Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Re: Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Marsumi kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 7:12 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 5:07 pm
JudgeCooper kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 5:05 pm Nämä vesijeteillä luonnossa liikkujat ovat tietenkin pienen piirin siittämiä ja siten luultavimmin ymmärrystä vailla. Aseiden laillisuutta on myös syytä epäillä. Vai annetaanko lupia nykyään kaikille pösilöille?
Ihan totta! Ei sekään ole varmaa, että olisivat luvallisia.

Vaikka yleisesti Suomessa lainsäädännössä rangaistuksia pitäisi mielestäni koventaa, niin luvattomista aseista saa verrattain kovia seuraamuksia.
Eli nämä kuvitteelliset jetti "metsästäjät" joista ei mitään havaintoa paitsi yksi kuolleen kuutin kuva ja yhden henkilön mielikuvitus, päästään eroon siitä että kielletään laittomat aseet al´a Annika Lapintie & Co.! :mrgreen:

Kiesus nyt taasen. Onko ketään mouhoajista sattunut vilkaisemaan karttaa että miltä Helsingin edusta näyttää? No tuskinpa. Onko ketään mouhoajista ampunut yhtään millään (ritsaa ja Pleikka pislaakia lukuukuunottamaatta) aseella? No tuskinpa.

Hylkeen metsästys jo jäilläkin yksinomaan pitkien matkojen takia varmasti hankalimpia ja haastavimpia jahtimuotoja sen ammattilaisillekkin mitä maassamme voi ajatella. Mutta kuvitteelliset hahmot (hupimetsästäjät) sitten niitä teloittelee ihan solkenaan jetistä... :twisted: Juu, kyllä ne kuutit varmaan kädestä syö Abban silliä.

Ja edelleen, yksi kuollut kuutti luodolla ja utopistinen tarina. Siinä faktat! :o
Olen ihan varma, että Ylellä, Helsingin Sanomissa, Iltalehdessä ja Ilta-Sanomissa on kuviteltu vain, kun kerran kaltaisesi älykkö tietää näin kertoa!
Näin aseharrastajana haluaisin tähän täsmennyksen: "kielletään laittomat aseet"? Meinaatko, että laittomia aseita ei olisi jo kielletty? :mrgreen:
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.

- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
Moonshiner
Sofia Karppi

Re: Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla

Viesti Kirjoittaja Moonshiner »

Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 13, 2026 11:10 am Olen ihan varma, että Ylellä, Helsingin Sanomissa, Iltalehdessä ja Ilta-Sanomissa on kuviteltu vain, kun kerran kaltaisesi älykkö tietää näin kertoa!
Näin aseharrastajana haluaisin tähän täsmennyksen: "kielletään laittomat aseet"? Meinaatko, että laittomia aseita ei olisi jo kielletty? :mrgreen:
No mitäpä niissä medioiden uutisissa oli oikeesti todettuja faktoja?
Laittomat aseet on toki lainvastaisina kielletty, samoin luvattomat aseet.
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Moonshiner kirjoitti: To Elo 13, 2026 11:28 am
Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 13, 2026 11:10 am Olen ihan varma, että Ylellä, Helsingin Sanomissa, Iltalehdessä ja Ilta-Sanomissa on kuviteltu vain, kun kerran kaltaisesi älykkö tietää näin kertoa!
No mitäpä niissä medioiden uutisissa oli oikeesti todettuja faktoja?
Laittomat aseet on toki lainvastaisina kielletty, samoin luvattomat aseet.
Ei varmasti ole todettu faktoja. Kirjoittelevat ihan mitä sattuu. Sitä juuri tarkoitin. Ihan jokainen media tekee niin Suomessa.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Ei ehkä kannata kaikkea lehdissä kirjoitettua ottaa täytenä totuutena. Täällä on monesti parempi tieto.
Moonshiner
Sofia Karppi

Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 13, 2026 11:40 am Ei varmasti ole todettu faktoja. Kirjoittelevat ihan mitä sattuu. Sitä juuri tarkoitin. Ihan jokainen media tekee niin Suomessa.
Totta. Ja liian usein toimittelijan omalla maailmankuvalla ja näkökulmalla väritettyä 'uutista' eli agendajournalismia.
manearia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja manearia »

Moonshiner kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 6:52 pm Mutta eihän tuosta Manerian tapauksesta ole sen enempää raakaa faktaa kuin tästä otsikon kuuttitapauksestakaan.
Anonyymi nettikirjoittaja väittää. Ja vaikka poliisit käyneet paikalla, saaneet valokuvia veneestä ja osallisista. Ja aikas rapsakat väitetyt teot: moottoriveneestä ajon aikana ammuskelu, joutseniakin kohteena. Eikä poliisi ole kanavillaan ilmonnut mitään, ei mediatkaan.
Jokin ei tunnu täsmäävän.
Siksikö, koska kolleega joka otti kuvat ei myynyt ne iltapuluille? Vai koska poliisi ei ole tiedottanut tapahtuneesta? Kuten kirjoitinkin, en tiedä kiinnostuiko poliisi edes. Minä soitin ne paikalle; myöhemmin poistuin koirani kanssa. Kolleega näytti poliisille kuvat, ja meripelastusseuran jäsen teki rikosilmoituksen. Ei minulla ole syytä keksiä tällaista.
McPanty
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja McPanty »

