Tää oli hauska.
Niilo on ilmeisesti aika omaa luokkaansa. "12 kappaletta tätä saatanan punajuurta".
Hlvetti kun punajuuri on niin VÄÄRIN!
Tää oli hauska.
(Siirsin lainauksen tähän ketjuun, etten kuormita edellistä ketjua ot:llä.)Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 8:31 pm ∆
Jotenkin tuollaisen kuvan vaan saan usein suhtautumisestasi erinäisiin ilmiöihin. Yhtä kertaa pystyisin tarkastelemaan objektiivisesti, mutta usean kerran jälkeen alan miettimään toistuvaa kaavaa ja mitä sen takana on. Subjektiivisuutta tietyin ennakko-oletuksin kieltämättä.
Mutta hyvä kun voidaan näinkin rauhallisesti "debatoida".![]()
Pyydän muuten anteeksi aiempaa, hiukan kärkästä luonnehdintaani sinusta Bird. Ihan asiallisia osaat kirjoittaa ja haastaa terveellisesti. Tuot ketjuihin usein paljon uutta, hyvää näkökulmaa.Bird kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 3:47 pm(Siirsin lainauksen tähän ketjuun, etten kuormita edellistä ketjua ot:llä.)Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 8:31 pm ∆
Jotenkin tuollaisen kuvan vaan saan usein suhtautumisestasi erinäisiin ilmiöihin. Yhtä kertaa pystyisin tarkastelemaan objektiivisesti, mutta usean kerran jälkeen alan miettimään toistuvaa kaavaa ja mitä sen takana on. Subjektiivisuutta tietyin ennakko-oletuksin kieltämättä.
Mutta hyvä kun voidaan näinkin rauhallisesti "debatoida".![]()
Joka tapauksessa, ymmärrän mitä tarkoitat.
Ehkä just tossa on se kiinnostava ero: kuvaat sun tulkintaa mun suhtautumisesta, et niinkään joitain yksittäisiä asioita, joita olisin sanonut tai tehnyt. Mä yritän kiinnittää huomiota siihen, miten asioista keskustellaan.
Se ei toki tarkoita, ettenkö mäkin voisi suhtautua asioihin välillä subjektiivisesti tai etteikö mullakin olisi ennakko-oletuksia. Kaikilla on. Mutta just siksikin pidän hyvänä, että erotetaan toisistaan havainto, tulkinta ja se, mitä sen perusteella päätellään.
Ja samaa mieltä olen rauhallisesta debatoinnista — joskaan mä en ole kokenut, että meillä muunlaisia olis ollutkaan.
Ps. Saattaa olla havaittavissa, että olen "lievästi" metakognition ja metakeskustelun fani.![]()
Heh, kiitti.Kiimainen setämies kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:18 pm Pyydän muuten anteeksi aiempaa, hiukan kärkästä luonnehdintaani sinusta Bird. Ihan asiallisia osaat kirjoittaa ja haastaa terveellisesti. Tuot ketjuihin usein paljon uutta, hyvää näkökulmaa.
Osaathan sä ärsyttäväkin olla, mutta se liikkuu siedettävyyden rajoissa.
https://youtu.be/ILq01taR4CU?si=-_IVdloZ9omZoCmmBird kirjoitti: Su Elo 30, 2026 3:20 pmHeh, kiitti.Kiimainen setämies kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:18 pm Pyydän muuten anteeksi aiempaa, hiukan kärkästä luonnehdintaani sinusta Bird. Ihan asiallisia osaat kirjoittaa ja haastaa terveellisesti. Tuot ketjuihin usein paljon uutta, hyvää näkökulmaa.
Osaathan sä ärsyttäväkin olla, mutta se liikkuu siedettävyyden rajoissa.![]()
Guilty as charged.![]()
Tää on niitä biisejä, joita korvamadoiksikin sanotaan.Kiimainen setämies kirjoitti: Su Elo 30, 2026 7:08 pmhttps://youtu.be/ILq01taR4CU?si=-_IVdloZ9omZoCmmBird kirjoitti: Su Elo 30, 2026 3:20 pmHeh, kiitti.Kiimainen setämies kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:18 pm Pyydän muuten anteeksi aiempaa, hiukan kärkästä luonnehdintaani sinusta Bird. Ihan asiallisia osaat kirjoittaa ja haastaa terveellisesti. Tuot ketjuihin usein paljon uutta, hyvää näkökulmaa.
Osaathan sä ärsyttäväkin olla, mutta se liikkuu siedettävyyden rajoissa.![]()
Guilty as charged.![]()