On täysin eri asia puuttua rikolliseen toimintaan kuin arvostella ventovieraan ihmisen ulkonäköä. Tuo kaupasta varastaminen on siis huono esimerkki tässtä aiheesta.Wildchild79 kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 1:02 pmSaat sanoa mutta varaudu siihen että rosvo voi antaa välittömän palautteen nyrkillä, potkulla tai puukolla.
Misogynia- ketju palstan "miehille"
Re: Misogynia- ketju palstan "miehille"
Ei vittu, putsari onkin mustalainen. Ne tunnistaa aina sanasta vartia.TimoTyön kirjoitti: To Huhti 16, 2026 6:28 pmMikä siitä tekee huonoa käytöstä?
Saako sanoa, että kaupasta ei saa varastaa? Vai onko huonoa käytöstä ellei ole poliisi, tai vartia?
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
-
Eskimopuikko
- Hetty Wainthropp
^ No se selittäisi kyllä monta asiaa. Ehkä yrittänyt saada viimeisintä nimimerkkiä kuvaamaan itseään, ja sen olisi pitänyt olla TinoTyötön, mutta koulunkäynti kun jäi, niin tuossa on tulos.
Vai on valehtelu sitten mielestäsi hyvää käytöstä? HEH.Sipi kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 1:01 pm En tiedä miksi edes vaivaudun, mutta ehkä nyt rautalangasta vielä.
Rehellisyys ja huono käytös ovat asioita, joiden välillä on joillain ihmisillä olematon ero.
Jos itse tapaan ihmisen, joka ei minua miellytä, hänellä on joitain silmiinpistäviä piirteitä joita pidän epämiellyttävinä tai hänellä on vaikkapa likainen tukka, huonot hampaat, paskaiset kynnenaluset ja reilusti ylipainoa en koe mitään tarvetta huomautella näistä asioista tälle henkilölle. Mikään ei estä minua olemasta ystävällinen.
Jos vaihtoehdot ovat: "kiitos kun kysyit, mutta minulla on jo seuraa /valitettavasti olen just lähdössä/ toivottavasti löydät itsellesi seuraa ja mukavaa iltaa".
Tai
"Painu vittuun siitä haiseva läski".
Itse valitsen aina ensimmäisen vaihtoehdon. Aina. Jos joku kohtelee toista, tuntematonta, jälkimmäisen vaihtoehdon mukaan se kertoo vain ja ainoastaan tästä ihmisestä itsestään. Hänellä on tarve korostaa itseään nöyryyttämällä muita, hän ei osaa alkeellisia käytöstäapoja ja nämä ominaisuudet tekevät ihmisestä epämiellyttävän.
Jokainen lihava ihminen tietää jo entuudestaan olevansa lihava. Ei ole minun tehtäväni häntä halveksia tai opastaa asiassa. Itse olen pitkä nainen ja pidän tieteysti pitkistä miehistä. Kaikki sukumme miehet ovat parimetrisiä, omat poikani mukaanlukien. Usein kun olemme yhdessä liikkeellä törmäämme siihen, että lyhyet miehet tulevat sillä jalalla juttelemaan, että he tuovat itse esiin omaa lyhyyttään ja tekevät asiasta numeron. Joko he ovat katkeria "helppoahan se teille on" -tyyppisesti tai vastaavasti haastavat riitaa. Jos eivät saa reaktiota, alkavat piilovittuilla. Mutta se alemmuuskompleksi on niin selvä ja silmiinpistävä, että olisi aika mautonta tällaiselle reppanalle kommentoida mitään hobitti- tai puutarhatonttujuttuja, kun tuntuu olevan ego niin vereslihalla jo valmiiksi. Joskus tosiaan pelkkä olemassaolomme ärsyttää joitain miehiä, kun olemme porukalla liikkeellä. Siis siinä määrin, että on pakko tulla kommentoimaan.
