Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Superia
Nikke Knatterton
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 12, 2026 9:57 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Superia »

*pltmtxtvp*tm
Avatar
Ifigeneia
Jessica Fletcher
Viestit: 3176
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 6:16 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

*Poistettu OT*tm

Aika epätoivoiseksi alkaa mennä han-suomalaisten maahanpolkeminen, kun vedotaan vaikka mihin ja kehen, että millä perusteella muhisten ja mehmettien pikku reipastelut voi katsoa sormien läpi. Ja suurin syypää kaikkeen paskaan on suomalainen mies, kuten aina.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Superia
Nikke Knatterton
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 12, 2026 9:57 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Superia »

Ifigeneia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 11:37 pm En minäkään Ryydmänniä diggaile. Mutta on se kova ukko kun painaa joillekin vaakakupissa enemmän kuin läjä maahanmuuttajajuippeja, joilla ei ole parempaakaan tekemistä ollut kuin rait rait rallallaa raiskata vaan.

Aika epätoivoiseksi alkaa mennä han-suomalaisten maahanpolkeminen, kun vedotaan vaikka mihin ja kehen, että millä perusteella muhisten ja mehmettien pikku reipastelut voi katsoa sormien läpi. Ja suurin syypää kaikkeen paskaan on suomalainen mies, kuten aina.
Jos tyyppi on pedofiili, mutta persu, niin se on OK sinulle. Jos persu vikittelee 14-vuotiaita lapsia, niin silmät ja korvat umpeen vaan. Aivan.
Kräki
Jane Marple
Viestit: 1021
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Bird kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 9:24 pm
Kräki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 9:12 pm Saanen epäillä,että näissäkään ei puhuta suomalaisista?!
i

Epäile ihmeessä, jos verenpaineesi kestää senkin vielä. Mutta todellisuudessa et osu nytkään oikeaan: kohdat 1, 2 ja 5 (henkirikokset ja niiden yritykset, ei kunniamurhat) koskee nimittäin ihan yhtä lailla sitä kotimaistakin lähisuhdeväkivaltaa.
Tarkoitatko suomalaisilla 400-500v kotoutuneita mustalaisia? Sitä alinta paskaa,mitä maa voi päällään kantaa?
Avatar
Ifigeneia
Jessica Fletcher
Viestit: 3176
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 6:16 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Superia kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 12:44 am
Ifigeneia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 11:37 pm En minäkään Ryydmänniä diggaile. Mutta on se kova ukko kun painaa joillekin vaakakupissa enemmän kuin läjä maahanmuuttajajuippeja, joilla ei ole parempaakaan tekemistä ollut kuin rait rait rallallaa raiskata vaan.

Aika epätoivoiseksi alkaa mennä han-suomalaisten maahanpolkeminen, kun vedotaan vaikka mihin ja kehen, että millä perusteella muhisten ja mehmettien pikku reipastelut voi katsoa sormien läpi. Ja suurin syypää kaikkeen paskaan on suomalainen mies, kuten aina.
Jos tyyppi on pedofiili, mutta persu, niin se on OK sinulle. Jos persu vikittelee 14-vuotiaita lapsia, niin silmät ja korvat umpeen vaan. Aivan.
Jos tyyppi on persu ja Ryydmänni, niin hänen vikittelynsä ovat sinulle vakavampi juttu kuin että kaduilla ja toreilla mussukat raiskaavat naisia ja lapsia. Peitettäköön silmät, korva ja suu, ja aamen.

Pointti oli nyt siinä että teillä(?) suvaikeilla on epätoivoisesti esittää tämä yksi pöljäke vastaan monia monia Lähi-idän ja Afrikan ihmeitä. Näitä traumatisoituneita, seksuaalisessa hätätilassa olevia. Joo tottakai suomalaiset vielä toistaiseksi raiskaavat ja ahdistevat Suomessa lukumääräisesti enemmän, kun suomalaisia nyt kuitenkin on enemmän. Mutta aika hyvin kunnostautuvat maahanmuuttajat, erityisesti maailman ylimielisimmän ja paskimman uskonnon valtaamista maista olevat.

