Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Vesqu
Armas Tammelin

Re: Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Viesti Kirjoittaja Vesqu »

Roy Riviera kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 9:47 am
tuulituu kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 5:44 pm Eikö hän ollut soittanut veljelleen joka tuli sitten vastaan, minusta aika äsken joku kirjoitti siitä, ettei siis sitä koko matkaa olisi kävellyt, vaikka kävellen lähtikin.
Olen kahlannut kyllä koko ketjun läpi mutta en jaksa muistaa onko mainintaa siitä kuultiinko tätä T.M :ää koskaan poliisin toimesta ?
Ei ole ilmoittanut omia kuulemisiaan poliisille.
Lapissa on niin kovat olosuhteet ettei kukaan halua varmaankaan mitään ylimääräistä jännitystä, T.M varmasti vähiten koska taistelee varmaan tälläkin hetkellä poromiesten kanssa.

Antin katoamiseen tuo karigasniemen epäilty tapahtumakulku on kaikkein vahvin odottama kun ajattelee niiden tietojen valossa mitä meillä on.

S. Veljeksillä oli tarvetta rahalle, moottorikelkkaharrastus maksaa paljon.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

0uts1der kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 8:41 pm Antti sai kadota kohta 20 vuotta sitten, eikä rikoksesta epäilystä hajuakaan.
Sen voi todeta, että tutkiva poliisi olisi maineensa puolesta hyötynyt paljon, jos olisi avoimemmin ja tarkemmin avannut tapausta julkisuuteen. Tämä 600 sivua spekulointia kertoo, et ei ihan mennyt ja voi kysyä miksi. Positiivista ehkä, että Antin tapaus ei koskaan unohdu. Yksi hämärimpiä, mitä mieleen tulee ellei hämärin.
Roy Riviera
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Roy Riviera »

kattokarpänen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 10:12 pm
0uts1der kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 8:41 pm Antti sai kadota kohta 20 vuotta sitten, eikä rikoksesta epäilystä hajuakaan.
Sen voi todeta, että tutkiva poliisi olisi maineensa puolesta hyötynyt paljon, jos olisi avoimemmin ja tarkemmin avannut tapausta julkisuuteen. Tämä 600 sivua spekulointia kertoo, et ei ihan mennyt ja voi kysyä miksi. Positiivista ehkä, että Antin tapaus ei koskaan unohdu. Yksi hämärimpiä, mitä mieleen tulee ellei hämärin.
20 vuotta on kyllä pitkä aika piilotella henkirikosta, jos sellainen on tapahtunut, varsinkin kun on annettu ymmärtää että caseen olisi monta osallista. Tosin...onhan tässä ollut lukuisia käänteitä matkan varrella mitä ei jaksa lakata pohtimasta / ihmettelemästä. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että juttu spekulointienkin osalta on hiipumassa. Omaisiltakaan en ole vähään aikaan bongannut uusia avautumisia. Antti tuskin unohtuu koskaan, mutta kuka vielä uskoo että asia selviäisi lopullisesti. Ei varmaan kovin moni.
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Pidän mahdollisena, että asiassa tulee joskus julkisuuteen sellaista tietoa, että sen seurauksena tapauksen selviäminen lähtee etenemään.
Julkisuudella tarkoitan sitä, että joku muukin tietää kuin ne, jotka ovat tienneet alusta lähtien.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

0uts1der kirjoitti: Pe Tammi 09, 2026 10:25 am Pidän mahdollisena, että asiassa tulee joskus julkisuuteen sellaista tietoa, että sen seurauksena tapauksen selviäminen lähtee etenemään.
Julkisuudella tarkoitan sitä, että joku muukin tietää kuin ne, jotka ovat tienneet alusta lähtien.
Jep, mahdollista. Aikaa voi kulua vielä, mutta se voi olla myös se, jota tässä tarvitaan.

Uskon myös, jos saisi itsensä tutustumaan paikallisiin ajan kanssa ja rakennettua luottamuksen, tietäisi jo paljon lisää. Olen itse pitänyt mahdollisena sitäkin, että Antti ei välttämättä ole varsinaisen henkirikoksen uhri, vaan tässä on voinut joku ylilyönti/vahinko käydä ja tekijä/t häpeävät nuoruuden toilailujaan. Olen itse nuorena asunut Lapissa ja ymmärrän hyvin, että "tabut" pysyy siellä eikä niistä puhuta - kuin ehkä tarkoin valituille.

