Aivan. Sompanssien työttömyys huitelee 60 % ja ne jotka ovat "töissä" polkevat ruokaa ihmisille tai ajavat laitonta raiskaustaksia.Kräki kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:26 pm Nämä ovat olleet suomessa 1,5-2vuotta. Ei hitto saatu siinä ajassa töihin vielä. Onneksi somalit ja irakilaiset saatiin 30vuodessa oppimaan kieltä ja töihin!
Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
. ”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa muslimeja”
Rasistinen äärivasemmistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Rasistinen äärivasemmistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Mutta kumpia on enemmän työttöminä: somaleita, vai ukrainalaisia? Seuraava haittaisänmaallisille vaikea matemaattinen tehtävä on ratkaista kummatko tulevat kalliimmaksi suomalaiselle yhteiskunnalle? En pidä hengitystä vastausta odotellessa.Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:39 pmAivan. Sompanssien työttömyys huitelee 60 % ja ne jotka ovat "töissä" polkevat ruokaa ihmisille tai ajavat laitonta raiskaustaksia.Kräki kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:26 pm Nämä ovat olleet suomessa 1,5-2vuotta. Ei hitto saatu siinä ajassa töihin vielä. Onneksi somalit ja irakilaiset saatiin 30vuodessa oppimaan kieltä ja töihin!
Viimeksi muokannut Nile Jarvis, To Kesä 18, 2026 8:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Ilmeisesti sinua ei haittaa se palkastasi veroina otetun 42% päätyminen ukrainalaisten ja ryssien taskuihin. Sen sijaan aika marginaalinen somalityöttömien joukko verrattuna tuohon kahteen ryhmään aiheuttaa ahdistusta. Se ei sinua kiusaa, että ne ryssät on olleet vielä somaleita kauemmin Suomessa työttöminä.Kräki kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:26 pm Nämä ovat olleet suomessa 1,5-2vuotta. Ei hitto saatu siinä ajassa töihin vielä. Onneksi somalit ja irakilaiset saatiin 30vuodessa oppimaan kieltä ja töihin!
Suomessa työttömien ulkomaalaisten työnhakijoiden selvästi suurin yksittäinen ryhmä ovat ukrainalaiset. Heidän määränsä on kasvanut merkittävästi tilapäisen suojelun myötä. Seuraavaksi suurimmat ryhmät työttömissä ovat perinteisesti virolaiset, venäläiset sekä irakilaiset.
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Ukrainalaiset ovat kuitenkin ensimmäisten vuosiensa aikana työllistyneet selkeästi paremmin kuin kansainvälisen suojelun perusteella tulleet.
Suurimmat kansallisuusryhmät kansainvälistä suojelua saavien joukossa ovat Irak, Afganistan, Somalia ja Syyria. Joukossa on kuitenkin paljon muitakin kansallisuuksia.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... f1f1620735
Auts, hups
Heikompi aines tuijottaa taas absoluuttisia lukuja eikä %-osuuksia. Peruskoulupudokkaille liian vaikea asia ymmärtää
Suurimmat kansallisuusryhmät kansainvälistä suojelua saavien joukossa ovat Irak, Afganistan, Somalia ja Syyria. Joukossa on kuitenkin paljon muitakin kansallisuuksia.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... f1f1620735
Auts, hups
Heikompi aines tuijottaa taas absoluuttisia lukuja eikä %-osuuksia. Peruskoulupudokkaille liian vaikea asia ymmärtää
. ”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa muslimeja”
Rasistinen äärivasemmistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Rasistinen äärivasemmistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Mitä vitun väliä sillä on jos työttömiä ukrainanalaisia on kuusi-seitsemän kertaa enemmän kuin somaleita?Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:41 pm Ukrainalaiset ovat kuitenkin ensimmäisten vuosiensa aikana työllistyneet selkeästi paremmin kuin kansainvälisen suojelun perusteella tulleet.
Suurimmat kansallisuusryhmät kansainvälistä suojelua saavien joukossa ovat Irak, Afganistan, Somalia ja Syyria. Joukossa on kuitenkin paljon muitakin kansallisuuksia.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... f1f1620735
Auts, hups
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Heikompi aines nimenomaan ei ymmärrä kokonaiskustannuksista mitään. Jos Suomessa on yksi X-kansallisuuden omaava henkilö ja tämä on työtön niin haittaisänmaallisen mielestä tämä on yhteiskunnan kannalta suurempi kustannus ja ongelma kuin yli 7000 työtöntä ukrainalaista. Ei vittu mitä täältä saa lukea.Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:41 pm
Heikompi aines tuijottaa taas absoluuttisia lukuja eikä %-osuuksia. Peruskoulupudokkaille liian vaikea asia ymmärtää
*pltmtxtvp*tm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Tämä oma pieni kotikaupunki on sitten kerrankin onnistunut jossain, sillä jokainen itselle tuttu Ukrainan pakolainen (sanotaanko että noin 20?) puhuu molemmat kansalliskielet sujuvasti sekä käy töissä.
Osa on jo muuttanut takaisin, osa Tanskaan, ja osalla ihan vakituinen elämä ja luultavasti jäävät. Nämä eivät kuitenkaan valita rasismista yhtään, eli pitäisi siirtyä lähemmäs Lähi-Itää ja palata 11 vuotta ajassa taaksepäin.
Osa on jo muuttanut takaisin, osa Tanskaan, ja osalla ihan vakituinen elämä ja luultavasti jäävät. Nämä eivät kuitenkaan valita rasismista yhtään, eli pitäisi siirtyä lähemmäs Lähi-Itää ja palata 11 vuotta ajassa taaksepäin.
