Lauha kirjoitti: Ke Touko 20, 2026 3:33 pm
Le chat bleu kirjoitti: Ke Touko 20, 2026 3:16 pm
Turhaa kitinää. Ei se niinkään voi mennä, että jos varastaa halvan asian, ei seuraa mitään. Sakot on ajanhukkaa tilanteessa jossa ulosotossa on jo ennestään kaikki muukin, ainoa missä vähän on tehoa on vankeus, oikea ehdoton vankeus.
Ei minulla sinällään silti mitään ratkaisua tähän ongelmaan ole esittää, koska ongelma on paljon laajempi kuin yksittäisten ihmisten tragediat. Ongelma on koko yhteiskunnan rakenteessa ja siinä, että kaikkia ei oikeesti tarvita pyörittämään tätä järjestelmää. Ne on sitten näitä väliinputoajia.
Huh huh. Ongelma on paskasakki eikä yhteiskunta, aina on ollut niitä jotka vapaamatkustaa. Ja miten yhteiskunta ei tarvitse jokaisen panosta? Velaksi eletään ja silti leikataan vanhuksilta ja lapsilta, kun jakajia on enemmän kuin jaettavaa.
Ennen vaan vapaamatkustaminen ei samoin onnistunut, laiskimmankin piti elättää itse itsensä. Nyt on elätetty ja tuettu liikaakin, moni kylmän viileästi laskee että heidän kannattaa vapaamatkustaa. Koko elämäntapa on sellainen etteivät he työllisty vaikka olisi mikä nousukausi, kun ei kiinnosta ei kiinnosta.
Ei heistä ole kuin kuluja, lisäresurssit menisivät hukkaan. Minä tukisin koulua jotta kaikilla lapsilla olisi mahdollisuus, ammatikseen näpisteleviin ei auta muu kuin vankila, ja sekin tasan sen hetken kun ovat vankilassa