Sariola kirjoitti:Varmaa on tosin vain se, että niiden syntyaikaa ja syntypaikkaa ei ole voitu varmistaa. Se jättää todellakin auki mahdollisuuden siihen, että ne ovat syntyneet Bodomilla. Emme voi käydä lukemassa Töölön sairaalan potilastietoja, onko näitä merkitty siellä papereihin. Sekin on mahdollista, että kaikkia puukon kärjellä tökkäisyjä pääkoppaan ei ole merkitty kirjoihin. Sitä emme tiedä miten on tarkka totuus tässä asiassa.
Mikäli nuo haavat olisivat olleet tuoreita ja vuotavia, eli Bodomilla syntyneitä, on suoranainen mahdottomuus, että niitä ei olisi huomattu Töölön sairaalassa -60. Tällöin niistä olisi merkintä potilastiedoissa.
Gustafssonin potilasasiakirjoihin on tutustuneet lausuntoja antaneet asiantuntijalääkärit, niin puolustuksen kuin syyttäjän puolelta. Olli Tenovuo, puolustuksen asiantuntijaksi kutsuma neurologi eritoten, koska hän ei itse Gustafssonia koskaan ennen oikeussalia tavannut. Syyttäjän asiantuntijat tutkivat Gustafssonin 2004 henkilökohtaisesti. Näistä haavoista ei ole merkintää potilasasiakirjoissa, sitä voi mieletäni pitää 100% varmana asiana, koska puolustuskaan ei ottanut asiaa esille.
Eli Sariolan väittämä, että - koska potilastiedot ovat suurelta yleisöltä salaisia, vammat ovat hyvinkin mahdollisesti syntyneet Bodomilla jne. - on mielestäni aika heppoisesti perusteltu.
Kysymyksillä jotka Sariolalle tuolla aiemmin jo kahteen kertaan esitin, yritin saada keskustelua ja puerusteluja Sariolalta, tuolle hänen pontevalle väitteelleen ja olisimme päässeet arvioimaan todennäköisyyksiä. Mutta niitä vastauksia ei koskaan tullut, tai tuli, mikäli tuota potilastietojen salaisuutta nyt sellaisena voi pitää. Hatarat on Sariolan perusteet joka tapauksessa.
Toki tämäkin "kolhuasia" olisi selvinnyt, mikäli sitä olisi kysytty itse Gustafssonilta. Mikähän olisi ollut vastaus?
- "joo eihän mulla ole koskaan mikään päähän kolahtanut ... ei koskaan ... mitä nyt siellä Bodomilla sillo ... "
vai
- "joo tulihan niitä tärskyjä kakarana, pudottiin puusta ja kaaduttiin polkupyörällä ... joo ja sit kerran se naapurin kolli löi mua kepillä tohon takaraivoon ja siitä tuli niin perkuleesti verta, kyllä sekin säikähti kun mä verissäpäin juoksin kotiin - niin ja onhan sitä tullu tota päätä kopsautettua milloin mihinkin ... pariin kertaan hyllynkulmaan ... tota ... kato kun mulla oli tossa tallissa tommonen terävä hyllynkulma ja siinä mä sit aina huonossa valossa jne ...."
Kevennystä tottakai.
Muistutan vielä, että minä en kirjoituksillani pyri ketään syyllistämään murhaajaksi, arvioin ja pohdiskelen ainoastaan esillä olevaa ja julkiseksi tullutta materiaalia, tässä osiossa Gustafssonin vammoja.
- awa -