Kiitos kysymästä.AlsSie kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 12:59 am Bird, mikä olo tänään? Oletko toennut eilisöisestä tai onko hiipparia näkynyt uudestaan?
En muuten ole mäkään kuullut "ikkunamuoveista", ennen kuin mainitsit ne. En ole vielä googlettanut niitä. Pimennysverhot tiedän. Mulla käytössä vaan sälekaihtimet.
Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?
Ne ikkunamuovit on näitä:
https://jysk.fi/verhot/ikkunakalvo
Tosi hyvä keksintö meille maan tasalla asuville.
Joulahjat oli mieleisiä; kaikenmaailman lahjakortteja, joista ilo säilyy pitkään, kun pääsee itse vielä shoppailemaan, vaikka yleensä ottaen shoppailu ei olekaan mun juttu. Punaviiniä, erilaisia herkkuja, yöasu, rahaa, kirja ja mitähän kaikkea muuta - ei näin äkkiseltään tule kaikki edes mieleen.
Ensi vuotta on tullut jo ajateltua. En tee ikinä varsinaisia uuden vuoden lupauksia, mutta mietin ja kirjaan ylös seuraavaa vuotta koskevat toiveeni, joita sitten pyrin itsekin toteuttamaan, mikäli toive on sellainen, että pystyn siihen jollain tavalla itse vaikuttamaan.
Nyt juon tummaa paahtoa ja minäkin syön patonkia, mutta brien, kylmäsavulohen ja tomaattien kanssa. Rento päivä on tiedossa; jätin tarkoituksella tekemättä suunnitelmia näille aaton jälkeisille päiville, että voin tehdä mitä huvittaa ja vaikka vain ottaa rennosti. Onneksi olin sen verran fiksu, että tein jo etukäteen isomman annoksen punajuuri - aurajuusto -vuokaakin, niin ei tarvitse kolmeen päivään kokatakaan.
Samat kysymykset sulle: Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?