Jouluketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Bird
Axel Foley

Re: Jouluketju

Viesti Kirjoittaja Bird »

AlsSie kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 12:59 am Bird, mikä olo tänään? Oletko toennut eilisöisestä tai onko hiipparia näkynyt uudestaan?

En muuten ole mäkään kuullut "ikkunamuoveista", ennen kuin mainitsit ne. En ole vielä googlettanut niitä. Pimennysverhot tiedän. Mulla käytössä vaan sälekaihtimet.

Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?
Kiitos kysymästä. ☺️ Tänään jo parempi, mutta toissa yönä uni ei tullut millään, kun säikyin kaikenlaisia ääniä ja myös kuuntelin kuuluuko mitään tavallisesta poikkeavaa. Pyörin lopulta aamuun asti sängyssä ja koko eilinen menikin lähinnä nukkuessa. En ole tyyppiä siis nyt taas toistaiseksi nähnyt ja ilmeisesti jo ennen jouluaattoa kertyneen univelan takia, pystyinkin nukkumaan melatoniinin avulla paljon, kunhan vihdoin sain hiipparin aiheuttaman ylivireystilan taltutettua. Toivon, että ei tarvitse ko. tyyppiä nähdä aikoihin, tarkalleen ottaen ikinä. 8)

Ne ikkunamuovit on näitä:

https://jysk.fi/verhot/ikkunakalvo

Tosi hyvä keksintö meille maan tasalla asuville. :)

Joulahjat oli mieleisiä; kaikenmaailman lahjakortteja, joista ilo säilyy pitkään, kun pääsee itse vielä shoppailemaan, vaikka yleensä ottaen shoppailu ei olekaan mun juttu. Punaviiniä, erilaisia herkkuja, yöasu, rahaa, kirja ja mitähän kaikkea muuta - ei näin äkkiseltään tule kaikki edes mieleen.

Ensi vuotta on tullut jo ajateltua. En tee ikinä varsinaisia uuden vuoden lupauksia, mutta mietin ja kirjaan ylös seuraavaa vuotta koskevat toiveeni, joita sitten pyrin itsekin toteuttamaan, mikäli toive on sellainen, että pystyn siihen jollain tavalla itse vaikuttamaan.

Nyt juon tummaa paahtoa ja minäkin syön patonkia, mutta brien, kylmäsavulohen ja tomaattien kanssa. Rento päivä on tiedossa; jätin tarkoituksella tekemättä suunnitelmia näille aaton jälkeisille päiville, että voin tehdä mitä huvittaa ja vaikka vain ottaa rennosti. Onneksi olin sen verran fiksu, että tein jo etukäteen isomman annoksen punajuuri - aurajuusto -vuokaakin, niin ei tarvitse kolmeen päivään kokatakaan.

Samat kysymykset sulle: Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Kuva

Itselle Joulu tuli kyllä ajoissa, kun Nti Jaff samaan aikaan karkotettiin takaisin äitinsä helmoihin ja bonukseja valittiin minfon 2025 lusijaneidoksi.

Ensi jouluna on kyllä naiskonnilla kova baseline mistä lähteä pinnistämään lusijaksi :mrgreen:
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Bird
Axel Foley

Pakko myöntää, että Jaffin karkoitus oli itsellenikin ikään kuin jonkinmoinen joululahja. Tai oli se ainakin joulukuun kotimaisista uutisista paras uutinen. Mutta se on vain henkilökohtainen, ei ammatillinen, mielipiteeni. 😬
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
AlsSie
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja AlsSie »

Bird kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 12:47 pm
Kiitos kysymästä. ☺️ Tänään jo parempi, mutta toissa yönä uni ei tullut millään, kun säikyin kaikenlaisia ääniä ja myös kuuntelin kuuluuko mitään tavallisesta poikkeavaa. Pyörin lopulta aamuun asti sängyssä ja koko eilinen menikin lähinnä nukkuessa. En ole tyyppiä siis nyt taas toistaiseksi nähnyt ja ilmeisesti jo ennen jouluaattoa kertyneen univelan takia, pystyinkin nukkumaan melatoniinin avulla paljon, kunhan vihdoin sain hiipparin aiheuttaman ylivireystilan taltutettua. Toivon, että ei tarvitse ko. tyyppiä nähdä aikoihin, tarkalleen ottaen ikinä. 8)

