Koiran purema nainen löytyi kuolleena Siuntiossa

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
McPanty
Agentti Scully

Re: Koiran purema nainen löytyi kuolleena Siuntiossa

Viesti Kirjoittaja McPanty »

Transventtiili kirjoitti: La Touko 09, 2026 4:54 pm
Näistä koirista sitä viettiä pyritään jalostamaan pois ja normaalin koiran elämä on tosiaan pois siitä tappelusuunnasta. Vai oletko eri mieltä?
Toki jotkut idiootit edelleen jalostaa tappelulinjoja mutta mut kyllä sitä monet yrittää jalostaa pois.
Kuka sanoo että sen vaaditaan olevan kuin labbis?
Mikän näissä väkivaltakoirissa sitten on lopulta niin hienoa, että näistä täytyy yrittää jalostaa sitä tappoviettiä pois? Eivät ole ainakaan erityisen kauniita.
Miksi näiden ei vaan voi antaa hävitä pois sitä mukaa kun kuolevat joko vanhuuteen tai poliisin luotiin.
Transventtiili
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

McPanty kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 2:40 pm
Näistä koirista sitä viettiä pyritään jalostamaan pois ja normaalin koiran elämä on tosiaan pois siitä tappelusuunnasta. Vai oletko eri mieltä?
Toki jotkut idiootit edelleen jalostaa tappelulinjoja mutta mut kyllä sitä monet yrittää jalostaa pois.
Mikän näissä väkivaltakoirissa sitten on lopulta niin hienoa, että näistä täytyy yrittää jalostaa sitä tappoviettiä pois? Eivät ole ainakaan erityisen kauniita.
Miksi näiden ei vaan voi antaa hävitä pois sitä mukaa kun kuolevat joko vanhuuteen tai poliisin luotiin.
Voi vitun väkivaltakoira.
Kauneus on katsojan silmissä ja itse ainakin pidän ulkonäöstä. Ja kuten on todettu, näiden kanssa voi harrastaa noita lajeja mihin ei kaikki koirat sovellu. Ja on myöskin ihan perhekoiria.
McPanty
Agentti Scully

Transventtiili kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 2:54 pm
Kauneus on katsojan silmissä ja itse ainakin pidän ulkonäöstä. Ja kuten on todettu, näiden kanssa voi harrastaa noita lajeja mihin ei kaikki koirat sovellu. Ja on myöskin ihan perhekoiria.
Niin no, jotkut tykkäävät katsoa myös niitä 200 kiloa painavia "BBW"-naisia niin kaipa joku sitten tykkää tuollaisista kirveellä veistetyn näköisistä koirista, joiden ulkomuotokin huokuu käytöshäiriötä.
Mitä ne lajit ovat, joihin kaikki koirat eivät sovellu, mutta jotka eivät kuitenkaan ruoki noita rodun tappohaluja?
Transventtiili
Remington Steele

McPanty kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 3:06 pm

Niin no, jotkut tykkäävät katsoa myös niitä 200 kiloa painavia "BBW"-naisia niin kaipa joku sitten tykkää tuollaisista kirveellä veistetyn näköisistä koirista, joiden ulkomuotokin huokuu käytöshäiriötä.
Mitä ne lajit ovat, joihin kaikki koirat eivät sovellu, mutta jotka eivät kuitenkaan ruoki noita rodun tappohaluja?
Kyllä, itse kuuluun heihin jotka ei tykkää bbw naisista. Mutta en mä silti täällä ole kenenkään ulkonäköä haukkumassa. Menee aika heikosti kun tässä pitää alkaa haukkumaan koiran ulkonäköä 😂 en minäkään tykkää monenkaan koiran ulkonäöstä mutta emmä niitä täällä huutele.
Nämä lajit mistä tässä ketjussa on puhuttu. Toki niitä voi varmasti harrastaa minkä koiran kanssa tahansa mut jos haluaa hyviä tuloksia niin sitten ei.
McPanty
Agentti Scully

