Nimimerkki Bird

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Re: Nimimerkki Bird

Viesti Kirjoittaja Bird »

Mietintämyssyttelijä kirjoitti: La Elo 22, 2026 1:39 am
Puuna juuria punajuuria😄 sori

Tää oli hauska. :x (vaikka kaikki empatia Niilolle).

Niilo on ilmeisesti aika omaa luokkaansa. "12 kappaletta tätä saatanan punajuurta".
Hlvetti kun punajuuri on niin VÄÄRIN!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

.
Viimeksi muokannut Bird, Ke Elo 26, 2026 12:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

.
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Mennään nyt alkuun näillä spekuloinneilla; ko. naisilla on "hyviä" perusteluita prostituutiolle. Toisaalta heitä kuitenkin riistää miehet: väärällä vallankäytöllään ja väkivallalla uhkaillen. Kuka haluaa/tavoittelee mitäkin?
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Ei ollut mun lainaus-/lähdepäiväni. Ensin lainaukset päin hlvettiä, sitten varsinaisesta kommentista jäi lainaus ja lähde. Sen siitä saa, kun operoi samanaikaisesti useammassa ketjussa. Itse argumentti oli sentään tarkoituksella kirjoitettu. Kaikki hallinnassa. :mrgreen:

Laitanpa tän, vaikka alustakin näemmä taas tökkii:

Abstract
Social work has long been concerned about women’s involvement in the sex industry. This article asks what can be learned from sex workers themselves about how social work might better support those who work in the sex industry. Based on a study in Bangladesh, it is argued that although the NGOs who worked with these women helped to increase their feelings of agency, violence and abuse continued to feature in their daily lives. It is concluded that in order to more holistically meet sex workers’ needs, social workers should understand better the ways in which agency and exploitation co-exist.

https://www.research.ed.ac.uk/en/public ... eriences-/

Itse aihe siis kiinnostaisi ja siitä on ollut ajan saatossa lyhyesti keskustelua useammassakin ketjussa, en kuitenkaan lähtenyt niitä enää etsimään. Mietin kyllä myöa tekisinkö aiheelle oman ketjun vaikka Vapaan keskustelun puolelle, jos vaikka jotain muutakin kiinnostaisi aiheen tutkailu.
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 8:31 pm
Jotenkin tuollaisen kuvan vaan saan usein suhtautumisestasi erinäisiin ilmiöihin. Yhtä kertaa pystyisin tarkastelemaan objektiivisesti, mutta usean kerran jälkeen alan miettimään toistuvaa kaavaa ja mitä sen takana on. Subjektiivisuutta tietyin ennakko-oletuksin kieltämättä.

Mutta hyvä kun voidaan näinkin rauhallisesti "debatoida".🙂
(Siirsin lainauksen tähän ketjuun, etten kuormita edellistä ketjua ot:llä.)

Joka tapauksessa, ymmärrän mitä tarkoitat.
Ehkä just tossa on se kiinnostava ero: kuvaat sun tulkintaa mun suhtautumisesta, et niinkään joitain yksittäisiä asioita, joita olisin sanonut tai tehnyt. Mä yritän kiinnittää huomiota siihen, miten asioista keskustellaan.

Se ei toki tarkoita, ettenkö mäkin voisi suhtautua asioihin välillä subjektiivisesti tai etteikö mullakin olisi ennakko-oletuksia. Kaikilla on. Mutta just siksikin pidän hyvänä, että erotetaan toisistaan havainto, tulkinta ja se, mitä sen perusteella päätellään.

Ja samaa mieltä olen rauhallisesta debatoinnista — joskaan mä en ole kokenut, että meillä muunlaisia olis ollutkaan. :D

Ps. Saattaa olla havaittavissa, että olen "lievästi" metakognition ja metakeskustelun fani. :mrgreen:
Kiimainen setämies
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kiimainen setämies »

Bird kirjoitti: Pe Elo 28, 2026 3:47 pm
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ti Elo 25, 2026 8:31 pm
Jotenkin tuollaisen kuvan vaan saan usein suhtautumisestasi erinäisiin ilmiöihin. Yhtä kertaa pystyisin tarkastelemaan objektiivisesti, mutta usean kerran jälkeen alan miettimään toistuvaa kaavaa ja mitä sen takana on. Subjektiivisuutta tietyin ennakko-oletuksin kieltämättä.

Mutta hyvä kun voidaan näinkin rauhallisesti "debatoida".🙂
(Siirsin lainauksen tähän ketjuun, etten kuormita edellistä ketjua ot:llä.)

Joka tapauksessa, ymmärrän mitä tarkoitat.
Ehkä just tossa on se kiinnostava ero: kuvaat sun tulkintaa mun suhtautumisesta, et niinkään joitain yksittäisiä asioita, joita olisin sanonut tai tehnyt. Mä yritän kiinnittää huomiota siihen, miten asioista keskustellaan.

Se ei toki tarkoita, ettenkö mäkin voisi suhtautua asioihin välillä subjektiivisesti tai etteikö mullakin olisi ennakko-oletuksia. Kaikilla on. Mutta just siksikin pidän hyvänä, että erotetaan toisistaan havainto, tulkinta ja se, mitä sen perusteella päätellään.

Ja samaa mieltä olen rauhallisesta debatoinnista — joskaan mä en ole kokenut, että meillä muunlaisia olis ollutkaan. :D

Ps. Saattaa olla havaittavissa, että olen "lievästi" metakognition ja metakeskustelun fani. :mrgreen:
Pyydän muuten anteeksi aiempaa, hiukan kärkästä luonnehdintaani sinusta Bird. Ihan asiallisia osaat kirjoittaa ja haastaa terveellisesti. Tuot ketjuihin usein paljon uutta, hyvää näkökulmaa.
Osaathan sä ärsyttäväkin olla, mutta se liikkuu siedettävyyden rajoissa.
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Kiimainen setämies kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:18 pm Pyydän muuten anteeksi aiempaa, hiukan kärkästä luonnehdintaani sinusta Bird. Ihan asiallisia osaat kirjoittaa ja haastaa terveellisesti. Tuot ketjuihin usein paljon uutta, hyvää näkökulmaa.
Heh, kiitti. :D
Guilty as charged. :mrgreen:
Kiimainen setämies
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kiimainen setämies »

Bird kirjoitti: Su Elo 30, 2026 3:20 pm
Kiimainen setämies kirjoitti: La Elo 29, 2026 5:18 pm Pyydän muuten anteeksi aiempaa, hiukan kärkästä luonnehdintaani sinusta Bird. Ihan asiallisia osaat kirjoittaa ja haastaa terveellisesti. Tuot ketjuihin usein paljon uutta, hyvää näkökulmaa.
https://youtu.be/ILq01taR4CU?si=-_IVdloZ9omZoCmm
Paikalla
Bird
Jessica Fletcher

Kiimainen setämies kirjoitti: Su Elo 30, 2026 7:08 pm
Bird kirjoitti: Su Elo 30, 2026 3:20 pm
https://youtu.be/ILq01taR4CU?si=-_IVdloZ9omZoCmm
Tää on niitä biisejä, joita korvamadoiksikin sanotaan. 😄
Vastaa Viestiin