Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Tuulenvire
Sofia Karppi
Viestit: 413
Liittynyt: La Marras 22, 2025 4:26 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Tuulenvire »

ASierra kirjoitti: To Kesä 25, 2026 5:17 pm 0_Screenshot_20260623_140551_com_duckduckgo_mobile_android_BrowserActivity
Joo, sen huomaa hyvin esim. murha.info lukiessa.
Gurney kirjoitti: To Kesä 25, 2026 5:30 pm maahantunkeutujat eivät raiskaa
Gurney
Jessica Fletcher
Viestit: 3217
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Gurney »

0_Screenshot_20260623_140551_com_duckduckgo_mobile_android_BrowserActivity.jpg
0_Screenshot_20260623_140551_com_duckduckgo_mobile_android_BrowserActivity.jpg (47.8 KiB) Katsottu 303 kertaa
Oikea tutkimus kertoo ihan muuta luin peniksenvirkkaajien nettikysely.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Tuulenvire
Sofia Karppi
Viestit: 413
Liittynyt: La Marras 22, 2025 4:26 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Tuulenvire »

*pltmtxtvp*tm
Gurney kirjoitti: To Kesä 25, 2026 5:30 pm maahantunkeutujat eivät raiskaa
Salmari
Javier Pena
Viestit: 1818
Liittynyt: To Marras 22, 2018 2:37 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Salmari »

*pltmtxtvp*tm
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 1:52 pm Onneksi tästä ketjusta huomaa, ettei Suomessa ole rasismia.
Tuulenvire
Sofia Karppi
Viestit: 413
Liittynyt: La Marras 22, 2025 4:26 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Tuulenvire »

Salmari kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:02 pm Tämä teidän yritys kääntää aina haittamaahanmuutajamiesten raiskaus- ja väkivaltaisuuskeskutelut yleiseksi ölinäksi ja mutkusuomalaiset. Alkaa olla aika läpinäkyvää touhua muutoin
*pltmtxtvp*tm

Espoon perusopetuksen johtaja Juha Nurmi taitaa olla kokoomuslainen, joten vihervasemmistoölinäkään ei toimi tässä tapauksessa.
Teikko kertoo, että antirasistisessa koulutuksessa puhutaan alakoululaisten kanssa heidän ikätasolleen sopivalla tavalla siitä, mitä syrjintä on ja miten itse voi pitää huolen siitä, ettei syrji toisia edes tiedostamatta.

– Tarkoitus on, että lapset ymmärtävät, millaisia herkkyyksiä syrjintään liittyy, hän sanoo.
https://yle.fi/a/74-20232152

Mielestäni ihan hyvä asia, eikä siitä pitäisi kenenkään vauhkoontua siinä määrin, mitä tässä ketjussa on nähty.
Gurney kirjoitti: To Kesä 25, 2026 5:30 pm maahantunkeutujat eivät raiskaa
Kräki
Jane Marple
Viestit: 1021
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Onko tuulenhuuhtomalla päällä mitään muuta,kun tuo ”rasismi” sanavarastossa?😅
Sehän ei siin ole rasismia,kun kertoo,kuinka asiat on.
Paikalla
ASierra
Rico Tubbs
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Tammi 24, 2022 11:15 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Mutakuonoille tämä koulutus kuuluu, Espoon kouluissa on valtava matuongelma, hakkaavat päivittäin suomalaisia.

Valtavirtamedia ei koskaan uutisoi näistä uhreista, koska se haluaa suojella tekijöitä ja monikultturismi ideologiaa. On tarpeen näyttää, mitä osa vasemmistolaisten tänne kutsumista ja heidän jälkeläisistään tekevät ympäri Eurooppaa. Rajoittamaton maahanmuutto on saanut Ruotsissa jengirikollisuuden kukoistamaan, Iso-Britanniassa raiskausjengit kukoistamaan ja Ranskassa väkivallan kukoistamaan jne. Jokaisessa rajoittamatonta maahanmuuttoa harjoittaneensa Euroopan valtiossa raiskausrikostilastot ja jengiväkivalta on noussut raketin lailla ja uhreina ovat eurooppalaiset lapset ja nuoret.

Euroopan on aika sulkea rajat jokaiselta Lähi-Idästä ja Afrikasta tulevalta. 0 turvapaikanhakijaa, 0 pakolaista ja täällä olevat rikolliset, huonosti käyttäytyvät ja maahan integroitumattomat on lähetettävä takaisin sinne, mistä he ovat tulleetkin. Yhdenkään suomalaisen tai eurooppalaisen ei pidä tulla tulijoiden tai heidän jälkeläisten raiskaamiksi, hakattaviksi tai tapettaviksi. Kuinka monen tytön pitää vielä tulla raiskatuksi ja montako Louisia tarvitaan, että eurooppalaiset heräävät? Pahinta on, että tekijät pääsevät aina kuin koirat veräjästä ja jatkavat pian elämäänsä vapaana.

