut? :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:52 pmJos mä saan sanoa silloin Venäjälle esityksen niin mä esitän niille että se on se nelostie siinä se raja.
Siis ihan täytyy vielä toistaen hämmästellä että minkä helkkarin roolin se Turtiainen on jo Venäjän armeijaan itselleen mielikuvitellut? :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:52 pmMe tarvitaan PV, nimenomaan Venäjän kanssa yhdessä. Meidän pitää osoittaa sille Äiti Venäjälle että me pystytään olemaan itsenäisiä. Me pystytään Venäjän kyljessä taistelemaan meille takaisin ne alueet jotka kuuluu meille ja taistelemaan lännen suuntaan.
Ja Anon mielestä ne on ihan muut jotka niitä sotahulluja ovat. :shock:
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:52 pmMähän oon pelkkä viestintuoja. Siellä haukutaan paljon minua, mutta te haukutte viestin tuojaa, muistakaa se. Syy siitä haukkumisesta. Te tuutte sen itse kantamaan. Se vastuu on teillä. Kun postimiestä haukutte niin joudutte itse siinä kantamaan vastuun.
Mielenterveysongelmainen voi kyllä kuvitella olevansa vaikka mitä ja kuka.

Kaiken tämänkin kötinän jäljiltä voi vain todeta että jospa joulupukki toisi Anolle kuivat sahanpurut sinne foliohatun alle vaihdettavaksi.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

https://www.forssanlehti.fi/paakirjoitu ... de/9096517

Maanpetturuus voi joskus jäädä omaan arvoonsa: Ano Turtiaisen kevyet eväät

VKK_Ano_puli_loppu.jpg
VKK_Ano_puli_loppu.jpg (102.78 KiB) Katsottu 901 kertaa

"Nyt loppuu se puliveivaaminen"

Viimeksi asuinpaikkakunnaltaan Juvalta Moskovan kautta Venäjän Petroskoihin uhosta puhkuen muuttanut Turtiainen on sanonut Youtube-videollaan olevansa valmis taistelemaan Venäjän riveissä suomalaisia vastaan. Turtiainen sai pontimen syvältä Karjalan laulumailta esittämäänsä ja harvinaisen härskistä maanpetturuudesta kielivään aariaan Helsingin Sanomien laajasta artikkelista, jonka mukaan Putinin Venäjälle muuttaneet joutuvat maan armeijaan.

Turtiainen on käyttänyt sosiaalista mediaa – ja entistä, sitä jo mennyttä asemaansa – sekä ennen kaikkea Venäjän uhkaa härskisti hyväkseen julkisuutta saadakseen. Hänen lopullisia vaikuttimiaan ei tiedä kukaan, eikä niitä lyö leiville arvaillakaan, ja samalla perusteella hänet voidaan jättää "lausuntoineen" jo omaan arvoonsa, kuten aikaisemmatkin Suomen syöjät, dosentit ja muut Putinin trollit.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Anolla ei uusimmalle videolle ole varsinaista aihetta, mutta sitten hän innostuu haukkumaan mediaa uskovia suomalaisia ja nostaa "kepinnokkaan" Jarno Limnellin haastattelun MTV3:n uutisissa. Ano myös lupaa videollaan, että "tätä maata ei viedä koskaan sotaan", mutta jatkaa sotafantasioitaan, joissa "kaverit" auttavat Suomen valloittamisessa. Limnell on uutisjutussa todennut kuinka Venäjälle muuttanut ex-kansanedustaja palvelee vieraan vallan etua. Ano kääntää kaiken kuitenkin toisin päin. Suomen eduskunta palvelee vieraan vallan etua. Ano aikoo ajaa eduskunnan pois maasta, ihan varmasti aikoo ajaa. Samaan aikaan Ano ei kuitenkaan tunnu edes ymmärtävän itse sitä, että on muuttanut Venäjälle. Omien sanojensa mukaan hän ei ole muuttanut Venäjälle. Videon lopussa Anon tyypillistä saarnaa ja uhoa siitä, kuinka hän aikoo pyytää "idästä kavereita apuun", jos omat voimat eivät riitä. Ano tosiaan puhuu itsestään moneen otteeseen kolmannessa persoonassa. Ano myös pokkana väittää, kuinka Suomen media sortaa Anon kannattajia poistamalla näitä keskusteluforumeilta, mutta kummasti ovat Ano ja Minna saaneet kommentteja tallennettua. Kommenttien dramaattisuutta on tietenkin lisätty sillä, että Anon puolella olevien kommentoijien nimet on sotkettu tunnistamattomiksi,

VKK_Ano_kaikkensa_ettei_sotaa.jpg
VKK_Ano_kaikkensa_ettei_sotaa.jpg (61.07 KiB) Katsottu 833 kertaa

Petroskoissa on tullut pieni lumikerros. Turtiaiset on käyneet kaupassa. Ääniseltä puhaltaa kylmä tuuli,. Uudella videolla ei kuulemma ole aihetta.

Media on Suomessa antanut Anolle palstatilaa ja pillastunut, 67% eli enemmistö on Suomessa pöyristynyt mukana. Käsittämätöntä juttua.,

Turtiaisen jutut on saaneet eduskuntaa myöten huomiota.

Miettikää joss näitä mun videoita ei olisi tullut näistä asioista ei puhuttais, ei olisi julkista keskustelua.

Okei. En tiedä mitä keskustellaan Esson, Nesteen ja ABC:n baareissa. En voi sitä tietää. Siellä voi olla hyviäkin keskusteluja, joissa parannetaan maailmaa.

Median pitäisi olla Anon mukaan olemassa julkista keskustelua varten.

Joka sektorilta pitää olla ihminen edustamassa ja tuomassa kannanottoja. Siitä tehdään sitten kompromisseja.

Vaikka on nostettu kepin nokkaan minun videon tietty osa, on siellä puhuttu muustakin. Siellä viitataan pandemiamyrkytysten ylikuolleisuuteen ja muuta. On hyvä että tätä keskustelua syntyy siellä.

En tiedä toteutuuko tässä se profetia jonka sain ennen kuin pääsin eduskuntaan. Kolme kuukautta ennen vaaleja 2019 sain profetian. Tässä tuntuu että sellainen olisi toteutumassa, siinä oli media vahvasti mukana. Aikaisemminkin on ollut sellainen fiilis kun media on nostanut musta julkisuuden henkilöä. Pitäisikö se profetia nyt sitten paikkansa.

Ano alkaa puhua Limnellistä, jonka “pöyristymistä” MTV3 on Anon mukaan nostanut esiin. Muissakin medioissa on ollut tässä. Limnellin mukaan Venäjälle muuttaneen entisen kansanedustaja Anon puheet palvelevat vain vieraan vallan etuja.

Venäjälle muutaneen? Oonks mä muuttanut Venäjälle. Käsittääkseni en oo muuttanut.

Entinen kansanedustaja? Se pitää paikkansa.

Vieraan vallan etua palveleva?

Ano jylisee kuinka eduskunta palvelee vierasta valtaa. Te viittitte tällaista paskaa jauhaa. EU:n ja USA;n kansa tehdyt jutut ha NATO, vieraan vallan alle on viety PV ja kaikki. Ja mä yksin siellä eduskunnassa puolustin tietyissä asioissa. NATO-äänestyksessä meitä oli seitsemän vastaan.

Nyt kun en enää ole eduskunnassa - teitä on siellä 200 - lupaan että häviätte sen taistelun. Taistelen täällä Suomen puolesta.

