Ei ollut puhe kärryn heittelystä, vaan kärryn menemisestä linkkuun liukkaan kelin takia, eli ilmiö joka joskus tapahtuu kun tulet rekalla jäisellä tiellä loivaankin alamäkeen ja raskas kärry alkaa pyrkiä vetoautosta ohi, tai tasaisellakin jos vetoauto hiljentää vauhtia liian nopeasti, eli esimerkkitapauksena se jo muutaman kerran mainittu Konginkangas, vastaavaa tapahtuu silloin tällöin muulloinkin, mutta aina ei vaan onneksi satu tulemaan ketään vastaan.trance kirjoitti: Su Maalis 01, 2026 12:34 pmKäydääs tää vielä läpi sulledamfin kirjoitti: La Helmi 28, 2026 8:16 pmEn, koska en aja minkäänlaista rekkaa, mutta luotan enemmän liikkuvan poliisin ylikonstaapelin tietämykseen ja useasta lähteestä lukemaani ja kuulemaani kuin johonkin minfon pölvästiin joka haluaa esittää tietävää.trance kirjoitti: La Helmi 28, 2026 7:20 pm Sä oot varmaa näitä teuvoja jotka korjaa kaasulla kun kärry karkaa![]()
Jos se kärry alkaa heittämään sen seurauksena että jarrutat esimerkiksi
Jos hölläät kaasua=vauhti hidastuu hallitusti on suurempi todennäköisyys sille että se kärry saa pitoja, vaihtoehtoisesti painat jarrua/käytät hidastinta pahentaa tilannetta entisestään
Painat kaasua, voi ehkä toimia ehkä ei epäilen vahvasti jos sulla on yhdistelmä täydessä lastissa nii yksinkertaisesti siinä ei riitä voima kiihdyttämään niin paljoa että siitä olisi hyötyä
Linkkaas uutinen mulle joku uutinen missä poliisi kertoo ratkaisun kärryn heittelyyn
Kerro sinä mitä rekkakuskina teet jos yllättäen huomaat peilistä peräkärrysi tulevan jäisellä tiellä 45 asteen kulmassa vastaantulijoiden kaistaa pitkin, lyötkö jarrut pohjaan tai nostat jalan kaasulta ja yrität hiljentää vauhtia?
Minua ei puristele pätkääkään tilanteet joissa peräkärry alkaa heittelehtimään ja kuski kämmää autonsa lasteineen jorpakkoon, mutta tilanteet joissa se peräkärry tulee vastaantulijan kaistaa pitkin ja aiheuttaa törmäyksen toiseen autoon tulisi välttää.
Poliisin kommentin rajoitinta vastaan ajamisesta ja kärryn linkkuuntumisesta olen linkannut ja kaksi kertaa, en rupea samaa enää toistamaan, toki joo kyseessä melko vanha uutinen, mutta asia ei ole juuri mihinkään muuttunut.