Kumisilmä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Bird
Axel Foley

Re: Kumisilmä

Viesti Kirjoittaja Bird »

RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:21 am
Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:14 am Oon muuten aina pohtinutkin, että teissä lääkäreissä ryhmädynamiikkoinenne on jotain vikaa.
Väärin. Meissä ei ole vikaa, vaan ihmisenä lajissa. Asiasta on paremmin kirjoittanut Hannu Lauerma kirjassa "Miksi ihminen tarvitsee toisia – laumavietti ihmisen perustarpeena".
Okei, olet oikeassa. Noinhan se lopulta onkin. Edit. perfektionistina (tai ehkä jo entisenä sellaisena) pakko silti vielä korjata.. teissä, kuten kaikissa muissakin, on silti vikoja. Niin lääkärinä kuin ihmisenäkin.

Pitänee lukea Lauermaa tuostakin kirjasta. Vaikka moni muukin aiheesta kirjoittaa ja puhuu. Esimerkiksi suuresti arvostamani Robert Sapolsky. Sen luentojakin löytyy youtubesta.

Ps. Nykyään itse ainakin koen, että inhimillisyys on välillä tosi viehättävääkin.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:27 am
Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:14 am Oon muuten aina pohtinutkin, että teissä lääkäreissä ryhmädynamiikkoinenne on jotain vikaa.
Väärin. Meissä ei ole vikaa, vaan ihmisenä lajissa. Asiasta on paremmin kirjoittanut Hannu Lauerma kirjassa "Miksi ihminen tarvitsee toisia – laumavietti ihmisen perustarpeena".
Okei, olet oikeassa. Noinhan se lopulta onkin.

Pitänee lukea Lauermaa tuostakin kirjasta. Vaikka moni muukin aiheesta kirjoittaa ja puhuu. Esimerkiksi suuresti arvostamani Robert Sapolsky. Sen luentojakin löytyy youtubesta.
Psykiatrian pohjatyö tieteenalana on tehty jo keskiajalla, mutta nämä nykyiset ulkomaiset tutkijat eivät pysty käsittelemään asiaa suomalaisesta näkökulmasta niin kuin sensei Hannu Lauerma. Jos kohderyhmänä ovat suomalaiset, pitää psykiatriaa tarkastella aina kotimaisesta näkökulmasta ja suomalaisia omana lajinaan, jonka parhaiten tuntee ja varsinkin ja etenkin sen pimeät puolet em. Henkilö. Suomalaisiksi voidaan luokitella tässä yhteydessä myöskin virolaiset, jotka ovat varsin hyvin edustettuina vankiterveydenhuollossa.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Bird
Axel Foley

RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:37 am

Psykiatrian pohjatyö tieteenalana on tehty jo keskiajalla, mutta nämä nykyiset ulkomaiset tutkijat eivät pysty käsittelemään asiaa suomalaisesta näkökulmasta niin kuin sensei Hannu Lauerma. Jos kohderyhmänä ovat suomalaiset, pitää psykiatriaa tarkastella aina kotimaisesta näkökulmasta ja suomalaisia omana lajinaan, jonka parhaiten tuntee ja varsinkin ja etenkin sen pimeät puolet em. Henkilö. Suomalaisiksi voidaan luokitella tässä yhteydessä myöskin virolaiset, jotka ovat varsin hyvin edustettuina vankiterveydenhuollossa.
Sapolsky ei ole psykiatri. Eikä edes lääkäri. Eikä psykologi tmv. Muitakin tieteenaloja, kun on. Kannattaa oikeasti tutustua. Kyseessä ei ole esim. mikään huomionhakuinen ammattilainen/ihminen.

Sinänsä olet kyllä oikeassa tossa näkökulman valinnassa. Nykyäänhän jo myönnetään, että suurin osa esim. psykologian alan tutkimuksista on toteutettu länsimaalaisia ihmisiä tutkimalla. Kehitettävää ja tutkittavaa siis riittää.

Ps. Hyvin kyllä väistelet. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
RL11/6
Watson itse

Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:44 am
RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:37 am

Sapolsky ei ole psykiatri. Eikä edes lääkäri. Eikä psykologi tmv. Muitakin tieteenaloja, kun on. Kannattaa oikeasti tutustua. Kyseessä ei ole esim. mikään huomionhakuinen ammattilainen/ihminen.

Sinänsä olet kyllä oikeassa tossa näkökulman valinnassa. Nykyäänhän jo myönnetään, että suurin osa esim. psykologian alan tutkimuksista on toteutettu länsimaalaisia ihmisiä tutkimalla. Kehitettävää ja tutkittavaa siis riittää.