Häviätte sen. Tuutte sen näkemään että häviätte sen. Ano lukee MTV3 uutista eteenpäin. Turtiainen uhosi taistelevansa Suomea vastaan, Limnell syvästi häpesi.

Arvaa oonko joutunut häpeämään teitä täällä, arvaa oonko joutunut häpeämään. Kova keskustelu on media-alustoilla.

Siellä on järkee alkaneet ihmiset kommentoimaan uutisten alle. Niiltä on viety sitten kommentointioikeus. Ei ole kaikille munkaan kanavalla kommentointioikeutta, ryssittelijöiden ja haukkujien ei ole mahdollista mua kommentoida.

Tuo että valtamediassa noin…

Valtamedia on aloittanut itse keskustelun. Kiitos teille että olette ottaneet teille arkoja asioita keskusteluun. Toivottavasti kutsutte pyöreeseen pöytään asiantuntijoita joka suunnalta. Otatte sinne kansalaisia jotka uskaltaa sanoa teille vastaan.

VKK_Anoa_puolustellaan.jpg
VKK_Anoa_puolustellaan.jpg (74.47 KiB) Katsottu 833 kertaa

Minna alkaa lukea Anoon liittyviä mukamas sensuroituja kommentteja. Kommenttejahan ei ole tietenkään sensuroitu, jos ne kerran ovat näkyvillä.

Täällä on tällainen Otto Meri joka kuvittelee olevansa tärkeä. Meri saa tietenkin paskaa niskaansa Anon kannattajilta ja yksi jopa kommentoi, ettei hän ikinä käyttäisi Merta lakimiehenään.

Minna lukee muutamia “kansan” kommentteja Otolle useamman minuutin alkaen 8:30 useita minuutteja aina kohtaan 13:15 saakka. Minna lukee ja Ano nauraa höröttää pilkallisesti. Anoa puolustelevia kommentoijia Minna luonnollisesti kehuu, Anoon kriittisesti suhtautuviin hän suhtautuu erittäin happamasti, mikä kuuluu puheäänestä ylimielisenä vivahteena.

Ano myöntää provosoineensa ja kehuu itseään. Onhan tässä tullut provottua kyllä ja on tässä tullut onnistuttua pitemmän aikaa, hän kommentoi.

Ano luonnollisesti usemman kerran puhuu videolla itsestään yksikön kolmannessa.

Ano on luvannut sen - puhunut monta kertaa siitä - että hän tulee tekemään kaikkensa että “tätä maata ei viedä sotaan ja näin”. Se on edelleen olemassa. Jos en onnistu siinä niin sitten ollaan rintamalla.

Se on ihan varma juttu että Ano tulee tekemään kaikkensa. Se vihollinen on siellä lännessä. Se vihollinen on siellä meidän tontilla, Suomen tontilla.

Globalistit on vieneet Suomen sotaan Ukrainan tontilla ja sinne lapetaan rahaa.

Mä tuun tekemään kaikkeni, että nää Suomessa olevat globalistit jotka on Suomen vihollisia vaikka ne on Suomen kansalaisia, ajetaan Suomesta pois. Niillä ei ole siellä sijaa.

Mä en tuu tuomitseen ketään. Luoja tuomitkoon sitten. Teen kaikkeni että se vihollinen - EU ja NATO ajetaan Suomesta pois.

Jos mä käytän siinä suhteita hyväksi ja otan tästä idästä meidän kavereilta apuja siihen asiaan, niin onko se maanpetos? Mun mielestä se ei ole.

Maanpetos on se että te viranomaiset ja poliittiset päättäjät ootte vieneet Suomen itse ja myyneet Suomen sille viholliselle.

Se asia on näin. Mä tuun tekemään kaikkeni. Ja jos mun voimat ei riitä niin mä pyydän kavereita apuun, tää on se kuvio, tää on se kuvio.

Siellä on tietysti kipuilua mediassa ja niillä ketä tää asia koskettaa. Tän pitäis koskettaa jokaista suomalaista.

Niin pahasti on ryssitty asiat, niin pahasti. Hyvä että siellä on julkinen keskustelu edes jollain tasolla alkanut mun ulostuloista, jos ei muuta hyvää ole.

VKK_Ano_kavereilta_apua.jpg
VKK_Ano_kavereilta_apua.jpg (60.88 KiB) Katsottu 833 kertaa
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

PIF:illä on jälleen kerran MC NIKKI T:n tuore litterointi tästä uusimmastakin videosta.

https://www.punkinfinland.net/forum/vie ... start=9330
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

VKK:ssa muinoin vaikuttaneen Ilkka Tiaisen johtama Posi-TV:n uusi vapaa mediatalo on melkein villiintynyt Anosta. Juha Korhonen - entinen Mediamaailma -portaalia pyörittänyt moguli - on kirjoittanut Anosta Posi-TV:n nettisivulle mittavan kolumnin. Korhosen pohtii sitä, miksi Ano ajautui nykyiseen tilanteeseen ja päätti muuttaa Venäjälle. Korhosen tulkinta ei luonnollisesti jätä sijaa yllätyksille: Hänen mukaansa Ano "maalitettiin Suomessa rikki". Näin siis julistaa henkilö, joka itse Panu Huuhtasen, Tiina Keskimäen ja Johan Bäckmanin kanssa maalitti Putinin trolleja Suomessa tutkibaa Jessikka Aroa. Maalitushan on ollut viime aikoina myös yksi Korhosen suosikkitermejä, jota hän on käyttänyt Rysky Riiheläisestä kirjoittaessaan. Korhonen peilaa omaa toimintaansa, eli omaa historiaansa toisinajattelijain maalittajana ja vainoajana, Riiheläiseen eli jälleen kerran kääntää asioita ylösalaisin.

Oikoluku on jäänyt Korhoselta tekoälykorjaushuumassa tekemättä: "Turtiainen halveksittiin avoimesti." Näin sitä pitää.
Jutusta keskustellaan aika ahkerasti Korhosen Facebook-sivustolla.

https://www.facebook.com/juhayksityinen.korhonen/

https://positv.fi/uutisartikkelit/nakok ... oMmVe6OLgg

VKK_Ano_syy_oire.jpg
VKK_Ano_syy_oire.jpg (88.79 KiB) Katsottu 804 kertaa

Näkökulma: Tapaus Ano Turtiainen – oire vai syy?

23 joulukuun, 2025
Näkökulma

Isot mediat ovat pillastuneet Ano Turtiaisen Venäjän-seikkailuista. Otsikot huutavat sitä ja tätä, sosiaalisessa mediassa kilpaillaan siitä, kuka ehtii ensin sylkeä päälle. Mutta yksi kysymys jää systemaattisesti esittämättä: miksi Turtiainen ylipäätään ajautui tähän tilanteeseen?

Ano Turtiainen oli yhden kauden kansanedustaja, ja koko tuon kauden ajan hän kulki lähes kaikessa vastavirtaan. Hän vastusti koronarajoituksia, joita on jälkeenpäin jouduttu myöntämään monin osin laittomiksi, suhteettomiksi ja yhteiskunnallisesti tuhoisiksi. Näistä rajoituksista maksetaan yhä kovaa hintaa.

Nuoriso kurmuutettiin kunnolla. Harrastukset kiellettiin, kokoontumiset estettiin, sosiaalinen elämä katkaistiin. Jopa koulut suljettiin. Tämä kaikki tapahtui ilman kunnollista vaikutusten arviointia, ilman avointa keskustelua ja pitkälti pelolla halliten.

