Telttamysteeri?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

konsta kirjoitti:[quote="matkaaja
Minä olen ns. selvänäkö-koulutuksessa, siis kehityn tässä pikku hiljaa kaiken aikaa enemmän ja enemmän, ja mm. tämä Bodom-asia on tullut minulle oppimista varten.
Miten tuota taitoa voi opiskella? Vai onko kyse taidon "löytämisestä"? Olen ollut vielä toistaiseksi sillä kannalla, etten usko varsinaiseen aistien ulkopuoliseen selvännäköisyyteen, mutta siihen kyllä, että joillakin on erityinen herkkyys haivata ja yhdistää asioita. Siis ihan "normaali" kyky, joka on vain parempi joillakin. Vaati lisäksi herkyyttä huomata tälläinen kyky, siksi se voi jäädä huomaatta.

Mites se on, onko viinan juonnista haittaa selvänäköisyydelle, vai olisko siitä peräti vähän hyötyä?[/quote]

Kiva että myös tästä asiasta on kiinnostusta.

No, itse olen ns. herkkä ihminen aina ollut, ja kokenut sen vuoksi 'paljon pahaa'. Se paha on kasvattanut luonnettani niin, että kykenee näkemään asioiden syitä. Tässä syiden katsomisessa ei saa olla mitään kielteistä, vain todeta se. Joku syntyy näkijäksi, mutta sitä voi myös opetella. Hiljentyminen on aivan näkemiseen.

Ei viinan juonilla ole mitään haittaa, kunhan ei juo aivan tolkuttomasti. Itse en juo tolkuttomasti, mutta kohtuullisesti.

Avain on hyväksyminen.
Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Hienoa matkaaja... Kaapista pois. Parhaimmat onnittelut ja terve tuloa joukkoon julmaan ihan omana itsenäsi. :)

Tämähän on oiva paikka ja mahdollisuus sinulla kehittyä... Toivottavasti voimme olla apuna.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

matkaaja kirjoitti: Tuon miehen tunnistaisin nyt kuvasta, koska siitä tui viime yönä aivan selvä kuva. Hän oli siinä näiden nuorten kanssa. Eli se on se kioskimies. Mutta miksi puukotukset, ja ylipäänsä teot?
Hei, älkääs nyt ton mun fiktion perusteella tehkö hätiköityjä vetoja. Kioskimies oli melko lähellä normaali mittaista, karhumaisen leveä ja tukeva olemus, vahva tukka, tais olla aika tummat hiukset. Tekojen aikaan 50v.

Laiton vain hihasta vedettyä tarinaa, koska se auttaa joskus ajattelussa. Yksi asia, mikä näistä spekulaatiosta on kokonaan puuttunut, on tilanteiden kokeminen tunnetasolla, kun tavalliset ihmiset kohtaamaan kohtalonsa, tekojensa seurauksia, tekemään päätöksiä, joissa mukana on pelko kaiken menettämisestä, pelko syyllisyyden esille tulemisesta jne.

Jos vahingossa aiheutat jonkun loukkaantumisen vakavasti, mutta avun kutsuminen on kuitenkin poissuljettu. Loukkaantuneella on hirvittävät tuskat, jotka haluaisit lopettaa. Vaikka voistikin kutsua apua, se tuskin ehtisi ajoissa. Olet täyderllisessä paniikissa, etkä tiedä mitä tehdä. Jos joku tuossa tilanteessa ehdottaa jotakin sellaista, joka muuten ei sopisi moraaliisiin koodeihisi, niin nyt olet vain heikoilla. Mahdollisesti niin heikoilla, että haluat ikäänkuin jonkun toisen tekevän ratkaisun, etkä edes tajua, että se sinun ratkaisusi, joka tapauksessa.
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

matkaaja kirjoitti:^^No kiitos tuosta arviosta; itsekin olen ajatellut että tervepäinenhän tässä kuitenkin. :wink:

Siis minulla ei ollut minkäänlaisia tietoja, en ole aiemmin lukenut kuulusteluja, enkä muutoinkaan ole asiaa kovin paljoa seurannut. Silloin 2004-2005 aivan samalla tavalla seurasin lehdistön kautta tuota NG:n tutkintaa, mutta enpä erityisemmin silloinkaan. En tehnyt asiasta edes 'omaa kantaa'. Ja nuo näyt tulivat ennen kuin luin edes tuota hypnoosi-kertomusta ja kuvausta.