Yleisin on kysymys koripallosta tai lentopallosta ja sitä seuraa kysymys pituudesta sentteinä. Ihan joka jumalan kerta. Toisinpäin niin ei saa kuitenkaan tehdä, koska se on huonoa käytöstä. En voi kysyä lyhyeltä mieheltä, että toimitko raksalla mittatikkuna ja kuinka pitkä oikeastaan oletkaan. Lihavalta ei saa kysyä, paljonko hän painaa tai harrastaako hän sumopainia. Olemme tottuneet tähän ja hyväksyneet tämän. Ja vaikka se aika ajoin ärsyttääkin, ei silti tosiaan mikään tässä maailmassa pakota minua käyttäytymään huonosti vain siksi, että joku muu niin tekee.
Jos joku kirjoittaa vartia ( ei ensimmäinen kerta putsarilla) niin varma manne. Muukin ulosanti viittaa heikompaan ainekseen ja ne kaikki muutkin kirjoitusvirheet, myös nikin nimessä.Eskimopuikko kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 4:33 pm ^ No se selittäisi kyllä monta asiaa. Ehkä yrittänyt saada viimeisintä nimimerkkiä kuvaamaan itseään, ja sen olisi pitänyt olla TinoTyötön, mutta koulunkäynti kun jäi, niin tuossa on tulos.
Ja että pystyy päivystämään täällä 24/7
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
En haluaisi olla epäasiallinen, mutta nyt jotenkin tuntuu, että emme yksinkertaisesti ymmärrä toisiamme tässä asiassa. Jätetään teema tähän. Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat, mutta mielestäni olet tässä asiassa niin kaukana siitä, mistä yritin kertoa, että on ehkä viisainta lopettaa tästä aiheesta. Voisimme tietysti ensin kiistellä, sitten trollata ja lopulta vihata toisiamme mutta mielestäni se ei nyt ole tarpeen.TimoTyön kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 7:39 pm
Vai on valehtelu sitten mielestäsi hyvää käytöstä? HEH.
Kiitos kuitenkin mielenkiintoisesta keskustelusta ja mukavaa viikonloppua.
Ei sinun tarvitse olla epäasiallinen? Ymmärrän kyllä, että kasettisi menee jumiin, kun häviät miehelle väittelyssä. Perkele naisena.Sipi kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 11:32 pmEn haluaisi olla epäasiallinen, mutta nyt jotenkin tuntuu, että emme yksinkertaisesti ymmärrä toisiamme tässä asiassa. Jätetään teema tähän. Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat, mutta mielestäni olet tässä asiassa niin kaukana siitä, mistä yritin kertoa, että on ehkä viisainta lopettaa tästä aiheesta. Voisimme tietysti ensin kiistellä, sitten trollata ja lopulta vihata toisiamme mutta mielestäni se ei nyt ole tarpeen.TimoTyön kirjoitti: Pe Huhti 17, 2026 7:39 pm
Vai on valehtelu sitten mielestäsi hyvää käytöstä? HEH.
Kiitos kuitenkin mielenkiintoisesta keskustelusta ja mukavaa viikonloppua.
Tässähän oli kysymys siitä, että on kerrottu, että lihavaa ei saa sanoa lihavaksi, koska se on huonoa käytöstä.
Mutta ehdotit tuossa, että miehille voi kertoa mitä paskaa sylki suuhun sattuu tuomaan ja se ei sitten olisi huonoa käytöstä?
Kaks väärää ei koskaan tee yhtään oikeeta. Sitähän sun taitaa tässä olla vaikeeta hyväksyä.