Uudenmaan sulku oli räikeä esimerkki. Se oli täysin laiton toimenpide, minkä hallituskin lopulta joutui myöntämään ja purkamaan kiireellä. Mutta kukaan ei ottanut vastuuta. Kukaan ei joutunut tilille. Ja ne, jotka vastustivat sulkua ajoissa, leimattiin hulluiksi, vastuuttomiksi ja vaarallisiksi.

Turtiainen oli myös yksi seitsemästä kansanedustajasta, jotka vastustivat Suomen liittämistä Natoon. Pakkoliitosta on syytä puhua, sillä kansan mielipiteellä ei ollut käytännössä mitään merkitystä. Ei kansanäänestystä. Ei avointa ja rehellistä keskustelua mediassa. A-studiossa ja muissa keskusteluohjelmissa kuultiin vain Natoa puoltavia “asiantuntijoita”. Vastakkaiset näkemykset suljettiin ulos jo ovella.

Turtiainen halveksittiin avoimesti. Häntä pidettiin naurettavana, vaarallisena, häiriötekijänä. Miksi?

Koska hän piti kansan puolia – omalla rosoisella tyylillään kyllä – mutta silti vastavirtaan kulkien.

Kun mediassa nousee esiin Ano Turtiaisen nimi, se tapahtuu lähes poikkeuksetta negatiivisessa yhteydessä. Tämä herättää kysymyksen: miksi? Onko todella syy maanrakoon haukkumiseen se, että ihminen uskaltaa olla eri mieltä? Onko tämä Suomen uusi normaali?

Nyt Turtiainen on kyllästynyt olemaan sylkykuppi. Hän ilmoitti lähtevänsä Venäjälle ja hakevansa sieltä turvapaikkaa. Media ilkkuu. Some huutaa maanpetturuutta. Mutta jos palaamme alkuun, onko tämä oikeasti niin käsittämätöntä?

Onko ihme, että jopa entiset kansanedustajat lähtevät hakemaan turvapaikkaa Venäjältä, jos Suomessa erimielisyys tarkoittaa täydellistä tuhoamista? Tässä maassa ihminen lyödään täysin kanveesiin, jos hän ei toista oikeaa narratiivia. Olet heti sitä ja tätä, agentti, hyödyllinen idiootti, vihollinen.

Pitäisikö meidän ennemmin keskustella siitä, miksi “vapaassa ja demokraattisessa” Suomessa ei hyväksytä toisinajattelijoita ilman, että heidät survotaan viemäriin systemaattisella maalituskampanjalla?

Pysähtykää hetkeksi miettimään: Suomesta lähdetään hakemaan turvapaikkaa Venäjältä.

Turtiaisen Venäjältä tekemät videot ovat provosoivia. Niistä huokuu katkeruus Suomen poliittista johtoa ja niitä kohtaan, jotka ovat häntä vuosien ajan nöyryyttäneet ja maalittaneet.

Mutta onko se ihme? Hänen elämänsä Suomessa on tehty käytännössä mahdottomaksi, koska hän ei saanut ajatella ja ajaa asioita muulla tavalla kuin yleinen, usein valheellinen narratiivi salli.

Miettikää hetki: saat olla jotain mieltä – mutta vain siihen asti, kunnes olet väärää mieltä. Sen jälkeen sinut revitään rikki.

Kertovatko Turtiaisen videot enemmän hänestä vai Suomesta? Itse kallistun siihen, että ne kertovat enemmän Suomesta. Maamme on ajautunut tilaan, jossa toisinajattelu rinnastetaan uhkaan.

Päätösvaltaa siirretään unionille, Natolle, Yhdysvalloille. Rahaa lahjoitetaan muille maille samaan aikaan kun oma maa velkaantuu. Jos vastustat tätä kehitystä, olet maalituksen kohteena.

Jos puolustat Suomen itsenäisyyttä ja täyttä itsemääräämisoikeutta, sinusta tehdään ongelma.

Turtiaisen tavoitteet ovat itselleni osin hämärän peitossa. Hän haluaa muuttaa Suomea, mutta keinot jäävät epäselviksi. Mutta kysyn silti: mitä sitten? Onko väärin ajatella eri tavalla kuin enemmistö?

Todellinen ongelma ei ole Ano Turtiainen.

Todellinen ongelma on se, että Suomi on ajettu tilaan, jossa entinen kansanedustaja kokee ainoaksi vaihtoehdokseen lähteä maasta, koska hänen elämänsä on maalitettu niin rikki, ettei normaali elämä ole enää mahdollista, eikä vaikutamisen mahdollisuuksia enää ole.

Miksi Suomi on luisunut järjestelmään, jossa oman maan itsenäisyyden puolustaminen on pelottavaa? Onko Suomen oma päätösvalta todella niin vaarallinen ajatus, että sitä ajavat ihmiset pitää ajaa maasta ulos?

Tätä kysymystä ei voi kuitata pilkalla tai leimaamisella. Se vaatii rehellistä, avointa ja rohkeaa keskustelua – juuri sitä, mitä tästä maasta näyttää yhä useammin puuttuvan.

Juha Korhonen
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

TS_Ano_puolustus.jpg
TS_Ano_puolustus.jpg (131 KiB) Katsottu 800 kertaa

Turtiaisten ystävä Tuija Suni on kirjoittanut Korhosen Facebook-seinälle tietenkin kolmen liuskan puolustelun siitä, miksi Ano Turtiainen toimii niinkuin toimii. Muuten Ano, saatikaan Korhosen juttu, ei saa kommenttiosiossa juuri ymmärrystä.

Kun muut eivät nähneet, Ano näki

Ano Turtiainen on henkilö, jolla on poikkeuksellinen kyky nähdä kauas asioita, joita muut eivät vielä havaitse. Hänen näkemyksensä eivät rajoitu vain yhteen aiheeseen, vaan ulottuvat moniin yhteiskunnallisiin ja inhimillisiin kysymyksiin.

James Hirvisaari kuvasi osuvasti kokemuksiaan Anon läheltä: hän oli avustajana seurannut, kuinka Ano osoitti profeetallista näkökykyä ja rohkeutta kulkea vastavirtaan eduskunnassa. Tämä ei ollut pelkästään poliittista toimintaa, vaan myös henkistä vahvuutta ja fyysistä voimaa, jotka tekivät hänestä ainutlaatuisen vaikuttajan.

Koronan suhteen Ano oli oikeassa. Juvan mies oli kuin “huutavan ääni erämaassa” eduskunnassa, jonka enemmistö astui psykologisen operaatioiden miinaan: “käytä maskia, ota rokotteet, ota tikku nenään, pysy kotona, lataa koronapassi, pidä 2 m etäisyyttä.” Ano uskalsi kyseenalaistaa nämä linjaukset ja puhui suomalaisten terveyden puolesta, vaikka häntä ei kuunneltu eikä uskottu.

Myös hänen kantansa EU:sta, eurosta ja NATOsta on osoittautunut kaukonäköiseksi. Se, mitä Ano puhui, on myöhemmin saanut vahvistusta todellisuudesta. Hän ei puhunut vain yksittäisistä asioista, vaan kokonaisuudesta suomalaisten hyvinvoinnista, terveydestä ja kansallisesta itsenäisyydestä.