Edit: vaikka moni tietää jotain, yksityiskohdista ei välttämättä kuin muutamat.
Hurjimus
Perry Mason

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Hurjimus kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 8:13 pm Jään mielenkiinnolla nyt odottamaan tuloksia. Varmaankin lähiviikkoina tai kuukausina niitä on tulossa. Ellei kuulu, palaan kysymään tilanteen kehittymisestä.
Tähän on hyvä lopettaa.
[/quote

Lupasin Hurjimuksen ominaisuudessa kysyä, ja pitää olla sanansa mittainen.
No niin Harry poika, sinulla lienee jotain kerrottavaa tästä käänteen tekevästä nauhoitteesta.
Lupasit laittaa pyörät pyörimään tämän
nauhoitteneen suhteen, jokohan kiinniottoja on tapahtunut.🤔
Sinullahan on luetun ymmärtäminen niin korkealla tasolla, ettei varmaankaan tuota ongelmia ymmärtää, että nyt ollaan lähellä ratkaisua. Toisin, kuin minä, joka kättelyssä sanoin, että huuhaa juttuja tämä on, kylläkin luetun ymmärtäminen on paljon heikonpaa🙃

Minä annan vielä lisää virtaa ratkaisun saamiseksi tässä tarinassa. Lupaan maksaa 5000 eu,, jos ja kun nauhoite paljastaa Antin henkirikoksen.
Voi tähän palkkio kisaan osallistua muutkin, kun tuntui olevan varmaa, että nauhoite on oikeilla jäljillä.👍👍👍
Roy Riviera
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Roy Riviera »

Hurjimus kirjoitti: La Tammi 10, 2026 8:00 pm
Hurjimus kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 8:13 pm Jään mielenkiinnolla nyt odottamaan tuloksia. Varmaankin lähiviikkoina tai kuukausina niitä on tulossa. Ellei kuulu, palaan kysymään tilanteen kehittymisestä.
Tähän on hyvä lopettaa.
[/quote

Lupasin Hurjimuksen ominaisuudessa kysyä, ja pitää olla sanansa mittainen.
No niin Harry poika, sinulla lienee jotain kerrottavaa tästä käänteen tekevästä nauhoitteesta.
Lupasit laittaa pyörät pyörimään tämän
nauhoitteneen suhteen, jokohan kiinniottoja on tapahtunut.🤔
Sinullahan on luetun ymmärtäminen niin korkealla tasolla, ettei varmaankaan tuota ongelmia ymmärtää, että nyt ollaan lähellä ratkaisua. Toisin, kuin minä, joka kättelyssä sanoin, että huuhaa juttuja tämä on, kylläkin luetun ymmärtäminen on paljon heikonpaa🙃

Minä annan vielä lisää virtaa ratkaisun saamiseksi tässä tarinassa. Lupaan maksaa 5000 eu,, jos ja kun nauhoite paljastaa Antin henkirikoksen.
Voi tähän palkkio kisaan osallistua muutkin, kun tuntui olevan varmaa, että nauhoite on oikeilla jäljillä.👍👍👍
Tätäpä tässä mielenkiinnolla itsekkin vartoilen. Aika hiljaista on...
tuulituu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Jos joku tuon nauhan on poliisille toimittanut tms. niin ei kai sen toimittaneelle raportoida jutusta :D
Eli ei "rattaat pyörimään" laittanutta henkilökohtaisesti informoida tapahtumista, saati että tänne nojatuolietsiville jaettaisi tieto, vaikka hän jotain saisi tietääkin (voidaan siis kieltää kertomasta).

Aika herttainen kuvitelma, että jos ilmoittaa rikoksesta tai muusta epäilyttävästä/oudosta, että tämä ilmoittaja olisi yhtäkkiä osana tutkintaryhmää ja saisi kaiken tiedon :lol:

Sinänsä kyllä kiinnostavaa, että jos tällainen nauha paljonkin siellä pyörii ja ihmistä nimeltä syytetään, eikös poliisi usein toppuuttele kansalaisia tällaisesta, ettei arvella kuka ja minkä rodun/kansan edustaja voi minkäkin rikoksen takana olla...voisi kai tähänkin puuttua, jos täysin asiatonta on.
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Nimenomaan juuri noin se on.
Jos joku kuvitteli, että olisi pitänyt jo jotain kuulua, niin eipä ole käsitystä miten tuollaiset asiat hoidetaan.
Ehkä sellaisessa tapauksessa, että joku silminnäkijä ilmoittautuisi tuoreessa henkirikoksessa ja se todellakin johtaisi nopeasti jopa pidätykseen, niin tietyin edellytyksin poliisi tiedottaisi jotain julkisuuteen.