Muistutatko, missä näin olen kehottanut tekemään? Jos nyt viittaat siihen, että kieltäydyn seurasta kiireeseen tai jo olemassa olevaan seuraan vedoten olen havainnut, että pelkkä "ei kiitos" ei juuri koskaan riitä, vaan johtaa väittelyyn. Siksi on parempi kertoa, miksi ei nyt käy. Mutta kuten sanoin (ja nyt söin omat sanani) tämä ei johda mihinkään.. ja silti kirjoitan tässä.TimoTyön kirjoitti: La Huhti 18, 2026 11:16 am
Mutta ehdotit tuossa, että miehille voi kertoa mitä paskaa sylki suuhun sattuu tuomaan ja se ei sitten olisi huonoa käytöstä?
Huomaan, että juuri tunne naisen voittamisesta väittelyssä on sinulle hyvin tärkeää. En pitänyt tätä keskustelua kilpailuna, mutta voimme sopia, että olet parempi, viisaampi, komeampi, naisia parempi ja ehdottomasti voittaja. Tuliko nyt hyvä mieli? Huomaatko, että tämän sanominen on aivan mahdollista, vaikka ei ihan totta olisikaan? Koska totuuden sanominen sellaisenaan olisi jälleen aika ikävää käytöstä.
Mitenköhän ne pakit sitten tulisi antaa? Kohteliaasti kieltäytymällä ja toivottamalla hyvät illlanjatkot vai "painu helvettiin haiseva läski hobitti"?TimoTyön kirjoitti: La Huhti 18, 2026 11:16 am Mutta ehdotit tuossa, että miehille voi kertoa mitä paskaa sylki suuhun sattuu tuomaan ja se ei sitten olisi huonoa käytöstä?
Trollina tietysti haluat aiheesta vääntää, koska haluat joko itse uhriutua tai uhriutua by proxy: "Byää, nainen oli ilkeä ja solvasi antaessaan pakit. Byää, nainen oli kohtelias ja ystävällinen antaessaan pakit, mutta varmasti vain valehteli, byää, ilkeää.". Niin tai näin, trollin itku on vakio.
Sipi kirjoitti sinulle asian niin rautalangasta kuin vain voi, mutta sinähän haluat tahallasi ymmärtää väärin.
Candida pro causa ense candido
No, jos lihavaa ei saa sanoa lihavaksi niin miten ihmeessä voi pakeissa valehdella mitä nyt ikinä keksiikään ja se on sitten ihan ok?ChingShih kirjoitti: La Huhti 18, 2026 11:37 amMitenköhän ne pakit sitten tulisi antaa? Kohteliaasti kieltäytymällä ja toivottamalla hyvät illlanjatkot vai "painu helvettiin haiseva läski hobitti"?TimoTyön kirjoitti: La Huhti 18, 2026 11:16 am Mutta ehdotit tuossa, että miehille voi kertoa mitä paskaa sylki suuhun sattuu tuomaan ja se ei sitten olisi huonoa käytöstä?
Trollina tietysti haluat aiheesta vääntää, koska haluat joko itse uhriutua tai uhriutua by proxy: "Byää, nainen oli ilkeä ja solvasi antaessaan pakit. Byää, nainen oli kohtelias ja ystävällinen antaessaan pakit, mutta varmasti vain valehteli, byää, ilkeää.". Niin tai näin, trollin itku on vakio.
Sipi kirjoitti sinulle asian niin rautalangasta kuin vain voi, mutta sinähän haluat tahallasi ymmärtää väärin.
Feministiwoke paska on just tommasta soijaa, että nainen voi tehdä mitä paskaa huvittaa ja mies ei sais sanoa yhtään mitään. Eli misandriaa.
Tossahan sä sanot. Istut vittu yksin jossain, kun tulee se vitun mies häiritsemään ja sitten kerrot, että sulla on jo seuraa, vaikka ei ole.Jos vaihtoehdot ovat: "kiitos kun kysyit, mutta minulla on jo seuraa /valitettavasti olen just lähdössä/ toivottavasti löydät itsellesi seuraa ja mukavaa iltaa".
Tai
"Painu vittuun siitä haiseva läski".
