Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Kerran jouduin käyttämään vessaa jossa käy kummatkin sukupuolet. Oli yleinen, yhteinen tila missä on ne lavuaarit, ja kopit erikseen. Tilaan tuli herra ja näytti todella kiusaantuneelta. Ei se minullekaan mitään riemujuhlaa ollut. Pääasiassa käytän vammaisen vessaa aina kun voin, kun ei välttämättä ole aina kiinnostunut olemaan edes oman sukupuolensa edustajien kanssa. En ole "ujo pissa", mutta haluan enemmän tilaa ja on tässä oikeasti vaivojakin, että tulee kipuja ahtaassa kopissa operoinnista. Ne varsinaiset ujopissat ovat kyllä rasittavia, kun huomaa että toisessa kopissa joku kuuntelee ja odottaa että koska suvaitsisin häipyä koko kompleksista, että daami pääsee lorottamaan. Itse olen enempi ujokakka, mutta onneksi harvemmin joutuu yleisissä tiloissa paskomaan.

Sukupuolestaan epäselvät tai siltä näyttävät voisivat aivan mainiosti käyttää vammaisten vessaa, tai jotain vastaavaa mikä on varattu kaikille sen lisäksi, että on ne naisten ja miesten hyyskät.

Näin tuon gray-seksuaalin taannoin jossain, ja jäin aivan ulalle että mitä helvettiä sekin tarkoittaa. En jaksanut selvittää. Itselleni sopivaa termiä en ole vielä löytänyt (en tosin ole etsinytkään). Minä kun tykkään ainoastaan hyvännäköisistä miehistä. :P
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Jos sukupuoleton olento kuten harmaa humanoidi https://fi.wikipedia.org/wiki/Harmaat tai sukupuolellinen mutta ilman ulkoisia genitaaleja oleva kuten muumi astelee uimahalliin niin ilmeisesti saa itse valita minne pukuhuoneeseen ja saunaan menee.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
evitaonsöpöin
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja evitaonsöpöin »

Mää tossa päissäni mietin että digi ja väestövirastolle sukupuolenvaihdoksen ilmoittaminen ei vaadi mutilaatiota tai mömmöjä ja on ennenkaikkea ilmaista. Pitäiskö läpällä laittaa ilmoitusta vetämään? Ihan noin yleisen hämmennyksen luomiseksi. Saiskohan kelalta enemmän etuuksia jos on paperilla nainen? Pääseeköhän sillä naisten vankilaan kun suattapi olla että joku pikkuvisiitti olis tänävuonna tulossa.
Syy on aina ärsyyntyjässä. Ärsyyntymisen kohdetta ei voi muuksi muuttaa, itseään voi. Tuo toinen on erilainen ja ajattelee eri lailla kuin minä, mutta mitä sitten? Haittaako se minun elämääni jotenkin?
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

evitaonsöpöin kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 10:32 pm Mää tossa päissäni mietin että digi ja väestövirastolle sukupuolenvaihdoksen ilmoittaminen ei vaadi mutilaatiota tai mömmöjä ja on ennenkaikkea ilmaista. Pitäiskö läpällä laittaa ilmoitusta vetämään? Ihan noin yleisen hämmennyksen luomiseksi. Saiskohan kelalta enemmän etuuksia jos on paperilla nainen? Pääseeköhän sillä naisten vankilaan kun suattapi olla että joku pikkuvisiitti olis tänävuonna tulossa.
Taisit olla tosi päissäsi. Kelalta et mitään enempiä tukia "naisena" saa. Tähtäisitkö tällä ilmoituksellasi sitä, että pääset naisten puolelle vankilaan? Ettet vaan Evitaa halua sieltä etsiä? Älä unohda peruukkia.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Paikalla
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Toisaalta:
transvest kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 3:22 pm Suomessa mediat, kuten Yle, HS ja IS, on yleensä tosi tarkkoja siitä, että transsukupuoliset sukupuolitetaan oikein, koska vääristä nimityksistä saa toimituksessa punaisen kortin.

Nyt kun paloittelumurhan tekijä paljastui transnaiseksi (sukupuolensa miehestä naiseksi muuttanut henkilö), niin IS käsitteleekin häntä miehenä: "kyseessä on 26-vuotias mies, joka on syyllistynyt aiemmin ainakin kidnappaukseen.".

