Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
tuulituu
Martin Beck

Re: Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

kattokarpänen kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 5:57 pm Muistaako tuulituu, mitä ne pakettiautomiehet ovat kertoneet nähneensä ? Käsittääkseni ovat osa näitä Angelin silminnäkijöitä. Jos he eivät ole varmoja näkemästään, ei luottamukseni ainakaan kasva että olisi ollut varman päälle Antti...
Että autossa oli kaksi miestä, J kuskina, vieressä toinen, eivät tunnistaneet Antiksi.
Tämä on niin sekava, kun välillä saa sen käsityksen, että rajavartija on yksi niistä kolmikosta, välillä, että on eri pakettiautoseurue ja rajavartija poikineen ollut kahdestaan. Sitten se raivoaja.

Jonkun podcastin kuuntelin, missä sanottiin, että alkuperäinen tutkinnanjohtaja on J:n setä ja siinä sanottiin myös, että tutkintaraporttien mukaan Antti ei ole viimeinen autoa ajanut. Eli J:kö sitä sitten olisi viimeksi ajanut vai kuka?

Yritän muistaa sen podcastin ja kuunnella uudelleen.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

Okei, näin se taisi ollakin. Nyt kun palautan nuo kaikki mieleeni, ei ainakaan minua vakuuta nämä silminnäkijähavainnot. Voi olla tai olla olematta...
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

"alkuperäinen tutkinnanjohtaja on J:n setä"

Tämä taisi olla yksi lukuisista huuhaaväitteistä tapauksen ympärillä. Jos väite olisi totta, niin oletettavasti siihen olisi jokin media tarttunut. Asiahan on median keinoin helposti selvitettävissä.
Mitä te dorkat dorkailette?
tuulituu
Martin Beck

Ross Sullivan kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 9:32 pm "alkuperäinen tutkinnanjohtaja on J:n setä"

Tämä taisi olla yksi lukuisista huuhaaväitteistä tapauksen ympärillä. Jos väite olisi totta, niin oletettavasti siihen olisi jokin media tarttunut. Asiahan on median keinoin helposti selvitettävissä.
Eikö se huuhaa ollut että J olisi poliisin poika?
(Voi tietenkin olla sekä isä, että setä poliisina.)
Mutta minä kuvittelin, että se "täytyy muistaa kenen pojasta on kyse" olisi joittenkin ajatusten mukaan tarkoittanut, että J olisi sen tutkivan poliisin poika, vaikka voi tarkoittaa, että poliisin veljenpoika tms. Tai ei välttämättä J:stä ollenkaan.

Ja tosiaan oli podcastissa, ei minun väite, että se olisi totta.

Podcastin nimi oli siis "Pahan alku".
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Tänä päivänä on suosittua tehdä bodgasseja ja joukko on todella kirjavaa ja laatu on sen mukaista.
Pyritään sensaatiomaisilla tarinoilla ja kyläjutuilla saamaan kuulijoita ja keräillään erilaisia väitteitä sieltä täältä.
Jos noita kuuntelee, kannattaisi pysytellä esim Marko Niemen ja näiden rikostoimittajien sarjoissa. Tuonkin bodgassin jälkeen on tapahtunut ja selvinnyt paljon, tämänkin kielen kääntäjän pitäisi päivittää omansa, ehken tuo setä väitekkin tulisi poistettua.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Vesqu kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 1:01 pm Uskoisin siihen eniten että Antti olisi haudattu turpeeseen yläpuolisille soille, tuolla ei erkkikään nimittäin kaiva maata äkkiä riittävän syvälle.

Tuonne suoalueelle pitäisi saada 100 ihmistä etsimään kesällä koirineen vaikka ei olisi mitään metallista päätynyt suohon.
Tuli tästä mieleen... Alueella ei ilmeisesti mitään syvempää vesialuetta ole kohtuullisen matkan päässä? Uskon itsekin, että suohon on dumpattu jos jonnekin. Tuskin Inarijärveen asti kuljetettu...
tuulituu
Martin Beck

Hurjimus kirjoitti: Ma Maalis 23, 2026 7:36 am Tänä päivänä on suosittua tehdä bodgasseja ja joukko on todella kirjavaa ja laatu on sen mukaista.
Pyritään sensaatiomaisilla tarinoilla ja kyläjutuilla saamaan kuulijoita ja keräillään erilaisia väitteitä sieltä täältä.
Jos noita kuuntelee, kannattaisi pysytellä esim Marko Niemen ja näiden rikostoimittajien sarjoissa. Tuonkin bodgassin jälkeen on tapahtunut ja selvinnyt paljon, tämänkin kielen kääntäjän pitäisi päivittää omansa, ehken tuo setä väitekkin tulisi poistettua.
Mitä kaikkea sen jälkeen on tapahtunut ja selvinnyt?
Kerrotko ihan selvästi, eikä vinkkejä kuunnella jotain (lähinnä yhtä) kirjaa :)