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 4:53 pm
McPanty kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 9:11 am
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Elo 11, 2026 2:58 pm

Niin, se kannan vähentäminen on tietystikin pakko hoitaa silleensä, että vesijeteistä ammuskellaan ja jätetään raadot luontoon. Kyseinen alue ei ole mikään perähikiä, jossa kaikki turaanit ovat serkuksia keskenään, vaan alue on sellaista, että siellä on muitakin ihmisiää kuin roskaväkeä (lapsiakin).
Eihän se toki hienostunutta ole kun sen raadon voisi käyttää myös jollain tapaa hyväksi, mutta siellä ne raadot toisaalta lojuu luonnollisen kuolemankin jäljiltä.
Helsinki on omanlaisensa perähikiä, vai pitäisikö sanoa peräreikä kyllä vaikka kaikki eivät serkuksia keskenään olekaan.
Niin, joo ne ruhot ovatkin ainoa ongelma, kun sekopäät ampuvat vesijeteistä kuutteja Helsingin edustalla.
Ei ne ruhot ongelma ole kun niitä siellä lojuu luonnonkin jäljiltä.
Toki jos ampuja osaa asiansa, ei hän sivullisia siinä touhussa vaaranna joten "ongelmaksi" jääkin enää se pörröisten ja kivojen hylkeiden päiviltä laskeminen.
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

McPanty kirjoitti: To Elo 13, 2026 1:50 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 4:53 pm
McPanty kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 9:11 am

Eihän se toki hienostunutta ole kun sen raadon voisi käyttää myös jollain tapaa hyväksi, mutta siellä ne raadot toisaalta lojuu luonnollisen kuolemankin jäljiltä.
Helsinki on omanlaisensa perähikiä, vai pitäisikö sanoa peräreikä kyllä vaikka kaikki eivät serkuksia keskenään olekaan.
Niin, joo ne ruhot ovatkin ainoa ongelma, kun sekopäät ampuvat vesijeteistä kuutteja Helsingin edustalla.
Ei ne ruhot ongelma ole kun niitä siellä lojuu luonnonkin jäljiltä.
Toki jos ampuja osaa asiansa, ei hän sivullisia siinä touhussa vaaranna joten "ongelmaksi" jääkin enää se pörröisten ja kivojen hylkeiden päiviltä laskeminen.
Arvon herra älykkö!

Mä ainakin kannatan sitä, että luvattomilla aseilla ammuskellaan Helsingin edustalla ja, että niitä aseita kannetaan lainvastaisesti. Sekin tietysti plussaa, että pääsee sadistisesti tappamaan hylkeen poikasia!

Calabash
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Jotkut ilmeisesti kuuluvat Fatim Diarran tukijoukkoihin. Hän pöyristyi tästä mätäkuun jutusta niin, että haluaa kieltää hylkeenpyynnin Helsingin edustalla kokonaan.
Moonshiner
Sofia Karppi

manearia kirjoitti: To Elo 13, 2026 12:41 pm
Moonshiner kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 6:52 pm Mutta eihän tuosta Manerian tapauksesta ole sen enempää raakaa faktaa kuin tästä otsikon kuuttitapauksestakaan.
Anonyymi nettikirjoittaja väittää. Ja vaikka poliisit käyneet paikalla, saaneet valokuvia veneestä ja osallisista. Ja aikas rapsakat väitetyt teot: moottoriveneestä ajon aikana ammuskelu, joutseniakin kohteena. Eikä poliisi ole kanavillaan ilmonnut mitään, ei mediatkaan.
Jokin ei tunnu täsmäävän.
Siksikö, koska kolleega joka otti kuvat ei myynyt ne iltapuluille? Vai koska poliisi ei ole tiedottanut tapahtuneesta? Kuten kirjoitinkin, en tiedä kiinnostuiko poliisi edes. Minä soitin ne paikalle; myöhemmin poistuin koirani kanssa. Kolleega näytti poliisille kuvat, ja meripelastusseuran jäsen teki rikosilmoituksen. Ei minulla ole syytä keksiä tällaista.
Kyllähän tuon verran vakavasta rikostelusta on poliisi yleensä tiedottanut. Siis moottoriveneellä ajettaessa ammuttu (rikostelu) joutsenia (rikostelu), kännissä (rikostelu, jos kännissä oleva kapteeni).
Kuten totesin, ei muuta näyttöä kuin anonyymin nettikirjoitus.
JudgeCooper
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