.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Tuulenvire
Sofia Karppi
Viestit: 413
Liittynyt: La Marras 22, 2025 4:26 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Tuulenvire »

*pltmtxtvp*tm
Gurney kirjoitti: To Kesä 25, 2026 5:30 pm maahantunkeutujat eivät raiskaa
Tuulenvire
Sofia Karppi
Viestit: 413
Liittynyt: La Marras 22, 2025 4:26 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Tuulenvire »

Kräki kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:36 pm Onko tuulenhuuhtomalla päällä mitään muuta,kun tuo ”rasismi” sanavarastossa?😅
Sehän ei siin ole rasismia,kun kertoo,kuinka asiat on.
Ketun otsikko on "Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!". Unohdetaan otsikon sisältämät oikeinkirjoitusvirheet. Ei vittu sentään. Olet itse avannut tämän antirasistista koulutusta käsittelevän ketjun ja sitten vingut kun ketjussa keskustellaan rasismista. :roll: :lol:
Rasismi tarkoittaa ihmisten asettamista eriarvoiseen tai alempiarvoiseen asemaan heidän etnisen alkuperänsä, ihonvärinsä, kansalaisuutensa, kulttuurinsa tai uskontonsa perusteella. Se on ajattelumalli ja systeemi, joka ilmenee yksilöiden välisenä syrjintänä ja vihapuheena sekä yhteiskunnan rakenteissa ja normeissa
Gurney kirjoitti: To Kesä 25, 2026 5:30 pm maahantunkeutujat eivät raiskaa
Perilla
Martin Beck
Viestit: 778
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2025 7:52 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Perilla »

Nuslimeillehan sitä koulutusta pitää järjestää ja tämäkin koulutus on heille osoitettu. Mutta sitä ei uskalleta sanoa ääneen.
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko

joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista


Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
Paikalla
Syanidi-Simo
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Kesä 24, 2026 9:24 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Syanidi-Simo »

Perilla kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:06 pm Nuslimeillehan sitä koulutusta pitää järjestää ja tämäkin koulutus on heille osoitettu. Mutta sitä ei uskalleta sanoa ääneen.
Koulutus on kaikille ala-asteen oppilaille. Avausjutusta se selviää.
Bird
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 9:40 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Bird »

Syanidi-Simo kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:26 am
Perilla kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:06 pm Nuslimeillehan sitä koulutusta pitää järjestää ja tämäkin koulutus on heille osoitettu. Mutta sitä ei uskalleta sanoa ääneen.
Koulutus on kaikille ala-asteen oppilaille. Avausjutusta se selviää.
Antirasistinen koulutus, mihin tämä ketju liittyy, on tarkoitettu 4.-6.luokkalaisille lapsille yhtenä osana Yhdenvertaisempi koulu (tjsp.) -koulutuskokonaisuutta, mikäli rahoitushakemukset menee läpi.
Mutta näissä puitteissa koulutus on luonnollisesti tarkoitettu yhtälailla maahanmuuttajalapsille kuin kantiksillekin.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Kräki
Jane Marple
Viestit: 1021
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:41 pm
Kräki kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:36 pm Onko tuulenhuuhtomalla päällä mitään muuta,kun tuo ”rasismi” sanavarastossa?😅
Sehän ei siin ole rasismia,kun kertoo,kuinka asiat on.
Ketun otsikko on "Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!". Unohdetaan otsikon sisältämät oikeinkirjoitusvirheet. Ei vittu sentään. Olet itse avannut tämän antirasistista koulutusta käsittelevän ketjun ja sitten vingut kun ketjussa keskustellaan rasismista. :roll: :lol:
Rasismi tarkoittaa ihmisten asettamista eriarvoiseen tai alempiarvoiseen asemaan heidän etnisen alkuperänsä, ihonvärinsä, kansalaisuutensa, kulttuurinsa tai uskontonsa perusteella. Se on ajattelumalli ja systeemi, joka ilmenee yksilöiden välisenä syrjintänä ja vihapuheena sekä yhteiskunnan rakenteissa ja normeissa
Eli ei.
Noh_juuh
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 25, 2026 12:28 pm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Noh_juuh »

No varmaan siksi että lapset ei toistelisi kalluvanhemmiltaan kuulemia juttuja. Onhan näitä "jengiytymis" ja syrjäytymisaiheita tutkittu vuosikymmenet. Ongelmia ehkäistään tasavertaisuudella ja sillä että ketään ei syrjitä, muuten on riski että henkilö ajautuu rooliin jota hänelle pedataan kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Esim. Romaneilla on isot vaikeudet työllistyä: jopa niillä jotka ovat kouluttautuneet, eivät kansallispukua pidä, tai tekevät niinkin radikaalisti että laittavat perheeseensä välit poikki kokonaan. Iso kynnys irtautua suvustaan kun sen jälkeen jää aivan yksin. Syrjintä jatkuu, joten mikä järki edes yrittää?

Turha syyttää vassariksi. Vituttaa minuakin hevosmiehet, mutta ratkaisuja ongelmiin ei löydy kun mistään ei voida asiallisesti keskustella. Kun jotakin yritetään korjata tai ehkäistä, alkaa välittömästi öyhötys. Ärsyttää tämä mustavalkoisuus ja idioottimainen polarisointi kaikessa: paljon on tutkimusta ja dataa siitä miksi Suomessa toimitaan milläkin tavalla, pitäisi pystyä näkemään taustalla vaikuttava logiikka.
Le chat bleu
Sofia Karppi
Viestit: 406
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2026 7:58 am

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Niin miksi ei voida keskustella oikeista ongelmista? No siksi että rassekortti nousee välittömästi. Vasemmisto ei pysty keskustelemaan asiasta (kuten vaikka naisen asema islamissa), ne osaavat vain huutaa rasismia. :shock:
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Vastaa Viestiin