Suomalaislasta kidutettu Thaimaassa (IL)
Re: Suomalaislasta kidutettu Thaimaassa (IL)
Ollu vaikeuksia päästä kotimaahan, niin sepustivat tarinan millä pääsevät karkoitetuksi. Veikkaan.
Pamsu kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 9:17 pm Muistan ajalta, kun asuin samalla kylällä ja oli puheita. Äiti oli kiivastunut kun oli tehty lasuja lapsen mahdollisesta hyväksikäytöstä.
Edelleen ajatus siitä, että se olikin totta, miksi lähtivät Thaikkulaan.
Mä kans tunnen tuon äidin ja hänen kanssa olin samassa työpaikassa töissä.
Ollaan FB kavereita niin aika paljon päivittää lapsestaan sinne. Nyt vaan jälkiviisaana tulee mieleen, että onko se ollut jotain kulissien yllä pitämistä kun päivittelee, että miten auvoista heidän elämä siellä on.
Jo sillon kun lähtivät niin tää äiti kertoi, että lähtivät sinne nimenomaan velkoja karkuun. Todella viinaan menevä pariskunta kyseessä.
Ja heillä vielä lisäksi useampia lemmikkejä, kissoja ja koiria. Voin vaan kuvitella minkälaisella hoidolla ne on ollut jos lastakin jo kidutetaan.
-
siiantaika
- Vic Mackey
Karkotus onnistuu kävelemällä vaikka poliisilaitokselle, ei siinä sen kummempaa. Itse sen joutuu silti maksamaan, että jos ei ole persaukisuuden vuoksi ollut varaa lähteä, niin siihen ei tule helpotusta. Karkotusvankilassa joutuu istumaan kunnes on lentolippu.terssi kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:46 am Ollu vaikeuksia päästä kotimaahan, niin sepustivat tarinan millä pääsevät karkoitetuksi. Veikkaan.
-
siiantaika
- Vic Mackey
Minusta kyse on käännösvirheestä. Englanninkielisissä medioissa ei ole missään mainittu kidutusta vaan on puhuttu kaltoinkohtelusta.rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:47 pm Ymmärsin että kidutus epäily perustui lapsen omaan kertomaan kiinnostaisi siis tietää että minkälaista tarinaa se lapsi on kertonut. Itse en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että fyysinen rankaisu on rikos . Lapset kyllä tämän ovat oppineet käyttämään hyväkseen ja se näkyy kaduilla tänä päivänä.
-
candyman×5
- Nikke Knatterton
Toivottavasti sinun lapsesi on jo huostatturikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:47 pmYmmärsin että kidutus epäily perustui lapsen omaan kertomaan kiinnostaisi siis tietää että minkälaista tarinaa se lapsi on kertonut. Itse en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että fyysinen rankaisu on rikos . Lapset kyllä tämän ovat oppineet käyttämään hyväkseen ja se näkyy kaduilla tänä päivänä.WinstonSmith kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:43 pmJos Thaimaan viranomaiset tiedottavat, että lasta on pidetty vankina ja kidutettu, niin kuvitteletko tosiaan että tässä on jostain tukistamisesta kyse? Hieno analyysi muuten, toivottavasti olet lapseton.rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 6:04 pm Ihan mielenkiintoista sinänsä että mitä tämä "kidutus" nyt on pitänyt sisällään. Joku voi tänäpäivänä sanoa että ruumiillinen kuritus tukistamisen muodossa on kidutusta![]()
![]()
![]()
Siinä ihmiskunta meni vikasuuntaan kun ruumiillinen rankaisu kiellettiin jonka pitäisi jo olla tässä vaiheessa päivänselvää . Ihmisen saa koulutettua hyvätapaiseksi viisaalla ruumiillisella kurituksella joka tekee ihmiselle selväksi sen että sääntöjen rikkomisesta seuraa rangaistus.![]()
-
Paikallarikkalapio
- Vic Mackey
Joo ei ole minun lapseni on pienestä pitäen opetettu kunnioittamaan vanhempiaan ja annettuja pelisääntöjä jottei homma lähde hanskasta kuten monella muulla.candyman×5 kirjoitti: La Tammi 24, 2026 1:26 pmToivottavasti sinun lapsesi on jo huostatturikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:47 pmYmmärsin että kidutus epäily perustui lapsen omaan kertomaan kiinnostaisi siis tietää että minkälaista tarinaa se lapsi on kertonut. Itse en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että fyysinen rankaisu on rikos . Lapset kyllä tämän ovat oppineet käyttämään hyväkseen ja se näkyy kaduilla tänä päivänä.WinstonSmith kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:43 pm
Jos Thaimaan viranomaiset tiedottavat, että lasta on pidetty vankina ja kidutettu, niin kuvitteletko tosiaan että tässä on jostain tukistamisesta kyse? Hieno analyysi muuten, toivottavasti olet lapseton.