Ps. Hyvin kyllä väistelet. :)

En tiedä kyseistä henkilöä, mutta naisten, kuten sinun, ongelmasi on perisuomalainen, naisten yleisin tarve olla huomionhakuinen ja äärimmäisen dysmorfiininen, eli halu hakea sitä ymmärrystä muilta kuin itseltäsi. Miten voit tehdä mitään työtä, jossa sinun tulisi poliisin tavoin olla ihmistuntija, jos et edes tunne itseäsi? Sitten teillä on niitä kissoja, jotka "ymmärtävät teitä". Aina teillä on myös niitä kuviteltuja stalkkereita kuin jossakin draamasarjassa. Jos koko elämä on yhtälailla kuin Salatut Elämät, niin eikö silloin kannattaisi muuttaa sinne Pihlajakadulle?
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Bird
Axel Foley

RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 4:15 am En tiedä kyseistä henkilöä, mutta naisten, kuten sinun, ongelmasi on perisuomalainen, naisten yleisin tarve olla huomionhakuinen ja äärimmäisen dysmorfiininen, eli halu hakea sitä ymmärrystä muilta kuin itseltäsi. Miten voit tehdä mitään työtä, jossa sinun tulisi poliisin tavoin olla ihmistuntija, jos et edes tunne itseäsi? Sitten teillä on niitä kissoja, jotka "ymmärtävät teitä". Aina teillä on myös niitä kuviteltuja stalkkereita kuin jossakin draamasarjassa. Jos koko elämä on yhtälailla kuin Salatut Elämät, niin eikö silloin kannattaisi muuttaa sinne Pihlajakadulle?

Huoh, miten röyhkeä olet :D. Mutta pisteet tosta, että myönnät, että et tiedä Sapolskyä (vaatii tervettä itsetuntoa [tai näyteltyä sellaista], että uskaltaa tällaista myöntää). Pisteitä myös noista tietyistä yksityiskohdista; itsehän tosiaan toivoin, että profiloit mut, joten olen kiitollinen. :)
Ainakin alat olla tehnyt kotiläksyjäsi. Pisteet siitäkin. :wink:

En itse asiassa ole huomionhakuinen, en esimerkiksi ota itsestäni selfieitä someen tai ole koko ajan äänessä ryhmätilanteissa ynnä muuta vastaavaa. En silti ole seinäruusukaan. Mun kohdalla asia on mennyt niin, että olen saanut sitä huomiota ihan liikaakin ja sen vain jatkuttua aloin oikeastaan vain inhoamaan sitä.

En ole eikä musta tule mitään kissojensa kanssa elelevää naista (vaikka lämmin halaus kaikille niille). Lisäksi olen tosi allerginen kissoille, joten ei kiitos. (Vaikka ihania ja älykkäitähän ne on.)

Jos oikeasti olisit "tällä alalla" tai ylipäänsä ko. asiasta tietävä, niin tietäisit, että "dysmorfinen" ei tarkoita tuota miten sitä kuvailit.

Mutta suurin yllätys mulle on se, että SÄ saatat katsoa Salattuja elämiä. :shock: Googletin nimittäin ton Pihlajakadun ja siihen Salattu elämä -sarjaanhan se liittyy. Aikamoista! Mikä sua oikein vaivaa??
Katsoitko/katsotko myös Kauniita ja rohkeita? Esitetäänkö sitä edes enää, en tiedä. En kyllä tiedä esitetäänkö Salattuja elämiäkään. Mutta sä varmasti tiedät? :shock:

Tekis mieli avata asioita ja selittää ihan sun kiusaksi, mutta enpä ainakaan tässä ketjussa viitsi. Ja siis selittää ihan vaikka siksi, että sentään toinen meistä olisi aina välillä jatkossakin rehellinen. :)

Ps. Lähetän sulle kebabin ohjeen, jos vain löydän sen, ettei sun tarvitse sitä lenkkimakkaraa höylätä.
RL11/6
Watson itse

Monesti mietin aina, kun erilaiset ihmiset korostavat omaa "ammattiosaamistaan". Heidän suustaan kuulee tätä "tällä alalla" -mainintaa, ihan kuin olisin mukana myymässä käytettyjä autoja. Myyn tavallaan jotain, mutta nämä ovat ihmisiä ja myyn heitä heille itselleen takaisin, enkä välttämättä anna aina takaisin sitä, mitä he olivat alkuperäisesti. Kun yksilö on jotain, ei hänen tarvitse sitä enää korostaa kuin suomalaisessa maailmassa, missä moni Turhapuro on sijoittanut kryptoihin, jotta saisi maistaa sitä jotain, mitä ei ole edes olemassa. Köyhä on aina köyhä, vaikka tällä olisi rahaa.
Eskimopuikko
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eskimopuikko »

