Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ifigeneia kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 1:38 pm
Tätä kun on turha edes yrittää kysyä missään muualla, niin kysyn täällä.
Tiedättekö ketään suvakkia, joka olisi myöhemmin tullut katumapäälle? Jota hävettäisi tai edes harmittaisi, että on ollut hitusenkaan vertaa mukana siinä toiminnassa, mikä on mahdollistanut turvapaikanhakijaa larppaavien elintasoturistien ja lippahivossa olevien rikollisten suomalaisiin kohdistamat raiskaukset ja rötökset?
En tiedä ketään suvakkia, joka hyväksyisi rikollisten ulkomaalaisten Suomessa olon.
Sen sijaan tiedän useita oikeistopuolueita, jotka vallassa ollessaan haalivat tuota halpatyövoimaa Suomeen, joka jää sitten osittain veronmaksajien harteille, kun yritysten tarve halpatyövoimalle loppuu.
Tällainen politiikka on todella haitallista isänmaallemme mitä oikeisto harjoittaa. Onko tämän hallituksen aikaan tullut taas 100 000 halpatyöläistä lisää Suomeen loikoilemaan.
Ai jaa. Koska en ole kuullut suvaitsevaisten inahtavankaan ulkkisten rikoksista, olen olettanut että kiusallisesta aiheesta halutaan vaieta. Ja leikkiä ettei moista ilmiötä edes ole.
Poislukien yksi kerta. Jossain suvakkiryhmässä naiset vouhottivat että jos lentokoneessa on pakkopalautettavia turviksia, lentokapteenin pitää kieltäytyä lentämästä. Pari miestä huomautti että paitsi jos palautettavat ovat rikollisia. Naiset eivät sanoneet siihen mitään.
Myöskin olen nähnyt jonkun ihme varis-muijan keuhkoavan netissä, että hänen ryhmänsä on valmis vaikka väkivaltaan jos näkevät pakkopalautustilanteen.
Pienimpäänkään uhkan mahdollisuuteen eivät myöskään uskoneet ne hyväntahtoiset(?) hölmöt, jotka juoksuttivat turviksia kouluissa ja lasten seurakuntakerhoissa.
Kun itse pohdin aihetta ulkkikset + raiskarit + suvakit, en ajattele mitään tänne töihin tekemään tulleita, vaan vääryyvellä ja viekkauvella turvapaikanhakujärjestelmää väärinkäyttäneitä juippeja. Minun muistini kun ylettyy näet vuosikymmenen päähän.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Ifigeneia kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 3:56 pm
Ai jaa. Koska en ole kuullut suvaitsevaisten inahtavankaan ulkkisten rikoksista, olen olettanut että kiusallisesta aiheesta halutaan vaieta. Ja leikkiä ettei moista ilmiötä edes ole.
Poislukien yksi kerta. Jossain suvakkiryhmässä naiset vouhottivat että jos lentokoneessa on pakkopalautettavia turviksia, lentokapteenin pitää kieltäytyä lentämästä. Pari miestä huomautti että paitsi jos palautettavat ovat rikollisia. Naiset eivät sanoneet siihen mitään.
Myöskin olen nähnyt jonkun ihme varis-muijan keuhkoavan netissä, että hänen ryhmänsä on valmis vaikka väkivaltaan jos näkevät pakkopalautustilanteen.
Pienimpäänkään uhkan mahdollisuuteen eivät myöskään uskoneet ne hyväntahtoiset(?) hölmöt, jotka juoksuttivat turviksia kouluissa ja lasten seurakuntakerhoissa.
Kun itse pohdin aihetta ulkkikset + raiskarit + suvakit, en ajattele mitään tänne töihin tekemään tulleita, vaan vääryyvellä ja viekkauvella turvapaikanhakujärjestelmää väärinkäyttäneitä juippeja. Minun muistini kun ylettyy näet vuosikymmenen päähän.
No Suomessahan piti talojen palaa ja tulla satoja terroristi-iskuja, mutta kuinkas sitten kävikään?
Ei kannata 90%:sta suomalaisista vetää yhtä ryhmää äänekkäimpien riekkujien perusteella.
No ketkäs näitä turvapaikanhakijoita halusivat 2015 Suomeen? Eihän vaan Kokoomus, Keskusta ja Perussuomalaiset? Eihän? Muistanko nyt väärin 10v taakse.
Sipiläkin miljonäärinä varmasti omaa oikeistolaisen erinomaisuuden sekä ajatukset.
En tapaa em. puolueita järin äänestellä. Olisin mieluusti ollut vasenta laitaa, mutta tapahtumat vuosikymmen sitten pilasivat senkin minulta. Tai olisin voinut olla vihreä, jos heitä olisi kiinnostanut luonto. But nööööööyyyy...