Transventtiili kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 3:12 pm

Kyllä, itse kuuluun heihin jotka ei tykkää bbw naisista. Mutta en mä silti täällä ole kenenkään ulkonäköä haukkumassa. Menee aika heikosti kun tässä pitää alkaa haukkumaan koiran ulkonäköä 😂 en minäkään tykkää monenkaan koiran ulkonäöstä mutta emmä niitä täällä huutele.
Nämä lajit mistä tässä ketjussa on puhuttu. Toki niitä voi varmasti harrastaa minkä koiran kanssa tahansa mut jos haluaa hyviä tuloksia niin sitten ei.
Jos jokin koirarotu on käytöshäiriöidensä lisäksi ruma, on ihan ok haukkua sen ulkonäköä.
Nekö kaikki lajit, joissa kiivetään seinälle raatelemaan jotain säkkiä ja muita rentouttavia raateluleikkejä? Ei kuulosta siltä, että vähentäisi rodulle ominaisia piirteitä.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

McPanty kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 3:24 pm Jos jokin koirarotu on käytöshäiriöidensä lisäksi ruma, on ihan ok haukkua sen ulkonäköä.
Nekö kaikki lajit, joissa kiivetään seinälle raatelemaan jotain säkkiä ja muita rentouttavia raateluleikkejä? Ei kuulosta siltä, että vähentäisi rodulle ominaisia piirteitä.
Mikään näistä asioista ei ole koiran syytä. Ihmiset ovat niistä sellaisia jalostaneet, ja tietynlaiset ihmiset hankkivat niitä statuksen tai pelotteen vuoksi. Valitettavaa on, että niille on jatkuvasti kysyntää. Ei kai niitä muuten jalostettaisi?
Transventtiili
Remington Steele

McPanty kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 3:24 pm
Transventtiili kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 3:12 pm

Jos jokin koirarotu on käytöshäiriöidensä lisäksi ruma, on ihan ok haukkua sen ulkonäköä.
Ei vittu, oikein öyhöä parhaimmillaan. 😂
Ei niissä mitää raatelemaan mennä.
poliisikoiran pentu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Jos itsellä sattuu olemaan kiva yksilö ja hyvää lenkkeily ym. seuraa näistä pahamaineisista roduista niin eikö ole vastuutonta puolustella koko rotua. Ei se yksilö muuta koko rotua. Eikä sitä seikkaa, että rodun edustajat ovat tappaneet tai vammauttaneet ihmisiä sekä toisia koiria toistamiseen. Tämän vietin ihminen itse on siihen jalostanut.

Kaikki koirathan on jalostettu johonkin. Se on eka valintakriteeri kun omistaja hankkii koiran.

Se että tässä tapauksessa koira tappoi tai raateli omistajansa, joka ruokki ja järkkäsi aktiviteetteja, on kyllä hurjaa. Kertoo paljon koirasta ja rodusta.

Suomessa ollaan tässäkin asiassa tyhmiä. Siis ettei ole lähdetty kieltolinjalle muiden maiden tapaan.
Transventtiili
Remington Steele

poliisikoiran pentu kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 4:36 pm Jos itsellä sattuu olemaan kiva yksilö ja hyvää lenkkeily ym. seuraa näistä pahamaineisista roduista niin eikö ole vastuutonta puolustella koko rotua. Ei se yksilö muuta koko rotua. Eikä sitä seikkaa, että rodun edustajat ovat tappaneet tai vammauttaneet ihmisiä sekä toisia koiria toistamiseen. Tämän vietin ihminen itse on siihen jalostanut.

Kaikki koirathan on jalostettu johonkin. Se on eka valintakriteeri kun omistaja hankkii koiran.

Se että tässä tapauksessa koira tappoi tai raateli omistajansa, joka ruokki ja järkkäsi aktiviteetteja, on kyllä hurjaa. Kertoo paljon koirasta ja rodusta.

Suomessa ollaan tässäkin asiassa tyhmiä. Siis ettei ole lähdetty kieltolinjalle muiden maiden tapaan.
En mä koko rotua puolusta, sanon vaan että ei todellakaan ole kaikki mitään hulluja sekopäätappajia. Luuletko että mun koira on ainoa kiva ja tervepäinen yksilö?

Mulla ei ainakaan ollut mikään valintakriteeri se, että mihin koira on jalostettu. Veikkaan että se ei todellakaan ole suurimmalla osalla ihmisistä ollut eka kriteeri kun koiraa on hommattu, oli rotu mikä tahansa.