Voisiko RaijaLiisa ja Bitdi mennä floodaamaan jotain toista ketjua.
Tai perustakaa vaikka chättäilyllenne kokonaan oma, jotta ei tarvi jokaista lautamiesketjua tukkia tuolla teidän paskalla.
Bird
Axel Foley

Eskimopuikko kirjoitti: La Joulu 27, 2025 10:08 am Voisiko RaijaLiisa ja Bitdi mennä floodaamaan jotain toista ketjua.
Tai perustakaa vaikka chättäilyllenne kokonaan oma, jotta ei tarvi jokaista lautamiesketjua tukkia tuolla teidän paskalla.
Nöyrin pahoitteluni, Eskimopuikko ja muut. Mutta eipäs nyt sentään liioitella. (Ja kai silti oikeasti tiedät senkin, että floodata voi provosointi-mielessä? Se, kun on niin ärsyttävää. Ja eiköhän täällä useampikin sitä tee..) Täällä Minfossa on niin paljon nykyään kaikenlaista offtopicia sun muuta - en vain tiennyt, että nekin on keskenään eriarvoisia. Ota siitä nyt sitten selvää. :roll:

Oli miten oli, olet oikeassa siinä, että ketju oli väärä. Etenkin periaatetasolla. En suoraan sanottuna tiennyt, että sillä(kään) on varsinkaan täällä Lautamiehissä niin väliä, kun näistä tämänkin osion ketjuista löytyy niin paljon ties mitä ohi ketjun aiheen -paskaa ihan ilman minua ja RL:ääkin. 😇

Joka tapauksessa, otetaan opiksi.
Joku chättäily-ketju vois muuten itse asiassa olla hyväksikin - sitä chättäilyakin, kun niin moni täällä tekee.
Eskimopuikko
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eskimopuikko »

Bird kirjoitti: Ma Joulu 29, 2025 3:19 pm
Eskimopuikko kirjoitti: La Joulu 27, 2025 10:08 am Voisiko RaijaLiisa ja Bitdi mennä floodaamaan jotain toista ketjua.
Nöyrin pahoitteluni, Eskimopuikko ja muut. Mutta eipäs nyt sentään liioitella. (Ja kai silti oikeasti tiedät senkin, että floodata voi provosointi-mielessä? Se, kun on niin ärsyttävää. Ja eiköhän täällä useampikin sitä tee..) Täällä Minfossa on niin paljon nykyään kaikenlaista offtopicia sun muuta - en vain tiennyt, että nekin on keskenään eriarvoisia. Ota siitä nyt sitten selvää. :roll:

Oli miten oli, olet oikeassa siinä, että ketju oli väärä. Etenkin periaatetasolla. En suoraan sanottuna tiennyt, että sillä(kään) on varsinkaan täällä Lautamiehissä niin väliä, kun näistä tämänkin osion ketjuista löytyy niin paljon ties mitä ohi ketjun aiheen -paskaa ihan ilman minua ja RL:ääkin. 😇

Joka tapauksessa, otetaan opiksi.
Joku chättäily-ketju vois muuten itse asiassa olla hyväksikin - sitä chättäilyakin, kun niin moni täällä tekee.
No harm, no foul..
Tämä on vain yksi niistä harvoista lautamiesten ketjuista jotka ovat suurinpiirtein otsikkonsa aiheessa ja keskittyy lähinnä otsikon henkilön ympärille ja hänen kanssa keskusteluun joten olisi sääli, jos tämä(kin) hukkuisi täysin OT floodaukseen
Bird
Axel Foley

Eskimopuikko kirjoitti: Ma Joulu 29, 2025 4:15 pm No harm, no foul..
Tämä on vain yksi niistä harvoista lautamiesten ketjuista jotka ovat suurinpiirtein otsikkonsa aiheessa ja keskittyy lähinnä otsikon henkilön ympärille ja hänen kanssa keskusteluun joten olisi sääli, jos tämä(kin) hukkuisi täysin OT floodaukseen
Okei, ymmärrän. Ja hyvä tietää. Kumisilmän edesottamuksia siis odotellessa.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Täytekakku Koskinen kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 7:06 pm
Marokon Kauhu kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 4:42 pm Kuva

Mites Jari meni itsepäisyyspäivä?