Mutta, jos kohta 20 vuotta vanhassa tapauksessa jotain uutta tuotaisiin poliisin tietoon, niin on varmaankin paljon pitkäveteisempi selvittely.
Ja mikä olisi sitten lopputulos, niin siitä riippuisi mitä poliisi asiassa tekee.
Sakkeu65
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Sakkeu65 »

Hurjimus osoittaa tuon viestin HA.lle, lähinnä tietääkseen, onko hän tehnyt, mitä lupasikin.
Hän voisi myös kertoa, mitä siellä KRp ,ssä tuumattiin tästä.
Ikävä kyllä epäilen, ettei ole tapahtunut mitään sillä saralla ja mitäpä voisi tapahtuakkaan.
Tuskin 5000 euroa on kyselemässä.
Sivumieskin on kummasti alkuhehkutuksen jälkeen kadonnut.
Harry Ambrose
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Harry Ambrose »

Kyseisen nauhan sisältö, osoite mistä löytyy, on toimitettu viranomaisille. On kuitattu minulle vastaanotetuksi.

Sakkeuksella eli Hurjimuksella vaikuttaa olevan suurikin pelko/selittämätön olotila sen suhteen että Antin tapaus vielä selviäisi.
Harry

"Täytyy muistaa kenen pojasta on kyse."
Sakkeu65
Armas Tammelin

Hienoa, että olet toimittanut, tulee vaan piiiiitkäää odotus.
Ei oo pelkoa, eikä muutakaan kummempaa tunnetta.
Tottakai toivoisin, että Antin kohtalo selviäisi, mutta tuosta nauhasta se ei sitä tee. Tämä kuuluu samaan sarjaan, kuin se istuin päällinenkin.
Ei sitä 5000 e kannata etukäteen ryhtyä tuhlaamaan 🤔
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Harry Ambrose kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 8:37 pm Kyseisen nauhan sisältö, osoite mistä löytyy, on toimitettu viranomaisille. On kuitattu minulle vastaanotetuksi.

Sakkeuksella eli Hurjimuksella vaikuttaa olevan suurikin pelko/selittämätön olotila sen suhteen että Antin tapaus vielä selviäisi.
Voitko briiffata kyhyesti mistä nauhasta on kyse (tai voiko joku muu briiffata)? Olen ottanut hieman breikkiä Minfoon ja sivuja on lukematta useita. Ei ole aikaa alkaa niitä lukemaan.

Toivon toki, että jotain uutta ilmenisi, vaikka itse olen kantanut kertonut ja en usko henkirikokseen tapauksessa (tosin en pidä sitä mahdottomana), mutta olen mielelläni väärässä.
Mitä te dorkat dorkailette?
Sakkeu65
Armas Tammelin

Ross Sullivan kirjoitti: La Tammi 24, 2026 10:16 pm
Harry Ambrose kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 8:37 pm Kyseisen nauhan sisältö, osoite mistä löytyy, on toimitettu viranomaisille. On kuitattu minulle vastaanotetuksi.

Voitko briiffata kyhyesti mistä nauhasta on kyse (tai voiko joku muu briiffata)? Olen ottanut hieman breikkiä Minfoon ja sivuja on lukematta useita. Ei ole aikaa alkaa niitä lukemaan.