Kyllä, tukka oli taaksepäin, eikä sitä ollut edes kovin paljoa. Mies hyppäsi nopeasti pois, ja lähti melko lujaa kulkemaan siitä.

Raahausnäky oli aivan selkeä. Joku veti NG:tä hartioista teltalle päin. Mutta en osaa sanoa minkänäköinen oli tuo raahaaja. Se oli ehkä tuo Groisetin kuvailema mies.
Ok, kiitos tiedosta. Toki harmittava, ettei kovin uskottavaa tieteellistä pohdintaa voi oikein tuon perusteella harrastaa, kun monet noista yksityiskohdista on ollut vuosikausia luettavana esim täällä. Ihan hyvä kuitenkin että tänne samojen jankkausten sekaan löytyy myös vähän uutta, eikä tuolla todellakaan mihinkään naurettavuusosastolle vielä päästä. Täällähän esimerkiksi kirjoittelee "vapaana" edelleenkin eräs joka on tehnyt mm luonneanalyysin poliisikoiralle mustavalkoisen valokuvan perusteella ja se on jo paljon se. Onnea valitsemallasi tiellä tuon puolesta ja kirjoittele vain lisää, josko sieltä saisi vaikka tärppejä ihan faktapohjaisiinkin pohdintoihin.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Baretta kirjoitti:Hienoa matkaaja... Kaapista pois. Parhaimmat onnittelut ja terve tuloa joukkoon julmaan ihan omana itsenäsi. :)

Tämähän on oiva paikka ja mahdollisuus sinulla kehittyä... Toivottavasti voimme olla apuna.
Voi kiitos Baretta; sanasi lämmittävät todella. :) Joo, kyllä tässä oli melkoinen kynnys, mutta Groisetten jälkeen uskaltaa mitä vaan. Ja olen kyllä halunnut edetä aivan 'normaalistikin', koska sillä tavalla totuus on hyväksyttävää jnvs.

______ Sinullekin kiitos. Onkohan koira ollut kovinkin kiinostava persoona? :wink:

Konsta, pohdin kyllä tuota samaa mitä sanot, mutta siinä on jotakin varmaan tottakin. Yöllä näkemäni mies oli n. 50:nen, harvahiuksinen, ja kertomasi perusteella arvion hänet sitten kioskimieheksi (en ole hänestä kuvaa nähnyt). Jos olisi kuva niin voisin sanoa, oliko se hän.

Sitten tuon Groisetten lausumaan siitä, että oli kahden eri 'jengin' kärjistynyt tilanne. No jospa se oli kahden nuoren (sukulaiset) välinen kärjistynyt tilanne? Olisiko liian hurjaa? Kaveriporukka on ollut mukana, ja heitä on vihattu yhtä paljon, eli kaikkien välit ovat olleet tosi huonot, tai että he uut olivat vain ulkopuolisia siinä sitten.

Onhan sellaista paljon tapahtunut; viimeksi se yksi poika surmasi kaksi sisartaan kotiin. Eikö ole ihmeellistä elämä. Tämä on minun 'näkemystä'.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

matkaaja kirjoitti: Sitten tuon Groisetten lausumaan siitä, että oli kahden eri 'jengin' kärjistynyt tilanne. No jospa se oli kahden nuoren (sukulaiset) välinen kärjistynyt tilanne? Olisiko liian hurjaa? Kaveriporukka on ollut mukana, ja heitä on vihattu yhtä paljon, eli kaikkien välit ovat olleet tosi huonot, tai että he uut olivat vain ulkopuolisia siinä sitten.
Onhan noita jengitappeluita mietitty kovastikkin Bodomin yhteydessä. Tiettävästi on ainakin yksi "vaikeneva" todistaja, joka väittää, että Bodom oli jengin tekoa.

Mutta keitä siellä olisi jengeissä? Paikallisilla saattoi olla esim reviirisota juuri niemestä, Bodomin parhaasta paikasta. Mutta jengejä on kuitenkin voinut olla stadista asti. 60-luku oli jengien kultaikaa ja näissä porukuissa kävi aina välillä niin, että tyhmyys pääsi tiivistymään.

Kivilahti totesi, ettei ollut koskaan käynyt murhaniemessä. Merivuokko taas vihjaisi, että murhaniemi oli Högnäsin reviiriä. Ja kertoihan Hessu, että jo illalla kun Högnäsistä oli havaittu "luvattomat tunkeutujat", oli pientä "keulimisen" merkkiä ilmassa.
matkaaja
Christopher Lorenzo

^Keitä tuolla Högnäsissa asuikaan silloin, siis jos jengejä ajattelisi. Tietäisikö Merivuokko niistä?
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Erikoinen uni liityen tähän tapaukseen:

Pohdiskelin tätä Bodomin tapausta makoillessani ja vaivuin uneen. Näin unta.