Mitä tulee tapaukseen niin vaikuttaa siltä että lapsi halusi päästä takaisin Suomeen kun vanhemmat halusivat jatkaa laitonta maassa oloaan joka siis oli jo jatkunut kaksi vuotta. Lapsi (11v) siis kerrotun mukaan otti yhteyttä Suomen viranomaisiin sähköpostilla ja kertoi näille että häntä pidetään väkisin Thaimaassa ja kohdellaan kaltoin jonka seurauksena Suomen viranomaiset ottivat yhteyttä Thaimaan vastaaviin ja lapsi kjäytiin hakemassa talteen ja vanhemmat lähetettiin karkoitus keskukseen.
Viimeksi muokannut rikkalapio, La Tammi 24, 2026 2:36 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Neonataali
- Jack Bauer
Niin? Se ei vastaa kysymykseen, kenen ja mistä syystä olisi pitänyt heitä etsiä. Lapsi ei ole kadonnut, vaan vanhempiensa kanssa ulkomailla. Monilla ihmisillä on osoite Suomessa, vaikka viettävät aikaa muualla. Jos lähdetään vaikka reppureissaamaan maailmalle, ei sen takia tarvitse kämpästä luopua. Asunnon voi välivuokrata tai ottaa alivuokralaisen. Tässäkin varmaan turistiviisumilla lähdetty (oikeustoimia ja velkoja pakoon?) eikä sitten vaan tultu takaisin.siiantaika kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:56 pmNäillähän on ilmeisesti osoitetiedot edelleen Suomessa.Neonataali kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:52 pmMiksi ei voisi? Kuka meinasit että etsii, jos vanhemmat ilmoittaa että heippa, me muutetaan ulkomaille?Siirimaria kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:41 pm Miten suomalaislapsi voi noin vain hävitä? Jos naisella oli osoite Suomessa ja oli "huoltaja"?
-
Paikallarikkalapio
- Vic Mackey
Näin epäilen myöskin tapahtuneenNeonataali kirjoitti: La Tammi 24, 2026 2:34 pmNiin? Se ei vastaa kysymykseen, kenen ja mistä syystä olisi pitänyt heitä etsiä. Lapsi ei ole kadonnut, vaan vanhempiensa kanssa ulkomailla. Monilla ihmisillä on osoite Suomessa, vaikka viettävät aikaa muualla. Jos lähdetään vaikka reppureissaamaan maailmalle, ei sen takia tarvitse kämpästä luopua. Asunnon voi välivuokrata tai ottaa alivuokralaisen. Tässäkin varmaan turistiviisumilla lähdetty (oikeustoimia ja velkoja pakoon?) eikä sitten vaan tultu takaisin.siiantaika kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:56 pmNäillähän on ilmeisesti osoitetiedot edelleen Suomessa.Neonataali kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:52 pm
Miksi ei voisi? Kuka meinasit että etsii, jos vanhemmat ilmoittaa että heippa, me muutetaan ulkomaille?
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
Joo, mä oon samaa mieltä.siiantaika kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:31 pm Minusta kyse on käännösvirheestä. Englanninkielisissä medioissa ei ole missään mainittu kidutusta vaan on puhuttu kaltoinkohtelusta.
-
Touhupuntti
- Rico Tubbs
Tunnetko tai huomasitko tapahtuiko viimeisen puolen vuoden aikana esim fb-päivityksissä mitään sellaista joka selittäisi uusien kaverien tulon Suomesta kuvioihin? Mikä muuttui että fb kaveripiiriin saapui uusia white trash-sakkilaisia noihin aikoihin?Patkis kirjoitti: La Tammi 24, 2026 6:04 amPamsu kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 9:17 pm Muistan ajalta, kun asuin samalla kylällä ja oli puheita. Äiti oli kiivastunut kun oli tehty lasuja lapsen mahdollisesta hyväksikäytöstä.
Edelleen ajatus siitä, että se olikin totta, miksi lähtivät Thaikkulaan.
Mä kans tunnen tuon äidin ja hänen kanssa olin samassa työpaikassa töissä.
Ollaan FB kavereita niin aika paljon päivittää lapsestaan sinne. Nyt vaan jälkiviisaana tulee mieleen, että onko se ollut jotain kulissien yllä pitämistä kun päivittelee, että miten auvoista heidän elämä siellä on.
Jo sillon kun lähtivät niin tää äiti kertoi, että lähtivät sinne nimenomaan velkoja karkuun. Todella viinaan menevä pariskunta kyseessä.
Ja heillä vielä lisäksi useampia lemmikkejä, kissoja ja koiria. Voin vaan kuvitella minkälaisella hoidolla ne on ollut jos lastakin jo kidutetaan.