Mutta olen kyllä samaa mieltä, voisi päivittää podcasteja jos tulee uutta tietoa, esim. tämä Rantanen edelleen yhdessä (yhteis)podcastissa kertoo, että Antin talolla oli se möykkääjä. Olen aiemminkin ihmetellyt miksei päivitä tätä, jos hän pitää sitä virheellisenä tietona; tämä podcast on kuitenkin edelleen kuunneltavissa. Itse ajattelen, että ammatillisestikin pitäisi ymmärtää, ettei kuuntelija ala joka podcastin jälkeen tarkistamaan, onko sen tekijä myöhemmin tehnyt maksullisen kuunnelman, jossa olisi erilaista, väitetysti todellisempaa tietoa.
Vesqu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Vesqu »

kattokarpänen kirjoitti: Ma Maalis 23, 2026 9:56 am
Vesqu kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 1:01 pm Uskoisin siihen eniten että Antti olisi haudattu turpeeseen yläpuolisille soille, tuolla ei erkkikään nimittäin kaiva maata äkkiä riittävän syvälle.

Tuonne suoalueelle pitäisi saada 100 ihmistä etsimään kesällä koirineen vaikka ei olisi mitään metallista päätynyt suohon.
Tuli tästä mieleen... Alueella ei ilmeisesti mitään syvempää vesialuetta ole kohtuullisen matkan päässä? Uskon itsekin, että suohon on dumpattu jos jonnekin. Tuskin Inarijärveen asti kuljetettu...

Suolla hautaushommissa olleen takki on voinut kastua ja jättää kuravettä penkinpäälliseen, sen jälkeen pitänyt päällä antin takkia, kävisi järkeen. Korvismies T?
tuulituu
Martin Beck

Vesqu kirjoitti: Ma Maalis 23, 2026 10:25 am
kattokarpänen kirjoitti: Ma Maalis 23, 2026 9:56 am

Suolla hautaushommissa olleen takki on voinut kastua ja jättää kuravettä penkinpäälliseen, sen jälkeen pitänyt päällä antin takkia, kävisi järkeen. Korvismies T?
Tuo voisi olla yksi vaihtoehto. Tai penkille laitettu kuraiset vaatteet tms. Sitten vielä myöhemmin käyty varastamassa se koko penkki, ettei paljastuisi DNA/huumejäljet tms. Jotainhan siinä penkinpäällisessä on. Jos esim. turvevettä, niin vieläköhän saisi jotain alueellista tietoa siitä, että minkä alueen likaa on.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Veikkaan, että olette juurikin oikeilla jäljillä nyt.

Isot vesistöt tyypillisesti ruumiin hävittämiseen. Laajat turvesuot tekee saman.
Ross Sullivan

tuulituu kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 11:02 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Maalis 22, 2026 9:32 pm "alkuperäinen tutkinnanjohtaja on J:n setä"

Eikö se huuhaa ollut että J olisi poliisin poika?
(Voi tietenkin olla sekä isä, että setä poliisina.)
Mutta minä kuvittelin, että se "täytyy muistaa kenen pojasta on kyse" olisi joittenkin ajatusten mukaan tarkoittanut, että J olisi sen tutkivan poliisin poika, vaikka voi tarkoittaa, että poliisin veljenpoika tms. Tai ei välttämättä J:stä ollenkaan.

Ja tosiaan oli podcastissa, ei minun väite, että se olisi totta.

Podcastin nimi oli siis "Pahan alku".
Pahan alku on yksi huonoimmista podcast-sarjoista, joita tiedän.

Miksi media ei muka olisi tarttunut tähän sukulaissuhteeseen? Mediassahan on ollut useita tutkintaan kriittisesti suhtautuvia juttuja. Miksei asiaa mainittu Lindan kirjassakaan? Siinähän omaisten äänikin kuuluu kyllä.
Ross Sullivan

Hurjimus kirjoitti: Ma Maalis 23, 2026 7:36 am Tänä päivänä on suosittua tehdä bodgasseja ja joukko on todella kirjavaa ja laatu on sen mukaista.
Tekoälyn myötä yhä surkeampi pökäleitä julkaistaan. Eräs aivan tolkuttoman suosittu jenkkipodcast julkaisee "sotatietoa" ja "operaatiotietoa". About kaikki mahdolliset detaljit päin persettä. Sitten, jos niitä korjaa, niin bannitaan. :D
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Tämä tekoäly tunkee nyt jokapaikkasn ja tämä on vasta alkua..
Alan miehet ja naiset tulevat tätä vielä käyttämään mittavassa määrin rikosten teon apuna, valitettavasti.
HarriKoo
Alokas

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja HarriKoo »

nilpertti kirjoitti: La Maalis 21, 2026 7:39 pm
Palpuri kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 1:58 am

Olen ihminen ja väsyin minäkin valtavan paineen alle. Otin liikaa asioita vastaan ja lopulta olin niin väsynyt 10-12h työpäivistä eräoppaana että kun olisin halunnut illat pyhittää tytöille ja itselleni niin meidän perhettä alkoi ihan urakalla piinaamaan henkilö josta oli äärimmäisen vaikea päästä irti ja tunnen osittain vieläkin olevani häviöllä siinä. Se piina kesti 1.5v ja se loppui huhtikuussa hirveisiin juttuihin ja poliisin soittoon että nyt saatte vihdoin nukkua rauhassa. Ei se ihan loppunut vaan sehän jatkoi sitä vielä linnasta mutta nyt on tehty kaikki voitavamme että hän olisi taaksejäänyt painajainen.

