Siitä samaa mieltä, että pahoinpitelyvammoja. Selvästi on ollut pahoinpitely kysymyksessä, ei itse aiheutettuja. Siihen nuo ovat liian vaarallisia - tuollaisilla iskuilla voi mennä henkikin, jos on huonompi tuuri.Oulunmies kirjoitti:Nyrkillä tai jalalla on isketty, jälkimmäinen todennäköisemmin. Tietty jollain kivellä tai putkellakin on voitu iskeä. Tyypillisiä pahoinpitelyvammoja.
Olen minäkin nähnyt nyrkillä lyötävän useita kertoja elämäni varrella ja kysymyksessä isot miehet ja iskut kovia. Tuollaista jälkeä en ole nähnyt syntyvän nyrkiniskuista koskaan. Eräällä puusta pudonneella oli reikä poskessa, kun oli välillä pudonnut alemman oksan päälle, jossa oli ollut oksantynkä ja se oli lävistänyt posken. Siinä ei mennyt edes hampaita, vaikka poskessa oli reikä. Eli kovempi esine kyllä voi lävistää posken hampaita vasten. Alaleukaluun murtuma kahdesta kohtaa on vaatinut hyvin voimakkaan iskun. Nyrkkeilijöilläkin tällaisia tulee joskus, ja he osaavat lyödä todella lujaa. Kuitenkin se on melko harvinaista jopa nyrkkeilijöillä.
Voi tuollaisia syntyä nakkikioskitappelussakin. Riippuu siitä millä on isketty ja kuinka lujaa. On sellaisissa tappeluissa lyöty hengiltäkin. Tulipa mieleen ne kolme amerikkalaista vartiosotilasta, jotka olivat esimiehensä mukana neuvottelemassa Pohjois-Korealaisen neuvottelijan kanssa. Eri osapuolten henkivartijoilla tuli jostain erimielisyyksiä ja syntyi tappelu heidän keskenänsä. Siitä seurasi, että kaikki amerikkalaiset kuolivat siinä tappelussa. Nämä korealaiset (saattoi olla Vietnamilaiset en muista varmasti kumpia) olivat todennäköiseti karaten huippumiehiä, eikä amerikkalaisten olisi pitänyt ryhtyä tappelemaan heidän kanssaan. Siinä meni henki. Tällaista tarinaa olen lukenut jostakin. Nämä itämaisten lajien huippumiehet kyllä osaavat iskeä niin, että siinä menee henki, eikä vain tule reikä poskeen.