Edelleenkään tässä ei tiedetä tappoiko koira vai ei. Jos näin on käynyt, niin se voi kertoa vaikka jostain sairaudesta koiralla.
Annuli66
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

Transventtiili kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 4:47 pm
poliisikoiran pentu kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 4:36 pm Jos itsellä sattuu olemaan kiva yksilö ja hyvää lenkkeily ym. seuraa näistä pahamaineisista roduista niin eikö ole vastuutonta puolustella koko rotua. Ei se yksilö muuta koko rotua. Eikä sitä seikkaa, että rodun edustajat ovat tappaneet tai vammauttaneet ihmisiä sekä toisia koiria toistamiseen. Tämän vietin ihminen itse on siihen jalostanut.

En mä koko rotua puolusta, sanon vaan että ei todellakaan ole kaikki mitään hulluja sekopäätappajia. Luuletko että mun koira on ainoa kiva ja tervepäinen yksilö?

Mulla ei ainakaan ollut mikään valintakriteeri se, että mihin koira on jalostettu. Veikkaan että se ei todellakaan ole suurimmalla osalla ihmisistä ollut eka kriteeri kun koiraa on hommattu, oli rotu mikä tahansa.

Edelleenkään tässä ei tiedetä tappoiko koira vai ei. Jos näin on käynyt, niin se voi kertoa vaikka jostain sairaudesta koiralla.
Transventtiili, otahan happee välillä! Tästä on tullu sun vastaaninttämis-ketju.
Transventtiili
Remington Steele

Annuli66 kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 7:13 pm

Transventtiili, otahan happee välillä! Tästä on tullu sun vastaaninttämis-ketju.
Mä yritän täällä keskustella noiden todella paljon liiottelevien öyhöttäjien kanssa. Niin toki se näyttää siltä että intän vastaan. Mulla kuitenkin on tällainen koiran ja tiedän useita tällaisia koiria. Kaikki niistä yhtä lukuunottamatta on ihan tavallisia ja rauhallisia koiria ja eivät todellakaan ole tappamassa kaikkea liikkuvaa. Yksi on sellainen joka ei muista koirista tykkää mutta sekin on peruja entisestä väkivaltaisesta kodistaan. Tämä kyseinen pitbullmix kävi mun koiran päälle joskus huolimattomuusvirheen seurauksena mutta se kyllä poistui häviäjänä siitä lyhyestä ottelusta.
Annuli66
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

Transventtiili kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 7:22 pm
Annuli66 kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 7:13 pm

Mä yritän täällä keskustella noiden todella paljon liiottelevien öyhöttäjien kanssa. Niin toki se näyttää siltä että intän vastaan. Mulla kuitenkin on tällainen koiran ja tiedän useita tällaisia koiria. Kaikki niistä yhtä lukuunottamatta on ihan tavallisia ja rauhallisia koiria ja eivät todellakaan ole tappamassa kaikkea liikkuvaa. Yksi on sellainen joka ei muista koirista tykkää mutta sekin on peruja entisestä väkivaltaisesta kodistaan. Tämä kyseinen pitbullmix kävi mun koiran päälle joskus huolimattomuusvirheen seurauksena mutta se kyllä poistui häviäjänä siitä lyhyestä ottelusta.
Kyllä kyllä, mutta kun keskustelu on mennyt jo parikytä sivua sitten kaikkien osalta tinkaamiseksi ja vänkäämiseksi, niin jatkaminen on turhaa ja kai turhauttavaakin. Unohtakaa nyt omien koirien ja lajien vertailu ja kiinnittäkäämme katse ketjun murheelliseen tapaukseen. Toivottavasti tästä edes kuullaan lisää!
Transventtiili
Remington Steele

Mikromuovi kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 1:45 pm https://areena.yle.fi/1-77351084

Suora linkki tähän Yle Areenan ohjelmaan jossa amstaffi puree lapsia ja tappaa koiria. Ja puhutaan taistelukoirista Ruotsissa.

Miksi koirilla on niin suuret oikeudet että niitä ei voida samantien lopettaa siihen kadulle missä se puree lapselta käsivarren luut poikki ?

Jos kyseessä olisi susi tai karhu niin paikalla olisi 25 poliisia ampumassa sen samantien.
Katsoin tämän ja siinä tosiaan käy selväksi että millaisia näistä tulee huonoilla omistajilla ja huonoissa olosuhteissa. Ohjelmassa mainitaan myös että monet näistä roduista on tasapainoisia ja hyväkäytöksisiä kun edellytykset ovat olemassa. Tämän ohjelman koirilla ei todellakaan edellytykset olleet olemassa. Ohjelma ei todellakaan myöskään mitenkään todista sitä, että kaikki näiden rotujen edustajat on jotain hulluja sekopäitä.