Tähän kokonaisuuteen kuuluu myös hänen Venäjä-kantansa. Ano näkee kauas ja ymmärtää, että Suomen etu ei ole asettua suurvaltojen eturintamaan Venäjää vastaan. Sen sijaan Suomen tulee pysyä puolueettomana ja rakentaa toimivat, hyvät suhteet itään. Tämä on osa hänen laajempaa näkemystään siitä, että kansakunnan on turvattava oma itsenäisyytensä ja hyvinvointinsa viisaalla, rauhaa rakentavalla linjalla.

Ano Turtiainen on ihailtava juuri siksi, että hän ei pelkää katsoa asioita monesta suunnasta. Hänellä on kyky nähdä pidemmälle kuin
useimmat, ja tämä antaa hänen sanoilleen ja teoilleen erityisen painoarvon.

Rohkeus, voima ja henkinen vakaus yhdistyvät hänessä tavalla, joka inspiroi monia.

Hän on esimerkki siitä, miten yksilö voi omalla näkemyksellään ja vahvuudellaan avata uusia horisontteja ja rohkaista muita katsomaan maailmaa laajemmin ja syvemmin.

Ano Turtiaisen pilkkaajat joutuvat kohtaamaan todellisuuden

Vuosien ajan media ja yleisö nauroivat, ivailivat ja vähättelivät. Pilkka oli helppoa, sillä se antoi pilkkaajille hetkellisen vallan tunteen. Mutta vanha viisaus ei koskaan petä: pilkka käy omaan nilkkaan.

Kun todellisuus lopulta paljastuu, nauru vaimenee. Se, jota pilkattiin, seisoo vahvempana, ja juuri hän osoittautuu olleen oikeassa.
Pilkkaajat joutuvat kohtaamaan sen, minkä he yrittivät peittää ivalla: totuutta ei voi vaientaa naurulla.

Tämä on opetus, joka koskee meitä kaikkia:

Älä rakenna voimaasi toisen kustannuksella.
Älä usko, että iva kestää totuuden rinnalla.
Älä naura sille, joka puhuu sydämestään – sillä hän voi olla se, joka lopulta osoittautuu oikeassa.

Ei kannata nauraa ja pilkata Ano Turtiaista.

Totuus seisoo lopulta hänen rinnallaan, ja pilkkaajat joutuvat kohtaamaan sen todellisuuden. On helppoa nauraa. On helppoa rakentaa otsikoita, joissa toisen nimi liitetään pilkkaan ja ivaan. On helppoa uskoa, että naurun kohde on heikko, väärässä tai merkityksetön. Mutta vanha viisaus muistuttaa: pilkka käy omaan nilkkaan.

Kun media ja yleisö toistuvasti naureskelivat Ano Turtiaiselle, he rakensivat kuvaa, joka ei ollut koko totuus. Pilkka vahvisti hetkeksi pilkkaajien asemaa, mutta samalla se paljasti heidän yksipuolisuutensa. Yleisö alkoi nähdä, että jatkuva iva ei ollut enää journalismia, vaan rituaali.

Ja lopulta koitti hetki, jolloin todellisuus astui esiin. Se, jota oli halveksittu, osoittautui olleen oikeassa. Pilkkaajien nauru vaimeni, ja heidän oli kohdattava oma heikkoutensa: he olivat rakentaneet ivan varaan, mutta totuus ei ollut heidän puolellaan. Tämä opetus ylittää yksittäisen henkilön ja hetken: Pilkka ei koskaan ole kestävää voimaa.

Totuus ei katoa naurun alle.

Se, jota ivataan, voi ajan myötä paljastua viisaammaksi kuin pilkkaajansa.

Kun pilkka käy omaan nilkkaan, se paljastaa karun totuuden: naurajat eivät olleet oikeassa – vaan juuri se, jota he nauroivat.

Ano Turtiainen joutui median ja poliittisen eliitin kohteeksi siksi, että hän ei suostunut vaikenemaan.

Hän sanoi ääneen sen, mitä moni ajatteli, mutta ei uskaltanut lausua julkisesti. Hän kyseenalaisti viralliset linjaukset ja toi esiin näkökulmia, jotka eivät sopineet vallalla olevaan kertomukseen.

Kun muut mukautuivat agendoihin, Ano pysyi riippumattomana. Hän ei ollut ostettavissa, eikä hän kulkenut valmiiksi viitoitettua polkua.

Hän puhui kansalaisten terveyden, kansallisen itsenäisyyden ja rauhan puolesta vaikka tiesi, että siitä seuraisi pilkkaa ja mustamaalausta.

Media ja poliitikot yrittivät vaientaa hänet leimaamalla ja naureskelemalla.

Pilkka oli keino ohjata huomio pois hänen sanomastaan. Mutta pilkka ei ole pysyvää voimaa se kääntyy lopulta pilkkaajaa vastaan. Kun todellisuus paljastuu, käy ilmi, että juuri hän oli se, joka uskalsi sanoa sen, minkä muut vaikenivat.

Ano Turtiainen haluttiin hiljentää, koska hän puhui totta.

Mustamaalaaminen oli keino tukahduttaa keskustelu, mutta se ei onnistunut.

Totuus kestää pilkan yli. Rehellisyys kestää leimakirveet. Ja lopulta se, joka uskalsi puhua, jää historiaan vahvempana kuin ne, jotka yrittivät vaientaa hänet.

Suomen valtamedian mustamaalauskampanjoista huolimatta Ano jatkaa taistelua meidän kaikkien puolesta.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:02 pm Aikaisemminkin on ollut sellainen fiilis kun media on nostanut musta julkisuuden henkilöä. Pitäisikö se profetia nyt sitten paikkansa.
No jos se "profetia" oli että Turtiainen on julkisuudessa lähinnä älyvapaiden sekoiluidensa takia, niin sitten voinee kyllä todeta että profetia on paikkansa pitänyt.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:02 pmVenäjälle muutaneen? Oonks mä muuttanut Venäjälle. Käsittääkseni en oo muuttanut.
No jos äijä pakoilee poliittisen turvapaikan toivossa siellä, niin kyllä se aika lailla muuttamiselta kuullostaa.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:02 pmEntinen kansanedustaja? Se pitää paikkansa.
Luojan kiitos!
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:02 pmAno jylisee kuinka eduskunta palvelee vierasta valtaa. Te viittitte tällaista paskaa jauhaa.
Ano Turtiainen viittii tällaista paskaa jauhaa että Suomen pitäisi palvella Venäjää.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:02 pmTaistelen täällä Suomen puolesta.
Ano Turtiainen viittii tällaista paskaa jauhaa vaikka kaikkihan sen tietää että tuokin on täyttä valetta.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:02 pmAno on luvannut sen - puhunut monta kertaa siitä - että hän tulee tekemään kaikkensa että “tätä maata ei viedä sotaan ja näin”.
Ai Suomeako? No juurihan hän äskenkin kaavaili että Suomen pitäisi lähteä sotimaan länteen päin.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:02 pmJos mä käytän siinä suhteita hyväksi ja otan tästä idästä meidän kavereilta apuja siihen asiaan, niin onko se maanpetos? Mun mielestä se ei ole.
Ai joko Turtiainen mukamas unohti että vasta julisteli oikein ilomielin taistelevansa Venäjän puolella Suomea vastaan?
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 12:14 am Ano Turtiainen joutui median ja poliittisen eliitin kohteeksi siksi, että hän ei suostunut vaikenemaan.
Tämä on aivan totta. Valitettavasti ei ole vaiennut, ja siksipä hän onkin toistuvien sekoiluidensa takia esillä mediassakin.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 12:14 amSuomen valtamedian mustamaalauskampanjoista huolimatta Ano jatkaa taistelua meidän kaikkien puolesta.
No jos "mustamaalaamisella" tarkoitetaan että hänestä uutisoidaan aina negatiiviseen sävyyn, niin se tarkoittaa sitä että hänestä ja sekoiluistaan ei vaan yksinkertaisesti löydy mitään positiivista kerrottavaa.

