ulrikeM kirjoitti:Vilma kirjoitti:
Vilma kirjoitti:
Ja kuitenkin sitten lähdet mukaan mauttomaan ryhmään?
Toistan vähän eri muodossa jo aikaisemmin kirjoittamani: kuten joku täällä jo sanoi, vastakkainasettelu tapahtuu lähinnä niiden välillä, jotka ovat jo leimanneet Ramin pedofiiliksi, ja niiden, jotka uskovat hänen syyttömyyteensä. Ymmärrän, jos pedofiilin uhriksi joutunut kokee asian jotenkin toisin, ja ymmärrän, jos esimerkiksi ihmiset tällä palstalla eivät voi sitä käsittää. Jos yritän asettua pedofiilin uhrin asemaan, tai sellaisen ihmisen asemaan jolle Rami on vain nimi, kuva ja epäilys, voin käsittää miksi tuo FB-ryhmä on niin häiritsevä, joidenkin mielestä jopa häiriintynyt, asia.
Mutta meidän ajattelussamme on juuri se ratkaiseva ero, että suurelle osalle teistä ja muista ihmisistä Rami on jo syyllinen, pedofiili, lapsenraiskaaja, sairas, rikollinen, minulle hän on oikeasti ja aidosti syytön kunnes toisin todistetaan. Jos on jo ottanut sen kannan, että Rami on tehnyt sen mistä häntä epäillään, niin ei tietenkään voi käsittää tuollaisen tukiryhmän olemassaoloa. Sellaisen ihmisen silmissä minä olen ja me kaikki ryhmässä ja Ramin profiilissa olemme pedofiilin tukijoita, piste. Ja sille, miten Ramia syyllisenä pitävä ihminen tuon tukiryhmän tai muun Ramin puolustamisen kokee, minä tai kukaan meistä ei voi yhtään mitään.
Se ei kuitenkaan tarkoita että ryhmä olisi perustettu pedofilian uhreja loukkaamaan tai pedofiilejä puolustelemaan. Ryhmä on perustettu syyttömäksi uskottua ystävää tukemaan kaikkia niitä "kertokaa mulle missä se asuu niin mä tapan sen" ja "toivon että Ramia n**sitaan p**seeseen vankilassa" -viestejä vastaan. Sen voi ymmärtää, jos tahtoo. Ja tavallaan minä tajuan senkin, että ei tahdo. Todennäköisesti en tahtoisi itsekään jos Rami olisi minulle tuntematon, pelkkä otsikko ja epäilys. Vieraan ihmisen kohdalla en varmaankaan uhraisi ajatustakaan sille, mikä on todellisuus pahankuuloisten epäilyjen takana, ja olisin jo ensimmäisen lehtijutun jälkeen seisonut tuomitsijoiden joukossa, varsinkin, kun kyse on näin vakavasta ja kauheasta asiasta.
Ramin tukijoiden uhriutumiseen en kuitenkaan usko, omalla kohdallani se ainakin on ihan vieras ajatus. Minä olen tehnyt ihan omat ratkaisuni, sen tiedon varassa mikä minulla on, ja kyllä, minä mietin ennen "join the group" -nappulan painamista pitkään, mitä seurauksia tästä voi minulle tulla. Kaikki vaihtoehdot huomioonottaen. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ystävään uskominen saattaa pahimmillaan olla naiivia ja sinisilmäistä idiotismia, mutta rikos se ei ole, ja jos se tahraa minun maineeni tai mitä kaikkia termejä täällä nyt onkaan käytetty, niin sitten sen seuraukset pitää vaan kantaa. Fanaattiseksi tai hurmahenkiseksi en itseäni koe, helppohan tuollainen ryhmä toki on sellaiseksi nimetä.
Murha.info on tosiasioihin, järkiperäiseen analyysiin ja kiistattomiin todisteisiin keskittynyt keskustelupalsta, ja tiesin sen toki jo ensimmäistä kertaa kirjoittaessani, ja vaikka minulla ei ole niitä teille tässä kohtaa tarjota, niin tämän verran kuitenkin halusin sanoa. Kiitos teille, miss x, Helga ja muut, jotka ovat täällä jaksaneet pitää esillä sitäkin vaihtoehtoa, että Rami voi olla myös syytön.