Suomalaislasta kidutettu Thaimaassa (IL)

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
terssi
Sabrina Duncan

Re: Suomalaislasta kidutettu Thaimaassa (IL)

Viesti Kirjoittaja terssi »

Ollu vaikeuksia päästä kotimaahan, niin sepustivat tarinan millä pääsevät karkoitetuksi. Veikkaan.
Patkis
Alokas

Viesti Kirjoittaja Patkis »

Pamsu kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 9:17 pm Muistan ajalta, kun asuin samalla kylällä ja oli puheita. Äiti oli kiivastunut kun oli tehty lasuja lapsen mahdollisesta hyväksikäytöstä.

Edelleen ajatus siitä, että se olikin totta, miksi lähtivät Thaikkulaan.

Mä kans tunnen tuon äidin ja hänen kanssa olin samassa työpaikassa töissä.
Ollaan FB kavereita niin aika paljon päivittää lapsestaan sinne. Nyt vaan jälkiviisaana tulee mieleen, että onko se ollut jotain kulissien yllä pitämistä kun päivittelee, että miten auvoista heidän elämä siellä on.
Jo sillon kun lähtivät niin tää äiti kertoi, että lähtivät sinne nimenomaan velkoja karkuun. Todella viinaan menevä pariskunta kyseessä.
Ja heillä vielä lisäksi useampia lemmikkejä, kissoja ja koiria. Voin vaan kuvitella minkälaisella hoidolla ne on ollut jos lastakin jo kidutetaan.
siiantaika
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

terssi kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:46 am Ollu vaikeuksia päästä kotimaahan, niin sepustivat tarinan millä pääsevät karkoitetuksi. Veikkaan.
Karkotus onnistuu kävelemällä vaikka poliisilaitokselle, ei siinä sen kummempaa. Itse sen joutuu silti maksamaan, että jos ei ole persaukisuuden vuoksi ollut varaa lähteä, niin siihen ei tule helpotusta. Karkotusvankilassa joutuu istumaan kunnes on lentolippu.
siiantaika
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:47 pm Ymmärsin että kidutus epäily perustui lapsen omaan kertomaan kiinnostaisi siis tietää että minkälaista tarinaa se lapsi on kertonut. Itse en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että fyysinen rankaisu on rikos . Lapset kyllä tämän ovat oppineet käyttämään hyväkseen ja se näkyy kaduilla tänä päivänä.
Minusta kyse on käännösvirheestä. Englanninkielisissä medioissa ei ole missään mainittu kidutusta vaan on puhuttu kaltoinkohtelusta.
candyman×5
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja candyman×5 »

rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:47 pm
WinstonSmith kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:43 pm
rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 6:04 pm Ihan mielenkiintoista sinänsä että mitä tämä "kidutus" nyt on pitänyt sisällään. Joku voi tänäpäivänä sanoa että ruumiillinen kuritus tukistamisen muodossa on kidutusta :lol: :lol: :lol:

Siinä ihmiskunta meni vikasuuntaan kun ruumiillinen rankaisu kiellettiin jonka pitäisi jo olla tässä vaiheessa päivänselvää . Ihmisen saa koulutettua hyvätapaiseksi viisaalla ruumiillisella kurituksella joka tekee ihmiselle selväksi sen että sääntöjen rikkomisesta seuraa rangaistus. :wink:
Jos Thaimaan viranomaiset tiedottavat, että lasta on pidetty vankina ja kidutettu, niin kuvitteletko tosiaan että tässä on jostain tukistamisesta kyse? Hieno analyysi muuten, toivottavasti olet lapseton.
Ymmärsin että kidutus epäily perustui lapsen omaan kertomaan kiinnostaisi siis tietää että minkälaista tarinaa se lapsi on kertonut. Itse en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että fyysinen rankaisu on rikos . Lapset kyllä tämän ovat oppineet käyttämään hyväkseen ja se näkyy kaduilla tänä päivänä.
Toivottavasti sinun lapsesi on jo huostattu
rikkalapio
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rikkalapio »

candyman×5 kirjoitti: La Tammi 24, 2026 1:26 pm
WinstonSmith kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:43 pm
Jos Thaimaan viranomaiset tiedottavat, että lasta on pidetty vankina ja kidutettu, niin kuvitteletko tosiaan että tässä on jostain tukistamisesta kyse? Hieno analyysi muuten, toivottavasti olet lapseton.
Ymmärsin että kidutus epäily perustui lapsen omaan kertomaan kiinnostaisi siis tietää että minkälaista tarinaa se lapsi on kertonut. Itse en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että fyysinen rankaisu on rikos . Lapset kyllä tämän ovat oppineet käyttämään hyväkseen ja se näkyy kaduilla tänä päivänä.
Toivottavasti sinun lapsesi on jo huostattu
Joo ei ole minun lapseni on pienestä pitäen opetettu kunnioittamaan vanhempiaan ja annettuja pelisääntöjä jottei homma lähde hanskasta kuten monella muulla.