Ihan sitä joutuu ihmettelemään että miten hänen jatkuvista sekoiluista huolimatta jotkut vaan kokevat aina tarpeen puolustella häntä.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Turtiaiset ovat saaneet jostain auton käyttöönsä. Nyt Petroskoin keskustaa kierretään iltavalaistuksessa. Ajelu huipentuu kaupassa käyntiin, josta autoon palatessa Ano kehuu kovasti, kuinka "saatiin alennukset". Minna jo toivoo, että parivaljakko voisi autolla käydä jossain kauempanakin, joten selvästi on tympääntymistä ilmassa vain viikon Petroskoissa asumisen jälkeen. Minna humaltuu silti kaupungin iltavalaistuksesta ja Anokin muistuttaa, kuinka mahtavasti jopa ihan tavallisia asuinalueita valaistaan. Minkäänlaista energiapulaa ei Petroskoissakaan voi olla. Video muistuttaakin kaikessa tylsyydessään pidennettyä pillurallireissua. Hienosti valaistuja rakennuksia riittää, monenlaisia kauppoja ja vielä jokikin. Aivan varmasti Juvan keskusta jää Petroskoille kakkoseksi, mutta epäilen, että viimeistään helmikuun pakkasilla Turtiaisilla alkaa olla ideat Petrskoissa lopussa, jos aikovat jokaisen kauppamatkansa videolla netissä esittää.

VKK_Ano_Telegram_hampurilainen.jpg
VKK_Ano_Telegram_hampurilainen.jpg (70.48 KiB) Katsottu 728 kertaa

Telegram-ravintolassa kommentoijan mukaan kuulemma kaupungin parhaat hampurilaiset. Käykää testaamassa. Yksi hampurilainen vain oli listalla.

Minnaa ärsyttää se että “niihin oli tungettu sikaa”. Ano puhuu pekonihillosta.

Auto on Turtiaisilla alla. Sopiva aika on tulla syömään. Iltapäiväruuhkat on päällä, ravintolassa silloin hiljaisempaa. Nokkakolari oli sattunut. Minna kehuu kaupungin iltavalaistusta.

Burgerit tulee pöytään. Positiivisesti savun makua burgerissa. Hintaa oli vajaat 8 euroa. Minnan mukaan kyseessä on kuitenkin ravintola-annos.

Tämän jälkee aletaan kierrellä Petroskoita iltavalaistuksessa. Telegram-ravintola käytiin testaamassa.

Hyvä majoneesi oli. Muuten burgeri ei ollut erikoinen.

Hienosti on rakennukset valaistu, voi että, Minna kehuu.

Kierretään kaupungin keskustaa ympäri vähän kuin pillurallissa.

Ei ole energiasta pulaa, ei ole, Ano kommentoi.

Ei ole tästä vielä ajettukaan.

Tuossa oli ensimmäinen majoitus. Rautatieasema näkyy tuolla.

Ei ole mitään jakoa ruuhkissa verrattuna Moskovan ruuhkiin, Ano miettii. Siellä on julkinen liikenne kehittynyt kovasti mutta asukkaita on tullut lisää.

VKK_Ano_Karjalassa_mamuja.jpg
VKK_Ano_Karjalassa_mamuja.jpg (58.3 KiB) Katsottu 728 kertaa

Täällä Karjalassa ei maahanmuuttajia näy, Ano aloittaa Ei ole värillisiä ihmisiä juurikaan. Jotain puhutaan kiintiökiinalaisista ylioistoon opiskelemaan 150 kiinalaista. Muuten ei ole mitään. Tää on tätä karajalaista porukkaa. Itsekin sopeutuu tänne paremmin kun ei puhu venäjää. Moskova ja Pietari on sen isoja kaupunkeja ja mamua tulee mutta kyllähän ne nykyisin siivoo kovasti.

Täällä on semmoisia pieniä busseja, Minna kommentoi. Anon mukaan samanlaisia busseja on Etelä-Savossa. Veikeen näköisiä on nuo venäläiset pikkubussit. Minna kertoo kouluun aikoinaan kulkeneensa isolla bussilla.

Juna-asema on kyllä upea, Ano kommentoi.

Tuossa tulee paikallinen lyhyt linja-auto vastaan. Tommosella aletaan tehdä ystävyysmatkoja tänne, Ano naureskelee.

VKK_Ano_Petroskoin_bussi.jpg
VKK_Ano_Petroskoin_bussi.jpg (76.75 KiB) Katsottu 728 kertaa

Muutama kuusi on laitettu juna-aseman eteen.

Vieressä on alueen kallein hotelli ja kongressikeskus. Asemaa vastapäätä sijaitsevaa kaarevasivuista rakennusta Minna kehuu.

Ano paljastaa olevansa lättäjalka, kävelyhommat eivät ole häntä varten.

Ajellaan rantaa kohti. Siellä on Kuusisen patsas.

Minna huomaa vasemmalla puolella ison kauppakeskuksen. Kiva kun tuli lunta, on valoisampaa.

Valoja on laitettu kovasti, Ano kommentoi. Kuusisen patsas on tuossa. Vieressä on rakennus jossa vietetään häitä.

Pieni ruuhka on päällä

Hienoja asuinkerrostaloja oikealla, alakerrassa on myös liikkeitä, Minna innostuu.

Siinä on kirjasto, siinä lukee suomelsikin Kirjasto-kahvila, mutta siellä ei saanut sisällä kuvata, hän suree.

Siinä joki menee tossa, Ano kuittaa.

Se on se kauppa tuolla, Ano innostuu.

Päästään kääntymään.
Hienosti on valaistu tuo asuinalue, Minna kehuu.

Anon mukaan boordit valaistaan. Kaupalle tullaan.

Nyt on kaupassa käyty, alennukset saatu ja ei muuta kuin kämpille.

Kiitokset kaikille katsojille. Hyvää toimintaa.

Nyt kun on auto käytössä esitellään Petroskoin aluetta tässä. Minnan mukaan voidaan lähteä vähän pitemmälläkin käymään.

Ketkä viettää joulua niin niille hyvää joulua sinne. Palataan taas seuraavilla videoilla.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Turtiaisten Folke West -tyyppinen matkailu ja siitä videoiden kuvaaminen on ihan piristävää. Paikallisviinojen hintoja voisivat vähän valaista, kun siitä valaistuksesta on kovasti puhe. Samoin suolakurkkujen makua, hintaa jne. Mutta nuo burgerit, maassa, jossa syödään maailman parhaimpia keittoruokia. Eivätkö todellakaan ole kuulleet seljankasta? Venäläisen keittiön piirakat ovat myöskin aivan loistavia. Kuvaisivat jotain paikallista ruokaa tarjoavaa ravintolaa. Jotenkin Ano vaikuttaa varautuneelta, koska Z-operaatio on vienyt Petroskoista monia satoja miehiä, joista osa on "palanut" takaisin tyhjässä arkussa. Tuolla ei välttämättä kannata korostaa olevansa Putinin erikoisoperaatiota tukeva henkilö. Voi tulla puukosta tai pyssystä tai molemmista. Sinällään Petroskoi näyttäytyy aivan tavallisena Vantaana, jossa varmasti on toimintaa luvassa, kun ensimmäiset epäilykset tulevat esille, että Ano toimii ulkomaisena agenttina, joka kuvaa Petroskoita, jonka Suomi tulee miehittämään Naton avustuksella natsien seuraavassa suurhyökkäyksessä.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 10:19 am Telegram-ravintolassa kommentoijan mukaan kuulemma kaupungin parhaat hampurilaiset. Käykää testaamassa. Yksi hampurilainen vain oli listalla.

