Minulle tämä tapahtunut usein. En mene vaan odotan rauhallisesti vaikka minuuttitolkulla että autoilija tajuaa mennä. Ei autoilija voi pakottaa minua rikkomaan lakia, kun minulla (pyöräilijällä) on väistämisvelvollisuus niin minä väistän vaikka autoilija pysähtyy päästämään.aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 4:03 pm Täytyy mainita, että itseä pyöräilijänä häiritsee, kun autot pysähtyvät suojatien eteen ja viittovat menemään yli, kun minulla on väistämisvelvollisuus.
Sähköpotkulautailija kuoli Vantaalla jäätyään rekan alle, 30.6.26
- Private dick
- Javier Pena
Re: Sähköpotkulautailija kuoli Vantaalla jäätyään rekan alle, 30.6.26
Jos sulla on jalka maassa, olet jalankulkija. Patti.Private dick kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 11:41 pm Minulle tämä tapahtunut usein. En mene vaan odotan rauhallisesti vaikka minuuttitolkulla että autoilija tajuaa mennä. Ei autoilija voi pakottaa minua rikkomaan lakia, kun minulla (pyöräilijällä) on väistämisvelvollisuus niin minä väistän vaikka autoilija pysähtyy päästämään.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
- Private dick
- Javier Pena
Ei ole, ollakseen jalankulkija on pyörä talutettava eli käveltävä ja pyörä jommallakummalla puolella vartaloa. Niin kaua kuin pyörä on jalkojen välissä on pyöräilijä.
Joo. Juuri näin. Ison auton kuljettaja oli selvästi syyllinen, ei vaan viitsinyt katsoa yhtään ja lisäksi kaasutteli reilusti kääntyessään.Transventtiili kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 6:59 pmJos ei oo mitään sanottavaa, niin sitten voi olla hiljaa eikä alkaa tuollaiseksi lapselliseksi. Tosin ei kyllä tule yllätyksenä täällä. Mun pointti kuitenkin oli se, että myös sitä isoa autoa voi ajas vielä hiljempaa ja siellä kopissa voi päätä kääntää ja kroppaa liikuttaa vielä enemmän, niin että on oikeasti varma ettei siellä ketää missään ole.Joosua kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 6:51 pmJuuri näin. Kannattaa pitää kiinni oikeuksistaan. Kyllä sen kääntyvän on pakko aina väistää. Sehän on selvä asia. Siis ei muuta kuin eteenpäin ja mielellään vielä kovalla vauhdilla. Samalla voi huutaa keuhkojen täydeltä vaikka: "saatanan apina, sinun kuuluu väistää".Transventtiili kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 12:02 pm
Toi että vääntöä on noin paljon, kertoo siitä, että sääntöjen suhteen on ihmisillä paljon väärää tietoa/luuloa.
Ja tässä ei edelleenkään tiedetä miten on mennyt, joten ei kannata tätä skuuttikuskia leimata kamikazeksi. Ja kääntyvän ajoneuvon väistämisvelvollisuus on kuitenkin aina ihan ehdoton. Vaikka olisi jalkakäytää laittomasti ajanut, niin silti kääntyvän pitää väistää risteävää tietä ylittävää.
-
Transventtiili
- Harjunpää
Ei jumalauta, just noinhan mä sanoinkin.Joosua kirjoitti: Su Heinä 05, 2026 10:31 amJoo. Juuri näin. Ison auton kuljettaja oli selvästi syyllinen, ei vaan viitsinyt katsoa yhtään ja lisäksi kaasutteli reilusti kääntyessään.Transventtiili kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 6:59 pmJos ei oo mitään sanottavaa, niin sitten voi olla hiljaa eikä alkaa tuollaiseksi lapselliseksi. Tosin ei kyllä tule yllätyksenä täällä. Mun pointti kuitenkin oli se, että myös sitä isoa autoa voi ajas vielä hiljempaa ja siellä kopissa voi päätä kääntää ja kroppaa liikuttaa vielä enemmän, niin että on oikeasti varma ettei siellä ketää missään ole.Joosua kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 6:51 pm
Juuri näin. Kannattaa pitää kiinni oikeuksistaan. Kyllä sen kääntyvän on pakko aina väistää. Sehän on selvä asia. Siis ei muuta kuin eteenpäin ja mielellään vielä kovalla vauhdilla. Samalla voi huutaa keuhkojen täydeltä vaikka: "saatanan apina, sinun kuuluu väistää".