Olen yrittänyt hahmottaa että miksi suvakit eivät ole kiinnostuneita vähemmistöjen naisiin kohdistuvista ihmisoikeusrikkomuksista silloin kun tekijät ovat samaa ryhmää. Tai silloin kun tekijät ovat muslimeja. Ainutkaan suvakki ei inahtanutkaan jesidinaisten puolesta. Isis-naisten puolesta kyllä ulistiin, ihan kuin nämä täysin natseihin verrattavissa olevat ämmät olisivat viattomia.
Nyttemmin olen kuullut että islam ei ole syypää siihen että muslimit ovat osattomia ihmisparkoja. Näin ollen tulee mieleen että syypää paskoihin oloihin on kulttuuri. Siis nämä kulttuurit joissa silvotaan lapsia, pikkutyttöjä myydään vanhoille kääkille panopuiksi yms. tavanomaista.
Mutta suvakkimieli lienee sen verran ovela härpäke, että hoksaavat että kulttuuri on yhtä kuin joukko ihmisiä. Ja (ei-länkkäri)ihmisten syyttäminen paskasta kulttuurista tai ylipäätään yhtään mistään (tekemistään asioista) on RASISMIA.
Koska rasismia ei missään nimessä voida hyväksyä, tulee siis olla hiljaa kuin susi kukassa ja vaieta kaikesta ihmisrääkkäyksestä.
Tällä kertaa mietityttää, onko suvakeilla mitään muuta reagoimistapoja kuin
- suuttuminen
- denialismi
Kun yhtäällä tuli puhetta vuosikymmenen takaisista valokuvista joissa suomalaisten suvakkiperheiden pikkutyttöjä on aseteltu muslimimiesten syleihin ja kainaloon, oli kuulemma vihamielistä ja islamofobista esitellä niitä kuvia.
Ei siis saa tuoda esiin suvakkien virheitä.
Kun toisaalla oli puhetta seksioppaasta kossa neuvotaan syväkurkuttamaan banaanilla, kyseessä olikin persujen märkä uni. Ja kaiketi siis mitään tuollaista opasta ei ole olemassakaan vaikka täällä Murha.infossakin muistelisin asiadta pitkään keskustellun.
Jos suvakit tekevät virheitä, kuten pakottavat lukemaan äidinkielen tunnilla syväkurkutusohjeita yms., niin hetken päästä voi väittää ettei sellaista ole tapahtunutkaan.
Mikä näistä suvakeista tekee niin tekopyhiä? Heidän toiminnassaan ei saa nähdä mitään väärää. Tai oikeastaan heidän toimintaansa ei saisi nähdä ollenkaan, että saavat jatkaa sitä kaikessa rauhassa. Ja jos joku nostaa metelin, niin KATO PERSU! Ei käy laatuun että kukaan muu suiviintuisi menoon?
Ifigeneia kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 12:18 pm
Tällä kertaa mietityttää, onko suvakeilla mitään muuta reagoimistapoja kuin
- suuttuminen
- denialismi
-uhriutuminen
-valehtelu ja vääristely, olkiukkoargumentointi
-nimittely (natsi, siionisti, pedofiili, incel, läski)
-rasismi- ym. syytökset
-rasismi, homofobia jne. (esim. "persut on hinttejä")
En ole varma sopiiko Koski tässä ketjussa viitattuihin "suvakkeihin", mutta ainakin somessa häntä on pidetty suvaitsevaisena, joten jätän tän kommenttini nyt tähän ketjuun.
Eli, tässäpä tältä kuulta linkkejä yhden mm. Silakkaliikkeen syntyyn vaikuttaneen verkkoaktivistin näkemyksiin maahanmuuttajien rikollisuudesta. Etenkin moni entinen twitteristi saattaa Johannes Kosken tietää entuudestaankin.
Myönnän kyllä, että eka ajatukseni oli tarkistaa onko hänen tilinsä kaapattu tai vastaavaa, mutta eipä siitä näkynyt ko.profiilissa Koskelta mitään mainintaa eikä hän ole tviittejään poistanutkaan. Oletan siis toistaiseksi, että kyse on hänen omista mielipiteistään.
Täytyy kyllä sanoa, että pidän tosi hyvänä sitä, että muun muassa antirasistiksi profiloitunut henkilö jakaa julkisesti kritiikkiä ja näkemyksiään myös maahanmuuttajien rikollisuuteen liittyen.
On mielestäni suorastaan puuduttavaa ja kapeanäköistä, miten maahanmuuttokriittisyys ja rasismi edelleen liian usein niputetaan automaattisesti samaksi asiaksi.
Ps. Koski on muuten myös ateisti, joka haluaisi pysäyttää islamin leviämisen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Hyvä että kahtia jakautuneessa somemaailmassa löytyy välimallin ihmisiäkin. Itsehän kannatan rikollisten, siis nimenomaan rikoksia tehneiden, maahan millä hyvänsä verukkeella tulleiden karkotusta. Opiskelijoiden perheiden yhdistämiseen meillä ei ole varaa, eikä näillä opiskelijoillakaan... Eihän se opiskelu ikuista ole, joten kotiväki malttaa kyllä odottaa omaansa takaisin.
