MissHolmes kirjoitti:Minä en koskaan ole ajanut tuota Euran reittiä Turusta Poriin. Koska ainakin ennen se oli paljon pienempi, hirvisempi ja 'turvattomampi' reitti.
Ja toisaalta, koska Lahti on asunut ennen Raisiossa on sieltä nopein reitti Poriin tuo Rauman kautta kulkeva.
(ihminen usein jumittuu ajamaan tiettyjä reittejä)
Minä kuitenkin luulen, että Lahti on tavannut surmaajansa tuolloin perjantaina ja viimeinen sysäys tuolle surmalle on syntynyt silloin.
Lahdella ei varmasti aina ole tapana tulla perjantai-iltana tuon illan tyyppisesti suhteellisen myöhään kotiin. Joten joko surmaajan on täytynyt tietää/ nähdä Lahden tulevan vasta myöhään tai sitten hän on joutunut todellakin kykkimään puskissa tuntitolkulla.
Kuten aikaisemmin sanoin, en usko, että surmaaja olisi suinpäin rynnännyt auntoon ilman 100% varmuutta siitä, että Lahti on sisällä.
NOPEIN tie Rasiosta Ulvilaan on nimenomaan Raisio - T:reen moottoritie - Liedon asema - Säkylä - Eura - Harjavalta - Ulvila. Ei "linnunpnttöjä" tms. Lähes kaikki säännöllisesti Porin ja Ulvilan alueelta Turun suuntaan kulkevat käyttävät nimen omaan Säkylän reittiä. Rauman kautta jos mennään, Olkiluoto ja rajoitukset hidastavat matkaa. Kuten aikaisemin kirjoitin, pako huomaamatta Lahden asunnolta edellyttää hyvää paikkakunnan ja Laden perjantairutiinien tuntemusta. Kyse ei ole mistään "pikaistuksissa tehdystä taposta".