Mutta täähän noudattaa samaa kaavaa, kun pakaloinen syyllistyy tappoon, raiskaukseen tai murhaan, niin kyseessä on "espoolaismies" aka kantasuomalainen mies.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011717473.html
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

^ Lieneekö tuo miehestä naiseksi vaihtaneen muuttuminen tapaisin mieheksi tapahtunut jo ruotsalaisessa mediassa? Mutta oli miten oli, niin saisivat pusata lain etteivät naisia kohtaan rikoksia tehneet miehet saa vaihtaa sukupuoltaan naiseksi.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Paikalla
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Tämä transu tappoi vuokraemäntänsä ja piilotti pakastimeen koska mummeli ei tykännyt transun kaman vedosta:

https://youtu.be/5MzJj1aPTaM?si=LGK_fWebWO3ltv6E
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Jos jalkojen välissä roikkuu jotain on mies. Jos ei roiku ja on sisäinen suihkutin on nainen. Eihän nämä niin vaikeita. Jos tykkää käyttää naisten vaatteita, jalkojen välissä roikkuu jotain on mies.
dj_pirtu
Alokas

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Jos sulla on naisen aivot, olet nainen. Jos sulla on miehen aivot, olet mies. Se mitä jalkojen välistä löytyy ei liity sitten taas siihen mitenkään.

Näin sen olen itse ajatellut. Kun olen transnaisiakin treffaillut niin saanut siitä hyvää palautetta että kohtelen heitä naisina siinä missä cis-naisiakin. Eikä se ole vaikeaa kun he ovat naisia. En tajua tätä jalkoväliongelmaa jotenkin yhtään.
rikkalapio
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rikkalapio »

Otsikkoon viitaten sanon vain että mielisairaus

Kuva
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

dj_pirtu kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 6:50 pm Jos sulla on naisen aivot, olet nainen. Jos sulla on miehen aivot, olet mies. Se mitä jalkojen välistä löytyy ei liity sitten taas siihen mitenkään.

Näin sen olen itse ajatellut. Kun olen transnaisiakin treffaillut niin saanut siitä hyvää palautetta että kohtelen heitä naisina siinä missä cis-naisiakin. Eikä se ole vaikeaa kun he ovat naisia. En tajua tätä jalkoväliongelmaa jotenkin yhtään.
Tajuan, mitä tarkoitat, mutta jäin miettimään tota miesten aivot / naisten aivot -kohtaa.

Miten tämä erottelu mielestäsi käytännössä tehdään? Varsinkin, kun tutkimusten mukaan aivoissa ei ole selkeää sukupuolista kahtiajakoa vaan paljon päällekkäisyyttä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
dj_pirtu
Alokas

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Bird kirjoitti: La Tammi 24, 2026 9:50 am
dj_pirtu kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 6:50 pm Jos sulla on naisen aivot, olet nainen. Jos sulla on miehen aivot, olet mies. Se mitä jalkojen välistä löytyy ei liity sitten taas siihen mitenkään.

Tajuan, mitä tarkoitat, mutta jäin miettimään tota miesten aivot / naisten aivot -kohtaa.

Miten tämä erottelu mielestäsi käytännössä tehdään? Varsinkin, kun tutkimusten mukaan aivoissa ei ole selkeää sukupuolista kahtiajakoa vaan paljon päällekkäisyyttä.
No, olisi pitänyt käyttää lainausmerkkejä aivot-sanassa. Tarkoitin lähinnä sitä jos joku on aina tuntenut olevansa jotain sukupuolta mieleltään.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Olet siis biseksuaali. Tai homo löytämässä itsensä.

Se, että mies meikkaa ja pukeutuu kuin nainen ei tee naista. Sillä miehellä on vaan mieskyrpä, kiihottuu naisten vaatteista ja on homo, tai biseksuaali riippuen tykkääkö miehistä vai molemmista.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 6:55 pm Otsikkoon viitaten sanon vain että mielisairaus

Kuva
Miks se ois mielisairaus? Eihän kaikki hetskutkaan tykkää pelkästä vaniljasta vaan mukaan mahtuu monia eri väriskaaloja. Toiset on vaan perverssimpiä kuin toiset. Häkkänen tykkää persdildoista. Luultavasti homo. Ei ole ainakaan nähty julkisuudessa naisen seurassa.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Jani Pervo

Viesti Kirjoittaja Jani Pervo »

Mt-ongelmahan on kyseessä ja
sen mukaan heitä tulee kohdella ja ymmärtää.
Ymmärtäminen toki tiettyyn rajaan asti.
Vastaa Viestiin