Toivon toki, että jotain uutta ilmenisi, vaikka itse olen kantanut kertonut ja en usko henkirikokseen tapauksessa (tosin en pidä sitä mahdottomana), mutta olen mielelläni väärässä.
Kyseessä todennäköisesti sama nauhoite, mistä Lindan kirjassa ääninäyte ja mikä on todettu poliisikin toimesta hölynpölyksi. Lindan mukaan tästä on tehty rikosilmoituskin. Nyt tämä alkanut pyöriä " kylillä" ja täälläkin. Näköjään tämän esiintuonut alkuinnostuksen jälkeen kadonnut täältä🙃
tuulituu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Ross, tässä nauhan sisältö aiemmasta viestistä:
Sivustakatsoja kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 2:37 am Haastattelu on kaksi ja puoli minuuttia, ei ole mikään syväluotaus. Motiiveja ei mainita, eikä päihtymisasioita. Jää epäselväksi, että miksi kyseinen henkilö tietää niin tarkasti tapahtuneen, ja hautauspaikan. Voi olla silminnäkijä, tai sitten huhujen levittäjäkin. Tuntuu imo kuitenkin siltä, että kertoo varmaa tietoa. (ainakin omasta mielestään)

Itseasiassa haastattelu on ehkä väärä termi. Tallenteesta selviää, että kysymyksiin vastaaja on tietoinen siitä, että rec nappi on pohjassa. Tallenne on ääniviesti joka tarkoitettu lähetettäväksi Lindalle, joten hän on kyllä tietoinen tallenteesta. Tallenteen on nyt jälkikäteen vuotanut eteenpäin joko Linda, tai sitten henkilö joka haastattelee paikallista.

Tuo ääniviesti ei siis tietenkään käy todisteena mihinkään, mutta luulisi olevan tarpeeksi siihen että poliisi kuulustelee kyseistä henkilöä joka tuntuu tietävän noin tarkkaan tapahtumien kulun.

Tekoäly transcript, josta olen sensuroinut asioita joista voi tunnistaa puhujan:

Speaker1: Moikka Linda! Jutellaan tässä nimettömän paikallisen Karigasniemeläisen kanssa ja hän tiedostaa tän ihan varmana, että Antti on ollut O kämpällä, tapettu sinne. O tietää että tapettu sinne kuristamalla ja sitten eikö niin, että auto on lähtenyt tästä?

Speaker2: Joo, auto on lähtenyt tästä tuota...

Speaker1: Sä oot tullut (sensuroitu) kaverin kanssa (sensuroitu) aikaan aamulla. Sä olit nähny pojat kun ne oli tullu. Oli käyny (sensuroitu)?

Speaker 2: Kyllä.

Speaker 1: Mikä (sensuroitu) se oli?

Speaker 2: (Sensuroitu)

Speaker 1: Muutama kilometri (sensuroitu) . Eikös niin? Vasemmalla puolella.

Speaker2: Juu. (sensuroitu)

Speaker1: Nykyisin (sensuroitu) enää siellä. Ja sitten ne oli ollut tässä. Oli ollut O kämpällä. Kaikki oli ollut siellä ja nähtävästi tappelu ja oliko niin, että kuristamalla?

Speaker 2: Juu. Kuristamalla sohvalle.

Speaker1: Joo ja sitten ei ole siellä vesi padon alla, vaan on siellä...

Speaker 2: Suon silmässä.

Speaker2: Hiihtoladun varressa vähän ennen.. . Tai siis sanotaanko näin, että 500 metriä ylärivitaloilta (ei saa selvää).

Speaker1: Ja ne vei sen sinne. Niin ja sitten pojat lähti sen jälkeen.

Speaker 2: Juu.

Speaker 1: Ja kaikki täällä haluaisi saada tähän jo rauhan.

Speaker 2: Kyllä.

Speaker 1. Ja kaikki tietää sen, T tietää, eikö niin?

Speaker 1: Ja kaikki täällä. Ketä siinä on, ketä siinä oli muuten? Sitten sulla oli aika tarkka tieto, että J on kuristanut.

Speaker2: Joo, J on kuristanut. Ja siinä on ollut sen isoveli.

Speaker 1. T?

Speaker1: Onko T isoveli vai pikkuveli?

Speaker 2: Joo, isoveli.

Speaker 1: Ja oliko R mukana?

Speaker2: Ei. (kuulostaa epävarmalta vastauksessaan)

Speaker1: Ei ollut ollenkaan?

Speaker2: Tai siis se oli kyllä siinä, mutta se ei ollut mitenkään osallisena siinä.

Speaker1: Puheet oli(ei saa selvää) Veljekset(ei saa selvää) No mutta tämmöstä. Mutta Linda jos jos kuulet niin soita, kyllä voida jutella tästä näin kun kerran tässä ollaan.
Vastaa Viestiin