Artemis II - Takaisin kuuhun?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
El Mencho
Hetty Wainthropp

Re: Artemis II - Takaisin kuuhun?

Viesti Kirjoittaja El Mencho »

damfin kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 11:18 pm
El Mencho kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 10:43 pm En voi käsittää kuinka joku voi kuvitella, että kuvassa olevalla häkkyrällä olisi käyty koskaan missään.
Siitä päästäänkin kysymykseen miksi valmistaa lavasteeksi kuvan mukainen häkkyrä jos olisi tarkoitus vain lavastaa uskottavalta näyttävä kuussa käynti, miksi ei tehtäisi lavasteeksi hienommalta näyttävää alusta?
Vuonna 1969 ei osattu kuvitella mitä se vaatii vaan oltiin elokuvan 2001 tasolla. Jotkut ovat edelleen niillä leveleillä.
El Mencho kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 10:43 pm Toivon todellakin, että tällä kertaa kuuhun tai edes sen ympäri ollaan menossa oikeasti. En voi käsittää kuinka joku voi kuvitella, että kuvassa olevalla häkkyrällä olisi käyty koskaan missään. Onhan se tietysti rankka pudotus jos on ollut siinä uskossa koko elämänsä, että Stanley Kubrickin filmaus on totta. Hänellä tuskin olisi ollut syytä kuolinvuoteella valehdella ja lisäksi miksi tämä olisi kätkenyt elokuviinsa vihjeitä jo paljon aiemmin, ellei olisi lavastetun kuulennon takana. 2001 oli julkaistu myös noihin aikoihin, joka on kaikin puolin samalla tasolla kuin 1969 kuulennon kuvamateriaali. Nämä asiat eivät poistu tai muutu mihinkään keksimällä huonoja vitsejä tai valheilla. Totuus on ollut silmien edessä koko ajan. 20260403_223035.jpg

Miten ajattelen ei kuulu sinulle millään tavalla.
El Mencho
Hetty Wainthropp

Vuosipäivä olikin sattumalta eilen.

Sestoelemento
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sestoelemento »

Mikä siinä on, että nämä salaliittohörhöt ja ryssätrollit on juuri niitä, jotka paskoo joka ketjun täyteen epämääräisiä twitter yms. sielunveljiensä videoita ikäänkuin evidenssiksi. Niiden uskottavuus on yksittäisenä nolla, ja sata kertaa nolla on edelleen nolla.

Sitäpaitsi, mitä väliä sillä on, onko kuussa käyty 1969-1972 oikeasti vai ei? Se ei ole mulle koskaan avautunut, miksi foliohattu suu vaahdossa paasaa Kubrickin kuolinvuodehourailusta mutta ei osaa selittää mikä on ollut koko jutun motiivi.
El Mencho
Hetty Wainthropp

Sestoelemento kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:27 am Sitäpaitsi, mitä väliä sillä on, onko kuussa käyty 1969-1972 oikeasti vai ei? Se ei ole mulle koskaan avautunut, miksi foliohattu suu vaahdossa paasaa Kubrickin kuolinvuodehourailusta mutta ei osaa selittää mikä on ollut koko jutun motiivi.
USA:n ja Neuvostoliiton kilpailu oli motiivi ja ei kai sitten yhtään mitään. Aika paha foliohattu myös tuo Buzz Aldrin? Anna kun veikkaan, että sinä tiedät paremmin.
Viimeksi muokannut El Mencho, La Huhti 04, 2026 1:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Sestoelemento kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:27 am Mikä siinä on, että nämä salaliittohörhöt ja ryssätrollit on juuri niitä, jotka paskoo joka ketjun täyteen epämääräisiä twitter yms. sielunveljiensä videoita ikäänkuin evidenssiksi. Niiden uskottavuus on yksittäisenä nolla, ja sata kertaa nolla on edelleen nolla.

Sitäpaitsi, mitä väliä sillä on, onko kuussa käyty 1969-1972 oikeasti vai ei? Se ei ole mulle koskaan avautunut, miksi foliohattu suu vaahdossa paasaa Kubrickin kuolinvuodehourailusta mutta ei osaa selittää mikä on ollut koko jutun motiivi.
Asiallista pohdintaa.

Myös se on melkoisen hubaa, että nämä foliopipot julistavat kovin mielellään, että me foliolle allergiset ei uskalleta kohdata totuutta. Voi vittu, mulle ainakin on aivan herttaisen yhdentekevää, että onko kuussa käyty tai ei. Tai vaikka planeettamme olisi lituska.
El Mencho
Hetty Wainthropp

Miksi te sitten suututte, ellei millään ole mitään merkitystä? Pohdintaa nähnytkään. Aasin hirnahduksia.
Donald McRonald
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

Mistäköhän johtuu ettei USAn verivihollinen Neuvostoliitto ikinä kyseenalaistanut että jenkit kävivät kuussa? Heidänhän olisi pitänyt oitis julistaa se huijaukseksi jos niin olisi ollut. Mutta ei. ryssät olivat hipihiljaa.
El Mencho
Hetty Wainthropp

