Niin en tiedä kuinka vakavasti on vihje otettu, että murhaajalla on lentokone pihalla. Pitäisi varmaan jotain muutakin vihjeen pitää sisällää, oliko tuohon vihjeeseen liittynyt siis jotain muuta tietoa?TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 10:07 pmPitäisi Naakan kirjasta tarkistaa, mutta muistelen, että puheluita oli sekä ennen että jälkeen surman, useita. Tämän miehen vanhemmat taisivat työskennellä Aimo Santaojan metalliyrityksessä. Suoranaisesti ei siis yhteyttä Jukkaan, ellei sitten kuparivarkaudet liittyneet jotenkin Luvataan sekä A.S:n yritykseen. Olihan poliisi saanut vinkin tekijästäkin joka vihjasi, että tekijän pihalla lentokone.Hasselko kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 9:56 pmAivan, noin se olikin. Outoa että ihminen ei muista kenen kanssa jutellut tuohon aikaan. Eihän se epänormaalia ole yöllä jutella, mutta jos syy ei ole alkoholin tuoma muistikatkos, on se silloin erikoista. Oliko tuolla nuorella jokin etäinen yhteys jukkaan, vai oltiinko kiinnostuneita ainoastaan, koska puhelut olivat murhan tienoilla?TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 9:51 pm
Hän taisi itse muistella soitelleensa tyttöystävälleen Englantiin, mutta jäin jotenkin siihen käsitykseen, ettei puhelut täysin selvinneet.
Kun Tapio oli vielä surman aikaan virkavapaalla ja jostain luin, että olisi työskennellyt jossain turvallisuusalan (vaiko vartiointi) firmassa tällä aikaa, niin mulla ainakin alkaa aivot ynnäilemään yhtä sun toista.
Vartiointiliike, kuparivarkaudet, toinen metallialan yritys, veljekset, Jukka, liittyykö tähän Porvoon poliisi? Jne.
Noh...sikälimikäli jos jostain tällaisesta kytköksestä olisi ollut kyse, keissi ei tule ikinä selviämään.
Onhan tuolla miehellä ketä puheluita yöllä soittanut siis "selkeä kytkös" lahteen, mutta en usko että tuolla on mitään tekemistä itse murhan kanssa.