Oli hyvin suuri sisätila jossakin, kuin hyvin tilava aula. Vasemmalla oli ovi johonkin sisätilaan. Oven vieressä oli vesiastia. Siihen tuli sellainen pitkä ja hoikka ja huolellisesti pukeutunut nainen, vilkaisi ympärilleen, otti laukustaan jonkin paperipussin, josta kaatoi jotakin jauhetta siihen vesiastiaan. Se piti tehdä ikäänkuin kenenkään huomaamatta. Minä olin jossakin huoneen nurkassa piilossa tarkkailemassa. Sitten oikealla oli toinen ovi, josta meni sisään tärkeän näköisiä herroja, mutta myös tämä pitkä nainen muiden mukana. Nämä pitivät jotakin kokousta siellä sisällä, tämä pitkä nainen oli mukana. Saattoi olla oikeuden istunto. Sitten näin noiden arvokkaiden herrojen marssivan ulos siitä huoneesta, ja näin vilahdukselta myös tuon naisen tulevan sieltä ulos. Hän koetti kätkeytyä noiden miesten taakse, hän koetti olla niin, että häntä ei huomattaisi. Silti näin hänet selvästi. Hän oli reilun kokoinen, ehkä noin 172 cm pitkä ja olemukseltaan hoikka, jopa laiha. Hiukset olivat vaaleat ja ihonväri vaalea. Hän oli hyvin tyylikkäästi pukeutunut. Uni päättyi siihen. Tämä saattoi olla vertauskuvallinen uni.

Kaikkea sitä näkee kun nukahtaa... Tuumailin!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

kukkuu kirjoitti:
papillon kirjoitti:
Rohkeasti vaan, voin vakuuttaa, että ei ainakaan konkariosasto vähästä hätkähdä. :lol:
:D No????????
No mitä?????????? :lol:
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

matkaaja kirjoitti: Näin, että teltalla oli hyvin vaalea, melko pienikokoinen mies, tukka erittäin taaksepäin kammattu, ja hän poistui teltalta yläruumis paljaana. Ei siis ollut enää vaatteita hällä. Näin myös että NG:tä raahattiin metsästä telttaa kohti. Kysymyksessä oli siis toinen henkilö joka raahasi. Näin mm. moottoirpyörät, ja siinä useita nuoria miehiä sen ympärillä. Muutakin olen nyt nähnyt, ja yhtenä tekovälineenä oli ehkä sellainen pitkävartinen, jota sanotaan petkeleeksi.

Kun olen näkijä, olen myös meedio, ja olen saanut viestejä 'tytöiltä, että tekijä on Tuulikin sukulainen. Ehkä myös kaksi sukulaista
Oleko nähnyt valokuvia hautajaisista? Sellaisessa isossa kuvassa, missä näkyy muitakin kuin sukulaisia, on taka-alalla nuoria miehiä, joilla on taakse kammatut vaaleat hiukset, sitten omaisten seppeleenlaskukuvissa näkyy myös eräs pari vaaleaa, yli 40-vuotiasta miestä, joilla on harvahko tukka. - ai entä sen Keski-Suomalaisen kuvan, jossa NGn äidin takana seisoo hyvin vaalea paidaton mies?

Tuulikin äiti siis kuoli muutama kuukausi Bodomin tapahtumien jälkeen. Ja yksi veljistä sai mlempien tyttöjen vaatteet poltettavaksi jo tapahtumia seuraavana päivänä.
Muista lähdekritiikki!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

^

No, no. Ratkaisu lähestyy vääjäämättä. Elämme äärimmäisen jännittäviä aikoja.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

papillon kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
papillon kirjoitti:
Rohkeasti vaan, voin vakuuttaa, että ei ainakaan konkariosasto vähästä hätkähdä. :lol:
:D No????????
No mitä?????????? :lol:
No, hätkähditkö vai arvasitko ennalta?
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sariola kirjoitti:Erikoinen uni liityen tähän tapaukseen:

Pohdiskelin tätä Bodomin tapausta makoillessani ja vaivuin uneen. Näin unta.