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Ukrainalaiset ovat hakeneet tilapäistä suojelua, tai pakolaisasemaa.Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:41 pm Ukrainalaiset ovat kuitenkin ensimmäisten vuosiensa aikana työllistyneet selkeästi paremmin kuin kansainvälisen suojelun perusteella tulleet.
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka vaatii palveluun kirjautumista.Suomessa on tällä hetkellä arviolta noin 60 000 – 64 000 ukrainalaista. Sodan alettua yli 70 000 ukrainalaista on hakenut Suomesta tilapäistä suojelua, mutta osa on palannut kotimaahansa tai muuttanut muualle. He muodostavat nykyään Suomen suurimman ulkomaalaisryhmän
Viimeksi muokannut Nile Jarvis, To Kesä 18, 2026 9:05 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Sinun subjektiivisesta kokemuksestako pitäisi tehdä kokonaisuutta käsittelevä johtopäätös?manearia kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:48 pm Tämä oma pieni kotikaupunki on sitten kerrankin onnistunut jossain, sillä jokainen itselle tuttu Ukrainan pakolainen (sanotaanko että noin 20?) puhuu molemmat kansalliskielet sujuvasti sekä käy töissä.![]()
Osa on jo muuttanut takaisin, osa Tanskaan, ja osalla ihan vakituinen elämä ja luultavasti jäävät. Nämä eivät kuitenkaan valita rasismista yhtään, eli pitäisi siirtyä lähemmäs Lähi-Itää ja palata 11 vuotta ajassa taaksepäin.
Väitätkö sinä, ettei esim. somalit ole kokeneet rasismia? Luetko tätä palstaa? Tällä palstalla syytää haittaisämaallisten joukko päivittäin rasismia ja ihmisvihaa. Luuletko, että nuo ihmiset siviilielämässä ajattelevat toisin?
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Hyvin uskottavaa. Kaksikymmentä tyyppiä on olleet muutaman vuoden Suomessa ja ovat oppineet sujuvasti puhumaan molempia kieliä. Ja tälläistä paskaako pitäisi uskoa?manearia kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:48 pm Tämä oma pieni kotikaupunki on sitten kerrankin onnistunut jossain, sillä jokainen itselle tuttu Ukrainan pakolainen (sanotaanko että noin 20?) puhuu molemmat kansalliskielet sujuvasti sekä käy töissä.![]()
-
sepponenhe
- Alibin satunnaislukija
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Huhti 06, 2026 11:03 am
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Tuo linkki EI ollut maksumuurin takana. Mitä kuvittelet voittavasi valehtelemalla. Kysyn vaan. Hävisitkö väittelyn vai mikä painaa.Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:49 pm
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka on maksumuurin takana.
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
sepponenhe kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:59 pmTuo linkki EI ollut maksumuurin takana. Mitä kuvittelet voittavasi valehtelemalla. Kysyn vaan. Hävisitkö väittelyn vai mikä painaa.Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:49 pm
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka on maksumuurin takana.
Lukeakseen pitää olla kirjautunut Iltalehden sivuille. Ei kiitos. Hyviin tapoihin kuuluu linkata sellaiset jutut jotka ovat vapaasti luettavissa.
Ukrainalaisia työttömiä on muuten 5,67 kertaa enemmän kuin työttömiä somaleita. Silti haittaisänmaallisille on mahdoton tehtävä hahmottaa kumpi ryhmä tulee suomalaiselle yhteiskunnalle kalliimmaksi.
Viimeksi muokannut Nile Jarvis, To Kesä 18, 2026 9:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Ei muuten pidä paikkansa. Ihan ilman kirjautumista luettavissa. Yp?Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:03 pmsepponenhe kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:59 pmTuo linkki EI ollut maksumuurin takana. Mitä kuvittelet voittavasi valehtelemalla. Kysyn vaan. Hävisitkö väittelyn vai mikä painaa.Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:49 pm
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka on maksumuurin takana.
Lukeakseen pitää olla kirjautunut Iltalehden sivuille. Ei kiitos. Hyviin tapoihin kuuluu linkata sellaiset jutut jotka ovat vapaasti luettavissa.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
-
Nile Jarvis
- Harjunpää
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2025 10:36 pm
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Ei ole. Vähintä mitä voi tehdä on kopioida se juttu tänne. Osaatteko kopioida?ASierra kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:08 pm
Ei muuten pidä paikkansa. Ihan ilman kirjautumista luettavissa. Yp?
Ja miksi levität valeuutista
Hei, Iltalehden lukija.
Voit lukea tämän yli kuusi kuukautta vanhan artikkelin, kun kirjaudut sisään Alma-tunnuksellasi. Mikäli sinulla ei ole vielä Alma-tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksuttomast
Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!
Todiste siitä että tuo teksti kuuluu ko. juttuun? Ai ei oleNile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:09 pmEi ole. Vähintä mitä voi tehdä on kopioida se juttu tänne. Osaatteko kopioida?ASierra kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:08 pm
Ei muuten pidä paikkansa. Ihan ilman kirjautumista luettavissa. Yp?
Ja miksi levität valeuutista
Hei, Iltalehden lukija.
Voit lukea tämän yli kuusi kuukautta vanhan artikkelin, kun kirjaudut sisään Alma-tunnuksellasi. Mikäli sinulla ei ole vielä Alma-tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksuttomast
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.