*pltmtxtvp*tm
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
SariTup
Nikke Knatterton
Viestit: 199
Liittynyt: La Helmi 21, 2026 2:43 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja SariTup »

*pltmtxtvp*tm
Rapsuttaja
Martin Beck
Viestit: 804
Liittynyt: La Maalis 26, 2022 12:24 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Rapsuttaja »

Antirasistinen koulutus on hyvä alku, seuraavaksi oppiaineeseen lisätään:
-antifasistinen koulutus
-antikapitalistinen koulutus
-antikolonialistinen koulutus
-antipatriarkaalinen koulutus
-antiheteroseksuaalinen koulutus
-antibinäärinen sukupuolikoulutus
-antikristillinen koulutus
-antivalkoinen koulutus
-antisivistyksellinen koulutus
-anti-ihmisyyskoulutus


Antirasistista koulutusta nuorille englantilaiseen tapaan: Pathways-selainpeli
https://www.shoutoutuk.org/pathways/ kirjoitti:A free youth-centred interactive learning package for education on extremism, radicalisation and Prevent.
Peli tietysti käsittelee maahanmuuttovastaisuutta, vasemmistossahan mitään radikalisoitumista ei voi tapahtua.
Millions must go.
Avatar
Ifigeneia
Jessica Fletcher
Viestit: 3176
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 6:16 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Rapsuttaja kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 12:16 pm Antirasistinen koulutus on hyvä alku, seuraavaksi oppiaineeseen lisätään:
-antifasistinen koulutus
-antikapitalistinen koulutus
-antikolonialistinen koulutus
-antipatriarkaalinen koulutus
-antiheteroseksuaalinen koulutus
-antibinäärinen sukupuolikoulutus
-antikristillinen koulutus
-antivalkoinen koulutus
-antisivistyksellinen koulutus
-anti-ihmisyyskoulutus


Antirasistista koulutusta nuorille englantilaiseen tapaan: Pathways-selainpeli
https://www.shoutoutuk.org/pathways/ kirjoitti:A free youth-centred interactive learning package for education on extremism, radicalisation and Prevent.
Peli tietysti käsittelee maahanmuuttovastaisuutta, vasemmistossahan mitään radikalisoitumista ei voi tapahtua.
Huiviakalle kivi tai granu käteen, niin alkaa tulla realismia kehiin.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Avatar
El Mencho
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2026 12:29 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja El Mencho »

Tällainen tuli vastaan kun etsin jotain muuta juttua. Mitäs rutsari, eiku Superia tästä tuumailee?
Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa – vaikka vihervasemmisto ja valtamedia muuta väittää
PolitiikkaAnalyysi
24.03.2026

Suomalaiset eivät ole suvaitsemattomia ja Suomi on maailman onnellisin maa. Tätä ei juurikaan uskoisi, kun seuraa valtamedian fiktiota rasismista ja vihapuheesta, joka on kietonut valtakunnan mustaan syleilyynsä. Yleensä maalittaminen toki rajoitetaan perussuomalaisiin, mutta summa summarum: vastakkainasettelua lietsova uutisointi on muunneltua totuutta.

World Population Review -raportti vuodelta 2026 toistaa jälleen vuoden 2024 hämmästyttävää tulosta: Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa, heti Tanskan jälkeen. Suomalaiset ovat osoittautuneet poikkeuksellisen suvaitsevaisiksi naapureitaan kohtaan. Riippumatta tutkimuksessa haastatellun taustasta tai ihonväristä.

Tässä kohtaa moni valtamedian seuraaja saattaa hieraista silmiään. Kotimaista keskustelua seuratessa saattaa nimittäin saada helposti sellaisen käsityksen, että Suomi on pahimman laatuisen rotusyrjinnän löyhkäävä pesä.

Valtamedian muunneltu totuus
Rasismisyytöksiä lentelee joka suuntaan, yleensä vasemmalta oikealle. Rasismikortti viuhuu somessa, perinteinen media kertoo kissankokoisin kirjaimin monimuotoisesta syrjinnästä ja ihonväriin liittyvästä vääryydestä, tasaisin väliajoin.

