Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Marsumi
Lauri Hanhivaara

Re: Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla

Viesti Kirjoittaja Marsumi »

Pahoittelen kirjoitusvirheitäni parahin pilkunrakastelija. :oops:

Mistä muuten päättelit ettenkö olisi S2? (se termi kun ei ole sidottu opiskelijoihin) Ja mistä muuten päättelit sukupuoleni? Eli taasen silkoa mutuilua...

Mutta miten se sinulle esitetyn kysymyksen laita, noin niin kuin vastauksen suhteen? :wink:

Muihin kysymyksiisi saat vastauksen kun luet tämän lyhyen ketjun AJATUKSELLA läpi. :)
Öyhö
Martin Riggs

Re: Vesijeteillä liikkuvat metsästäjät ampuvat kuutteja huvikseen Helsingin edustalla

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 13, 2026 11:10 am
Olen ihan varma, että Ylellä, Helsingin Sanomissa, Iltalehdessä ja Ilta-Sanomissa on kuviteltu vain,[...]
^Tämä, mutta jokseenkin ilman ironiaa.

Median häpeämätön poliittinen spin.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Marsumi kirjoitti: To Elo 13, 2026 7:00 pm Pahoittelen kirjoitusvirheitäni parahin pilkunrakastelija. :oops:

Mistä muuten päättelit ettenkö olisi S2? (se termi kun ei ole sidottu opiskelijoihin) Ja mistä muuten päättelit sukupuoleni? Eli taasen silkoa mutuilua...

Mutta miten se sinulle esitetyn kysymyksen laita, noin niin kuin vastauksen suhteen? :wink:

Muihin kysymyksiisi saat vastauksen kun luet tämän lyhyen ketjun AJATUKSELLA läpi. :)
En minä ollenkaan päätellyt, että et olisi "S2". Mistä sinä päättelit minun päätelleen sukupuoltasi, vai myönnätkö tässä nyt samalla multinikkisi?
Eli taasen "silkoa" mutuilua...

Hyvin yllättäen et osannut vastata kysymykseeni. Rehellisesti todettuna en olettanut hetkeäkään, että osaisit antaa pyytämääni esimerkkiä. :D
Minähän olen kertonut laajasti ase- ja ampumaharrastuksestani Minfossa eri ketjuissa. Sen lisäksi olen myös eritellyt reserviläistaustaani (luutnantti). Et sinä niin onneton ole, että et löydä näitä hakutoiminnolla ja/tai Googlella, jos ne enemmän sinua kiinnostavat.

Oletan, että sinä olet tykkimies.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.

- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
Bird
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Bird »

Moonshiner kirjoitti: Ke Elo 12, 2026 6:59 am Selitys? Liikutko luonnossa? Oletko koskaan nähnyt susien tappotannerta, kun raatelevat hirven kuoliaaksi? Sen kymmeniä neliömetrejä lumi tallottuna ja roiskuneesta verestä punaisena. Hyväksyttävämpi selitys?
Ootas, kommenttini oli vähän epäonnistunut. (Joskin esimerkkisi meni silti kyllä turhan sivuun siitä. :))

Tarkoitin sitä, että jos ihminen ampuu viihteen vuoksi hyljettä, vieläpä huonosti, ja jättää sen haavoittuneena kuolemaan, "huono osuma" ei selitä sitä, miksi näin tapahtuu. Eläimen jääminen kitumaan on epäonnistuneen ampumisen seuraus (ellei eläintä ole tieten tahtoen tarkoituskin jättää kärsimään). Huono osuma ei itsessään selitä eikä oikeuta viihdetappamista.

Kitumiselta pelastava osuma ei tietenkään ole huono asia, päinvastoin. Jotenkin luulen, että nää kirjoittamani asiat on ns. oikeille metsästäjille itsestäänselvyyksiä (ehkä sullekin siis?) ja vähän hölmöltä tuntuu näistä kirjoittaminenkin, mutta ketjussa nyt kuitenkin oli kyse viihdetappamisesta.

Ja lopuksi: liikun itse asiassa tosi paljon luonnossa, suvussani on metsästäjiä enkä ole metsästämistä vastaan. Viihdetappamista kyllä vastustan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Paikalla
Moonshiner
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Moonshiner »

Jos taustaa metsästyksestä, niin "huono osuma" olis kertonut sulle täysin ilman seliseliä.
Nimittäin aina ei mee kuin strömsöössä. Huono osuma yhtä kuin haavakko, jota ei tavoitettu. Valitettavasti sitäkin sattuu. Luonnossa tapahtuu, mutta siihen on syynsä miksi vihervasemmistolaiset vastustaa jyrkästi susien murhaamien eläinten kuvien julkaisuja. Heidän mielestään (kaupunkilais)ihmiset tajuaisivat luonnon oikean raakuuden.

Ja siksi mm. vihdetappaminen on vihervasemmiston keksimä termi kuin 'paperiton'. Tarkoitus muuttaa normaalia heidän haluamaansa muottiin. Olisko toi stalinismia, totalitarisuutta, vai mitä ... :mrgreen:
Mutta tässäkään keississä ei ole yhtään lihaa tyhjän älämölön päällä.
Paikalla
Moonshiner
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Moonshiner »

Ja hyvä vielä muistuttaa vihervasemmistolaisten ns. luonnonsuojelijoiden typeryydestä. Mennääs koukaten kuin isukki ja sedät vuosikymmeniä sitten... :mrgreen:

"Yle: Kuka saa pitää kaadetut karhut? Valituksessa vaaditaan ruhojen käyttökieltoa"
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/met ... dd49f645d2

Eli suojeluhörhöille tuli vastapalloon karhunmetsästysasiassa (häiriköineet vuosikaudet valituksilla karhunmetsästystä), niin yrittivät juuri nyt saada mahdollisen karhusaaliin käyttökieltoon! Eli saalis kompostiin! Ihan älyvapaata touhua.
Oikeuslaitos hoiti hommansa, eikä suostunut. Vaan asia käsitellään myöhemmin normaalissa järjestyksessä.

Ja tämä on myös hyljesaaliin osalta yksi pointti: hylkeen osia ei saa kaupata! Mikä järki tässä on?
Harmaahylje ei ole uhanalainen laji. Miksi hylkeen lihaa, traania tahi nahkaa ei saa kaupata? Tulisi kannanhoidollisessa hyljekannan metsästyksessäkin hylkeen osat paremmin isollekin kansan osalle tutuksi. Vai juuri se, mitä ns.suojelijat pelkäävät.
Ns. luonnonsuojelijat on kyllä pahimman luokan hörhöjä.
Vastaa Viestiin