Kappas vaan, niinko ne Turtiaiset sitten kuitenkin tunkevat sikaa suihinsa?

No, eihän Ano koskaan itse tunnukaan noudattavan niitä omia "neuvoja ja elämänohjeitaan" joita muille tapaa jaella.

Jos Turtiaiset saisivat oman pikaruokavirityksensä tulille, niin sielläkös muka ei sikaa sitten tarjoiltaviinsa yhtään tungettaisi?
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

RL11/6 kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 10:49 am Jotenkin Ano vaikuttaa varautuneelta, koska Z-operaatio on vienyt Petroskoista monia satoja miehiä, joista osa on "palanut" takaisin tyhjässä arkussa. Tuolla ei välttämättä kannata korostaa olevansa Putinin erikoisoperaatiota tukeva henkilö. Voi tulla puukosta tai pyssystä tai molemmista. Sinällään Petroskoi näyttäytyy aivan tavallisena Vantaana, jossa varmasti on toimintaa luvassa, kun ensimmäiset epäilykset tulevat esille, että Ano toimii ulkomaisena agenttina, joka kuvaa Petroskoita, jonka Suomi tulee miehittämään Naton avustuksella natsien seuraavassa suurhyökkäyksessä.
VKK_logo.jpg
VKK_logo.jpg (59.25 KiB) Katsottu 681 kertaa
Anohan muuten liikkuu Petroskoissakin koko ajan tuossa armeijakuvioidussa pusakassaan, jossa on lyöty rintaan samainen vanha kultainen leijona - tarra, jota VKK käytti aikoinaan mainonnassaan, tosin ilman sitä VKK-tekstiä. Moskovassa tai Pietarissa tuollainen vaatetus sivuutetaan mutta Petroskoissa Ano alleviivaa nyt aivan liikaa sitä, että haluaa olla kytkyssä armeijaan, oli kyse sitten Venäjän armeijasta tai Suomen puolustusvoimista. Minna myös itki videolla kuinka pariskuntaa oli kielletty kuvaamassa kirjaston kahvilassa. Onhan se noloa kun joka paikkaan pitää mennä kännykkä edellä ja kuvata jokaista vastaantulevaa juusto- tai makkarapakettia ja karjalanpiirakkaa, minkä takia on hyvä, etteivät pääse joka paikasta Venäjän ihanuudella leuhkimaan. No onneksi noita vastoinkäymisiä - kuten esimerkiksi Telegram-ravintolan keskinkertainen hampurilainen - jo tälläkin videolla tuli vastaan. Ano ei tainnut tajuta että kyseessä todennäköisimmin oli pekonihampurilainen. Kun pekoni poistettiin, annos maistui lopulta aika mitättömältä.

Virdon kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 12:02 pm
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 10:19 am Telegram-ravintolassa kommentoijan mukaan kuulemma kaupungin parhaat hampurilaiset. Käykää testaamassa. Yksi hampurilainen vain oli listalla.

Kappas vaan, niinko ne Turtiaiset sitten kuitenkin tunkevat sikaa suihinsa?
Eivät tunkeneet, koska Minna meni tietenkin vaatimaan, ettei "pekonihilloa" saa missään nimessä annokseen laittaa. Ano näyttää traumatisoituneen vuosikausiksi siitä, että meni lukemaan Raamattua, josta huomasi, kuinka sika on saastainen eläin, jota ei saa syödä, koska sen mukana saa suolistoonsa matoja. Vodkaa onneksi Venäjällä riittää ja sillä pääsee sopivin välein elimistönsä huuhtelemaan vaikka ei sikaa söisikään.

Tuija Suni tosiaan kirjoitti lavean puolustuspuheenvuoron Anosta tuonne Juha Korhosen Facebookiin. Tuija ei muistaakseni ollut vielä VKK:n alkuaikoina mitenkään Turtiaisten propagandakoneistossa mukana. Hän on liittynyt näiden tuttavapiiriin vasta vuoden 2024 aikana. Venäjä puolestahan Tuija rummuttaa ylläpitämällään Facebookin Uutisia Suomesta ja maailmalta - sivulla joka on ihan rehti Kremlin propagandakanava.

https://www.facebook.com/groups/2761272 ... 967660568/

Tuija on Minna Turtiaisen ohessa todennäköisimmin ainoa ykkössarjan naispuolinen anolainen. Miespuolisista näkyvimmin on esillä Temusta halvan joulupukin asun vastikään tilannut sikatilallinen Marko Hiltunen Vaalasta. Näiden lisäksi löytyy Facebookista 10-20 vahvasti ryssämielistä suomalaista "vaikuttajaa" - muiden muassa Teemu Kurtakko, Klaus Rahikainen ja Jauri Varvikko.
Varvikolla on vahvat kytkennät 1980-luvun Neuvostoliittoon sekä sitä seuranneelle Venäjälle. Varvikko on ihan ehta Putinin mediasoturi, mikä paistaa hyvin läpi puheesta, jonka hän piti 2023 Helsingissä Pietari-seuran pikkujouluissa. Puheen tiivistelmä löytyy linkistä alla.

https://www.pietari-seura.fi/tahtihetki ... uosi-2023/
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Juuri kun ajattelin anomaisesti postata että ei ole mitään asiaa Anosta niin johan löytyi JiiPee Puron tuore video Ano Turtiaisesta. Kannattaa katsoa. Jo heti alussa herkullista analyysiä siitä, kuinka Ano on viimein Petroskoissa löytänyt itselleen tutkaparin eli Johan Bäckmanin. Kandee myös huomata parista edellisestä videosta, että niissä oli kommentteja 2-3 kertaa enemmän kuin Anon videoissa yleensä. Trollit olivat siis heränneet ja botitkin pantiin Anoa pommittamaan, koska luonnollisesti Venäjälle edullista, että Anon kaltainen hyödyllinen hölmö Suomen kansanedustuslaitosta tylyttää ja Suomen tavan kansalaisia pelottelee. K

https://www.youtube.com/watch?v=jadfuUcw7ag

Katsaus ☝️ Ano, Porsche ja Petroskoi 😬 @JiiPeePuro

VKK_Anp_Johanin_tutkapari.jpg
VKK_Anp_Johanin_tutkapari.jpg (97.48 KiB) Katsottu 644 kertaa

Anohan selittää paljon videoillaan, kuinka Venäjä antoi Suomelle sitä sun tätä. Hän unohtaa mainita että esimerkiksi 1863 - eli samaan aikaan kun Suomessa alettiin herätä omaan valtioon - Venäjä kukisti Puolassa verisesti kansannousun. Tätä ei paljon ole
Pax Russian kohdallakaan korostettu. Televisiossa tulee tällä hetkellä jatkosodan lopulla kuvattu yltiöisänmaallinen kotimainen elokuva Ballaadi, jossa on mukana monia 1800-luvun merkkihahmoja Gygnaeuksesta Runebergiin. Olisi hieno nähdä Ano pakotettuna katsomaan tätä elokuvaa Kellopeli appelsiini - tyyliin, jolloin oppisi ymmärtämään, ettei se 1800-luku ollut mahtavaa aikaa Venäjän ansiosta vaan sen takia, että niin Suomessa kuin monissa muissa pienissä maissa koettiin monenlaista kansallista heräämistä.