Paradoksaalisesti juuri se, että suomalaiset herkästi tunnistavat ja nimeävät rasismin, kertoo omalla tavallaan yhteiskunnan kypsyydestä. Maissa, joissa rasismi on todella syvään juurtunut, sitä ei välttämättä edes tunnisteta ongelmaksi.

Maailman rasistisimmat maat ovat WPR-raportin mukaan Iran, Valko-Venäjä ja Etelä-Korea.
https://www.suomenuutiset.fi/suomi-on-m ... a-vaittaa/
“Amicus certus in re uncertain cernitur”
Anom
Axel Foley
Viestit: 2014
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Anom »

El Mencho kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 1:23 pm Tällainen tuli vastaan kun etsin jotain muuta juttua. Mitäs rutsari, eiku Superia tästä tuumailee?
Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa – vaikka vihervasemmisto ja valtamedia muuta väittää
PolitiikkaAnalyysi
24.03.2026

Suomalaiset eivät ole suvaitsemattomia ja Suomi on maailman onnellisin maa. Tätä ei juurikaan uskoisi, kun seuraa valtamedian fiktiota rasismista ja vihapuheesta, joka on kietonut valtakunnan mustaan syleilyynsä. Yleensä maalittaminen toki rajoitetaan perussuomalaisiin, mutta summa summarum: vastakkainasettelua lietsova uutisointi on muunneltua totuutta.

World Population Review -raportti vuodelta 2026 toistaa jälleen vuoden 2024 hämmästyttävää tulosta: Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa, heti Tanskan jälkeen. Suomalaiset ovat osoittautuneet poikkeuksellisen suvaitsevaisiksi naapureitaan kohtaan. Riippumatta tutkimuksessa haastatellun taustasta tai ihonväristä.

Tässä kohtaa moni valtamedian seuraaja saattaa hieraista silmiään. Kotimaista keskustelua seuratessa saattaa nimittäin saada helposti sellaisen käsityksen, että Suomi on pahimman laatuisen rotusyrjinnän löyhkäävä pesä.

Valtamedian muunneltu totuus
Rasismisyytöksiä lentelee joka suuntaan, yleensä vasemmalta oikealle. Rasismikortti viuhuu somessa, perinteinen media kertoo kissankokoisin kirjaimin monimuotoisesta syrjinnästä ja ihonväriin liittyvästä vääryydestä, tasaisin väliajoin.

Paradoksaalisesti juuri se, että suomalaiset herkästi tunnistavat ja nimeävät rasismin, kertoo omalla tavallaan yhteiskunnan kypsyydestä. Maissa, joissa rasismi on todella syvään juurtunut, sitä ei välttämättä edes tunnisteta ongelmaksi.

Maailman rasistisimmat maat ovat WPR-raportin mukaan Iran, Valko-Venäjä ja Etelä-Korea.
https://www.suomenuutiset.fi/suomi-on-m ... a-vaittaa/
Nää on niitä kuuluisia faktoja, jotka ikävästi pilaa öyhötyksen. :mrgreen:
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
Puheenjohtaja
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Syys 22, 2025 7:00 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Puheenjohtaja »

Kräki kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 4:24 am
Bird kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 9:24 pm
Kräki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 9:12 pm Saanen epäillä,että näissäkään ei puhuta suomalaisista?!
i

Epäile ihmeessä, jos verenpaineesi kestää senkin vielä. Mutta todellisuudessa et osu nytkään oikeaan: kohdat 1, 2 ja 5 (henkirikokset ja niiden yritykset, ei kunniamurhat) koskee nimittäin ihan yhtä lailla sitä kotimaistakin lähisuhdeväkivaltaa.
Tarkoitatko suomalaisilla 400-500v kotoutuneita mustalaisia? Sitä alinta paskaa,mitä maa voi päällään kantaa?
Heidän sukunsa on voinut olla Suomen alueella kauemmin, kuin monen "kantasuomalaisen".
Puheenjohtaja
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Syys 22, 2025 7:00 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Puheenjohtaja »

El Mencho kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 1:23 pm
World Population Review -raportti vuodelta 2026 toistaa jälleen vuoden 2024 hämmästyttävää tulosta: Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa, heti Tanskan jälkeen. Suomalaiset ovat osoittautuneet poikkeuksellisen suvaitsevaisiksi naapureitaan kohtaan. Riippumatta tutkimuksessa haastatellun taustasta tai ihonväristä.