Mitä tulee tapaukseen niin vaikuttaa siltä että lapsi halusi päästä takaisin Suomeen kun vanhemmat halusivat jatkaa laitonta maassa oloaan joka siis oli jo jatkunut kaksi vuotta. Lapsi (11v) siis kerrotun mukaan otti yhteyttä Suomen viranomaisiin sähköpostilla ja kertoi näille että häntä pidetään väkisin Thaimaassa ja kohdellaan kaltoin jonka seurauksena Suomen viranomaiset ottivat yhteyttä Thaimaan vastaaviin ja lapsi kjäytiin hakemassa talteen ja vanhemmat lähetettiin karkoitus keskukseen.
Viimeksi muokannut rikkalapio, La Tammi 24, 2026 2:36 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
Neonataali
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Neonataali »

siiantaika kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:56 pm
Neonataali kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:52 pm
Siirimaria kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:41 pm Miten suomalaislapsi voi noin vain hävitä? Jos naisella oli osoite Suomessa ja oli "huoltaja"?
Miksi ei voisi? Kuka meinasit että etsii, jos vanhemmat ilmoittaa että heippa, me muutetaan ulkomaille?
Näillähän on ilmeisesti osoitetiedot edelleen Suomessa.
Niin? Se ei vastaa kysymykseen, kenen ja mistä syystä olisi pitänyt heitä etsiä. Lapsi ei ole kadonnut, vaan vanhempiensa kanssa ulkomailla. Monilla ihmisillä on osoite Suomessa, vaikka viettävät aikaa muualla. Jos lähdetään vaikka reppureissaamaan maailmalle, ei sen takia tarvitse kämpästä luopua. Asunnon voi välivuokrata tai ottaa alivuokralaisen. Tässäkin varmaan turistiviisumilla lähdetty (oikeustoimia ja velkoja pakoon?) eikä sitten vaan tultu takaisin.
rikkalapio
Vic Mackey

Neonataali kirjoitti: La Tammi 24, 2026 2:34 pm
siiantaika kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:56 pm
Neonataali kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:52 pm

Miksi ei voisi? Kuka meinasit että etsii, jos vanhemmat ilmoittaa että heippa, me muutetaan ulkomaille?
Näillähän on ilmeisesti osoitetiedot edelleen Suomessa.
Niin? Se ei vastaa kysymykseen, kenen ja mistä syystä olisi pitänyt heitä etsiä. Lapsi ei ole kadonnut, vaan vanhempiensa kanssa ulkomailla. Monilla ihmisillä on osoite Suomessa, vaikka viettävät aikaa muualla. Jos lähdetään vaikka reppureissaamaan maailmalle, ei sen takia tarvitse kämpästä luopua. Asunnon voi välivuokrata tai ottaa alivuokralaisen. Tässäkin varmaan turistiviisumilla lähdetty (oikeustoimia ja velkoja pakoon?) eikä sitten vaan tultu takaisin.
Näin epäilen myöskin tapahtuneen
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
Pimeyden
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Pimeyden »

siiantaika kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:31 pm Minusta kyse on käännösvirheestä. Englanninkielisissä medioissa ei ole missään mainittu kidutusta vaan on puhuttu kaltoinkohtelusta.
Joo, mä oon samaa mieltä.
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Patkis kirjoitti: La Tammi 24, 2026 6:04 am
Pamsu kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 9:17 pm Muistan ajalta, kun asuin samalla kylällä ja oli puheita. Äiti oli kiivastunut kun oli tehty lasuja lapsen mahdollisesta hyväksikäytöstä.

Edelleen ajatus siitä, että se olikin totta, miksi lähtivät Thaikkulaan.

Mä kans tunnen tuon äidin ja hänen kanssa olin samassa työpaikassa töissä.
Ollaan FB kavereita niin aika paljon päivittää lapsestaan sinne. Nyt vaan jälkiviisaana tulee mieleen, että onko se ollut jotain kulissien yllä pitämistä kun päivittelee, että miten auvoista heidän elämä siellä on.
Jo sillon kun lähtivät niin tää äiti kertoi, että lähtivät sinne nimenomaan velkoja karkuun. Todella viinaan menevä pariskunta kyseessä.
Ja heillä vielä lisäksi useampia lemmikkejä, kissoja ja koiria. Voin vaan kuvitella minkälaisella hoidolla ne on ollut jos lastakin jo kidutetaan.
Tunnetko tai huomasitko tapahtuiko viimeisen puolen vuoden aikana esim fb-päivityksissä mitään sellaista joka selittäisi uusien kaverien tulon Suomesta kuvioihin? Mikä muuttui että fb kaveripiiriin saapui uusia white trash-sakkilaisia noihin aikoihin?
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Pimeyden kirjoitti: La Tammi 24, 2026 3:10 pm
siiantaika kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:31 pm Minusta kyse on käännösvirheestä. Englanninkielisissä medioissa ei ole missään mainittu kidutusta vaan on puhuttu kaltoinkohtelusta.
Joo, mä oon samaa mieltä.
Bangkok Post:

SA KAEO - An 11-year-old Finnish girl has been rescued from a house in this northeastern province, after she sent an email to police in her home country saying she had been confined and tortured by two Finnish adults.