Ylellä on vuosien takainen artikkeli joka vähän taustoittaa tätä. Mulla on itselläkin tuo kirja mutta en jaksanut sitä lukea. Jutussa kuitenkin hyviä painotuksia, joiden pohjalta voidaan heittää lahjoja antava Venäjä roskakoriin. Täytyy muistaa että keisari myös 1809 eteenpäin vaati Suomelta "täyttä uskollisuutta" eli kapinat olisi aivam varmasti kukistettu Suomessa, jos sellaisia olisi tullut. Nykyinen Venäjähän on silovikkien vallassa oleva roistovaltio, jolla ei luonnollisesti ole mitään tekemistä vanhan Venäjän kanssa, vaikka monet anolaiset ja Venäjän ystävät Putinin yhteyttä tuhatvuotiseen valtakuntaan korostavatkin.

https://yle.fi/a/3-9965047

7+1 syytä, jotka johtivat Suomen itsenäistymiseen Venäjästä – "Väki lähtee barrikadeille viimeistään silloin, kun leipä loppuu"

Suomen siirryttyä Venäjän vallan alle alkoi vuonna 1809 suuriruhtinaskunnan aika, mutta suomalaisia yhdisti vain kieli ja vanhat lait. Reilussa sadassa vuodessa syntyi suomalainen identiteetti ja Suomi kasvoi valtioksi Venäjän valtion sisällä.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Pitää tutkia lisää tätä Tellervo Mäkirantaa. Hän on julkaissut sivuillaan pitkän ja mukamas mediakriittisen puolustuspuheen Anolle. Nimimerkin Venäjä-vyörytys on sen verran raisua, että tekstin takana voisi hyvin olla Leena Hietanen. Saman niminen nettihahmo on kompannut Facebookissa muiden muassa Panu Huuhtasen ajatuksia ja jo 2019, joten syvissä vesissä polskitaan. Yllättäen sama teksti löytyy tietenkin Anon ja Minnan ystävä Tuija Sunin postaamana Facebookista linkistä alla joten todennäköisimmin Mäkirannan taustalla voi olla myös Suni.

https://www.facebook.com/groups/2761272 ... 899436650/

https://x.com/TellervoM/status/2001757106387763307
VKK_Ano_Tellervo.jpg
VKK_Ano_Tellervo.jpg (86.81 KiB) Katsottu 636 kertaa

Propagandakone ylikierroksilla: Suomen valtamedia paisuttelee Ano Turtiaisen kohtaloa – totuus paljastui virallisista lähteistä.👍
Tarkistin Iltasanomien, Helsingin Sanoman ja Verkkouutiset väitteen Venäjän virallisesta lähteestä Putinin marraskuussa antama määräys:

Ulkomaalaisilta, jotka hakevat pysyvää oleskelulupaa Venäjältä, voidaan vaatia vuoden palvelus Venäjän armeijassa – “Putinin uusi asetus, Palvelusvaatimus voi koskea Venäjälle paennutta 58-vuotiasta Ano Turtiaista”

Suomen media on jälleen kerran esittänyt asian harhaanjohtavasti. Iltasanomat, Helsingin Sanomat ja Verkkouutiset ovat otsikoissaan väittäneet, että Putinin marraskuussa antama asetus tarkoittaisi pakollista palvelusvaatimusta kaikille ulkomaalaisille – ja erityisesti Ano Turtiaiselle.

Tarkistin asian Venäjän virallisista lähteistä, ja totuus on toinen.👍❗
Kyseinen asetus ei määrää ketään pakolla armeijaan.❗
Se tarjoaa mahdollisuuden nopeutettuun oleskelulupaan tai kansalaisuuteen, jos ulkomaalainen haluaa allekirjoittaa vapaaehtoisen vuoden sopimuksen Venäjän armeijan tai hätätilaministeriön kanssa.❗
Tämä on siis vaihtoehtoinen reitti, ei yleinen velvoite.❗

Palvelussopimus ei myöskään tarkoita automaattista rintamakomennusta Donbassiin tai muille vapautetuille alueille.❗ Palvelus voi olla monenlaista: rajavalvontaa, logistiikkaa, varikkotyötä, satamien turvaamista – tehtäviä eri puolilla Venäjää.❗
Suomen media kuitenkin muotoilee asian niin, että lukijalle syntyy mielikuva pakosta. Kun otsikossa käytetään sanaa vaatimus, se antaa ymmärtää, että jokainen Venäjälle muuttava ulkomaalainen joutuisi väistämättä armeijaan. Tämä ei pidä paikkaansa❗
Ano Turtiaisen tilanne on yksinkertainen: jos hänen turvapaikkahakemuksensa hyväksytään, hän ei ole minkään palvelusvaatimuksen piirissä.

Jos ei hyväksytä, hän voi halutessaan hakea pysyvää oleskelulupaa ja käyttää vapaaehtoista palvelussopimusta nopeutettuna reittinä.❗
Näin ollen Iltasanomien, Helsingin Sanoman ja Verkkouutisten väitteet ovat liioiteltuja ja harhaanjohtavia. Ne eivät perustu Venäjän viralliseen asetukseen, vaan kärjistettyyn tulkintaan, joka palvelee enemmän propagandaa kuin faktaa.

VALTAMEDIA LEVITTÄÄ PELKKÄÄ PASKAA❗💩

Tämä on konkreettinen esimerkki siitä, miten sanavalinnat ja otsikoinnin logiikka voivat vääristää todellisuutta.❗
Tämä taulukko paljastaa, miten sanavalinnat ("voi saada" vs. "vaatimuksena") muuttavat koko viestin sävyn: virallinen asetus tarjoaa vapaaehtoisen vaihtoehdon, mutta suomalainen media kehystää sen pakolliseksi vaatimukseksi.

Median keinot “pahiksen” luomisessa💩❗

Otsikointi: Käytetään dramaattisia sanoja kuten vaatimus, pakko, voi koskea, jotka luovat mielikuvan uhasta.❗
Henkilöityminen: Asetus, joka koskee kaikkia ulkomaalaisia, liitetään suoraan yhteen nimeen – Turtiainen – jolloin lukija näkee hänet yksilönä, joka joutuu “Putinin määräyksen kohteeksi”.
Kontekstin kaventaminen: Jätetään mainitsematta, että kyseessä on vapaaehtoinen sopimus nopeutettuun kansalaisuuteen, ei pakollinen asevelvollisuus.❗
Toistuva kehystys: Kun sama henkilö nostetaan esiin yhä uudelleen negatiivisessa valossa, syntyy mielikuva, että hän on jatkuvasti ongelmien keskiössä.❗

Todellisuus vs. narratiivi❗

Todellisuus: Turtiainen hakee turvapaikkaa. Jos se hyväksytään, asetusta ei sovelleta. Jos ei hyväksytä, hän voi halutessaan käyttää vapaaehtoista palvelussopimusta nopeutettuna reittinä.
Narratiivi: “Putinin uusi asetus voi koskea Turtiaista” → lukijalle syntyy kuva, että hänet pakotetaan armeijaan.

Lopputulos

Median dramaturgia tekee Turtiaisesta “pahiksen”, vaikka juridisesti hänen tilanteensa on sama kuin kenen tahansa ulkomaalaisen Venäjällä. Tämä on esimerkki siitä, miten yksilö voidaan nostaa symboliksi ja käyttää häntä narratiivin välineenä.