Ne ikkunamuovit on näitä:

https://jysk.fi/verhot/ikkunakalvo

Tosi hyvä keksintö meille maan tasalla asuville. :)
Aika auttaa säikähdykseen. Ensireaktio, ylivireyskin talttuu, kuten sanoitkin. Toivon samaa, ettei tyyppiä enää näy siellä, ja kaikki on ok.
Joulahjat oli mieleisiä; kaikenmaailman lahjakortteja, joista ilo säilyy pitkään, kun pääsee itse vielä shoppailemaan, vaikka yleensä ottaen shoppailu ei olekaan mun juttu. Punaviiniä, erilaisia herkkuja, yöasu, rahaa, kirja ja mitähän kaikkea muuta - ei näin äkkiseltään tule kaikki edes mieleen.
Kuulostaa mukavalta, monipuolista. :)
Ensi vuotta on tullut jo ajateltua. En tee ikinä varsinaisia uuden vuoden lupauksia, mutta mietin ja kirjaan ylös seuraavaa vuotta koskevat toiveeni, joita sitten pyrin itsekin toteuttamaan, mikäli toive on sellainen, että pystyn siihen jollain tavalla itse vaikuttamaan.

Nyt juon tummaa paahtoa ja minäkin syön patonkia, mutta brien, kylmäsavulohen ja tomaattien kanssa. Rento päivä on tiedossa; jätin tarkoituksella tekemättä suunnitelmia näille aaton jälkeisille päiville, että voin tehdä mitä huvittaa ja vaikka vain ottaa rennosti. Onneksi olin sen verran fiksu, että tein jo etukäteen isomman annoksen punajuuri - aurajuusto -vuokaakin, niin ei tarvitse kolmeen päivään kokatakaan.
Hyvät ideat, toiveet ja lepopäivät.
Samat kysymykset sulle: Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?
Joulu on mennyt ok, lukuunottamatta olotilaa ja se vaikuttaa taustalla. Sain mm. sukat, käsineet, vähän rahaa, korvakorut (antajan entiset, mutta sanoi niiden tuovan onnea ja häneltä tuli muutakin lahjaa, niin ei haittaa ollenkaan ettei ole ns. uusi lahja). Olivat ihan mieleen.

Olin varuiksi ostanut myös itselle joululahjan, jota en ole avannut. Avaamattoman lahjan näkemisessä on jotain piristävää.

Ajatus on uuden vuoden sijaan uudessa maailmassa.
Mahdollisesti näin.
AlsSie
Agentti Scully

Marokon Kauhu kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 9:08 pm ..
Itselle Joulu tuli kyllä ajoissa, kun Nti Jaff samaan aikaan karkotettiin takaisin äitinsä helmoihin ja bonukseja valittiin minfon 2025 lusijaneidoksi.

Ensi jouluna on kyllä naiskonnilla kova baseline mistä lähteä pinnistämään lusijaksi :mrgreen:
Tämä oli kyllä hyvä uutinen, pääsi yllättämään että hänet todella karkoitettiin. Rikosten tekeminen oli moninaista, muutosta ei ollut näkyvissä, päinvastoin olisi luonut luultavasti myös jengiytymispohjaa tänne.
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:10 am Olin varuiksi ostanut myös itselle joululahjan, jota en ole avannut. Avaamattoman lahjan näkemisessä on jotain piristävää.
Aikaisemmin minulle yksityisviestissäsi kertoman ja tämän seurauksena epäilen sinulla konversiohäiriötä. Itselle joululahjan ostaminen ei ole poikkeuksellista, mutta sen paketointi on. Sen paketin näkeminen on seurausta jostakin, mikä liittyy lapsuuteesi.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
AlsSie
Agentti Scully

RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:16 am
AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:10 am Olin varuiksi ostanut myös itselle joululahjan, jota en ole avannut. Avaamattoman lahjan näkemisessä on jotain piristävää.
Aikaisemmin minulle yksityisviestissäsi kertoman ja tämän seurauksena epäilen sinulla konversiohäiriötä. Itselle joululahjan ostaminen ei ole poikkeuksellista, mutta sen paketointi on. Sen paketin näkeminen on seurausta jostakin, mikä liittyy lapsuuteesi.
Heh, no ei ole konversiohäiriötä, mutta hauska selitys.