Keississä samoja piirteitä kuin lapinlahtelaisten pösilöiden perseilyssä. Jos poliisi alkaa ottaa selville tarkemmin, mitä on tapahtunut, voi jotain selvitäkin. Vaikka epäilen. Mutta toisaalta saattaa hillitä intoa perseillä lisää.
Välinpitämättömyys on valinta.
aruaylin
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja aruaylin »

Joutsenen ampumisen epäilykin johtaa aina laajaan valtakunnaliseen uutisointiin.
Muistatteko muutama vuosi sitten kun oli kaikissa lehdissä uutisia kun Kaavilla ammuttiin joutsenia?
Vihervassarit lähti ihan kalsongeistaan ja poliisi availi vihjelinjojaan...
Huomattavasti vähemmän julkisuutta sai se kun selvisi että kyseiset joutsenet olivat osuneet voimalinjaan.
Marsumi
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Marsumi »

Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 13, 2026 11:10 am
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 5:07 pm

Ihan totta! Ei sekään ole varmaa, että olisivat luvallisia.

Vaikka yleisesti Suomessa lainsäädännössä rangaistuksia pitäisi mielestäni koventaa, niin luvattomista aseista saa verrattain kovia seuraamuksia.
Eli nämä kuvitteelliset jetti "metsästäjät" joista ei mitään havaintoa paitsi yksi kuolleen kuutin kuva ja yhden henkilön mielikuvitus, päästään eroon siitä että kielletään laittomat aseet al´a Annika Lapintie & Co.! :mrgreen:

Kiesus nyt taasen. Onko ketään mouhoajista sattunut vilkaisemaan karttaa että miltä Helsingin edusta näyttää? No tuskinpa. Onko ketään mouhoajista ampunut yhtään millään (ritsaa ja Pleikka pislaakia lukuukuunottamaatta) aseella? No tuskinpa.

Hylkeen metsästys jo jäilläkin yksinomaan pitkien matkojen takia varmasti hankalimpia ja haastavimpia jahtimuotoja sen ammattilaisillekkin mitä maassamme voi ajatella. Mutta kuvitteelliset hahmot (hupimetsästäjät) sitten niitä teloittelee ihan solkenaan jetistä... :twisted: Juu, kyllä ne kuutit varmaan kädestä syö Abban silliä.

Ja edelleen, yksi kuollut kuutti luodolla ja utopistinen tarina. Siinä faktat! :o
Olen ihan varma, että Ylellä, Helsingin Sanomissa, Iltalehdessä ja Ilta-Sanomissa on kuviteltu vain, kun kerran kaltaisesi älykkö tietää näin kertoa!
Vai pohjaavatko nämä uutisoitsijat vain Seppo Knuuttilan höpötyksiin? No niinpä! Se on sitä tämän päivän laatujournalismia ja faktan tarkistusta se.

Olisi mielenkiintoista tietää minkä sortin "aseharrastaja" olet kun tuntuu ainakin osin niin aseita koskevat lainsäädännöt kuin ihan tietyt käytännön realiteetitkin olevan vähän hakusessa? Metsästäjä ilmeisesti et ainakaan. :mrgreen:
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Marsumi kirjoitti: To Elo 13, 2026 5:31 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 13, 2026 11:10 am

Vai pohjaavatko nämä uutisoitsijat vain Seppo Knuuttilan höpötyksiin? No niinpä! Se on sitä tämän päivän laatujournalismia ja faktan tarkistusta se.

Olisi mielenkiintoista tietää minkä sortin "aseharrastaja" olet kun tuntuu ainakin osin niin aseita koskevat lainsäädännöt kuin ihan tietyt käytännön realiteetitkin olevan vähän hakusessa? Metsästäjä ilmeisesti et ainakaan. :mrgreen:
Sinulla ainakin on oikeinkirjoitus hakusessa. Edes yksinkertaiset pilkkusäännöt eivät ole nähtävästi sinulle tuttuja. Kirjoitat saman tasoisesti kuin S2-kielenä suomea opiskellut 15-vuotias somali. :mrgreen:

"aseita koskevat lainsäädännöt kuin ihan tietyt käytännön realiteetitkin olevan vähän hakusessa"

Voisitko muuten antaa edes yhden sellaisen asian aseisiin tai "käytäntöihin" liittyen", jonka olen kirjoittanut ja, joka olisi virheellinen tai väärin, kiitos? Jään innolla odottamaan. :D
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, To Elo 13, 2026 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Minä ainakin luotan Minfon S2-kirjoittajiin enemmän kuin Yleen tai Hesariin!

Vastaa Viestiin