Et vieläkään vastannut että miksi venäjällä ei vieläkään ole asiaa mennä edes käymään itse itselleen julistamilla alueilla vaikka 10kertainen voima? Että onko se vika johdossa vai sotilaissa mielestäsi? Ja numerosi ovat väärin sori vaan.rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:53 pmMeinaatko että se mobilisaatio on sujunut niin surkeasti. Ukrainalla kun oli kesäkuussa 2022 jo miljoonan miehen armeija koossa Venäjän 200 000 miehen joukkoja vastaan.kiinnostunut5 kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:44 pmMiksi valehtelet? Kysy vaikka raikulta niin kaukana kahdesta miltsistä. Kymmenkertaisella voimalla valtio kuin valtio on tuhottu pitkälle alle 4 vuodessa niin onko vika siis mielestäsi venäläisessä sodanjohdossa vai sotilaissa?rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:09 pm
Minusta about kahden miljoonan Ukrainalaisen demilitarisoiminen tuohon aikajanaan on varsin kunioitettava suoritus kun vastassa on ollut ei vain Ukraina vaan lähes koko NATO. En tiedä mistä oikein kumpuaa tuollainen vähättely Venäjän saavutuksista tähän mennessä![]()
Samainen NATO siis 20 vuotta yritti saada vuohipaimenia kuriin Afganistanissa ja epäonnistui siinä legendaarisesti.
Puhumattakaan vielä siitä että venäjä ei hallitse edes itse itselleen julistamia alueita UkrainastaMiten perustelet sen ottaen huomioon "10kertaisen voiman"
Arviot ihan Ukrainankin puolelta tänä päivänä kertovat että Ukrainan joukkojen koko on 200 000 - 300 000 miestä rintamalla tai siis tämä oli arvio jo viime vuoden puolella. Ukraina myöntää itse että Venäjällä on ainakin 700 000 miestä tänään rintamalla.
Jos lähdetään pelkästään Ukrainan ja venäjän väkiluvusta ja lasketaan mukaan neukkujen jäämäkalusto niin mikäs tässä vielä kestää kun venakot ei pääse edes omille alueilleen vieläkään?