----
Lähde: https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... in-sa-kaeo

-------

Scandasia News:

According to Thai immigration police, the case emerged after the girl sent an email to police in Finland stating that she was being detained and tortured inside a house in Sa Kaeo. The information was relayed to Thai authorities through the Finnish Embassy.

----
Lähde: https://scandasia.com/finnish-girl-resc ... ular-case/
Viimeksi muokannut aivoriihi, La Tammi 24, 2026 4:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pimeyden
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Pimeyden »

Kuva
rikkalapio kirjoitti: La Tammi 24, 2026 2:30 pm
Mitä tulee tapaukseen niin vaikuttaa siltä että lapsi halusi päästä takaisin Suomeen kun vanhemmat halusivat jatkaa laitonta maassa oloaan joka siis oli jo jatkunut kaksi vuotta. Lapsi (11v) siis kerrotun mukaan otti yhteyttä Suomen viranomaisiin sähköpostilla ja kertoi näille että häntä pidetään väkisin Thaimaassa ja kohdellaan kaltoin jonka seurauksena Suomen viranomaiset ottivat yhteyttä Thaimaan vastaaviin ja lapsi kjäytiin hakemassa talteen ja vanhemmat lähetettiin karkoitus keskukseen.
Ei lapsi ajattele, että 'Haluan päästä takaisin Suomeen, kun mun vanhemmat on laittomasti tässä maassa'. Lapsi sopeutuu älyttömiinkin olosuhteisiin ja yleensä puolustaa vanhempiaan henkeen ja vereenĥ.
rikkalapio
Vic Mackey

Pimeyden kirjoitti: La Tammi 24, 2026 3:37 pm Kuva
rikkalapio kirjoitti: La Tammi 24, 2026 2:30 pm

Ei lapsi ajattele, että 'Haluan päästä takaisin Suomeen, kun mun vanhemmat on laittomasti tässä maassa'. Lapsi sopeutuu älyttömiinkin olosuhteisiin ja yleensä puolustaa vanhempiaan henkeen ja vereenĥ.
Vaikea sanoa kun ei tiedetä yksityiskohtia ja kuten kerrottu niin monta monituista kysymystä herää uutisoinnin perusteella. Puhutaan kidutuksista vaikka missään ei oikeasti ole näin väitetty jne...
In the email, the girl claimed she was being detained and abused at a residence in Khlong Sai Village, Watthana Nakhon district, Sa Kaeo province.
https://thethaiger.com/news/national/fi ... ail-police
Tytön mukaan siis häntä pidettiin väkisin Thaimaassa ja kaltoin kohdeltiin vanhempiensa puolelta mikä kuulostaa aika ihmeelliseltä tarinalta 11 v tytön toimesta jossain keskellä viidakkoa . 11v tyttö ottaa sähköpostilla yhteyttä Suomen viranomaisiin, hmmm :roll:
- Schimanski -

Tiedättehän te."

-Trump-
Delphinus
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Delphinus »

"Tytön mukaan siis häntä pidettiin väkisin Thaimaassa ja kaltoin kohdeltiin vanhempiensa puolelta mikä kuulostaa aika ihmeelliseltä tarinalta 11 v tytön toimesta jossain keskellä viidakkoa . 11v tyttö ottaa sähköpostilla yhteyttä Suomen viranomaisiin, hmmm :roll:
[/quote]"

Olisiko sittenkin äiti pyytänyt apua lapsen nimissä?
Amanda0
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Amanda0 »

Delphinus kirjoitti: La Tammi 24, 2026 8:04 pm "Tytön mukaan siis häntä pidettiin väkisin Thaimaassa ja kaltoin kohdeltiin vanhempiensa puolelta mikä kuulostaa aika ihmeelliseltä tarinalta 11 v tytön toimesta jossain keskellä viidakkoa . 11v tyttö ottaa sähköpostilla yhteyttä Suomen viranomaisiin, hmmm :roll:
"

Olisiko sittenkin äiti pyytänyt apua lapsen nimissä?
[/quote]

Tyttö on varmaan jo tottunut tuohon elämään ja pitää sitä normaalina kun on ison osan lapsuudestaan elänyt tuolla. Onko siis tapahtunut jotain lähiaikoina vai onko joku muu kehoittanut pyytämään apua? Voiko olla äiti, miksi ei olisi vain itse lähestynyt poliisia?
Vastaa Viestiin