Tuli alkukesä ja olin justiin jäänyt kesälomalle ja tytöt lähti isälleen 2kk. Kaiken kaaoksen jälkeen 2kk omaa aikaa oli juuri sitä mitä tarvin. Se miten elin elämäni sen kesän 2kk ajan ei vahingoittanut tyttäriä ja mielestäni ei vahingoittunut kukaan tai mikään muukaan. Nyt olen kuitenkin viranomaisten silmissä varo henkilö ja sossut ei anna tyttöjä mulle koska olen sosiaalin mielestä osallistunut rikolliseen toimintaan. Mikä oli täysi lavastus, mutta niin kauan kuin olen epäilty niin kauan sossu saa pitää minua kriminaalina. En ole vielä edes syytetty vaan vasta epäilty. Kukaan ei kuollut eikä ole kokenut minkäänlaista väkivaltaa missään vaiheessa joten ootellaanpa rauhassa mitä alkaa kuulumaan.

Mulla on ollut niin raskaat ajat että ainoastaan tieto siitä että olen kahden maailman rakkaimman tyttären äiti ja meille tulee vielä se hetki jolloin kukaan ei yritä meitä erottaa niin tämän kun lausun päässäni ja vedän syvään happea niin jaksan taas yhden päivän eteen päin. Mulla on heitä aivan raastavan kova ikävä ja se ikävä sivuutti kaiken muun.

Murhaaja Janne tuiskun kanshan sinä olit ihan facebookissa asti parisuhteessa ja janne tappo jo melkeen toisen ihmisen kirveellä josta on nyt lusimassa 4v kakkua. En yhtään ihmettele että et saa lapsiasi kotiin kun seurustelit nisti murhaajan kans.Veit lastesi kotiin umpinarkkarin joka on jo aiemmin ampunu ihmistä päähän haulikolla. Facen kuvissasi kommentoi tuttavallisesti kovan luokan narkkareita ja linnakundeja nykyään,osa minfossaki esiintyneet monta kertaa nimillään. Ja ihmettelet miksi et saa lapsiasi kotiin?

Asiasta lisää täällä millanen narkkari ja murhaaja sun mies oli vai onko taas? :
https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 6&start=15

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... hp?t=45380

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 6&start=15
!!!! Kiitos sulle avauksesta
P**kele mitä syytöksiä ihmisistä jotka ei mitään ole tehneet. Kuiten paan oman kauhan soppaan kun just vierestä tapahtumia seurannut ja tiedän jetsulleen mitenkä on mennyt. Ei kait se ole oikein että yksi suoltaa avautumisia ja sitten kuunnellaan ja uskotaan. Koska sä itse asiat tänne toit niin saan mäkin vastata. Kuin sä Palpuri eli Elina kehtaat uhriutua ja valehdella täällä ja pitkin maailmaa??? Janne Tuisku ei sua vainonnut!! Sä olit sen kanssa parisuhteessa ja vuoroin potkit ulos ja pyysit takasin. Se on vankilassa ollut jo kohta vuoden mutta se voisi silti halutessaan tehdä susta rikosilmoituksen koska kirjotat perättömiä valheita siitä. Sä olit sen kanssa parisuhteessa vielä tuomion jälkeen ja sulta haettiin lapset pois vasta puoli vuotta jälkeen kun Janne joutu linnaan ja ne lapset lähti koska suhun kohdistuu vakavarikosepäily ja se vasta odottaa syyttäjän päätöstä.Sulla on tulossa tuomiota rattiksesta ja huumeista ja pahoinpitelit sun naapurin ja siitäkin tuli jo tuomio mutta valitit hoviin ja roikkuu siellä.Sen jälkeenki kun lapset viety kävit Jannea vankilassa tapaamassa perhetapaamisessa. Pirivelkoja on Rollossa tullut tuoreelta kaksi viikkoa sitten joitten vuoks sua etsitty ja liekkö maksettu vieläkään. Nämät asiat tiedän kun itsekin täällä olen ja asian osaiset tunnen. Antin kohtalo on karmea ja sopisi selvitä mutta ei läheisenkään katoaminen oikeuta loputonta paskaa ihmisille tekemään.Sen jälkeen kun pääsin läheltä tarkkailemaan sun käytöstä olen alkanut kyseenalaistamaan monta asiaa jotka tulleet sulta julki koska valehtelet kaikesta ja keksit asioita päästäs.Tätäki ketjua taaksepäin seuraamalla näkyy kuinka ristiriitaisia ja riidanhakusia jutut ollut ja syyttänyt vaihtuvasti eri ihmisiä
Vesqu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Vesqu »

Tasan viikko ennen Antin katoamista lauantaina oli karigasniemellä superkuu ja 10 astetta lämmintä, ehkä hautapaikka tehtiin jo silloin ennalta valmiiksi kuunvalossa ja huomiota herättämättä joten kyseessä voisi olla murha.
Vastaa Viestiin