Ei kai yksittäistapauksissa nimiä tarvitse julkaista?Tuohirulla kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 1:19 am Rakastan miten tuomittuja suojellaan. <3
Mahommed Dadullah
(ja "perusnäppistä" mukaellakseni: ja tätä maata pitäisi vielä puolustaa?)
Ei kai yksittäistapauksissa nimiä tarvitse julkaista?Tuohirulla kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 1:19 am Rakastan miten tuomittuja suojellaan. <3
Mahommed Dadullah
Jos on paha ihminen, saa tehdä suurinpiirtein mitä mieleen sattuu juolahtamaan. Hyvä ihminen ei saa tehdä yhtään mitään. Ei ainakaan olla paha pahoille.15-vuotias tyttö väitti Snapchatissa parikymppistä miestä pedofiiliksi.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi tytön kunnianloukkauksesta siitä huolimatta, että mies oli tuomittu useista lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista.
Pelastakaa lapset ry:n Nettivihje-palvelun kehittämispäällikkö Heidi Näppi muistuttaa, että rikosten selvittäminen kuuluu viranomaisille.
Hoopoja? Lampaita me ollaan. Toiset (voi ihan jokainen miettiä, että ketkä) tekee näillä ahmud mahdudeilla rahaa, toiset kärsii ja me muut kirjoitellaan internetissä, tai jossain x:ssä ja "vaaditaan" näiden palauttamista, mitä ei tule tapahtumaan. Tai no ehkä yksi lähtee ja neljä tulee tilalle.
Eli lehdessä saa julkaista tuomitun nimen ja teon mutta siitä jos mainitsee itse yksityisenä henkilönä muille joutuu itse tuomiolle?Ifigeneia kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 8:46 am Myöskään ei saa varoittaa pedofiileista nimellä ja kuvalla, koska kyseessä on sitten kunnianloukkaus. Siitäkin huolimatta, että puhuisi totta.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012004765.html (maksumuuri)
Jos on paha ihminen, saa tehdä suurinpiirtein mitä mieleen sattuu juolahtamaan. Hyvä ihminen ei saa tehdä yhtään mitään. Ei ainakaan olla paha pahoille.15-vuotias tyttö väitti Snapchatissa parikymppistä miestä pedofiiliksi.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi tytön kunnianloukkauksesta siitä huolimatta, että mies oli tuomittu useista lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista.
Pelastakaa lapset ry:n Nettivihje-palvelun kehittämispäällikkö Heidi Näppi muistuttaa, että rikosten selvittäminen kuuluu viranomaisille.
Tässä varmaan jippo on siinä, että mies sai tuomion vasta sen jälkeen, kun tyttö nimitti häntä pedofiiliksi.vesapaperi kirjoitti: Ma Heinä 06, 2026 12:39 pmEli lehdessä saa julkaista tuomitun nimen ja teon mutta siitä jos mainitsee itse yksityisenä henkilönä muille joutuu itse tuomiolle?Ifigeneia kirjoitti: Pe Heinä 03, 2026 8:46 am Myöskään ei saa varoittaa pedofiileista nimellä ja kuvalla, koska kyseessä on sitten kunnianloukkaus. Siitäkin huolimatta, että puhuisi totta.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012004765.html (maksumuuri)