Itse valitsen aina ensimmäisen vaihtoehdon. Aina. Jos joku kohtelee toista, tuntematonta, jälkimmäisen vaihtoehdon mukaan se kertoo vain ja ainoastaan tästä ihmisestä itsestään. Hänellä on tarve korostaa itseään nöyryyttämällä muita, hän ei osaa alkeellisia käytöstäapoja ja nämä ominaisuudet tekevät ihmisestä epämiellyttävän.
Mitä vittua se on, jos ei päin naamaa valehtelua?
Se on kyllä ihan paskaa. ^TimoTyön kirjoitti: La Huhti 18, 2026 4:08 pm No, jos lihavaa ei saa sanoa lihavaksi niin miten ihmeessä voi pakeissa valehdella mitä nyt ikinä keksiikään ja se on sitten ihan ok?
Feministiwoke paska on just tommasta soijaa, että nainen voi tehdä mitä paskaa huvittaa ja mies ei sais sanoa yhtään mitään. Eli misandriaa.
Sipi kuitenkin on kaukana feministiwokesta, kuten olen mäkin. Eriäviä mielipiteitä ja näkemyksiä voi olla ilman sitäkin.
Nuo pakit taas on kyllä ihan helppoa antaa ilman valehtelua ja ulkonäön kommentointiakin.
Mitä muuten ketjussa kirjoitettuihin asioihin tulee, niin henkkoht oon sitä mieltä, että mm. miesten lyhyyttäkään ei pitäis kommentoida. Ihan älyttömäksi jo muutenkin mennyt toi lyhyiden miesten dissaaminen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Arvasin täysin oikein siis. Tarkoituksesi oli vain ulista pakeista. Et ole oikeasti sitä mieltä, että sille lähestyvälle miehelle on parempi sanoa "Ei kiinnosta läski" kuin "Odotan seuralaistani, mutta mukavaa iltaa sinulle kuitenkin" vaikka se ei olisikaan totta. Vastaahan nyt sitten, miten ne pakit pitäisi antaa?TimoTyön kirjoitti: La Huhti 18, 2026 4:08 pmNo, jos lihavaa ei saa sanoa lihavaksi niin miten ihmeessä voi pakeissa valehdella mitä nyt ikinä keksiikään ja se on sitten ihan ok?ChingShih kirjoitti: La Huhti 18, 2026 11:37 amMitenköhän ne pakit sitten tulisi antaa? Kohteliaasti kieltäytymällä ja toivottamalla hyvät illlanjatkot vai "painu helvettiin haiseva läski hobitti"?TimoTyön kirjoitti: La Huhti 18, 2026 11:16 am Mutta ehdotit tuossa, että miehille voi kertoa mitä paskaa sylki suuhun sattuu tuomaan ja se ei sitten olisi huonoa käytöstä?
Voin kertoa, kuten Sipikin kirjoitti, ettei se pelkkä kohtelias "Kiitos, mutta ei kiitos, en kaipaa seuraa" vaan riitä jankkareille. On keksittävä jokin "syy" miksi sitä seuraa ei halua tai "voi" hyväksyä. Yksi tunnetuimmista on sanoa olevansa parisuhteessa, vaikka ei olisikaan, eikä sekään aina riitä. Suurin osa toki ymmärtää heti kohteliaasta kieltäytymisestä poistua.
Mitään valkoisia valheita ei edes tarvittaisi, jos kaikki lähestyjät ymmärtäisivät poistua sen kieltävän vastauksen kuultuaan tai torjuvan kehonkielen havaittuaan.
Candida pro causa ense candido
Pelkkä ei kiitos riittää.ChingShih kirjoitti: La Huhti 18, 2026 4:41 pm Arvasin täysin oikein siis. Tarkoituksesi oli vain ulista pakeista. Et ole oikeasti sitä mieltä, että sille lähestyvälle miehelle on parempi sanoa "Ei kiinnosta läski" kuin "Odotan seuralaistani, mutta mukavaa iltaa sinulle kuitenkin" vaikka se ei olisikaan totta. Vastaahan nyt sitten, miten ne pakit pitäisi antaa?