Olen samaa mieltä et tuollaiset koirat saisi lopettaa suoraan tapahtumapaikalle mutta näissäkään ohjelman tapauksissa ei tainnut virkavalta ehtiä paikalle ajoissa. Jälkikäteen on hankala todistaa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a ... 2e272e3f12

Tänään tv:ssä: 15-vuotias poika kuoli Ruotsissa, kun koira hyökkäsi
Toimittaja Richard Aschberg kertoo tv:ssä naapurimaan koirahyökkäyksistä.

Ruotsalainen Wictor Nilsson ei koskaan ehtinyt täyttää 16 vuotta. Hänet tappoi koira, kuten Ylellä nähtävässä Maailman kiltein koira -reportaasissa kerrotaan.

Tapahtuma-aikaan vuonna 2018 Wictor oli sijoitettuna perhekotiin, jossa oli paljon koiria. Yksi niistä oli amerikanbulldoggi. Ruotsalaisen ohjelman mukaan perhekotia johtanut nainen sai syytteen kuolemantuottamuksesta, mutta tuomio oli vapauttava. Nyt nainen on kuollut, ja toimittaja Richard Aschberg haastattelee naisen aikuista poikaa.

Pojan mukaan Wictor oli mennyt koira-aitaukseen ja vienyt sieltä lelun tai kepin. Sitten Wictor oli hypännyt pois aitauksesta, mutta koira oli tullut perässä.

– Tässä se puri ensimmäisen kerran. Kaulavaltimosta oli suihkunnut verta kaikkialle, nimettömäksi ja kasvottomaksi jäävä poika näyttää tv:ssä.

– Terassi oli ihan punainen. Se näytti kammottavalta.

– Meidän piti itse putsata se pois.

(--)

Heti ohjelman aluksi katsojia varoitetaan.

– Ohjelman koirahyökkäyksiin liittyvä kuvamateriaali saattaa järkyttää.

Hyökkäysmateriaalia on muun muassa Luqman Abukerin tapauksesta. Häntä retuuttaa videolla amstaffi, joka oli jo aiemmin tappanut yhden koiran ja käynyt kolmen lapsen ja yhden aikuisen kimppuun. Luqmanista kiinni saatuaan koira ei päästänyt irti, vaan puri käsivarren läpi. Sivullinen kertoo tv:ssä menneensä väliin, mutta hän ei saanut koiraa irti. Videolla poika kirkuu.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Savusumu
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Savusumu »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 9:01 pm https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a ... 2e272e3f12

Tänään tv:ssä: 15-vuotias poika kuoli Ruotsissa, kun koira hyökkäsi
Toimittaja Richard Aschberg kertoo tv:ssä naapurimaan koirahyökkäyksistä.

Ruotsalainen Wictor Nilsson ei koskaan ehtinyt täyttää 16 vuotta. Hänet tappoi koira, kuten Ylellä nähtävässä Maailman kiltein koira -reportaasissa kerrotaan.

Tapahtuma-aikaan vuonna 2018 Wictor oli sijoitettuna perhekotiin, jossa oli paljon koiria. Yksi niistä oli amerikanbulldoggi. Ruotsalaisen ohjelman mukaan perhekotia johtanut nainen sai syytteen kuolemantuottamuksesta, mutta tuomio oli vapauttava. Nyt nainen on kuollut, ja toimittaja Richard Aschberg haastattelee naisen aikuista poikaa.

Pojan mukaan Wictor oli mennyt koira-aitaukseen ja vienyt sieltä lelun tai kepin. Sitten Wictor oli hypännyt pois aitauksesta, mutta koira oli tullut perässä.

– Tässä se puri ensimmäisen kerran. Kaulavaltimosta oli suihkunnut verta kaikkialle, nimettömäksi ja kasvottomaksi jäävä poika näyttää tv:ssä.

– Terassi oli ihan punainen. Se näytti kammottavalta.
Siinä videolla oli aivan naurettavan matala aitaus. Se on suurin ongelma näissä aina. Laitetaan peto asumaan sohvalle, metrin aitaukseen, ulko-oven taakse minkä se avaa oven kahvaa painamalla, auton takapenkille jne jne. Ongelma on se pito kun niitä pidetään kuin LEMMIKKIKOIRIA ja sitten ihmetellään ja levitellään käsiä että miten tässä taas kävi näin.
Vastaa Viestiin