Oli hyvin suuri sisätila jossakin, kuin hyvin tilava aula. Vasemmalla oli ovi johonkin sisätilaan. Oven vieressä oli vesiastia. Siihen tuli sellainen pitkä ja hoikka ja huolellisesti pukeutunut nainen, vilkaisi ympärilleen, otti laukustaan jonkin paperipussin, josta kaatoi jotakin jauhetta siihen vesiastiaan. Se piti tehdä ikäänkuin kenenkään huomaamatta. Minä olin jossakin huoneen nurkassa piilossa tarkkailemassa. Sitten oikealla oli toinen ovi, josta meni sisään tärkeän näköisiä herroja, mutta myös tämä pitkä nainen muiden mukana. Nämä pitivät jotakin kokousta siellä sisällä, tämä pitkä nainen oli mukana. Saattoi olla oikeuden istunto. Sitten näin noiden arvokkaiden herrojen marssivan ulos siitä huoneesta, ja näin vilahdukselta myös tuon naisen tulevan sieltä ulos. Hän koetti kätkeytyä noiden miesten taakse, hän koetti olla niin, että häntä ei huomattaisi. Silti näin hänet selvästi. Hän oli reilun kokoinen, ehkä noin 172 cm pitkä ja olemukseltaan hoikka, jopa laiha. Hiukset olivat vaaleat ja ihonväri vaalea. Hän oli hyvin tyylikkäästi pukeutunut. Uni päättyi siihen. Tämä saattoi olla vertauskuvallinen uni.

Kaikkea sitä näkee kun nukahtaa... Tuumailin!

Taisit Sariola hörpätä siitä vesiastiasta?
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

kukkuu kirjoitti:
No, hätkähditkö vai arvasitko ennalta?
Hätkähdin niin perkeleesti, mutta vaikka en konkariksi itseani koekaan, vaan nuoreksi puumaksi, kokemukseni mm. Hurun kuvista auttoivat minut pahimman yli :lol:

Mutta oikeeasti hyvä että on kaikenlaista juttua, niin kuin on kaikenlaisia piirroksiakin.

Niistä sitä voi jotain aueta, samaa latua hinkkaamalla ei tule mitään ja voi todeta kuin että " Tietä käyden tien on vanki, vapaa vain on umpihanki "

Yksi mainio esimerkki viime ajoilta on tuo teltan kuvien laskos tai-mitä-ne-ovatkaan tarkastelu, olen sitä mieltä että jotain voi vielä hoksata, kun yrittää olla toisinajattelija.
matkaaja
Christopher Lorenzo

skoone kirjoitti:
matkaaja kirjoitti: Näin, että teltalla oli hyvin vaalea, melko pienikokoinen mies, tukka erittäin taaksepäin kammattu, ja hän poistui teltalta yläruumis paljaana. Ei siis ollut enää vaatteita hällä. Näin myös että NG:tä raahattiin metsästä telttaa kohti. Kysymyksessä oli siis toinen henkilö joka raahasi. Näin mm. moottoirpyörät, ja siinä useita nuoria miehiä sen ympärillä. Muutakin olen nyt nähnyt, ja yhtenä tekovälineenä oli ehkä sellainen pitkävartinen, jota sanotaan petkeleeksi.

Kun olen näkijä, olen myös meedio, ja olen saanut viestejä 'tytöiltä, että tekijä on Tuulikin sukulainen. Ehkä myös kaksi sukulaista
Oleko nähnyt valokuvia hautajaisista? Sellaisessa isossa kuvassa, missä näkyy muitakin kuin sukulaisia, on taka-alalla nuoria miehiä, joilla on taakse kammatut vaaleat hiukset, sitten omaisten seppeleenlaskukuvissa näkyy myös eräs pari vaaleaa, yli 40-vuotiasta miestä, joilla on harvahko tukka. - ai entä sen Keski-Suomalaisen kuvan, jossa NGn äidin takana seisoo hyvin vaalea paidaton mies?

Tuulikin äiti siis kuoli muutama kuukausi Bodomin tapahtumien jälkeen. Ja yksi veljistä sai mlempien tyttöjen vaatteet poltettavaksi jo tapahtumia seuraavana päivänä.
Kyllä, näin hautajaiskuvia, mutten ehkä kaikkia kuvia; mm. tuota isoa. No kuitenkin. Ja olen ajatellut että kirjoitan näistä kuvista, mutta olen odotellut..., ehkä juuri 'viestiäsi'; siis tuollaista viestiä kun kirjoitat.

Ja täytyy sanoa, että kyllä ne kuvat kertovat tosiaan paljon myös minulle.

Voi hitsi kun ei olisi niitä vaatteita polttanut...
Vastaa Viestiin