Nea lukittiin stadionille – ”Poliisi käski kiipeämään aidan yli tai jäämään sinne yöksi”, 3.9.26

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Eräs1
Axel Foley

Nea lukittiin stadionille – ”Poliisi käski kiipeämään aidan yli tai jäämään sinne yöksi”, 3.9.26

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Jyväskyläläinen Nea oli torstaina juoksemassa iltalenkkiä paikallisella Harjun stadionilla, kun hän huomasi, että kaikki stadionin ovet oli lukittu ja hän jäi sisälle jumiin.

Stadionin piti sulkeutua hieman ennen iltakymmentä, mutta Nea kertoo KSML:lle, että ovet oli pistetty säppiin jo kaksikymmentä vaille kymmenen, eikä stadionilta löytynyt ulospääsyä. Nean tilannetta vaikeutti entisestään, että hän oli juostessaan loukannut nilkkansa ja ottanut jo unilääkkeen, sillä hän oli ajatellut olevansa pian kotona.

Nea yritti soittaa stadionin seinällä olevaan numeroon, mutta ei saanut vastausta. MTV Uutisten mukaan Nea soitti stadionin numeroon kello 21.57. Sitten hän soitti kaverilleen ja lopulta hätänumeroon. Nean mukaan häneen ei suhtauduttu vakavasti hätäkeskuksessa eikä poliisissa.

– Tässä vaiheessa kerroin, että olen ottanut unilääkkeen ja olo alkaa olla todella sekava. Poliisin viesti oli, että joko jäät sinne yöksi tai menet aidan yli.

Puolentoista tunnin odottelun jälkeen Nea oli päättänyt kiivetä 2,5-metrisen aidan yli. Kiipeämisen jälkeen Neaa huimasi ja tämä joutui makaamaan maassa useiden minuuttien ajan.

Lopulta paikalle saapui myös poliisipartio, joka vei Nean kotiin. Paikalle tullut poliisipartio ei uskonut, että Neaa olisi ohjeistettu kiipeämään aidan yli. Nea kertoo tehneensä rikosilmoituksen stadionin työntekijöiden, hätäkeskuksen ja poliisin toiminnasta. Asia vahvistetaan MTV:lle ja KSML:lle.

Jyväskylän liikuntapaikkamestari Heikki Leppänen kertoo KSML:lle, että stadion suljetaan syyskaudella kello 21.30, mutta lehden mukaan kaupungin verkkosivuilla oli edelleen maanantaina 7. syyskuuta vanha tieto stadionin sulkemisesta kello 22.

Harjun yleisurheilustadion sijaitsee Jyväskylän Harjussa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012259942.html
Huutaja Jaana
Sherlock Holmes

Re: Nea lukittiin stadionille – ”Poliisi käski kiipeämään aidan yli tai jäämään sinne yöksi”, 3.9.26

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Unilääke naamaan ja lenkille!!!
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
McCall
Ainesta Watsoniksi

Re: Nea lukittiin stadionille – ”Poliisi käski kiipeämään aidan yli tai jäämään sinne yöksi”, 3.9.26

Viesti Kirjoittaja McCall »

Onkohan Nealla siniset hiukset ja nenärengas? Se on järjestelmän vika kun unilääkkeen ottamisen jälkeen ei löydä itse ulos stadionilta.
Kugel
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kugel »

Eikös näissä pitäisi olla joku portti, mikä on avattavissa sisältä juuri tällaisen takia??
McPanty
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja McPanty »

Nyt on kyllä ihan uuden sorttista ajankäytön optimointia kun kesken lenkin otetaan jo unilääke. :lol:
Ehkä Nea oppii tästä sen, että unilääke kannattaa ottaa vasta kun on hankkiutunut paikkaan, jossa meinaa yönsä viettää/unensa nukkua.
ira
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja ira »

Kuka helvetti lenkkeilee unilääkkeiden kanssa?
Facing the truth I can no longer deny: alone, as ever.
Paikalla
Öyhö
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