TOIVOTTAVASTI SUOMEN VALTAMEDIAT KATOAA KOKONAAN SUOMESTA 👍🖤☠️

https://www.punkinfinland.net/forum/vie ... tart=15090

Tellervo_M_2019.jpg
Tellervo_M_2019.jpg (53.21 KiB) Katsottu 636 kertaa
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Kuvittelin että Anon sikatilalliskaveri Marko Hiltunen Vaalasta rauhoittuisi joulun viettuun Temusta tilaamassaan joulupukin asussa ja joululauluja pihalla laulaessaan, mutta tällainen kammottava juutalaisvastainen salaliitto-oksennus sitten sieltäkin maailmalle parahti.
En tiedä kuka on tuon toisen päivityksen tehnyt, mutta kovasti tuntuu osa Markon kavereista, muiden muassa Venäläiset eivät ole vihollisiani -sivua päivittävä Andrej Kokov, antisemitismistä innostuvan. Markon myös fantasioi useaan otteeseen ketjussa korpilaista.
Ramppa muuten on niittokoneen osa, joten "rampan kalkattaminen" viittaa ihan suoraan niittämiseen eli tappamiseen.

Marika Koskinen Marko Hiltunen: - jep ja tätä korpilakia tai sen laittamista vireille me periaatteessa yritetään välttää. Et porukka tajuis, et sinne asti ei tarttis

Marko Hiltunen Marika Koskinen:
- kyllä se kolmannen varoituksen jälkeen on sama polkaista korpilaki mopo käyntiin....ja antaa rampan kalkattaa.....😂😂

Marika Koskinen Marko Hiltunen: - mä oon sitäkin paljon miettinyt että kuinka julmaa touhu joskus on ollut ja kuinka moni on poltettu ja hirtetty ihan syyttä. Mutta onko se paha et jos joku hirtettäisiin ihan syystä? Vaikka joku päättäjä, esimerkkinä vaikka brittien Starmer tai Ursula. Olisiko se 'for the greater good' ja sitten loppuisi se vittuilu? Ja kun tällaisia pohtii ja tasapainottelee ns. hyvän ja pahan välillä niin tuleehan siitä kysymys mieleen et onko noilla päättäjillä puhtaat jauhot pussissa? Ja jos ei ole niin miksi he ovat siellä edelleen? Ihmisen vallanhimo, raha, ahneus ja tyhmyys kostautuu meille kaikille. Korruptio. Harva pystyy näkemään selkärankansa kun tulee maallista mammonaa ja mukavuutta.

Marko Hiltunen Marika Koskinen:
- entä joulun sankari? Jeesus? Ristiin nautittiin sen vuoksi kun sanoi olevansa, Jeesus, Jumalan ainoa poika koska oli Jeesus, Jumalan ainoa poika. Eikä ruvennut kiistämään sitä faktaa edes pyydettäessä.

EX_VKK_MH_korpilaki.jpg
EX_VKK_MH_korpilaki.jpg (148.23 KiB) Katsottu 615 kertaa

Olen usein pohdiskellut ja kritisoinutkin sitä asiaa miten tätä maailmaa johtaa siis kasaarijuutalaiset.
He pyörittävät miltei täysin koko finanssi ja bisnesmaailmaa, joko välillisesti tai suoraan eri kytköksiensä kautta.
Ja se joka pyörittää bisnes- ja pankkialan, pyörittää ja määrää loppujen lopuksi käytännössä kaikesta siitä mitä täällä isossa kuvassa tapahtuu..
Yksi merkittävä suku tässä bisneksessä on Rothschild.
No mietitäänpä sitten asiaa siltä kannalta että esimerkiksi meidän Presidentillämme kuin myös Ukrainan presidentillä on sangen Vahvat Juutalaiskytkökset.
No kukas heidän se "akuutein" uhka heidän omien puheidensa mukaan on?
@VladimirPutin.
No pohdiskellaampa vähän mitäs se tämän meidän rakkaan naapurivaltiomme presidentti sitten onkaan oikein mennyt tekemään?
Lainausta toisesta päivityksestä:
Ensimmäinen domino on kaatunut. Vladimir Putin on päästänyt valloilleen myrskyn, jota mikään globalisti ei voi hillitä. Venäjä on virallisesti puhdistanut Rothschildin pankkikartellin alueeltaan. Tämä on enemmän kuin taloudellinen uutinen: ensimmäinen suuri isku Uuden Maailmanjärjestyksen sydämeen.
"Tulevat sukupolvemme syntyvät vapaina Rothschildien kahleista ranteissaan ja nilkoissaan", Putin jylisi Venäjän parlamentin edessä. Tuo lausunto murskasi vuosikymmenien hiljaisen globaalin orjuuden.
Yli kahden vuosisadan ajan Rothschildit hallitsivat taloudellista valloitusta: keskuspankkeja, teollisuuskriisejä ja IMF:n orjuutta. Heidän strategiansa: kaataa taloudet, tarjota pelastuspaketteja ja vaatia täydellistä hallintaa. Putin näki sen,ja tuhosi sen Hän karkotti heidän oligarkki-nukkensa, takavarikoi omaisuutensa ja purki heidän vaikutusvaltansa sisältäpäin. Koskemattomiin on juuri osunut - ja kovaa.
Suurin isku? DE-DOLLARISAATIO. Putin aloitti täyden hyökkäyksen Rothschildien suosikkiasetta, Yhdysvaltain dollaria vastaan. Korvaamalla dollareihin perustuvan kaupan kullalla, ruplalla ja BRICS-valuutoilla hän neutralisoi IMF:n hirttosilmukan ja rikkoi globalistimonopolin.
"He sanoivat, että romahtaisimme. Mutta me olemme vahvempia, vapaampia emmekä enää polvistu pankkiirien edessä", Putin julisti. Tässä ei ole kyse vain Venäjästä. Se on maailmanlaajuinen signaali. Varoituslaukaus. Vallankumous käynnissä. Latinalaisesta Amerikasta Afrikkaan maailma seuraa ja valmistautuu nousuun.
Putinin viesti eliitille: ETTE OMISTA TÄTÄ MAAILMAA.
Rothschildit rakensivat imperiuminsa valheiden, varkauksien ja tekaistujen riippuvuuksien varaan. Putin paljasti ja murskasi heidän koneensa. Ei enää salaisia sopimuksia. Ei enää Rothschildin hallitsemia varoja, jotka nylkevät valtioita kuiviin.
Tämä on sota: taloudellinen, henkinen, eksistentiaalinen. Venäjä on vapaa Rothschildien kahleista. Rothschildit ovat ällistyttäviä. Ja eri valtioiden kansat ovat juuri saaneet vapautuksen.
Nämä kyseiset Putinin toimet ovat olleet toisinsanottuna niin vahvat, että jopa Amerikan Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump on joutunut nöyrtymään tämän Putinin toimen edessä, ja Putinin vaatimus rauhan saamiseksi Ukrainan maaperälle on hyväksytty Amerikan presidentin toimesta.🙂
Jännällä seuraamme joutuuko myös Juutalaistaustainen presidenttimme A.Stubb nöyrtymään Venäjän loistavan Presidentin edessä.
Jännällä seuraamme millaiset ohjeet Stubb ylhäältä käsin saa tämän asian käsittelyyn.
Yst. Marko Hiltunen, Vaala
Vastaa Viestiin