Kieli pitää opetella, jotta saa kansalaisuuden. Lomamatkoja ei tehdä maahan, jossa ei muka ollut turvallista asua. Silvottu lapsi otetaan huostaan ja vanhemmat karkotetaan. (Älkää pliis tulko kukaan lässyttämään miten lapsi traumatisoituu vanhempiensa menettämisestä...) Tyttärille ei opeteta että ovat poikia huonompia ihmisiä, eikä lasten kaavuttamista sallita. Aikuiset pukeutukoot vapaaehtoisesti vaikka sukelluspukuun, kunhan ei ole lärvi peitossa yleisissä tiloissa. Yksityisesti voi laittaa vaikka pussin päähän, jos on häiritsevän ruma.
Ja tästä kaikesta saan kuulla että olen natsi, persu ja rasisti, ja sälytän naisille valtavan taakan.
Toi on tosi ärsyttävää, että mielipiteiden perusteella leimataan helposti rasistiksi tms. Yhtä ärsyttävää on kyllä sekin, että vastustettaessa vaikka rasismia saatetaan heti leimata “sinitukkaiseksi rautahuulivassariksi” vai mitä kaikkea nyt olikaan.
Mustavalkoisuus (splitting) on tavallaan mielen defenssi, josta pitäisi osata kasvaa ulos, mutta se näyttää olevan yllättävän yleistä. Inhimillistä toki, kun usein se aikuisilla korostuu stressissä, uhkatilanteissa tai voimakkaissa ideologisissa konflikteissa.
Näin nopealla hahmottelulla olen itse aikalailla samaa mieltä monista näistä asioista. Ja vaikka tällaisista näkemyksistä voi helposti saada jyrkän kuvan, en itse näe tätä “halki-poikki-pinoon” -ajatteluna, vaan enemmän yrityksenä hahmottaa kokonaisuutta ja sen harmaita alueita realistisesti.
Edit. Selvennys, että kannatan siis itsekin rikollisten maahanmuuttajien karkoittamista. Mitä esim. juuri tähän rikollisuuteen ja siihen liittyviin arviointeihin tulee, niin erilaiset mielentilatutkimukset, vaarallisuus- ja uusintarikollisuuden riskinarviotkin vie paljon resursseja ja on muutenkin kalliita. Ne vaatii myös erikoisosaamista, josta Suomessa on pulaa. Ja, kun tätä kaikkea tarvitaan jo valmiiksi "kantasuomalaisillekin", tulee väistämättä vastaan kysymys resurssien riittävyydestä tilanteessa, jossa valtion talous on muutenkin tiukka.
Huostaanottoihin liittyen olen saanut itsekin kritiikkiä vastaavista näkemyksistä. Viimeksi muistaakseni Karfien ketjussa. Mutta näen sen vaan niin, että joskus vain hyviä vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole ja silloin joudutaan valitsemaan huonoista vaihtoehdoista se vähiten huono.
Joka tapauksessa: henkkoht toivoisin, että useampi ns. välimallin, "harmaan alueen" ihminen uskaltaisi tuoda näkemyksiään esiin. Ehkä se voisi auttaa myös polarisaation vähentämisessä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Olen sitä mieltä, että pakolaisten integraatio ei ole saanut riittävästi tukea tai resursseja, ja siksi sosiaaliset, kulttuuriset, uskonnolliset sekä poliittiset erot ovat niin vahvassa kontrastissa "Suomen arvojen" kanssa. Tämä taas toimii bensana rasistien liekkeihin.
Olen häpeämättä sitä mieltä, että nyt rajat kiinni joksikin aikaa, paitsi jos kyseessä työperäinen maahanmuutto, jotta saataisiin Suomen ekonomia kuntoon ja siten lisää työpaikkoja, sekä pakolaisille mahdollisuus integroitua.
Mitä rikollisiin tulee, niin takaisin kotimaahan ensimmäisellä lennolla. Paitsi näin ei tule käymään, sillä kotimaassa heidän henkensä ovat vaarassa koska ovat maansa pettureita.
(Anteeksi hoono Soomi - ironisesti olen Rantaruotsalainen, ja sen lisäksi kiire päällä.)
Jos itse vasiten lähtee maasta sen takia että pelkää henkensä olevan vaarassa, on kyllä perin kummallista jos uudessa maassa alkaa raiskaamaan ja ryöstämään... Mutta heti kun tämän kirjoitin, niin tuli mieleen että ehkä tällainen siaksi peltoon tuleva onkin itse järkeillyt, tai pakettimatkoja myyvä ihmissalakuljettaja hänelle mainostanut että nyt kantsii suunnata Eurooppaan, kun sieltä ei yhdestäkään maasta palauteta ketään jota uhkaa mestaus. Joten tee täsmälleen mitä mieli tekee.
Itse olen niin epäsuvaitsevainen, että mielestäni rikoksiin ryhtyvä on valinnut olla olematta turvassa. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Eli jos olet kusipää, niin tule sitten vaikka tapetuksi. Who cares.