Huutaja Jaana kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 3:56 pm Unilääke naamaan ja lenkille!!!
Unilääke otetaan ohjeen mukaan, ja hyvissä ajoin ennen H-hetkeä.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Mietintämyssyttelijä
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Mietintämyssyttelijä »

ira kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 4:27 pm Kuka helvetti lenkkeilee unilääkkeiden kanssa?
My body, my choice & koska mä voin! MINÄ! MINÄ! 🙄
"Tilastojen mukaan joka viides ihminen on häiriintynyt. Jos ympärilläsi on neljä ihmistä, jotka vaikuttavat normaaleilta, se ei ole hyvä merkki.”
- Jean-Claude van Damme
JudgeCooper
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

Meitsikin ottaa (NOT) pubista lähtiessä "one for the roud"-unilääkkeen. Tuoppi wiskiä. Hyvin nukuttaa. Huono puolihan siinä on se, että aina ei ehdi kotiin asti. Tarina on niin perseestä, että oliko tarkoitettu pösilöiden uskottavaksi.
Välinpitämättömyys on valinta.
Salmari
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Salmari »

ira kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 4:27 pm Kuka helvetti lenkkeilee unilääkkeiden kanssa?
Tämä.

Mutta häke käskee kiipeämään 2.5 m korkean aidan yli :shock:
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 1:52 pm Onneksi tästä ketjusta huomaa, ettei Suomessa ole rasismia.
mikkimouce
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja mikkimouce »

Kuka tuollaista hätäpuhelua ottaa tosissaan? Olen lenkillä, jäänyt lukkojen taakse urheilistadionille ja olen ottanut unilääkkeen. Sitten tämä hoopo on antanut vielä juttunsa lehteen. Ei raksuta millään tasolla!!!
Huutaja Jaana
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 4:33 pmMy body, my choice & koska mä voin! MINÄ! MINÄ! 🙄
No, käy sentään lenkillä...
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Jeebutnoubat
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Jeebutnoubat »

Melko täsmälliset sulkemisajat stadionilla "hieman ennen iltakymmentä"
PutsiKostari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja PutsiKostari »

McCall kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 4:12 pm Onkohan Nealla siniset hiukset ja nenärengas? Se on järjestelmän vika kun unilääkkeen ottamisen jälkeen ei löydä itse ulos stadionilta.
Nea yritti soittaa stadionin seinällä olevaan numeroon, mutta ei saanut vastausta. MTV Uutisten mukaan Nea soitti stadionin numeroon kello 21.57. Sitten hän soitti kaverilleen ja lopulta hätänumeroon. Nean mukaan häneen ei suhtauduttu vakavasti hätäkeskuksessa eikä poliisissa.

Tässä vaiheessa kerroin, että olen ottanut unilääkkeen ja olo alkaa olla todella sekava. Poliisin viesti oli, että joko jäät sinne yöksi tai menet aidan yli.

Puolentoista tunnin odottelun jälkeen Nea oli päättänyt kiivetä 2,5-metrisen aidan yli. Kiipeämisen jälkeen Neaa huimasi ja tämä joutui makaamaan maassa useiden minuuttien ajan.
Jäin kanssa miettimään, että mikä vitun norsu siellä ollut. Ei ole muka huomannut, kun vartija sulkee ovia. Olisiko ollut varastelemassa eikä lenkillä?
Poliisi toimi 110%:n oikein sääntökirjan mukaan kiilatessaan hurjaa vauhtia pakoon yrittäneen moottoripyörällä liikkuneen mopojonnen. Kaikki muu on vääristelyä, poliisivihaa, tai mopojonnejen ulinaa. :arrow:
-Martta-
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Pitäs päästä postumaan vaikka olisi lukittu.

Tiedotteet päivittämättä ja henkilökunta ei ole tarkasta tiloja ennen lukitsemista.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Vastaa Viestiin