Löysin kivan kuvan sinusta vuodelta 2016 :mrgreen:
Eikö ole mitään kunnon materiaalia tältä vuodelta? Ehkä me kaikki viisastumme, kun tulee ikää lisää?
en ole viisastunut perkele ei käydä sentään henkilöön :x :x :x kyllä mä painisin mielelläni mut nykyään lähinnä sen kanssa et pääsenkö soffalta hengissä pytyn kautta jääkaapille.ei oo aina helppoo olla tappava ase 7 :hennosti ruosteessa :oops:
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

tosta kuvasta paino pudonnu 50 kiloo en oo erityisemmin pyrkinyt laihduttamaan mut en oikeastaan syö enää ruokaa :wink: pari vuotta sit jo lääkäri sano että oon aliravittu rupesin mesoo ja nostelee konitohtorin silmien eteen mun masujen väliröllyjä et äläpä ukko vittuilee rauhassa selitti ettei mun ahtama sokeri skeida sisällä mitään muuta ku sokeria ja sillä ei ihminen elä.

voin mennä seuraavaan nälänhätä/aliravittu punaisen ristin mainos juttuun esimerkiksi länsimaisesta aliravitusta donitsi perseestä.
Antifa Free Palestina
Haades
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Haades »

Kumisilmä kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 8:37 pm Kyllä mä painisin mielelläni.
Keskittyisit painimisen sijaan mieluummin panemiseen. Saataisiin lisää kumisilmiä Suomeen. :D
Kun kaikki rötöstelevät ja Kela-tuilla elävät matut lähetetään täältä kotimaahansa, kummasti rasismikin vähenee.
RL11/6
Watson itse

Kumisilmä kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 10:04 pm tosta kuvasta paino pudonnu 50 kiloo en oo erityisemmin pyrkinyt laihduttamaan mut en oikeastaan syö enää ruokaa
Olenkin aina ihnetellyt, kun sinulle ei kelpaa kuin erikoisimmat gastronomiset makunautinnot. Pakkasvarista riisipedillä ym. Viikon marinadissa kylpenyttä vain kauralla ruokittua varista, joka on ammuttu noin -5 asteessa, jotta liha olisi mureampaa. Pitkän haudutusajan jälkeen Etelä-Ranskalaisen maatilan tuottamaa kermaa taittamaan pippurin tulisuutta. Riisin jyvät oli laskettavissa mitä nautit ruokalusikan kärjellisen kanssa. Loput jätit syömättä. Juicelle kelpasi pelkästään Koskenlaskija-juusto, mutta sinulle vuohenjuusto (se vihreävalkoinen pötkö). Aika vaikeaa on sinua saada syömään mitään, koska sinulle ei maistu. Sörnäisten paskimman pizzerian, jossa oikeasti käytetään aikaa asiakkaalle vittuiluun, mutta rullakebabin laatu on kuitenkin se 2/5, ei kelpaa sinulle. Syöt ehkä 1-2 haukkua ja alat sen jälkeen puhumaan kissoista kotieläiminä ja maanisesti purkamaan ja kasaamaan pumppuhaulikkoa kuin joku Irwin kellarissaan. Mielestäni sinun tulisikin keskittyä ruokailuun ja ravintoon enemmän. Yksi hyvä ruokalaji, josta voist lähteä liikkeelle, on klassisen saarnamiehen, Lauri Johanssonin, kalastamat silakat, jotka on paistettu runsaassa voissa ja leivitetty pohjois-savolaisessa ruisjauhossa. Olen miettinyt, että miksi on vain puhekielessä nakkikioskeja, mutta ei esim. Silakkakioskia tai muikkukioskia? Tämä on todellinen makkarakansa, vaikka höyrymakkaraa tarjoavia kioskeja en tiedä ainuttakaan. Hotdoggien välissä on toki nakkimakkaroita. Jos itse perustaisin katugrillikioskin, olisi sen ruokateemana kalapuikot, perunamuussin sijaan tattaripuuro ja mustat silmät. Katutappeluita olisi luvassa joka ilta, yö ja aamu. Aamuisin olisi vuorossa kuninkuussarja, kun voittajille lupaisin ilmaiseksi friteerattua kalapuikkoa. Kunnon bumfightstyyppisiä otteluita, joissa leukaluukirurgia saisi potilaita kuin liukuhihnalta. En huolisi asiakkaaksi ensimmäistäkään kyttää. Etniset katujengit saisi alennusta ja samoin Supon mainostamat akselerationismiset yksinäiset sudet kusipullopommeineen.
hikkykostaja2002

Viesti Kirjoittaja hikkykostaja2002 »

viittitkö jari kertoa siitä kuset ja paskat pedarin suuhun hommasta :lol: ja 80 luvun spurgu/nisti meno kiinnostas muutenkin. kävitkö ikinä mankkaan suon spuge kylässä kun se oli vielä pystyssä? kerro siitä katajanokan spugesta kans jonka kaa olit samassa sellissä
Vastaa Viestiin