Miten siellä mennyt joulu?
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

Hmm, opimmeko siis tästä, että RL11/6:lle ei ikinä kannata laittaa yksityisviestiä?

Vai onko tämäkin kuitattavissa hänen kirjoitustavallansa.
AlsSie
Agentti Scully

Tänään kokoonnuttiin ja pelattiin taas lähisuvun kanssa. Olisin pärjännyt peleissä paremmin, mutta vointi vaikutti keskittymiskykyyn, toimintaan ja tarkkuuteen. Kaikki olisi muuten hyvin, kun vaan olisi kunnossa. Täytyy vaan ajatella, että nyt on näin, mutta tulevaisuudessa toivottavasti toisin. "Kaikki virtaa".
Mahdollisesti näin.
AlsSie
Agentti Scully

Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:23 am
Hmm, opimmeko siis tästä, että RL11/6:lle ei ikinä kannata laittaa yksityisviestiä?

Vai onko tämäkin kuitattavissa hänen kirjoitustavallansa.
No nyt on mulla allekirjoitus kohdillaan :D .
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:17 am Miten siellä mennyt joulu?
Tein alkuillasta juustohöylällä Kotimaista uunilenkistä kebablastuja, jotka laitoin patongin väliin runsaalla juustolla ja voilla. En osaa sanoa oliko se kebabbia, mutta aikalailla samanlainen makunautinto kuin monessa muussakin kebabpatongissa. Olen taas innostunut leipomaan erään nyttemmin jo kuolleen neurokirurgin leipäravinto-ohjeiden pohjalta. Pari tupakkaakin olen polttanut ja juonut paljon kahvia.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Bird
Axel Foley

AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:27 am Tänään kokoonnuttiin ja pelattiin taas lähisuvun kanssa. Olisin pärjännyt peleissä paremmin, mutta vointi vaikutti keskittymiskykyyn, toimintaan ja tarkkuuteen. Kaikki olisi muuten hyvin, kun vaan olisi kunnossa. Täytyy vaan ajatella, että nyt on näin, mutta tulevaisuudessa toivottavasti toisin. "Kaikki virtaa".
Niinhän se menee. Ja onneks voittaminen ei ole tärkeintä (niin kivaa kuin sekin on), vaan se yhdessä oleminen. :)
AlsSie
Agentti Scully

Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:34 am
AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:27 am Tänään kokoonnuttiin ja pelattiin taas lähisuvun kanssa. Olisin pärjännyt peleissä paremmin, mutta vointi vaikutti keskittymiskykyyn, toimintaan ja tarkkuuteen. Kaikki olisi muuten hyvin, kun vaan olisi kunnossa. Täytyy vaan ajatella, että nyt on näin, mutta tulevaisuudessa toivottavasti toisin. "Kaikki virtaa".
Niinhän se menee. Ja onneks voittaminen ei ole tärkeintä (niin kivaa kuin sekin on), vaan se yhdessä oleminen. :)
No juuri näin! Pystyisi vaan oikein nauttimaan, jos olisi kunnossa. Mutta siltikin.... !
Mahdollisesti näin.
AlsSie
Agentti Scully

RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:28 am
AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:17 am Miten siellä mennyt joulu?
Tein alkuillasta juustohöylällä Kotimaista uunilenkistä kebablastuja, jotka laitoin patongin väliin runsaalla juustolla ja voilla. En osaa sanoa oliko se kebabbia, mutta aikalailla samanlainen makunautinto kuin monessa muussakin kebabpatongissa. Olen taas innostunut leipomaan erään nyttemmin jo kuolleen neurokirurgin leipäravinto-ohjeiden pohjalta. Pari tupakkaakin olen polttanut ja juonut paljon kahvia.
Kuulostaa hyvältä paketilta, rentouttavaa. Herrasmiestaitosi tarvitsisi vähän säätämistä.
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:36 am
Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:34 am
No juuri näin! Pystyisi vaan oikein nauttimaan, jos olisi kunnossa. Mutta siltikin.... !
Ihan ymmärrettävää, että puolikuntoisena ei vain jaksa. Armollisuus itseä kohtaan tulee tarpeeseen tällöinkin ❤️(minä paraskin sanoja, itselle vaativa ja muille rakastava ja myötätuntoinen.. mutta opettelen koko ajan.)
Vastaa Viestiin