Voin kertoa, kuten Sipikin kirjoitti, ettei se pelkkä kohtelias "Kiitos, mutta ei kiitos, en kaipaa seuraa" vaan riitä jankkareille. On keksittävä jokin "syy" miksi sitä seuraa ei halua tai "voi" hyväksyä. Yksi tunnetuimmista on sanoa olevansa parisuhteessa, vaikka ei olisikaan, eikä sekään aina riitä. Suurin osa toki ymmärtää heti kohteliaasta kieltäytymisestä poistua.
Mitään valkoisia valheita ei edes tarvittaisi, jos kaikki lähestyjät ymmärtäisivät poistua sen kieltävän vastauksen kuultuaan tai torjuvan kehonkielen havaittuaan.
Jos pelkkä ei kiitos ei riitä miehille niin kaippa se pelkkä ei kiitos ei riitä naisillekkaan?
Vaan pitää esim. tarkentaa, ettei lihava nainen innosta, tai kiinnosta.
Mutta silleen ei saa sanoa, koska wokefeminismi ja pitäis valehdella sitten jotain ja se onkin sitten muka yhtäkkiä hyvää käytöstä.
Ei ihme, että maailma makaa näin, kun valehtelua yritetään normalisoida hyväksi käytökseksi
Jankkaajat on tosiaan omaa luokkaansa.
Oman kokemukseni mukaan tärkeintä on olla lyhytsanainen, suora, napakka, mutta silti kohtelias — ilman että on liian kiltti, sekä pysyä sanojensa takana. Ei siis kannata lähteä selittelemään syitä yhtään sen enempää tai muutenkaan jatkaa keskustelua. "Ei kiitos" pitää riittää, ei ole mitään velvollisuutta lähteä avaamaan syitä sen enempää. Syiden selittely antaa vaan jankkaajalle mahdollisuuden yrittää kumota syyt.
Sekin tepsii usein, että ottaa puhelimen käteensä ja soittaa kaverille. Tarvittaessa oon pyytänyt apua myös sivulliselta, ja se on toiminut yllättävän hyvin. Huoritteluun ynnä muuhunkin valitettavasti joutuu varautua kyllä. Etenkin, kun ne pakit menee perille.
Vaikka tää lopulta yleensä toimii käytännössä, onhan se silti turhauttavaa, että tällaiseen ylipäänsä joutuu ja, että on vuosien varrella joutunut tällaistakin varten kehittelemään tehokkaampia strategioita, että tulee jätetyksi rauhaan.
Oman kokemukseni mukaan tärkeintä on olla lyhytsanainen, suora, napakka, mutta silti kohtelias — ilman että on liian kiltti, sekä pysyä sanojensa takana. Ei siis kannata lähteä selittelemään syitä yhtään sen enempää tai muutenkaan jatkaa keskustelua. "Ei kiitos" pitää riittää, ei ole mitään velvollisuutta lähteä avaamaan syitä sen enempää. Syiden selittely antaa vaan jankkaajalle mahdollisuuden yrittää kumota syyt.
Sekin tepsii usein, että ottaa puhelimen käteensä ja soittaa kaverille. Tarvittaessa oon pyytänyt apua myös sivulliselta, ja se on toiminut yllättävän hyvin. Huoritteluun ynnä muuhunkin valitettavasti joutuu varautua kyllä. Etenkin, kun ne pakit menee perille.
Vaikka tää lopulta yleensä toimii käytännössä, onhan se silti turhauttavaa, että tällaiseen ylipäänsä joutuu ja, että on vuosien varrella joutunut tällaistakin varten kehittelemään tehokkaampia strategioita, että tulee jätetyksi rauhaan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell