Liikasääntely on sosialistin kontrolliväline.aruaylin kirjoitti: Ma Elo 03, 2026 2:52 pmMinäkin olin ennen melko liberaalien aselakien kannattaja mutta ihan jo pelkästään tätä foorumia lukemalla ei voi olla kuin tyytyväinen että seula on aika tiukka.Öyhö kirjoitti: Ma Elo 03, 2026 1:48 pm
Mä nään metsästyksen ankarasti säänneltynä ja kuritettuna. Ennen oli vähän joka talossa pyssy ja sitä käytettiin, jopa salaa kun se oli mahdollista. Nyt saa tehdä hitosti töitä että pääsee edes mukaan, ja tuomiot sääntöjen rikkimisesta ovat aika kovia.
Rehellinen rikollinen? Emme tiedä onko sillä pyssyä, eikä ole lupaa syynätä - ase pysyy.
Kuvassa on myös sisäistetty sääntely, eli ajatus siitä, että itse kuuluu eliittiin ja muut ei osaa ja niitä on estettävä. Metsästys ja kalastus on ihan täynnä säädösviidakkoa, jonka lopullinen tulos on, että viraabeliukot tekee mitä sattuu, mutta rehelliset ei viitsi edes yrittää.
Tervetuloa vähentämään kauriita. Eipä taida täällä kaava-alueella onnistua oikein mitenkään, vaikka siitä maksaisin. Itse asiassa se ei tunnu onnistuvan oikein edes maalla. Liian työlästä, iso perkaaminen. Kauris majailee pihassa, ei saa ampua. Niin, hitto, homman täydentää kunnallinen sorttiasema, joka ei ota vastaan edes raatoja.
En ota kantaa miten sääntelyä pitäisi höllätä, mutta sitä ihan varmasti on vain liian paljon.
Hallituskaan ei pysty auttamaan, meillä on kansainväliset sopimukset, nähkääs.
Kauriiden osalta niin toivoisin, että olen väärässä. Naapuri nimittäin ruokkii niitä vuoden ympäri.