Sitä sinun pitää kysyä niiltä.
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

Kyllä sitä käsittääkseni on kysytty, mutta vastauksena tulee vain valtava määrä epämääräisiä Twitter-linkkejä Moskovasta, tai siis Tehtaankadulta. Maksetaanko teille muuten ruplissa vai euroissa?
El Mencho
Hetty Wainthropp

Okei tällä on käyty kuussa. Minä uskon ennemmin teitä kuin Buzz Aldrinia.
20260403_223035.jpg
20260403_223035.jpg (197.37 KiB) Katsottu 263 kertaa
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

Ryssäthän oli edelläkävijöitä ääntä nopeammassa matkustajaliikenteessa kun ensin pöllivät noin 10 000 dokumenttia Concorden asiakirjoja.
Se oli Tu-144 ja hienosti rysähti. Ihan eivät omat taidot riittäneet.
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Niin ettei ollut laskeutuminen aitoa livekuvaa? No voi helvetti. Minä kun olen luullut, että kuuhun oli roudattu kamerat edeltä käsin. :shock:
El Mencho
Hetty Wainthropp

Orge Gerwell kirjoitti: La Huhti 04, 2026 2:22 am Niin ettei ollut laskeutuminen aitoa livekuvaa? No voi helvetti. Minä kun olen luullut, että kuuhun oli roudattu kamerat edeltä käsin. :shock:
Tietysti se oli aito ja kamerat on voitu viedä sinne jo 50-luvulla venaamaan. Se on paskapuhetta, että filmi voisi valoittua.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

El Mencho kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:58 am Okei tällä on käyty kuussa. Minä uskon ennemmin teitä kuin Buzz Aldrinia.
Oletko vaivautunut tarkistamaan mihin ne Buzz Aldrininin haastattelussa kertomat asiat liittyy ja mistä siinä oli kysymys?

Aldrin ei sanonut että kuuhun ei olisi laskeuduttu, hän sanoi että laskeutumisen aikana television katsojille näytettiin animaatio laskeutumisesta että he voisivat samaistua tilanteeseen, koska niitä kameroita ei tosiaan siellä kuussa ollut niin että oltaisiin voitu näyttää aitoa kuvaa itse kuuhun laskeutumisesta.

Tuosta on sitten lähtenyt liikkeelle tekaistu tarina siitä että Buzz Aldrin olisi sanonut että kuuhun ei oikeasti laskeuduttu, ja todisteena esitetty asiayhteydestä irrotettua pätkää haastattelusta ja sitten kaikki yksinkertaisimmat hörhöt uskovat tarinan ja levittävät sitä eteenpäin.

Toinen asia mihin on tartuttu oli "When asked why nobody has “been to the moon in such a long time,” he responds, “because we didn’t go there, and that’s the way it happened." jonka salaliittoteoreetikot ovat katkaisseet tuohon jättäen pois lopun jossa Aldrin jatkaa We need to know why something stopped in the past if we wanted to keep it going. Money is a factor, as more money is needed for new space equipment and resources instead of continuing to do the same thing.”

Eli Aldrin itse asiassa kertoo että sinne ei menty enää myöhemmin koska ei ollut syytä jatkaa saman asian toistamista koska siihen olisi kulunut rahaa.
Aldrinin ei tosiaankaan tarkoita sanoa että sinne ei ikinä menty.
Sestoelemento
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sestoelemento »

El Mencho kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:32 am
Sestoelemento kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:27 am Sitäpaitsi, mitä väliä sillä on, onko kuussa käyty 1969-1972 oikeasti vai ei? Se ei ole mulle koskaan avautunut, miksi foliohattu suu vaahdossa paasaa Kubrickin kuolinvuodehourailusta mutta ei osaa selittää mikä on ollut koko jutun motiivi.
USA:n ja Neuvostoliiton kilpailu oli motiivi ja ei kai sitten yhtään mitään. Aika paha foliohattu myös tuo Buzz Aldrin? Anna kun veikkaan, että sinä tiedät paremmin.
En väittänyt tietäväni mitään. Uskon, että on todennäköisempää, että kuussa on käyty kuin se, että se olisi joku salaliittoviritys. Ja vaikka olisikin jälkimmäinen mitä väliä? Mitä USA tuolla muka saavutti? Mitä ne muiden kuukäyntien astronautit on asiasta sanoneet? Uskot yhteen asiaan ja etsit todisteita, jotka tukee sitä, etkä huomioi vastakkaisia todisteita. Tuollaisella on nimikin, vahvistusharha. Tutustu siihen vaikka AI:n avulla, katso peiliin ja palataan sitten asiaan.

Lähden nyt harrastamaan lasten kanssa motocrossia, jossa painovoima pitää huolen siitä, että aina sattuu juhaa leukaan. Siksi ei ole aikaa surffata youtubessa, ja siksi uskon maan olevan pyöreä, litteässä lätyskässä painovoima varmaan toimisi eri lailla.
Vastaa Viestiin