Jutttu kirjoitettu 31.8.2024 :roll: :lol:

Mihin tämä raportti perustuu? Ei ainakaan mihinkään tutkimukseen. Peruskoulupudokkaisiin toki uppoaa. Lähteenä Suomen Uutiset. Kas kun ei UMV. :mrgreen:
Puheenjohtaja
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Syys 22, 2025 7:00 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Puheenjohtaja »

*pltmtxtvp*tm
Viimeksi muokannut Puheenjohtaja, Ti Kesä 23, 2026 2:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
El Mencho
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2026 12:29 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja El Mencho »

Puheenjohtaja kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 2:03 pm
El Mencho kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 1:23 pm
World Population Review -raportti vuodelta 2026 toistaa jälleen vuoden 2024 hämmästyttävää tulosta: Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa, heti Tanskan jälkeen. Suomalaiset ovat osoittautuneet poikkeuksellisen suvaitsevaisiksi naapureitaan kohtaan. Riippumatta tutkimuksessa haastatellun taustasta tai ihonväristä.

Mihin tämä raportti perustuu? Ei ainakaan mihinkään tutkimukseen. Peruskoulupudokkaisiin toki uppoaa. Lähteenä Suomen Uutiset. Kas kun ei UMV. :mrgreen:
Sieltähän se luikerteli esiin kivenkolosta. Olisit varmasti löytänyt linkin itsekin.
The Challenge of Measuring Racism
Measuring the racial tolerance of a country is difficult to do accurately. Racism is not a simple number, such as population or average income. Racism has many forms, and it is entirely possible for a person, social group, culture, or country to be at peace with one race or situation, but completely intolerant of another. For example, a caucasian person who has no problem living next to an Asian neighbor could have major objections to a black person marrying into their family. Moreover, because most survey respondents are generally aware that racism is not particularly admired in today’s society, the truthfulness and honesty of survey responses can be difficult to verify. As a result of these complications, researchers typically rely upon surveys to collect information about the public consciousness. They then combine multiple questions, surveys, or studies to determine a country’s true level of racial tolerance.

The World Values Survey is an international research program that studies “social, political, economic, religious and cultural values” including racial tolerance and racism. The WVS survey asks respondents from more than 80 countries dozens of questions, including one that asked respondents to identify types of people they would not want as neighbors. The more people of a particular country responded that they would be happy to have a neighbor of a different race, the more racially tolerant the respondents’ country would be considered. The annual Best Countries report, a joint effort of U.S. News and World Report, the BAV Group, and the Wharton School at the University of Pennsylvania, added specific questions about racial tolerance for its 2023 report, which, like the 2024 report, surveyed more than 17,000 people across 36 countries.
https://worldpopulationreview.com/count ... -countries
Screenshot_20260623_140551_com_duckduckgo_mobile_android_BrowserActivity.jpg
Screenshot_20260623_140551_com_duckduckgo_mobile_android_BrowserActivity.jpg (405.61 KiB) Katsottu 111 kertaa
“Amicus certus in re uncertain cernitur”
Puheenjohtaja
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Syys 22, 2025 7:00 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Puheenjohtaja »

El Mencho kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 2:11 pm
Lautamiestekstiä. Olisit varmasti löytänyt linkin itsekin.

Ei tuo ole mikään oikea tutkimus. Kyselytutkimukset on tyrmätty tällä palstalla, mutta tosiaan vaikea uskoa tätä palstaa lukiessa, että Suomessa olisi rasismia.
Vastaa Viestiin