Bangkok Post:Pimeyden kirjoitti: La Tammi 24, 2026 3:10 pmJoo, mä oon samaa mieltä.siiantaika kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:31 pm Minusta kyse on käännösvirheestä. Englanninkielisissä medioissa ei ole missään mainittu kidutusta vaan on puhuttu kaltoinkohtelusta.
SA KAEO - An 11-year-old Finnish girl has been rescued from a house in this northeastern province, after she sent an email to police in her home country saying she had been confined and tortured by two Finnish adults.
----
Lähde: https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... in-sa-kaeo
-------
Scandasia News:
According to Thai immigration police, the case emerged after the girl sent an email to police in Finland stating that she was being detained and tortured inside a house in Sa Kaeo. The information was relayed to Thai authorities through the Finnish Embassy.
----
Lähde: https://scandasia.com/finnish-girl-resc ... ular-case/
Viimeksi muokannut aivoriihi, La Tammi 24, 2026 4:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
rikkalapio kirjoitti: La Tammi 24, 2026 2:30 pmcandyman×5 kirjoitti: La Tammi 24, 2026 1:26 pmEi lapsi ajattele, että 'Haluan päästä takaisin Suomeen, kun mun vanhemmat on laittomasti tässä maassa'. Lapsi sopeutuu älyttömiinkin olosuhteisiin ja yleensä puolustaa vanhempiaan henkeen ja vereenĥ.rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:47 pm
Mitä tulee tapaukseen niin vaikuttaa siltä että lapsi halusi päästä takaisin Suomeen kun vanhemmat halusivat jatkaa laitonta maassa oloaan joka siis oli jo jatkunut kaksi vuotta. Lapsi (11v) siis kerrotun mukaan otti yhteyttä Suomen viranomaisiin sähköpostilla ja kertoi näille että häntä pidetään väkisin Thaimaassa ja kohdellaan kaltoin jonka seurauksena Suomen viranomaiset ottivat yhteyttä Thaimaan vastaaviin ja lapsi kjäytiin hakemassa talteen ja vanhemmat lähetettiin karkoitus keskukseen.
-
Paikallarikkalapio
- Vic Mackey
Pimeyden kirjoitti: La Tammi 24, 2026 3:37 pmrikkalapio kirjoitti: La Tammi 24, 2026 2:30 pmVaikea sanoa kun ei tiedetä yksityiskohtia ja kuten kerrottu niin monta monituista kysymystä herää uutisoinnin perusteella. Puhutaan kidutuksista vaikka missään ei oikeasti ole näin väitetty jne...candyman×5 kirjoitti: La Tammi 24, 2026 1:26 pm
Ei lapsi ajattele, että 'Haluan päästä takaisin Suomeen, kun mun vanhemmat on laittomasti tässä maassa'. Lapsi sopeutuu älyttömiinkin olosuhteisiin ja yleensä puolustaa vanhempiaan henkeen ja vereenĥ.
Tytön mukaan siis häntä pidettiin väkisin Thaimaassa ja kaltoin kohdeltiin vanhempiensa puolelta mikä kuulostaa aika ihmeelliseltä tarinalta 11 v tytön toimesta jossain keskellä viidakkoa . 11v tyttö ottaa sähköpostilla yhteyttä Suomen viranomaisiin, hmmmIn the email, the girl claimed she was being detained and abused at a residence in Khlong Sai Village, Watthana Nakhon district, Sa Kaeo province.
https://thethaiger.com/news/national/fi ... ail-police
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
"Tytön mukaan siis häntä pidettiin väkisin Thaimaassa ja kaltoin kohdeltiin vanhempiensa puolelta mikä kuulostaa aika ihmeelliseltä tarinalta 11 v tytön toimesta jossain keskellä viidakkoa . 11v tyttö ottaa sähköpostilla yhteyttä Suomen viranomaisiin, hmmm 
[/quote]"
Olisiko sittenkin äiti pyytänyt apua lapsen nimissä?
[/quote]"
"Delphinus kirjoitti: La Tammi 24, 2026 8:04 pm "Tytön mukaan siis häntä pidettiin väkisin Thaimaassa ja kaltoin kohdeltiin vanhempiensa puolelta mikä kuulostaa aika ihmeelliseltä tarinalta 11 v tytön toimesta jossain keskellä viidakkoa . 11v tyttö ottaa sähköpostilla yhteyttä Suomen viranomaisiin, hmmm![]()
[/quote]
Tyttö on varmaan jo tottunut tuohon elämään ja pitää sitä normaalina kun on ison osan lapsuudestaan elänyt tuolla. Onko siis tapahtunut jotain lähiaikoina vai onko joku muu kehoittanut pyytämään apua? Voiko olla äiti, miksi ei olisi vain itse lähestynyt poliisia?